Nintendo switch 2
zaterdag 17 januari 2026 om 20:24
Ik heb op het moment de nintendo switch 1, die ik voornamelijk via de tv gebruik.
Ik twijfel al een tijdje om de 2 aan te schaffen, maar vraag me af of dit het waard is aangezien ik de 1 al heb (die zou ik dan proberen te verkopen). Er zijn nog niet veel nieuwe spellen namelijk. De nieuwe Donkey Kong lijkt me dan wel weer heel leuk.
Iemand die de 2 heeft en me kan vertellen of de upgrade het waard is?
Ik twijfel al een tijdje om de 2 aan te schaffen, maar vraag me af of dit het waard is aangezien ik de 1 al heb (die zou ik dan proberen te verkopen). Er zijn nog niet veel nieuwe spellen namelijk. De nieuwe Donkey Kong lijkt me dan wel weer heel leuk.
Iemand die de 2 heeft en me kan vertellen of de upgrade het waard is?
zaterdag 17 januari 2026 om 21:42
Ik heb hem nog niet gekocht omdat er nog weinig spellen op zijn die de kinderen of ik echt graag willen spelen. De kinderen willen er uiteraard wel 1
Maar we wachten nog even af. Misschien ergens dit jaar.
Sommige van de vrienden van mijn kinderen hebben er al wel een. Het scherm is inderdaad een stuk groter en dat is vooral heel handig als je meestal op de Switch zelf speelt. Ook is de hardware krachtiger en soepeler. Je ziet wel het verschil als je bijvoorbeeld Zelda Breath of the Wild op de Switch 2 speelt. Het ziet er zeker mooier uit. Het is wel echt een mooi apparaat dus we gaan hem vast wel kopen als er straks wat spellen zijn die echt willen.
Scherm van Switch 2 is trouwens een LCD scherm en geen OLED en er zijn ook mensen die zeggen dat ze dus het OLED scherm van de Switch 1 beter vinden.
Maar ik vond zelf de spellen op de Switch 2 er mooier uitzien.
Sommige van de vrienden van mijn kinderen hebben er al wel een. Het scherm is inderdaad een stuk groter en dat is vooral heel handig als je meestal op de Switch zelf speelt. Ook is de hardware krachtiger en soepeler. Je ziet wel het verschil als je bijvoorbeeld Zelda Breath of the Wild op de Switch 2 speelt. Het ziet er zeker mooier uit. Het is wel echt een mooi apparaat dus we gaan hem vast wel kopen als er straks wat spellen zijn die echt willen.
Scherm van Switch 2 is trouwens een LCD scherm en geen OLED en er zijn ook mensen die zeggen dat ze dus het OLED scherm van de Switch 1 beter vinden.
Maar ik vond zelf de spellen op de Switch 2 er mooier uitzien.
zaterdag 17 januari 2026 om 21:45
Wij hebben een 1 en een 2, spellen op de 2 zijn net als hierboven gezegd echt een stuk sneller. Minder LAG.
Ik speel voornamelijk Fortnite, en daar is het verschil qua graphics echt wel groot. En alle spellen op de 1 zijn speelbaar op de 2 dus het is niet dat er maar weinig spellen op de 2 zijn. Alleen niet zoveel die speciaal voor de 2 zijn gemaakt.
Overigens is die nieuwe mario kart ook echt wel een verbetering.
Met de controllers heb ik dus ook nog niet als muis gespeeld, maar ik verwacht eigenlijk ook niet dat ik dat snel zou doen, want dan moet je al aan een tafel of zo zitten.
Ik speel voornamelijk Fortnite, en daar is het verschil qua graphics echt wel groot. En alle spellen op de 1 zijn speelbaar op de 2 dus het is niet dat er maar weinig spellen op de 2 zijn. Alleen niet zoveel die speciaal voor de 2 zijn gemaakt.
Overigens is die nieuwe mario kart ook echt wel een verbetering.
Met de controllers heb ik dus ook nog niet als muis gespeeld, maar ik verwacht eigenlijk ook niet dat ik dat snel zou doen, want dan moet je al aan een tafel of zo zitten.
zaterdag 17 januari 2026 om 21:49
zaterdag 17 januari 2026 om 22:19
zondag 18 januari 2026 om 08:40
Ik heb ook hogwarts legacy, maar die loopt hier op de 1 gewoon soepel. Ik heb helemaal geen spellen die heel lang moeten laden eigenlijk. Heb wel de oled versie van de 1, die is al een heel stuk sneller dan de eerste versie. Daarbij duurde animal crossing echt een eeuwigheid om op te starten. Ik zie de noodzaak voor de 2 niet, dus voorlopig komt die er nog niet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in