Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Zoefie, je hebt helemaal gelijk!!Het is een heerlijke geur! Jammer dat ie gauw weg is idd.Ik weet niet of er een EDP van te krijgen is?
Ik ken die geur niet.... Dus schrijf hem op me lijstje :P En van de week dan ff naar een parfumerie...

Vandaag wel bij de etos die van kate moss geroken en opgespoten... Maar die vind ik ook een beetje muf wat ze hierboven ook al zeiden...

Had ook nog wat monstertjes thuis liggen... dus die ben ik nu ook aan het proberen.

Rumeur van lanvin... Die vind ik wel lekker... maar twijfel of ik er een hele fles van wil... maar kan nog een paar dagen proberen

en ange ou demon van givenchy.... wel een lekker geur... maar voor mezelf vind ik hem te zwaar...
Ik hou van zware geuren. Iin het verleden gebruikte ik Opium, Coco en Pure Poison. Maar ik wil eens wat anders. Vanmiddag Midnight Poison geprobeerd. Ik vond hem wel lekker, maar mijn man vond er niets aan. Hij vervliegt ook redelijk snel.

Wie heeft een goede tip?
Ange ou Demon van Givenvhy voor mijzelf te zwaar... Misschien is het wat voor jou?
Een heerlijke geur is FlowerBomb van Viktor en Rolf...zalige geur..

Groet BobbieC
Kent iemand de geur Juicy Couture? In Amerika is deze geur een grote hit en als het goed is wordt hij vanaf oktober bij Douglas verkocht... ben erg benieuwd!!
Moeki: ik heb deze geur geroken bij Douglas en persoonlijk vind ik deze geur niet bijzonder, maarja smaken verschillen gelukkig!

Jasmine: heb je Chic wel 's geprobeerd van Carolinna Herrera? Goede geur hoor, heb deze een tijdje gebruikt.

Ik weet ook dat er een geur is van Guerlain die oranjebloesem erin heeft..kom helaas niet op de naam. Een collegaatje heeft deze geur pas gekocht en hij ruikt bij haar erg goed! Mss dat Dalida of Zoef het weten?
Taylor, ik heb nog even op de site van Guerlain gekeken, maar kon daar niets met oranjebloesem vinden. Ik zal nog eens verder gaan zoeken...
quote:taylor schreef op 02 oktober 2007 @ 15:41:

Moeki: ik heb deze geur geroken bij Douglas en persoonlijk vind ik deze geur niet bijzonder, maarja smaken verschillen gelukkig!

Jasmine: heb je Chic wel 's geprobeerd van Carolinna Herrera? Goede geur hoor, heb deze een tijdje gebruikt.

Ik weet ook dat er een geur is van Guerlain die oranjebloesem erin heeft..kom helaas niet op de naam. Een collegaatje heeft deze geur pas gekocht en hij ruikt bij haar erg goed! Mss dat Dalida of Zoef het weten?Dank je wel Taylor, chic ken ik nog niet dus die zal ik zeker eens gaan ruiken!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik heb me nieuwe wintergeur...

Is wel al een oudere. Code van Armani... Vind hem erg lekker... Meteen ook de douchegel bodylotion en de deo gehaald... Dus ben voorlopig Weer klaar. Maar dan ben je aan het uitkiezen. En dan ruik je al die lekkere geuren..

Dan loopt ik het liefst met drie geuren de winkel uit :P Hebben jullie dat niet? en hoeveel geurtjes hebben jullie thuis staan. Ben ik wel benieuwd naar.

Zoefie die geur die jij noemde vond ik ook heerlijk... Maar moest kiezen van mezelf...
Lekker Daantjuh, daar kun je dan weer helemaal blij van worden hè ? Ik heb best veel geuren: Chance en Allure Sensuelle van Chanel, For her van Narciso Rodriguez, Un jardin en mediterranée van Hermès, Joséphine van Rancé en Songes van Annick Goutal. Mijn fles White Linen Pure van Estée Lauder is helaas net leeg... Als ik bedenk wat ik aan zal trekken dan bedenk ik daar al een passend parfum bij. En inderdaad.... ik ben wat dat betreft ook rupsje nooit genoeg. Vooral van de minder bekende parfums zou ik nog graag wat kopen. Op mijn verlanglijstje staan bijvoorbeeld Tiempe passate van Antonia's Flowers, Vanille Exquise van Annick Goutal (heerlijk voor de winter) en ik zou graag een geur van Creed of Caron willen hebben. Maar ik kan ook goed relativeren hoor: ik ben al heel blij met de luchtjes die ik heb en er moet ook nog wat te wensen blijven !
Oja dat ben ik ook blij met de luchtjes die ik heb...

Maar van nieuwe wordt ik ook heel gelukkig. Ik wil alleen meteen de hele lijn hebben...

die heb ik van Sun delight, Ralph van Ralph lauren, Hugo boss deep red. en dan nu code van Armani, Sunset heat van escada en dan nog van twee van Espritt eens gehad. die doe ik op naar me werk. werk als kok dus dan kan het wel gelukkig zijn ze bijna leeg...

Die van Naeciso voor her wil ik ook graag hebben. en Femme van hugo boss vond ik ook erg lekker
Hallo dames!

Waar zal ik beginnen...ik heb de Prada Infusion d'Iris getest; bah, wat een ouderwets luchtje! Kreeg er koppijn van! Prada slaat de plank volledig mis met deze geur, het had beter gekund!

Wat ik dan weer wél een lekkere Iris-geur vind, is de nieuwste geur van Yves Rocher: Iris Noir Secrets d'Essences. Ik gebruik verder nooit de geuren van YR maar deze geur heb ik besteld. Dit is de omschrijving:

Kostbare essenties voeren u mee…..

Een fascinerende geur vol contrast; kruidige koriander, frisheid van de bergamotcitroen, het mysterieuze fijne poeder van de Iris en een fruitig accent van muskusachtige geurnoten.

Over YR gesproken; enkele geuren van vroeger zijn opnieuw uitgegeven, nl. Ispahan, En Avril Un Soir (mijn moeder gebruikte deze geur vroeger), Venise en Vie Privee.

De geuren zijn nog precies hetzelfde alleen de flesjes zijn gemoderniseerd.

Verder heb ik nog een aantal andere geuren getest, oa. Amarige Mariage, net wat Zoefie al zei: wel aardig, en de geur van Kate Moss, die vind ik helemaal niets.

Ik ben erg benieuwd naar de Juicy Couture.

Die geur van Guerlain met oranjebloesem erin is Aqua Allegoria Mandarine-Basilic.

Iemand (Daantjuh?) vroeg welke geuren hebben jullie allemaal staan?

Ik heb op dit moment staan:

- Trouble eau légère van Boucheron

- Absolu Simply Red van Rochas

- Trussardi Inside van Trussardi

- Prada eau tendre van Prada

- Sun van Jil Sander

- Lovely van Sarah Jessica Parker (bijna op)

- Allure Sensuelle van Chanel

- Woman No. 1 van Bogner (bijna op)

- L 'Instant Millésime Iris van Guerlain

- L 'Instant Magic van Guerlain

- Blu Mediterraneo Mandorlo di Sicilia van Acqua di Parma

- Iris Noir van Yves Rocher (komende week dus)

De geuren die ik deze herfst/winter aan wil schaffen:

- Insolence van Guerlain

- Covet van Sarah Jessica Parker

- Ange ou Demon van Givenchy

- Coco Mademoiselle van Chanel

Dalida... Das echt een hele lijst leg... Leuk hoor... zitten voor mij best wat onbekenden geuren bij... gebruik je alleen de parfum of ook douchegel enzo...

Covet heb ik ook geroken... vond ik ook erg lekker... Maar omdat er nog geen hele lijn van was. was het voor mij nog geen optie...

Wil me voorlopig weer ff inhouden... misschien in december weer eens kijken... Maar blijf zeker rondkijken en testen...
De Juicy Couture viel mij een beetje tegen, maar dat is een kwestie van smaak.

Daantjuh, ik heb nogal veel geuren, ben erg verslaafd.
Ah Livre, dan ben je niet de enigste!

Zoefie, heb je Quizas al geroken? Ben benieuwd wat JIJ ervan vindt, heb een proefje op en ben zeker van plan om deze geur aan te schaffen! Zalig!

Jasmine: in Chic zitten rozen...daar kan jij niet zo goed tegen toch? Ben evengoed benieuwd wat je van deze geur vindt!

Nou, dan zal ik mijn geuren eens opnoemen :

Verstuiver met L'Instant Magic (gekregen van Dalida!, dank)

Chance Chanel

Coco Chanel

Coco M. Chanel

Chanel eau fraice (ben Chanel-fan)

Prada (de 'gewone')

Blue Notte BVG

Must Cartier

Armani she

Angel Thierry Mugler

Alien ''

Casmir Chopard

National Costume Scent

Addict Dior.

Verder heb ik nog wat flesjes staan die ik aan het opmaken ben.(hoezo een parfum-addict?)

Welke ik nog zou willen :

Magic L'Instant (goede geur)

Loewe Quizas

En heel mss Covet..die is ook erg lekker!

Maar ik ben heeeeeel tevreden met de geuren die ik heb!

Verder nog wat halve flesjes die ik nu aan het opmaken ben.
Dalida: dank je wel voor het opzoeken van de oarnjebloesem Guerlain..deze heeft mijn collegaatje en hij ruikt bij haar erg, erg lekker. Ik heb deze geur zelf ook geprobeerd en bij mij doet deze geur het niet goed! kun je nagaan wat er toch een verschil zit in zuurgraad van huid.

Madiken: dat is mooi vlgs mij...als het zo is dat Vie Privee opnieuw uitkomt? Daar was jij toch naar op zoek?
quote:Livre schreef op 06 oktober 2007 @ 17:17:

De Juicy Couture viel mij een beetje tegen, maar dat is een kwestie van smaak.

Daantjuh, ik heb nogal veel geuren, ben erg verslaafd.

Lijstje graag, Livre!

Taylor, blij dat je de Magic zo lekker vindt!
Euh... ik heb 150 flessen en zo'n 500 samples/decants. Wil je ze allemaal horen?

anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 06-10-2007 17:48
Reden: woordje vergeten.....
% gewijzigd
Daantjuh, ik heb zojuist de Covet gekocht en zag ook de bodylotion en showergel al staan.
Livre, LOL! Dat is echt veel! Welke geuren gebruik je het meest?
Dat wisselt heel sterk. Op het moment draag ik veel Annick Goutal en Caron geuren, maar het hangt erg af van mijn bui. 's Ochtends kies ik iets uit, en voor 's avonds is het vaak weer heel wat anders. En ik heb bepaalde geuren die ik graag opdoe voor het slapen, omdat ze heel comfortabel zijn.

Jo Malone draag ik ook regelmatig de laatste tijd, de Black Vetyver Café. Ik mag geen caffeine, en dan is zo'n geurtje wel heerlijk.
wou dat zou ik ook wel willen hebben :D..

Werk je met parfum dat je er zoveel hebt?

Dalida... Mooi dat die er wel al zijn... De deo hoef ik dan niet perse kan er later nog bij komen ... Misschien van de week weer ff naar de winkel. Of wachten tot de volgende maand...
Livre, wat een aparte geuren, wat leuk! Er zijn een paar geuren van Annick Goutal waar ik erg benieuwd naar ben; Grand Amour, Heure Exquise en Songes. Aan de omschrijving te zien denk ik dat deze geuren wel bij mij passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven