Handige mensen en weetjes over ramen??
donderdag 1 april 2010 om 06:59
Hallo, is het mogelijk om in het deel in de keuken waar nu een dicht raam zit een raam te plaatsen die te openen is??? Ik neem aan van wel, maar kan er niets over vinden.
Er zit dus al een kozijn in en het glas zou eventueel weer in het nieuwe deel kunnen. Waar koop je dan zo'n binnenraam en wat zou zoiets gaan kosten??
Groetjes
Er zit dus al een kozijn in en het glas zou eventueel weer in het nieuwe deel kunnen. Waar koop je dan zo'n binnenraam en wat zou zoiets gaan kosten??
Groetjes
donderdag 1 april 2010 om 07:12
donderdag 1 april 2010 om 09:13
Hey Kwampi, ik wilde dit ook vorig jaar. Wij hadden het kozijn al liggen. Dus alleen een glas en de montage van het oude kozijn kwam op 250 euro uit. De monteur is ook komen kijken, maar hij raadde het mij ernstig af. Het is heel inbraak-gevoelig, dat was waarschijnlijk de reden waarom de vorige bewoners het eruit hebben laten halen. En inderdaad hebben wij deze winter gehoord dat het bij 4 huizen in de buurt via het keukenraam was ingebroken.
donderdag 1 april 2010 om 09:27
Natuurlijk kan dat. Wat het kost dat ligt er volstrekt aan wat je wil. Een compleet nieuw kozijn of nieuw binnenwerk? Kunstof/ hardhout?Plat profiel of verdiept? Moet je kozijn aangepast worden ja/nee om er een veilig (niet van de buitenkant te openen) scharnier in te zetten.
Kortom, laat vakmensen langskomen en vraag offertes aan. Veel offertes en onderhandelen! Bij ons was het verschil tussen de duurste offerte en de goedkoopste voor een compleet nieuw kozijn 4200 vs 1400.
Kortom, laat vakmensen langskomen en vraag offertes aan. Veel offertes en onderhandelen! Bij ons was het verschil tussen de duurste offerte en de goedkoopste voor een compleet nieuw kozijn 4200 vs 1400.
donderdag 1 april 2010 om 18:23
De reden dat ik dit zou willen is omdat er 1 raampje op de hele benedenverdieping is die maar open kan.. alleen in de kamer en in de keuken kun je geen raampje open zetten, je kunt dus niet goed ventileren en doorluchten. Er zitten ook geen roostertjes namelijk.
Dit is zo bij een huis waar we interresse in hebben maar wel even willen kijken wat mogelijk zou zijn.
Mimootje, waar heb jij het dan laten doen? En wie heeft het er voor je ingezet?
Dit is zo bij een huis waar we interresse in hebben maar wel even willen kijken wat mogelijk zou zijn.
Mimootje, waar heb jij het dan laten doen? En wie heeft het er voor je ingezet?