Gezondheid alle pijlers

Poepen

29-03-2010 13:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok dit gaat waarschijnlijk het meest vreemde topic zijn wat ik geopend heb, maar ik moet het even kwijt haha.

Overigens had ik geen idee op welke pijler ik het moest plaatsen!

Zojuist een discussie met een vriendin over poepen (geen idee hoe we erop gekomen zijn). Ik zei dus soms heb ik een pot vol, vriendin: kijk jij dan in de pot als je je boodschap gedaan heb iewww.

Maar wat ik mij dus afvraag, is dit nou zo vreemd of doen meer mensen dat? En met kijken bedoel ik gewoon snel sneakpeak bij het vegen hahaha.

Ow en ook dit soms als je gaat poepen is het lekker, een gevoel van vrijheid (opluchting) waardoor je een lekker gevoel krijgt, wederom een rare blik toegeworpen haha ben ik nou echt zo raar?

Groeten KISS86 (vanaf de pot hihi)
Kijken jullie ook altijd naar jullie toiletpapiertje? Hoe schoon je al bent? Manlief vind dit bizarre gewoonte van mij... Ik snap ook niet dat hij met een heel klein beetje toiletpapier kan afvegen en dan in een veeg klaar is... Ik heb minstens een halve rol nodig! Maar goed, mijn kont is ieeeeeeeeeeeeetsjes groter dan van manlief en ik heb enorm last van galdiarreepoep (en zit bijna altijd een rondedansje te doen als ik vaste kak heb!)
Natuurlijk moet je naar het papiertje kijken!

Hoe weet jouw man dan dat ie klaar is?
Kijk achterom!

Het is goed om na toiletbezoek af en toe 'achterom te kijken'. Door uw ontlasting geregeld te bekijken, krijgt u informatie over de gezondheid van uw spijsverteringsstelsel. Voor veel mensen is dit een gênant onderwerp; ze vinden het vervelend of vies om hun ontlasting te bekijken, en al helemaal om erover te praten. Dat is jammer. De spijsvertering en stoelgang zijn normale lichaamsprocessen. Net zoals de ademhaling en bloedcirculatie. Op deze website vindt u informatie over spijsvertering en het belang van een alerte houding.

Kijk regelmatig achterom na toiletbezoek

De frequentie van uw ontlasting zegt iets over uw spijsvertering en stoelgang. Moet u vaker dan drie keer per dag naar het toilet voor ontlasting? Dan heeft u misschien last van diarree. Gaat u minder dan drie keer per week, dan spreken we van verstopping.

Ook de vorm en kleur van uw ontlasting geven informatie over de gezondheid van uw spijsvertering. Normaal gesproken is ontlasting bruin en smeuïg. Afhankelijk van onder andere uw voedingspatroon kan dit veranderen. Na het eten van spinazie, wordt de ontlasting groenig. Als u rode bieten of rode kool heeft gegeten, kan uw ontlasting rood kleuren. Dat is normaal. Veranderingen in uw ontlasting kunnen ook wijzen op een aandoening. Het is daarom belangrijk om uw ontlasting geregeld te bekijken. Merkt u iets vreemds op? Bespreek het dan met uw huisarts.

Hieronder vindt u een aantal kenmerken van ontlasting, die kunnen wijzen op een bepaalde klacht of aandoening.

* Keutels of harde, droge ontlasting

De ontlasting heeft te lang in de darm gezeten. De dikke darm onttrekt vocht aan de ontlasting. Als de ontlasting te lang in de darm heeft gezeten, droogt de ontlasting uit en valt uit elkaar. Meer informatie en tips bij verstopping vindt u hier.

* Dunne of waterige ontlasting

De ontlasting is misschien te snel door de dikke darm gegaan. Daardoor heeft de dikke darm weinig vocht onttrokken aan de ontlasting. Uw voedingspatroon kan hierbij een rol spelen. Dunne ontlasting of diarree kan ook ontstaan bij een buikgriep of een ontsteking in de darm. Meer informatie en tips bij diarree vindt u hier.

* Slijm bij de ontlasting

Als er slijm op of bij de ontlasting zit, is dat een teken dat de darm geïrriteerd is. Dit kan wijzen op verschillende darmaandoeningen of klachten; van onschuldig tot ernstig. Heeft u regelmatig last van slijm bij de ontlasting of zat er veel slijm bij uw ontlasting? Bespreek het dan met uw huisarts.

* Bloed bij de ontlasting

Als er bloed bij de ontlasting zit, is het verstandig om een afspraak te maken bij de huisarts. Bloed bij de ontlasting kan veel verschillende oorzaken hebben; van onschuldig tot ernstig. De huisarts kan inschatten of verder onderzoek nodig is.

* Pikzwarte, teerachtige ontlasting

Ook dit is een reden om naar de huisarts te gaan. Een pikzwarte ontlasting kan wijzen op een bloeding in het eerste deel van het spijsverteringskanaal. Bijvoorbeeld een bloeding van de slokdarm, maag of dunne darm. Het bloed vermengd met de ontlasting, waardoor het niet meer herkenbaar is als bloed.

* Ontkleurde, witgele ontlasting

Een ontkleurde ontlasting kan ontstaan als er weinig of geen galvloeistof in de ontlasting zit. Galvloeistof wordt geproduceerd door de lever en tijdelijk opgeslagen in de gablaas. Via de galwegen wordt galvloeistof afgegeven aan de dunne darm. Daar wordt het vermengd met de voedselbrij. Galvloeistof is nodig voor een goede vertering van vetten. Een ontkleurde ontlasting kan wijzen op een verstopping van de galwegen. De galvloeistof kan dan niet in de dunne darm terecht komen. Mogelijke oorzaken zijn galstenen, een vernauwing of een ontsteking van de galwegen.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, hoe kun je anders zien dat je kont schoon is? Ik spoel overigens altijd na met de douche. Als ik thuis ben tenminste. Ik ben heel erg voor meer bidetten.

Ik geloof nooit dat een mannenkont(met meer haar in de anale streek over het algemeen) met een klein wc-papiertje in 1 veeg klaar is. De rest zit vast in de slip/short/tanga....
Kijk er ook gewoon naar en kan soms ook erg blij zijn als het er weer uit is. En ja ik kijk ook na een aantal keren vegen of de kont alweer schoon is. Zoiets doe je toch niet op goed geluk lijkt mij?
Ik kijk ook!! Naar mijn boodschap, naar het papiertje en na het doorspoelen.

Mannen zijn over het algemeen iets minder precies in deze zaken. Daarom veroorzaken zij doorgaans ook meer sporen (en dan bedoel ik niet alleen in de pot).

Mijn vriend moet ook altijd heel erg opscheppen over hoeveel hij deze keer weer heeft geloost. Vind ik minder sexy, maar ach... Als hij er blij van wordt.
Ik geloof er niks van, dat die vriendin niet naar haar drol kijkt. Je hoeft ook niet echt te kijken, je ziet het gewoon als je doorspoelt.
Hier nog een kijker... En ik geloof je vriendin ook niet zo, eerlijk gezegd
hahaha jah het is zon overdreven net meisje, ik zei ook al jaaa daaahaaggg, iedereen kijkt zelfs de koningin!
Eh... bij nader inzien denk ik dat dit wel bij gezondheid past

Ik ga jullie dus verhuizen.
Ik tel altijd de wormen. Dus ja ik kijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2010 @ 16:23:

Kijk achterom!

Mee eens. Ook met datgene wat ik niet gequotet heb.

Echter, mijn ontlasting is zonder enige uitzondering altijd normaal.
World of Warcraft: Legion
quote:luna1 schreef op 29 maart 2010 @ 16:25:

Ik geloof nooit dat een mannenkont(met meer haar in de anale streek over het algemeen) met een klein wc-papiertje in 1 veeg klaar is. De rest zit vast in de slip/short/tanga....

Ik geloof dat ook niet. Ik gebruik veel closetpapier, en ik trek de broek pas op, als er geen poep meer aan het closetpapier is. Remsporen in mijn onderbroek zijn bij mij zeldzaam.

Ik doe dat, omdat ik nogal schoon op mezelf ben, en een niet schone kont bij mij snel gaat jeuken.
World of Warcraft: Legion
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2010 @ 16:23:

Kijk achterom!

Het is goed om na toiletbezoek af en toe 'achterom te kijken'.

Achterom kijken vind ik nou niet echt de juiste term. Dan kijk je tegen de muur en zie je niets. Achterom en naar beneden kijken vind ik dan beter verwoord, tenzij je tegen de muur omhoog schijt natuurlijk.
jahoor ik kijk ook! er zou maar bloed in zitten en dan weet je dat niet. een keer was het niet helemaal weggespoeld(wel van het "plateau" af maar lag daar nog in het water) lig ik net met man te knuffelen, zegt hij: "je had niet goed doorgespoeld. big girl." en bedankt...
Ik kijk ook altijd hahaha

Vind het vooral fijn als het zo'n drol is waarna je gaat vegen en er komt niks vanaf!

Dat zijn de goeie! Dan kijk ik nog even in de pot voor de mooie letter L

Eg vervelend als er een stuk blijft hangen....

Dan blijf je vegen
Wacht ff... moet ff poepen...

Ik laat het jullie zo even weten!
Trouwens...hoe zou je nou kunnen weten of er slijm in je ontlasting zit?
Gebruiken jullie alleen papier??? Bah.

Ik was mijn billen na de grote boodschap.
@Zamirah, ik ook wou net dezelfde vraag stellen.
Wassen? Net zoals iemand anders al postte even naspoelen met de douche of op een andere manier?

Is dat niet heel veel gedoe? Als je naspoelt met de douche moet je toch helemaal je broek uittrekken? Tenminste, ik zou dat moeten doen want ik zou m hartstikke nat sproeien.
flesje, kannetje, potje naast de wc-pot, vullen met water, je benen een beetje uit elkaar en wassen maar! heel simpel.
In Kenia veegden ze helemaal niet. Kinderen in ieder geval. Gewoon huppekee broek meteen weer optrekken na de grote boodschap. Nou ja, bruin op bruin zie je toch niet
quote:nazife schreef op 01 april 2010 @ 23:42:

flesje, kannetje, potje naast de wc-pot, vullen met water en wassen maar! heel simpel.Met een washandje of giet je het zo over je kont? Sorry ben echt heel benieuwd, nog nooit gehoord dat iemand zn kont wast na het poepen
quote:Loreyi schreef op 01 april 2010 @ 23:43:

[...]

Met een washandje of giet je het zo over je kont? Sorry ben echt heel benieuwd, nog nooit gehoord dat iemand zn kont wast na het poepen Ja vrienden van mij doen dat ook.. hebben altijd een fles met water naast de wc staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven