EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb inmiddels een lekker recept voor geroerbakte witlof gevonden met balsamico-azijn. klik

Dat gaat 'm worden! Erbij aardappels en een vegaburger.
quote:desteny schreef op 29 maart 2010 @ 11:20:

kweetutnognie......ik ook niet...
quote:mylenevalerie schreef op 29 maart 2010 @ 06:42:

Zo vandaag nog even er hard aan trekken. Ik hou niet van toetjes dus heb dat als laatste op de rol staan voor het paasmenu. Wil toch wat lekkers maken.

Weet je hoe vaak je in je ogen wrijft? Nou ik wel inmiddels. Gister had ik mini-rode pepertjes bloemen gemaakt. Ja ik weet het, gaat niet samen met lenzen, ik had mijn lenzen ook maar even niet in gedaan. Maar hoevaak ik toch per ongeluk aan mijn ogen zat. De hele dag branderige en zere ogen gehad. En nu weer hoor, mijn handen zijn ontelbare keren gewassen omdat ik bij alle gerechten continu mijn handen was, toch net weer branden dat ik in mijn oog kwam. Normaal heb ik van die keukenhandschoenen, maar omdat dit van die kleine mini's waren, kon het even niet anders dan zonder handschoenen.

Jammer dat ik hier geen Ikea heb Age, wil zo graag nog een keer die Zweedse gehaktballetjes daar proeven.Ik heb een recept ervan hoor, maar als je ze nog nooit geproefd heb, weet ik ook niet of het een goed recept is.Je kan het beste je handen inwrijven met olijfolie voordat je met peppertjes gaat werken. Daarna goed wassen met zeep, maar door de olie trekt het iig niet in je handen. Werkt voor mij altijd prima!
Vanavond eten wij gemarineerde kipspiesjes, die staan al vanaf gisteravond te marineren in de sherry, knoflook en peppertjes. Vlees wordt er enorm mals van, heerlijk!

Daarbij salade met gegrilde paprika en aardappeltjes.
arme MV, met je brandende oogjes! Ik doe het ook maar al te vaak helaas, de tip van je handen inwrijven met olie werkt prima, maar ik vergeet dat dan weer. Mijn oogjes zijn er ondertussen al bijna aan gewend haha. kweet nog niet wat ik eet...
Vanavond wordt het Thaise roerbakgroenten met kipfilet en rijst of eiernoodles.

Mijn mangoclafoutis van gisteren was niet erg gelukt. Met kersen ging het veel beter. Nu komt hij niet goed uit de vorm (eet het dus maar stiekem als ontbijt....)
quote:dolfje schreef op 29 maart 2010 @ 12:06:

[...]ik ook niet...

ik hou ut gemakkelijk vandaag;

bordje uit de vriezer, straks inde pllinggg met pasta en zalm,dr bij wat groenvoer.voor straks tussendoor een biogarde-fruitshake met aardbeitjes en mango.
Nou het wordt in elk geval tortelinni,zag nog een half open zak in de koelkast(moet eigenlijk binnen 3 dagen op maar vandaag is de 4e dag dus ik neem een groot risico ) daarbij heb ik nog tomaten en een prei dus alles door elkaar en kaas erop en het zal best smaken
Vanavond rode kool, suddervlees en aardappelpuree. Beetje winters, kan nog wel.

En voor MV, mocht je nog geen ideetjes hebben voor je paasdessert, superdessert wat goed bij pasen past is lemon pie, niet al te toeterig en wel lekker fris. Hier altijd groot succes.
Arme MV, dat doet echt pijn!

Ik ga vanavond ook aan de witlof, maar dan struikjes door de helft snijden, snijkantjes even bruinbakken in de koekenpan, scheut witte wijn erbij, deksel erop en ff stoven.

Lekker met dappels en een stukje gebakken eendeborst met sinaàsappelsaus. Mjummie!

Durm uit zo'n pak lijkt mij nix. Ik hack liever zelf wat in elkaar met losse wraps, groenten en vlees. Ook altijd fijn om restjes op te maken.
Agent, ik heb je gemaild over het etentje! Hoor graag wanneer het is, dan check ik m'n agenda.
Ik heb van de week paksoi gekocht. Heeft iemand daar nog een goed vega-recept voor?
Liever elitair dan een pauper!
ik heb net een klavertje 3 gevonden in mijn rucola....
Vanavond witlof in ham en kaassaus, met frietjes!
Is de witlof overal in de aanbieding?? Hahaha, hier wel dus: witlof met ham kaas saus, aardappels en een stukje vlees. Voor iedereen een ander stukje: man slavink, kind hamburger en ik cordonbleu. Waren allemaal losse stuks in de vriezer, vandaar
quote:Cherise1981 schreef op 29 maart 2010 @ 15:43:

Is de witlof overal in de aanbieding?? Hahaha, hier wel dus: witlof met ham kaas saus, aardappels en een stukje vlees. Voor iedereen een ander stukje: man slavink, kind hamburger en ik cordonbleu. Waren allemaal losse stuks in de vriezer, vandaar ja witlof is het enige wat ik bij de appie een beetje normaal geprijsd vind haha. broccoli 1.90 bloemkool bijna 3 euro, sperziebonen 1.40 maar zien er belabberd uit en ga zo maar even door. dus dan maar witlof haha.
Ik denk dat het ook witlof wordt. Heb er trek in gekregen door jullie.

Twijfel nog tussen witlof ovenschotel of witlof stampotje met zalm..
Perfectionisme is niet perfect...
Ik had beter witlof kunnen kopen, in plaats van paksoi. Dan had ik tenminste wat inspiratie gehad.
Sorry Kalliope, ik ken zo snel ook even geen vegarecept met paksoi...

Witlof is wel heel populair...ik heb t niet eens gekocht omdat het in de aanbieding was!
Kalliope, ik gebruik paksoi altijd in een wokreceptje met shii- take, taugé, peultjes, noedels en kipreepjes ( maar die kan je vervangen of weglaten) en een woksaus van Conimex of zelf een Oosterse saus in elkaar knutselen. Kroepoek erbij en in 15 min staat het op tafel.
Ik doe de paksoi ook meestal in de wok met noedels of rijst en kip.
paksoi met tofu en andere groenten naar keuze wokken, als je wilt een lekker zoetzuur sausje erbij, en rijst. nootjes erbij is ook lekker.
Paksoi roerbak ik vaak met tofu of champignons. Eerst chili en wat knof naar smaak in de wok (ondertussen rijst of mie klaarmaken want t is zo gepiept) dan champignons of tofu erbij, roeren, dan paksoi (niet langer dan een minuutje of 2 en het groen helemaal op het laatst erbij . Vlak voor opdienen nog wat tau gé erbij en wat soyasaus en sesamolie erdoor roeren of teriyakisaus als je dat lekker vindt of... of...

on topic: mijn diner bestaat vandaag uit 1 boterham met gerookte makreel,bosui komkommer puntpaprika tomaat en veldsla. En 1 met ayvar, hüttenkäse, tomaat en rucola. Toe een krentenboterham met oude kaas.
Okeejh, roerbakken it is. Nou, ja, ik heb geen echte wok, maar wel een pan die in ieder geval die vorm heeft.

Ik eet dus geroerbakte paksoi met rijst.
Vanavond spinazietaart...hmmm...met gekookte eieren, gehakt, kaas en duhuh...spinazie!!

@MV: wat cool!!! Ik kijk er erg naar uit. Heb dit weekend al mijn receptjes voor de paaslunch bij elkaar gesprokkeld, maar wacht nog maar even met boodschappen doen, misschien moet er nog iets gewisseld worden.

Overigens smaken de Zweedse balletjes van Ikea vooral naar frikadel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven