Okee ik ben gewoon nieuwsgierig, hoeveel wordt er gepoetst?

01-04-2010 08:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik 6 dagen per week werk kan ik soms moeilijk tijd vinden om te poetsen. Meestal doe ik elke dag wat, maar ik heb al gauw het gevoel dat ik er dan teveel mee bezig ben.

Ik doe bijvoorbeeld elke week 1x de badkamer, 1x stoffen en zuigen, 1x alle tegelvloeren met een sopje, 3x de was en 1x strijken, 1x het bed en 1x het balkon, daar zit ik toch alleen op zondag.

En jullie? Meer of minder? En hoe regelen jullie dat?
quote:coucou303 schreef op 01 april 2010 @ 10:56:

Eleo, 1x per week all deuren?? is een rotwerk vind ik en doe ik 1x per half jaar/jaar!

Volgens mij ben jij en je dochter best schoon toch, hoe worden die deuren dan vies?

Kinderen moeten wel altijd hun handen en mond wassen na het eten; ze lopen hier nooit met vieze handen rond dus.

Ik heb zeven hele gore katten

En die springen wel eens tegen een deur op met moddervoeten e.d.

Daarbij zijn deurklinken echt brónnen van bacteriën dus die krijgen elke week een lappie.
Ja dat is wel zo van die deurklinken.

Je had er 8 toch (katten), is die ene niet teruggekomen?
quote:shoppen schreef op 01 april 2010 @ 11:06:

jee ik poets alles iedere dag

maar ja dat is meer een tic van meNee dat heet smetvrees. Of zoek een andere hobbie.
Goh, ik denk altijd dat ik een slechte huisvrouw ben, maar als ik dit zo lees kan het er nog best mee door, hier in huis :-)

Iedere dag afwassen, tafels en fornuis schoon, hondemand uitkloppen en opruimen.

Om de dag stofzuigen (vanwege die hond), de WC schoon en een was draaien.

Eens per week de keuken helemaal schoon, de badkamer en de woonkamer. Bedden verschonen.

En iets minder frequent krijgt alles een grote beurt: dus kasten uitsoppen, gordijnen wassen, dat werk.
op dit moment werk ik thuis en mijn vriend ook. Heel veel uren, allebei, maar wel thuis.

Is altijd goed voor extra schuldgevoel, want het is hier altijd een bende maar je zit er wel de hele tijd zelf tussen
quote:Poezewoes schreef op 01 april 2010 @ 10:10:

Webwoman, wie zegt dat het bij mij een rommel is? Als je je spullen direct weer opruimt als je er mee klaar bent, het aanrecht direct schoonmaakt terwijl je aan het koken bent, de douche afdroogt als je er gebruik van hebt gemaakt etc etc. dan voorkóm je dat het een zooitje wordt en hoef je echt niet elke dag te poetsen.

Nee Poezewoes dat bedoel ik ook niet te zeggen, beetje rottig geformuleerd. Ik bedoel te zeggen ik misschien te precies ben...

Bezoek is bij mij wel een probleem, dat komt vaak onaangekondigd, vooral vrienden van mijn man.
Leuk topic.

Hier

Stoffen zuigen 1 keer per week, boven en beneden.

Bed verschonen elke week

Badkamer 1 keer per 3 weken

Keuken 1 keer per maand

WC's 1 keer per week

Ramen paar keer per jaar, boven minder dan beneden.

Tussendoor hou ik de wc's, keuken en badkamer wel bij, maar het grote soppen gaat zoals hierboven staat.

Eens in de paar maanden met een emmertje sop alles deuren, deurposten, kastdeuren, handgrepen, dat werk.

Wij zijn met z'n tweeen en werken 4 en 5 dagen.

Geen hulp, ik doe het meeste omdat ik minder werk.
quote:nogeensdan schreef op 01 april 2010 @ 17:43:

Leuk topic.

Hier

Stoffen zuigen 1 keer per week, boven en beneden.

Bed verschonen elke week

Badkamer 1 keer per 3 weken

Keuken 1 keer per maand

WC's 1 keer per week

Ramen paar keer per jaar, boven minder dan beneden.

Tussendoor hou ik de wc's, keuken en badkamer wel bij, maar het grote soppen gaat zoals hierboven staat.

Eens in de paar maanden met een emmertje sop alles deuren, deurposten, kastdeuren, handgrepen, dat werk.

Wij zijn met z'n tweeen en werken 4 en 5 dagen.

Geen hulp, ik doe het meeste omdat ik minder werk.

Dank je.

Jouw schema komt best wel overeen met het mijne zie ik, ook het soppen van ramen en deuren, dat was ik zelf vergeten te vermelden

Bedankt voor alle reacties weer!
quote:eleonora schreef op 01 april 2010 @ 10:33:

[...]

Ha schat!

Ja, zand, kattegrit, men sleept nog wel eens een prooi mee naar huis, heeft bladeren 'n stuff in de vacht hangen, veegt de voeten niet en ga zo maar door, om nog maar te zwijgen van de keuken kasten die bepoteld worden en aanrechten waar men stiekem op klimt en zandvoeten achterlaat.

Dus elke dag de huiskamer en de keuken stofzuigen, 2 x per week dweilen. En dan 2 x per week het sanitair grondig, elke dag wel de WC en de glazen (hoe dom!!!) waskommen in de badkamer, 1 x per week alle deuren, de trap etc. dan nog de was de bedden verschonen en ga zo maar door.

Het is echt veel werk vind ik.

Jeetje!!

Wij wonen op het platteland, hebben een hele bende dieren die vanalles en nog wat mee naar binnen nemen. Kat mag op aanrecht, tafel en bed. Stro en hooi hangt aan kleren en wordt zo mee naar binnen genomen. Ik heb lang haar dat je in alle hoeken van het huis soms terugvindt samen met pluiswolken die zich soms op tijd van een paar uren lijken te vormen.

Maar wij werken ook beiden fulltime en als ik dan op deze manier zou moeten poetsen dan had ik dus helemaal geen vrije tijd meer.

Dus ja, bij ons is het niet altijd even schoon. Het zij zo. Maar ik wil ook nog een leven.
quote:coucou303 schreef op 01 april 2010 @ 11:19:

Ja dat is wel zo van die deurklinken.

Je had er 8 toch (katten), is die ene niet teruggekomen? Nee.....De Grote Dikke Berenpoes is nu ruim drie weken weg. Ik denk dat hij dood is.....Dank je wel voor de zoen, ik ben er erg verdrietig over.
quote:hinde schreef op 02 april 2010 @ 09:57:

[...]

Jeetje!!

Wij wonen op het platteland, hebben een hele bende dieren die vanalles en nog wat mee naar binnen nemen. Kat mag op aanrecht, tafel en bed. Stro en hooi hangt aan kleren en wordt zo mee naar binnen genomen. Ik heb lang haar dat je in alle hoeken van het huis soms terugvindt samen met pluiswolken die zich soms op tijd van een paar uren lijken te vormen.

Maar wij werken ook beiden fulltime en als ik dan op deze manier zou moeten poetsen dan had ik dus helemaal geen vrije tijd meer.

Dus ja, bij ons is het niet altijd even schoon. Het zij zo. Maar ik wil ook nog een leven.

Ik heb een leven hoor. Maar ik wil ook een schoon huis, of in ieder geval geen vies huis. Dus werk ik hard in huis, buiten mijn werk. Ik werk freelance en zeker niet fulltime, dus ik heb er meer tijd voor dan jij en zo niet dan zou ik een hulp in huis nemen.

Voor mij is een schone omgeving belangrijk. Niet hysterisch trouwens want er wordt hier ook wel eens een dagje niet uitgebreid gesopt maar als ik twee dagen niet stofzuig, met die donkere vloer van ons, dan ziet het er echt niet uit.
Elke dag beide toiletten, en nog eens na elk gebruik.

Elke week de badkamer helemaal. Wastafel vaker.

Bedden 1-2 keer per week.

Stofzuigen elke dag.

Keuken en gas en kastjes elke dag.

Wasmachine draait elke dag.

Tafels, Tv en kastjes afnemen elke dag.

Ramen lappen: 1 keer per jaar ofzo
Hoe kun je nu je WC een keer per week schoonmaken?

Ik vind dat echt ontzettend vies.

Ik doe het echt elke dag, vaak meerdere keren. Er moet ook een kleuter op en die houden hun handjes aan de bril.
@To, ik doe ongeveer hetzelfde...alleen deel ik het op in 2 sessies per week dat komt neer op:

2x per week stofzuigen

1x per week dwijlen en afstoffen

2 of 3x per week de was

1x per week beddengoed verschonen

1x per week de badkamer

elke dag even de wc en 1x per week heel goed.

elke dag afwas en doekje over fornuis/aanrecht en 1x per week goed soppen

elke 2 weken het balkon.

vergeet ik iets?
Ach, Leo wat erg van de GDB Zo moeilijk als je niet wat er is gebeurt en waar de poes is.

Hier komt 1 keer per week een geweldige vrouw poetsen die het hele huis stoft en zuigt en de wc en badkamer doet. Opruimen doen we elke avond, de keuken houden we ook bij. Ik werk 3,5 dag. Op mijn vrije woensdag maak ik vaak wat schoon zoals de koelkast of ramen zemen.

Bedden verschoon ik om de week en in de zomer elke week. Wassen doe ik meestal in het weekend en ik vouw en strijk op maandag en dinsdag voor de tv

Soms vind ik dat ik meer aan het huishouden zou moeten doen. Als ik bij vriendjes van mijn zonen thuis kom zie ik wel eens dat het een vreselijke (vieze) bende is, dus dan ben ik weer een tijd tevreden over mijn huishoudkwaliteiten
en na dat kattenverhaal weet ik ook meteen weer waarom ik geen huisdieren heb.
quote:isabon schreef op 02 april 2010 @ 10:04:

Elke dag beide toiletten, en nog eens na elk gebruik.

Elke week de badkamer helemaal. Wastafel vaker.

Bedden 1-2 keer per week.

Stofzuigen elke dag.

Keuken en gas en kastjes elke dag.

Wasmachine draait elke dag.

Tafels, Tv en kastjes afnemen elke dag.

Ramen lappen: 1 keer per jaar ofzo

Nou poets je je echt wezenloos, en die bedden.... en dan lap je de ramen maar een keer per jaar....??!?!

En als je kleutertje op de wc zit met zijn/haar handjes aan de bril, waarom is dat vies? Je maakt m zo vaak schoon die is echt niet vies hoor. En na het plassen/poepen wast je kindje toch de handjes?

Even in het algemeen hoor (ik gebruik alleen deze posting hiervoor)

Als je de wc schoonmaakt gaat er een doekje over de bril en klep. In de pot gaat een spulletje, borstel er door en dan is ie toch schoon? Ja? Ik vind van wel. Na een uurtje moet je plassen. Je gaat op je schone pot zitten, je plast en trekt door. Wat is er dan in godsnaam weer vies aan die wc? Niks toch? Zulke vieze smerige ranzige dijen zal je niet hebben maar waarom moet ie dan weer schoongemaakt worden? Ik zie écht de toegevoegde waarde hier niet van. Klinkt me allemaal erg smetvrezerig in de oren.

En als je de wc doet, wat doe je dan met het water? Weggooien? Of doe je daar dan de vloer nog mee? Of is dat ook vies?

En waar ik nog benieuwd naar was, wie heeft er gisteren eens heel goed naar de reling van de trap gekeken en m eventueel schoongemaakt?
en dan niet vergeten dat een gemiddeld toetsenbord viezer is dan de wc bril die van mij iig wel denk ik, daar gaat niet zo makkelijk een halve fles wc-eend overheen.
quote:nazife schreef op 02 april 2010 @ 10:18:

en dan niet vergeten dat een gemiddeld toetsenbord viezer is dan de wc bril die van mij iig wel denk ik, daar gaat niet zo makkelijk een halve fles wc-eend overheen.Dat zou ik idd niet doen nee... gelukkig zijn er glorixdoekjes.
Mijn toetsenbord maak ik elke week grondig schoon.

Inderdaad omdat het een vies ding is na verloop van tijd.

Ik heb speciale computerlapjesdingesen zelfs.
ik niet. wou ik wel kopen maar was weer eens te gierig. een vochtig doekje allesreiniger werkt ook prima.
Ik werk 32 uur en daarnaast studeer ik. Heb geen kinderen maar wel een kat (haren!).

Stofzuigen doe ik twee keer in de week, dweilen 1 keer. Doekje over de tafel en/of computertafel wanneer het nodig is, meestal om de dag dus.

Toilet wordt 2x per week schoongemaakt, meestal 1x snel en 1x grondig. Douche 1x in de week, wanneer nodig ook grondig de tegels. Douche en toilet bevinden zich overigens in dezelfde ruimte.

Wassen zo vaak als nodig, meestal drie wassen per week.

Bed verschoon ik eens in de 2 weken, stoffen doe ik alleen als t nodig is. In de woonkamer dus vaker (vanwege de kat) dan in de slaapkamer.

Afwas probeer ik elke dag te doen, maar soms blijft het wel eens een dag staan als we bijvoorbeeld alleen brood hebben gegeten en er dus bijna niks staat. Als ik afwas doe ik ook direct t gasfornuis en aanrecht schoonmaken. Plankjes, kastjes en de over worden gedaan wanneer nodig. Meestal 1x per week of per twee weken.

Als ik bezoek krijg maak ik wel altijd alles schoon, haha! Ze zullen wel denken dat ik heel netjes ben
@Ratteke, ik begin altijd met de het wasbakje, dan de wanden van de wc ruimte, dan de wc en tot slot de vloer.

Voor de volgende wc pak ik een nieuw sopje.
Mijn man en ik verdelen de poets.

Ik doe mijn deel op woensdag: stofvegen en stofzuigen, de laminaat boven swifferen

Mijn man doet de rest: "met nat" poetsen

Maar eigenlijk zou het huis best een 2e keer gestofzuigd mogen worden, maar daar vind ik meestal de tijd/energie niet meer voor.

We wonen met ons tweetjes en hebben geen huisdieren. Aangezien we alletwee fulltime werken, wilde ik eigenlijk poetshulp, maar daar is mijn man niet voor te vinden. Vandaar dat we de taken verdelen.
Oh ja, afwassen doen we vrijwel dagelijks.

Ik was meestal zo'n 3x in de week en strijken doe ik ook 1x per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven