Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Goeiemorgen!

Nog maar eens een PG: ik dacht eerst aan Louanges, maar met dit regenweertje ga ik maar lekker in l'Oiseau de Nuit...hmmm

Fragrantica:

Private Collection L`Oiseau de Nuit was introduced in 2009. The nose behind this fragrance is Pierre Guillaume. The fragrance features french labdanum, leather, benzoin and artemisia. This unusual elixir is available as 50 ml EDP.

Ik merk dat ik gek ben op veel geuren met Labdanum, Benzoin..
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Marnie, lekker is l'Oiseau de Nuit en meneer Pierre Guillaume komt zo vaak langs dat ik m dalijk maar eens op mijn bureaublad moet gaan zetten, niet onaangenaam om naar te kijken zeg
O, ik heb gisteravond in bed naar Katie Puckrik zitten kijken en ik vind r ook heel erg leuk, moest ook erg lachen af en toe, geweldig!
Er moet me even iets van het hart, laat ik dat hier maar doen:

De 2 uitjes naar Celeste en het uitje naar Wevelgem, daar heb ik enorm van genoten. Echt, je hobby zo delen is heel gezellig! Wat iedereen verder in z'n privéleven doet mag iedereen zelf weten, zijn niet mijn zaken. Aan elkaar ruiken, over parfum kletsen, daar krijgen we de dag mee vol! Naar Amsterdam red ik helaas niet, maar juni / Düsseldorf, oktober / Celeste..dan ben ik weer van de partij!

Ik vind het vervelend als mensen online gaan dreigen met : ik weet iets over die en die, o zo erg, en als iemand het wil weten mail ik het wel even. Letwel, er wordt gewoon gezegd dat er dingen over iemand naar Jan en Alleman kunnen worden doorgestuurd. Je hebt het wel over andere mensen hoor, en zaken waar je misschien niets mee te maken hebt!

Ook aan berichtjes dat er iemand zou profiteren van zo'n uitje heb ik geen boodschap: iedereen gaat toch vrijwillig mee? Je wordt toch niet gedwongen iets te kopen? Het zou zelfs eigenlijk wel netjes zijn als je iemand bedankt die het organiseert!

Zo'n flauwe manier van doen, net doen alsof je het alleenrecht hebt op vanalles en nogwat, typische gevallen van projectie: anderen beschuldigen van wat je zelf de hele tijd doet...ik zie het de hele tijd voorbijkomen (niet in dit topic). Grow up.

En wat is l'Oiseau de Nuit toch een heerlijke geur!
Marnie thanxxx.
Ja en dan commentaar van mensen die er niet eens bijzijn is al helemaal bizar en laf . Dus als iemand nog iets gaat organiseren in de toekomst klachten graag gelijk deponeren bij de persoon die het organiseert.

Mijn moeder zegt altijd dat de wereld volzit met Judassen en nu snap ik pas wat ze bedoeld.

Fijn dat jij er weer bent dan Marnie, binnenkort eens inventariseren wie er komen. Uiteraard ga ik voor de hamburger en niet voor de geuren .Ik doe net alsof ik gek ben op geuren anders verveel ik me zo....
http://www.bk.com/en/us/campaigns/fire- ... esire.html

hihi, voor als je van hamburgers en geuren houdt....

't is wel nogal cheesy, om zo maar te zeggen...
Marnie, helemaal mee eens!!!

Smelly, noteer mij alvast voor 8 oktober
Wat een Creep!!!! Nee, dan doe mij maar Pierre Guillaume op het tijgervelletje voor de openhaard. Haha
Weet je waar ik ook errug benieuwd naar ben: Stephen Jones, van CdG. Wordt omschreven als "frozen violets" ...heeft iemand die al geprobeerd?
Gardenia is makkelijk te vinden in NL bij de tuincentra en bloemenwinkels. Niet altijd en overal, maar kan. Heerlijk ruikt het - lekker zoet en zwoel met een paddestoel (of myrrhe) achtergrond. Alleen lukt het mij niet om het goed te onderhouden - ik heb al langer geen bloemen gezien. De bloemen zijn ook gewoon mooi - net een roosje, maar met wat hardere blaadjes.

Tuberoos "bollen" koop ik af en toe op de bloemenmarkt in Amsterdam en ik zou het iedereen aanraden om gewoon ooit de geur van de echte tuberoos te ervaren. Van de gekochte vijf bollen lukt altijd eentje om te bloeien. Ik herinner mij een avondje toen ik het op balkon stond en met elke windvlaag kwam er geweldig geur naar binnen.
Goeie tip AromaX, van die tuberoos bollen...ben heel benieuwd!
Goed gezegd Marnie!!

Jij ook Smelly!!

Wanneer is Amsterdam precies en wie gaan er ook weer mee? Sorry maar niet bijgehouden,kan ook gemaild worden tuurlijk.

Ha, tuberoos bollen, lijkt me geweldig, die kan ik hier denk ik niet krijgen, zal eens aan een bloemist vragen.
*valt binnen met warhoofd* Heb ik weer wat gemist?!

He ik had n heel verhaal maar ben het weer kwijt :/

iets met biepiep auto, ladyphoxy kat en man, allemaal off topic maar ik ben gewoon n nieuwsgierig aagje, zeker als het om dating-avonturen gaat!

Moet nu toch echt eens Josh Holloway gaan googelen want die naam is nu al zo vaak voorbij gekomen!

Gisteravond trouwens in de weer geweest met 2 proefjes van Marnie, de roze en de blauwe, ik spoot eerst de zoete, dacht toen ow nee dit ruikt niet fijn!

Twas op mn borst/onderaan hals, had geen zin om met washandjes in de weer te gaan, dus ik dacht ik doe die andere eroverheen!

Dat was geen succes, en als een soort 'god zegene de greep' er ook nog Al Oudh overheen gedaan (ik ga graag naar bed in Al Oudh of Dzing of L Air de Rien, hm Costes en Ambre Sultan zijn n beetje uit mn systeem geloof ik)

en warempel het resultaat was lang niet slecht!
Amsterdam is 10 april alweer!

Tijd gaat hard...
Marnie, ik weet niet waarom je je stuk over omgaan met elkaar, dreigen, kletsen over etc. hebt gepost . Ik heb wellicht weer wat gemist, maar ben het helemaal met je eens. Eerlijk gezegd, is dat ook de reden dat ik me niet aanmeld voor jullie uitjes hoe ontzettend leuk me dat ook lijkt.

Dus blijf ik lekker anoniem de Elenah, die veel van jullie leert, alles leest, driftig probeert mee te schrijven hoewel ik me terdege realiseer dat ik geen toegevoegde waarde heb als het om het beschrijven van geuren gaat, geuren uitprobeert, verliefd wordt op bepaalde geuren, maar vervolgens direct weer vreemd gaat want er komt weer iets anders lekkers langs en probeert de negativiteit die ik her en der soms bemerk te negeren.
quote:tijgermeisje schreef op 29 maart 2010 @ 16:58:

*valt binnen met warhoofd* Heb ik weer wat gemist?!

neuh, niet echt, ik moest het ff kwijt...

Je hebt weer aardig ge-experimenteerd! Ga je ook nog zelf brouwen? *ziet het al voor zich: Tijger roerend in een borrelende kookpot, kleine ontploffinkjes overal*
He Elenah: zie je, dat is wat ik nu zo jammer vind. Door dit soort intriges missen mensen dus gewoon hele leuke uitjes!

Ik heb tijdens die uitjes nooit iets van negativiteit gemerkt, integendeel, daarom snap ik het achteraf gedoe ook niet. Dat ik er nu over schreef, dat kwam door de bekende druppel....

en alles wat je schrijft over je parfumliefde is toegevoegde waarde hier! Ook als je een geur niet lekker vindt....gewoon lekker melden! Alleen als je alle parfums smerig zou vinden, tja, dan valt er hier niet veel voor je te doen...
Marnie, dat is volgens mij ook het ergste; je denkt een geweldige dag met elkaar te hebben en dan komt daarna het geklets, geroddel en gekonkel. Ik ben nu eenmaal allergisch voor dat soort achterbakse zaken. Dat wil niet zeggen dat ik het hier niet leuk heb met jullie

Ik heb een nieuwe missie; ben op zoek naar alle geuren met chocolade. Ik was zo weg van Borneo van SL dat ik vergelijkingsmateriaal wil. En dat bedoel ik dus; zo leuk!!!! Ik had een aantal maanden geleden niet kunnen bedenken dat ik naar zoiets op zoek zou gaan
Elenah: begin eens bij Il Profumo, die heeft Chocolat, Chocolat Frais en Chocolat Amère...en volgens mij ook nog Chocolat Vert

of Montale: Chocolat Greedy...of CSP Amour de Cacao...of Montale Red Aoud...of of
Dat bedoel ik dus. Thanx Marni Ik ga weer verder googelen. O nee, toch niet, de kids willen eten. Moeder verwaarloost kinderen door geurenverslaving
Wat moet iemand op het forum doen wat zooo vreselijk is dat degene zwart gemaakt moet worden,zou het niet weten.Of toch,hier wat suggesties:

-als iemand een pakje verwacht,posten in de buurt en zie je de postbode aankomen...onderscheppen die handel!

-miskoop doen,daar lyrisch over schrijven op dit forum,hoe geweldig die geur wel niet is en dan snel op MP zetten,succes verzekerd.

-als je een uitstapje organiseerd,eisen van de winkeleigenaar dat je voor elke verkochte fles een tester mag uitzoeken!

Vind vooral de laatst 2 ideeen erg goed haha.

Even voor de duidelijkheid,dit is dus zelf verzonnen omdat ik het allemaal zo een onzin vind! Negeer elkaar lekker als je geen zin hebt in elkaar en klets vooral heeel veel over geuren!!
Elenah ik begrijp het helemaal! Neutraliteit/anonimiteit is een groot goed.

Zelf ben ik te verzot op uitstapjes naar parfumerieen waar ik in mn eentje nevernooit naar binnen zou durven lopen, en vind ik het gezellige van meiden onderling met dezelfde liefhebberij helemaal top.

Een uitje organiseren schrok/schrikte mij al af omdat ik er te chaotisch ben maar de lust tot kop boven maaiveld uit te steken en n parfumavondje bij mij thuis te houden ofzo is wel door negativiteit tot een nulpunt gekomen en dat vind ik ontzettend jammer en ik vrees dat dat iets onomkeerbaars is.

Ik ben dol op Smelly en verder is mijn naam haas.
haha Kiekie: vooral die 1e van die postbode, da's echt een vuile!

Die laatste vind ik wel een slimme!
oeps, 1x enter drukken is genoeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven