Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
..waarbij ik dan maar gelijk een berichtje achterlaat. Hebben jullie al weer wat nieuwe wintergeuren geprobeerd ? Ik heb o.a. de geur van Kate Moss geroken (beetje muf), Lamb van Gwen Stefani (lekker apart, hoewel niet helemaal mijn ding, wel een goede geur), Amarige Mariage van Givenchy (wel aardig) en de nieuwe l'Instant (magique of secrèt of zoiets, vond hem wel lekker. Maar wat ik de lekkerste vind zijn Covet van S.J. Parker (aparte, groene geranium geur) en Iris van Prada. Die laatste vind ik echt super: tijdloos, heerlijk en niet storend parfum. Nou, die wil ik wel hebben !
Zoefie, wat leuk, we beginnen gewoon opnieuw!

Ik heb zelf een paar weken terug de L 'Instant Magic van Guerlain gekocht.

De Magic variant is echt een heerlijke herfstgeur, hij valt in de categorie woody-floral-musk en enkele ingredienten zijn cederhout, sandelhout, witte musk en amandelen.

In NYC heb ik verder niet echt naar parfums gekeken, de enige geur die ik daar getest heb is Covet van SJP.

Deze geur deed het enorm goed op mijn huid en ik wil 'm zéker aanschaffen. Het is een groene geur met oa. limoen, lavendel, chocolade, magnolia, musk, houtsoorten en amber.

Prada Infusion d'Iris...ik heb 'm nog niet geroken maar ben heel erg benieuwd! Hij valt in de categorie floral-aldehydic en enkele ingredienten zijn mandarijn, oranjebloesem, vetiver, cederhout, iris en wierook.

Hij wordt omschreven als fris, licht en sensueel en schijnt iets van eau de cologne weg te hebben. (Dat vind ik trouwens van Prada Tendre ook, in het begin is het net eau de cologne en later wordt het een heel zachte prettige geur).

Ik hoop de nieuwe Prada morgen even te kunnen testen.

(Hebben ze dat mooie roze roosje niet meer?)
Oh die geuren van SJP en Prada klinken echt heerlijk!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Hoi Dalida, leuk dat je er weer bent ! L'Instant Magique was het dus, ik was het even kwijt. Die Prada....naar een paar uur wordt het een beetje een ouderwets luchtje, mijn man zei dat het naar oma's raakt. Die wordt het dus toch maar niet. Ik ben nog wel op zoek naar een goede wintergeur, maar dat gaat vast lukken !
Hoi Jasmine!

Zoefie, op Amerikaanse sites zijn ze niet zo te spreken over de nieuwe Prada zie ik net.

Termen die ik voorbij zie komen: baby shampoo, plastic, ouderwets

Nou, ik ben dus echt benieuwd!
Hoi Zoefie en anderen,

Leuk! Weer een interresant topic!

Prada heb ik ook geprobeerd...ik vind het geen fijne geur om te dragen lijkt me. Had de geur uitgetest opmijn huid en hij rook naar natte was die te lang in de wasmachine had gezeten (ja, soory..ik heb geen betere omschrijving..).

Doe mij maar de gewone Prada, die is heerlijk! Goede geur en draag het met veel plezier.

Verder nog wat nieuwe geuren getest: kan nou niet zeggen dat ze weer erg bijzonder zijn! Gwen Steffani en andere bekende sterren vinden het zo nodig om nieuwe geuren op de markt te brengen, van mij hoeft het niet hoor. Ik vind het allemaal niets. Ik heb overigens alle nieuwe geuren getest die in de Douglas-magazine stonden en spraken me geen van allen aan.

Wel een heerlijke geur geroken van Loewe Qiuzar (of N op het end ) kom daar even niet op. DIE heeft wel wat en sprak me ook erg aan! Kennen jullie deze geur al?

Verder houd ik het bij mijn Chance, Coco en Coco M EDT.

Gr. Taylor.
Soory = sorry.

QUIZAS heet de Loewe- variant.
Taylor, had je ook de L 'Instant Magic getest? Anders stuur ik je nog even een proefje.
Hoi Dalida!

Nee, helaas....die nog niet! Had zoveel getest maar die nog niet...proefje? Graag!
Hé Taylor en Jasmine zijn er ook weer, leuk! Die Prada, haha, dat is dus niks. Vandaag nog wel Zen van Shiseido geroken, die is echt lekker ! Gelijk maar een proefje van gevraagd. Valt qua geur in de categorie Chance, altijd goed dus. Ik ga hem de komende dagen eens goed testen !
quizas is Spaans voor "misschien". Loewe is Spaans hè ?
Hoi Zoefie,

Waar is Zen te koop? Bij Douglas of Ici Paris? Ben reuzebenieuwd omdat ik Chance ook erg lekker vind!

Ja,Loewe is Spaans.
Ik zag het bij Douglas, ik denk dat jij het ook wel wat vindt...
Blijft deze geur lang hangen? Ja, als hij in de categorie Chance valt ga ik ZEKER deze geur uitproberen!
Nou Taylor, ik zou hem idd proberen, is echt een heerlijke geur. Ik vind alleen dat 'ie niet zo lang blijft hangen als Chance, dat is wel jammer....
Waar is Quizas te koop? Is hij in Nederland verkrijgbaar en te testen?

Ik ga met kerst naar Spanje, dus daar kan ik hem zeker kopen, maar zou hem graag al eerder testen...
Ik had zin in een nieuw geurtje, dus afgelopen zaterdag was ik bij Douglas, maar ik kon het niet echt vinden bij alle nieuwe geuren...

Heb alleen Instant Magic niet geprobeerd, ik was wel weg van de 1e l'instant, dus volgende keer maar even testen.

Ik ging eigenlijk voor de nieuwe Dior, Midnight Poison, ben zelf erg gek van Pure Poison, maar vond het niets.....

Een beetje vage parfum, ik rook het bijna niet. Jammer....

Hebben jullie deze al getest ?

Ben er inmiddels wel achter dat 3 geurtjes mijn all time favourite zijn: Eternity van CK, Coco mademoisselle van Chanel, en Allure sensuelle van Chanel. Vooral die laatste, die blijft, haha ! Als ie leeg is, snel weer een nieuwe halen !
Hey Meiden...

Ik ben opzoek naar een lekkere wintergeur...

ik heb er nu 1 hugo boss deep red. maar wil er 1 bij hebben. Zomergeuren heb ik genoeg maar wintergeuren niet.

Heb het liefst een luchtje waar ook een douchegel deo en bodylotion van is..

liefs,
Madiken: Quizas is al te koop bij Douglas...

Snoopy: net wat je zegt....vage geur..ik vind 'm niet echt bijzonder!

Daantjuh: kijk eens bij het 2e berichtje van Zoefie...dat zijn de meest recente geuren!

Zoefie: ik heb Zen getest! Goede geur! Maar wat jammer dat de geur binnen 10 min.vervlogen was...ik rook niets meer, had of heb jij dat ook?
Vandaag heb ik die van Prada getest, ik vind hem niet lekker. Ik vind hem nep ruiken, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Gewoon niet lekker. Had hem op mijn huid en hij bleef niet lekker.

Covet heb ik alleen op een papiertje geroken. Misschien dat ik die nog eens op mijn huid ga testen maar had dus al die van Prada op en nog mijn eigen parfum dus werd een beetje veel om covet ook nog te testen.

Zen heb ik als lichaamspoeder gehad met een donsje, het was een kadootje van shiseido maar echt zalig!

Mijn favorieten zijn nog steed Chance en Code.

Maar ik wil zo graag nog een frisse, sprankelende geur erbij. Iets met oranjebloesem vind ik ook lekker, iemand nog tips om te proberen?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
die van gwen stefanie vond ik niet echt lekker...

de andere zeggen me niet veel. dus ga van de week met die namen wel naar de parfumerie.

had laatst ook een proefje van de nieuwe versace... Maar die vind ik aan de ene kant wel wat ligt voor de winter...
Ik heb de Zen ook geprobeerd,wat een nare lucht bij mij!

Ik ben een beetje uitgekeken(uitgeroken) op de Sacre van Caron.
Taylor, bij mij is Zen ook zó weg ! Jammer hoor, verder helemaal lekker. Misschien is er nog wel een (eau de) parfum van te krijgen ?
Daantjuh, is For Her van Narciso Rodriguez niet iets vvoor je ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven