Oplossing voor werkplek/naaimachine
woensdag 31 maart 2010 om 14:01
woensdag 31 maart 2010 om 14:25
Ik heb wat op ikeahacker gezien (http://ikeahacker.blogspot.com/search/label/craft) lijkt me niet ideaal, maar misschien kan het je wel inspireren jouw ideale werkplek! Succes!
woensdag 31 maart 2010 om 15:02
Wij hebben een (groot) cv hok van 2,5 bij 2,5. De deur zit precies in het midden, aan de linker kant hebben we met zo'n rails systeem allemaal planken voor de kleren, aan de andere kant hebben we de wasmachine en droger. Daar bovenop heb ik een plank van 2,.5 meter lang bij 60 cm diep. Daar ontstaat dus een hele mooie plek om de was op te vouwen, te strijken, en om de naaimachine op te zetten. Boven die werkplek heb ik nog 3 niet zo heel diepe planken, waar ik de naaimachine en alle toebehoren (knopen pot, speldenkussen, patronen etc. maar ook de wasmiddel, wasverzachter etc. kwijt kan. Een daglicht tl aan het plafond zorgt voor voldoende "echt" licht om goed te kunnen werken (al zit een lichtkoepel wel in de planning)
Kortom een hele mooie ruimte. Tja, ik moet hem wel goed bijhouden met de stofzuiger en een stofdoek. Maar het is allemaal wel beperkt tot een ruimte. Ik heb dus geen stofnest (klerenkast) in de slaapkamer, een stofnest (naai, strijk en vouwhoek) in de "logeerkamer" en nog een stofnest (wasmachine) op zolder of in de bijkeuken.
Kortom een hele mooie ruimte. Tja, ik moet hem wel goed bijhouden met de stofzuiger en een stofdoek. Maar het is allemaal wel beperkt tot een ruimte. Ik heb dus geen stofnest (klerenkast) in de slaapkamer, een stofnest (naai, strijk en vouwhoek) in de "logeerkamer" en nog een stofnest (wasmachine) op zolder of in de bijkeuken.
woensdag 31 maart 2010 om 15:25
Ik heb een plank in een kast gereserveerd voor de naaimachine. Er zitten ook een electriciteitsaansluiting, llichtknopjes en een schakelaar voor de machine in. Onder de plank een blokje van drie laden en het pedaal. Er past ook een krukje onder de plank.
Als ik dus wil gaan naaien doe ik de kast open, trek de kruk eruit, zet de machine en het licht aan en klaar.
Kost je wel 1x1x0,5 m kastinhoud.
Als ik dus wil gaan naaien doe ik de kast open, trek de kruk eruit, zet de machine en het licht aan en klaar.
Kost je wel 1x1x0,5 m kastinhoud.