Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Marni, ik kan heeeeeel goed snuffelen en filmen tegelijk. Zie je alleen wat vaker mijn neus voorbij komen op de film, maar dat knippen we er dan wel uit.Ben erg goed in multitasking. Foto's ? Kan ook geregeld worden hoor, no problem
jullie zijn gek. Elenah op kameel; heeft ie 1 of twee bulten; dat vergeet ik namelijk steeds? Spuitend, filmend, snuffelend, fotograferend en dat allemaal hartstikke anoniem. Tjee, zo haal ik het journaal nog en jullie erbij. Wilde wiefen gespot in Amsterdam
oke Elenah dan zie ik je met camera op 10 april om 12u in de koffiecorner van de A'damse Honingraat!
ik kom in een komijnenpak, ben die tijgerstrepen wel n beetje zat inmiddels.
Elenah: ik zie je er al achteraan lopen, met ook een lange jas, zo'n jaren 50 sjaaltje om het hoofd, grote zonnebril...stiekem filmen vanuit je jaszak.....hihi

Mensen, ik ga lekker pitten, bedankt voor het lachen! Geurige dromen allemaal!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
*proest*...komijnenpak.....nu heb ik echt de slappe lach!
truste marnie *hoopt stiekem dat er n oppaswonder gebeurt en je er alsnog bij kan zijn*
Spokojnoj nochi Tijger, dus welterusten allemaal. En ja - pozhalujsta is inderdaad aub.

Volgens mij hoeft er geen camera bij op 10 april - je zal het waarschijnlijk op het nieuws kunnen zien en dan op dinsdag in Opsporing verzocht met Siepke

Komijnenpak...bijzonder, maar binnen geurendiscussie zit het niet zo snel als een typefout!
Trusten allemaal en ik hoop niet dat jullie last hebben van nachtpaarden uh merries dus.....

IkduimvooroppasvoorMarnie.

Marnie kan je je kinderen niet gewoon inde tuin laten grazen een tijdje of in tuin van de buren ? Probeer ik ook steeds maar lukt nog niet. Ze grazen bij mij alleen in de kast met zoutjes. Heel jammer.

Elenah een Kaneel is 2bultig en Dromekloris heeft er een maar die spuugt weer alles onder of was dat de Lamamaar?

Haha komijnenpak, ik hoop dan niet dattie ook nog stinkt naar kaas dat pak. Anders ga je maar mooi in mijn kofferbak zitten met die zweterige komijnenkaas. iieeuuwwww.
komijnen zijn anders allerschattigste beestjes, helaas heb ik mijn konijnengeur L Autre nog niet binnen!! Die brusselse franstalige de ruikers zijn toch wel helemaal bonafide he?

(Beauties kijk je alsjeblieft n beetje uit met je gedachten aan je toetsenbord toevertrouwen, strax heb je n permaban aan je broek, ga please please op je handen zitten als het moet want een permaban is permanent en ongeneeslijk en deprimerend en bla bla bla dat dus :/)
Tijger: ('k was nog wakker) vanuit Brussel versturen ze maar 1 of 2x per week post....houdt moed!
Onder het genot van een spraytje Louanges Profanes denk ik opeens aan iets dat ik laatst las...

Juhuuf, ze doen weer naar, ze moeten straf hebben, nu! Dat zeggen mijn kinderen nooit, dan wordt mama boos. Want mama zegt altijd: waar er 2...enz.

ik word er zo moe van, nu ga ik echt pitten! Morgen weer een nieuwe dag!
Tijger Beauties kan het niet meelezen want ze heeft nu een ban . Was iets over een papegaai. Laat maar. Mijn vrolijkheid is op slag verdwenen nu.
what the bloody fucking hell.

Negeren, op handen zitten, niet laten provoceren, niet op in gaan, want enerzijds slaat de hele gang van zaken nergens op maar anderzijds heb je het maar te slikken want viva bepaalt de regels, ben het er niet mee eens hoe die gehanteerd worden maar ja wat doe ik eraan, straks heb ik ook n ban, nee dan maar dat liedje van Doe Maar voor me uit zingen, *dus doe maar net alsof je neus bloedt*

en we gaan weer over tot de orde van de dag, ik ga slapen in L Air de Rien.
Goedemorgen!

Even snel voordat ik de deur uitga: vandaag dus Louanges Profanes, als afsluiten van de PG week

PG19 Louanges Profanes by Parfumerie Generale is a oriental floral fragrance for women and men. PG19 Louanges Profanes is a new fragrance and it was introduced in 2008. The nose behind this fragrance is Pierre Guillaume. The fragrance features lily, benzoin, hawthorn, incense, neroli and lignum vitae wood.

Lekker! Laat de zon maar komen....

Pierre vertelt over Louanges Profanes
..zo door mijn verzameling kijkend kom ik hier en daar een geur tegen die ik ontzettend verwaarloosd heb...zoals bijvoorbeeld Hermes-Hiris. Zo'n mooie irisgeur (door Olivia Giacobetti trouwens), aards, maar toch ook een beetje zepig..gauw vooraan zetten voor de zomer! 't is natuurlijk het risico met zoveel geuren, je kan ze nu eenmaal niet allemaal tegelijk dragen, maar toch draag ik bepaalde geuren nu eenmaal meer dan andere...
Dames, op 10 april ben ik vrij en kan met jullie meegaan. Het is voor mij wel belangrijk, dat iedereen van jullie op haar gemak voelt en geen probleem vindt als ik (als heer) meega. Ikzelf - ik vind het leuk!
Beauties

Vandaag in Mazzolari Patchouli, erg..mmm......

Marnie, ik ga de Hiris ook eens op een opvallende plek zetten, ook te lang niet meer gebruikt en hij is zo apart
Goedendag allen hier.

Ben in Bond 9 So New York. Drukke dag vandaag, amper tijd om te posten hier.

Beauties dit heb je niet verdiend en we missen je enorm.

AromaX ik vind het leuk om je dan te zien de 10e !
Hey Inkie, Mazzolari Patchouli klinkt goed....

AromaX, wat gaaf dat je meegaat...nu baal ik alleen nog meer dat ik niet kan...behalve het oppasprobleem zijn er nog meer complicerende factoren, zoals wedstrijden en feestjes enzo..

dusssss ik wil tzt uitgebreid verslag in woord en beeld!!

Smelly: Die Bond So New York heeft veelbelovende geurnoten! Jammer dat ze 'm hier in het Spinnewiel (nog) niet hebben...
Ja Aromax,ik baal nu ook nog meer dat ik niet mee kan haha.Ben toch wel erg nieuwsgierig naar wat voor type je bent ! Hier op het forum zitten met al die dames,veel over geuren weten,damesgeuren dragen en zelfs zelf maken.Ga me nou niet vertellen dat je eruit ziet als een doorsnee man en als automonteur werkt he!
quote:smelly schreef op 30 maart 2010 @ 00:16:

Tijger Beauties kan het niet meelezen want ze heeft nu een ban . Was iets over een papegaai. Laat maar. Mijn vrolijkheid is op slag verdwenen nu.

Wat is er in hemelsnaam nou allemaal weer gebeurd, zit ik op mijn werk lees ik dat Beauties een 24 uurs ban heeft en Aromax een waarschuwing!

Wat hebben jullie uitgevreten als ik vragen mag ?

AromaX superleuk dat je meegaat, jij weet zovéél over geuren!
Dutchsuus: je mag het vragen, het is ons ook niet helemaal duidelijk....gaat over lange tenen denk ik. En papegaaien...het was hier echt een dierentuin gisteren, er valt heel wat te lachen als je terugleest...
DS het ging om irritaties en geen reclame mogen maken.

Beetje vage toestand, ik pleit voor geiterijen waar dat gewaardeerd wordt en niet bij de buren gaan plagen, puur en alleen om te voorkomen dat er weer waarschuwingen en bans komen, want daar 'lijdt' iedereen onder, beauties u is meubilair hier, je wordt nu al gemist! Meelezers, af en toe langskomers mensen die nix moeten hebben van politiek gedoe en bladiebla.

Better be safe than sorry, zeg maar.

De regels rond reclame moeten we dan maar omzeilen door adressen van winkels via Hyves/mail te doen, verder hoop ik op een duidelijker anti-reclame beleid van Viva, nu lijkt het wel steekproefsgewijs ofzo, dat er wordt opgetreden of niet bij het neerzetten van winkelnaam/webshop noemen.

Vandaag was ik in Botrytis v Ginestet, en deze blijft me intrigeren, zoet en fruit, waar ik meestal niet van hou, maar deze heeft dus iets wat ik superlekker vind.

Eau de Dessertwijn/Elysium Black Muscat oid
AromaX mensen die zich om wat voor reden dan ook niet prettig voelen bij de samenstelling van het gezelschap kunnen zich afmelden, wat mij betreft is iedereen welkom, enige criteria zijn parfumgek zijn en netjes doen tegen de gastvrouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven