Okee ik ben gewoon nieuwsgierig, hoeveel wordt er gepoetst?
donderdag 1 april 2010 om 08:53
Omdat ik 6 dagen per week werk kan ik soms moeilijk tijd vinden om te poetsen. Meestal doe ik elke dag wat, maar ik heb al gauw het gevoel dat ik er dan teveel mee bezig ben.
Ik doe bijvoorbeeld elke week 1x de badkamer, 1x stoffen en zuigen, 1x alle tegelvloeren met een sopje, 3x de was en 1x strijken, 1x het bed en 1x het balkon, daar zit ik toch alleen op zondag.
En jullie? Meer of minder? En hoe regelen jullie dat?
Ik doe bijvoorbeeld elke week 1x de badkamer, 1x stoffen en zuigen, 1x alle tegelvloeren met een sopje, 3x de was en 1x strijken, 1x het bed en 1x het balkon, daar zit ik toch alleen op zondag.
En jullie? Meer of minder? En hoe regelen jullie dat?

donderdag 1 april 2010 om 09:53
Ik werk tijdelijk parttime. En door dit topic zit ik me nu te bedenken wat ik eigenlijk nog moet doen. Trapleuning weer eens goed schoonmaken. De trap zelf (hout) schoonmaken. Eens goed dweilen. Maar dan moet ik eerst stofzuigen en ik heb gisteren al geveegd. Gelukkig heb ik de afzuigkap een paar weken geleden al gedaan. Ramen binnenkant moeten gedaan worden. Hondendekentje moet de was in. Ook al schopt ze m iedere keer aan de kant als ze in de bench gaat liggen.
De boekenkast moet op en uitgeruimd worden. Anders stort ie in elkaar een dezer dagen.
Maar ja, ik zit deels in de ziektewet dus ik laat lekker de boel de boel. Ik moet het rustig aan doen van de dokter dus daar hou ik me ook maar aan.
De boekenkast moet op en uitgeruimd worden. Anders stort ie in elkaar een dezer dagen.
Maar ja, ik zit deels in de ziektewet dus ik laat lekker de boel de boel. Ik moet het rustig aan doen van de dokter dus daar hou ik me ook maar aan.
donderdag 1 april 2010 om 10:02
quote:Poezewoes schreef op 01 april 2010 @ 09:15:
Zo weinig mogelijk. Ik weiger een baan erbij te hebben aan mijn huis en er meer te poetsen dan te leven. Ik hou het zoveel mogelijk bij en race er 1 x in de week even goed doorheen.
Heerlijk klinkt dat. Ik denk dat ik daar een beetje te precies voor ben. Kan ook niet zo tegen rommel enzo... Maar je hebt wel gelijk!
Het valt me wel op dat ik nog niet zo heel vaak poets als ik naar sommige reacties kijk!
Zo weinig mogelijk. Ik weiger een baan erbij te hebben aan mijn huis en er meer te poetsen dan te leven. Ik hou het zoveel mogelijk bij en race er 1 x in de week even goed doorheen.
Heerlijk klinkt dat. Ik denk dat ik daar een beetje te precies voor ben. Kan ook niet zo tegen rommel enzo... Maar je hebt wel gelijk!
Het valt me wel op dat ik nog niet zo heel vaak poets als ik naar sommige reacties kijk!

donderdag 1 april 2010 om 10:07
quote:Kalliope schreef op 01 april 2010 @ 09:39:
[...]
Zal ik je even wat schoner laten doen voelen?
- Stofzuigen doe ik ongeveer 1 keer per maand.
- De afwas heb ik dinsdag voor het laatst gedaan. Morgen doe ik er wel weer eentje. Als ik afwas neem ik ook ff de keuken mee.
- Poetsen doe ik ook ongeveer 1 keer per maand.
- Behalve mijn planken, die heb ik van de week voor het eerst gedaan. Dat doe ik dus uhh...1 keer per jaar.
- De wc is volgens mij in november voor het laatst schoongemaakt. Ik weiger het te doen, ben in augustus al geweest, dus een andere huisgenoot mag lekker gaan schoonmaken. Overigens ziet die er nog steeds heel schoon uit.
- De badkamer is volgens mij laatst schoongemaakt door een huisgenoot. Hij/zij is er alleen niet zo goed in. Daarvoor was die ook al maanden niet gedaan.
- De was breng ik om de 1 a 2 weken bij mijn moeder. Beddegoed neem ik dan altijd mee. Dat krijg ik allemaal schoon, gestreken en opgevouwen terug.
Maar goed, ik ben een student, dus ik mag vies zijn. Hè heerlijk, dank je!
[...]
Zal ik je even wat schoner laten doen voelen?
- Stofzuigen doe ik ongeveer 1 keer per maand.
- De afwas heb ik dinsdag voor het laatst gedaan. Morgen doe ik er wel weer eentje. Als ik afwas neem ik ook ff de keuken mee.
- Poetsen doe ik ook ongeveer 1 keer per maand.
- Behalve mijn planken, die heb ik van de week voor het eerst gedaan. Dat doe ik dus uhh...1 keer per jaar.
- De wc is volgens mij in november voor het laatst schoongemaakt. Ik weiger het te doen, ben in augustus al geweest, dus een andere huisgenoot mag lekker gaan schoonmaken. Overigens ziet die er nog steeds heel schoon uit.
- De badkamer is volgens mij laatst schoongemaakt door een huisgenoot. Hij/zij is er alleen niet zo goed in. Daarvoor was die ook al maanden niet gedaan.
- De was breng ik om de 1 a 2 weken bij mijn moeder. Beddegoed neem ik dan altijd mee. Dat krijg ik allemaal schoon, gestreken en opgevouwen terug.
Maar goed, ik ben een student, dus ik mag vies zijn. Hè heerlijk, dank je!
donderdag 1 april 2010 om 10:09
Een voordeel van 6 dagen werken is dat het ook een stuk minder vies word, waardoor je weer minder hoeft te soppen.
Ik werk aan huis en ontvang dus geregelt mensen en kinderen over de vloer dus helaas:
Iedere dag:
stoffen (beneden)
stofzuigen (Beneden)
toilet (pot, bril en gootsteentje)
badkamer (toilet, wasbak)
alle bedden op maken
rotzooitjes opruimen
vaatwasser in en uit ruimen
een was per dag in demachine
een was per dag vouwen/strijken laatste doe ik haast nooit, maar als er een overhemd bijzit moet ik wel.
keuken iedere dag een paar keer het aanrecht en de senseo
En alles met de Franse slag.
Eens per week komt de schoonmaakster en die doet het grondig.
En dan werk ik er dus ook nog bij ongeveer 50 uur per week en
op woensdagen komt de schoonmaakster en die doet de badkamer goed, verschoont de bedden, doet de toilet goed en de keuken en stofzuigt en dweilt overal.
En doet de ramen en deuren indien nodig.
We wonen met 4 mensen, twee katten en een hond en overdag zijn er meestal 6 a 7 kinderen aanwezig incl. mijn kinderen.
Met modderpoten en al
Ik werk aan huis en ontvang dus geregelt mensen en kinderen over de vloer dus helaas:
Iedere dag:
stoffen (beneden)
stofzuigen (Beneden)
toilet (pot, bril en gootsteentje)
badkamer (toilet, wasbak)
alle bedden op maken
rotzooitjes opruimen
vaatwasser in en uit ruimen
een was per dag in demachine
een was per dag vouwen/strijken laatste doe ik haast nooit, maar als er een overhemd bijzit moet ik wel.
keuken iedere dag een paar keer het aanrecht en de senseo
En alles met de Franse slag.
Eens per week komt de schoonmaakster en die doet het grondig.
En dan werk ik er dus ook nog bij ongeveer 50 uur per week en
op woensdagen komt de schoonmaakster en die doet de badkamer goed, verschoont de bedden, doet de toilet goed en de keuken en stofzuigt en dweilt overal.
En doet de ramen en deuren indien nodig.
We wonen met 4 mensen, twee katten en een hond en overdag zijn er meestal 6 a 7 kinderen aanwezig incl. mijn kinderen.
Met modderpoten en al
anoniem_2774 wijzigde dit bericht op 01-04-2010 10:11
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
donderdag 1 april 2010 om 10:10
Webwoman, wie zegt dat het bij mij een rommel is? Als je je spullen direct weer opruimt als je er mee klaar bent, het aanrecht direct schoonmaakt terwijl je aan het koken bent, de douche afdroogt als je er gebruik van hebt gemaakt etc etc. dan voorkóm je dat het een zooitje wordt en hoef je echt niet elke dag te poetsen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 1 april 2010 om 10:18
donderdag 1 april 2010 om 10:20
Ik maak ook niet zo vaak schoon, maar probeer net als poezewoes er wel voor te zorgen dat het geen rommeltje is. Dat geeft echt veel rust in huis! Het huis lijkt er meteen schoner door en áls je dan gaat poetsen, kun je ook meteen beginnen met poetsen en hoef je niet eerst nog eens alles op te ruimen.

donderdag 1 april 2010 om 10:23
Grappig om te zien dat hier eindelijk de mensen er eens voor uit durfen te komen dat ze niet de godganse dag aan het poetsen zijn. Kan me topics herinneren waarin de een nog meer en beter schoonmaakte dan de ander. Hoe politiek correct... of sociaal wenselijk.
Ik ben een sloddervos. Een viespeuk. Ik durf daar best voor uit te komen.
Ik ben een sloddervos. Een viespeuk. Ik durf daar best voor uit te komen.

donderdag 1 april 2010 om 10:25
quote:eleonora schreef op 01 april 2010 @ 10:23:
Elke dag.
Zonder uitzondering, elke dag wordt hier gepoetst.
Zeven katten en een dochter en op het platteland wonen schreeuwt om iedere dag poetsen.
Wat wordt er dan geschreeuwd Leo? (hoe fijn je weer ff te zien ) Maak me schoon maak me schoon, ik ben hardstikke vies?
Is het dan ook echt smerig of ligt er een beetje eh ja wat... zand? Kattengrit?
Elke dag.
Zonder uitzondering, elke dag wordt hier gepoetst.
Zeven katten en een dochter en op het platteland wonen schreeuwt om iedere dag poetsen.
Wat wordt er dan geschreeuwd Leo? (hoe fijn je weer ff te zien ) Maak me schoon maak me schoon, ik ben hardstikke vies?
donderdag 1 april 2010 om 10:25
wij zijn met 2 volwassenen, 2 pubers en een kleine van 4 en een harige hond.
er word elke avond gestofzuigd. Overdag trek ik de wisser er nog door, vooral nu met het verharen van die hond... Bedden eens in de 2 weken, afstoffen elke dag even snel met de swiffer. wc elke dag een doekje over de pot en 1 x in de week grondig, de wc boven net zo. Badkamer elke week goed en elke dag een doekje over pot en wasbak (niet in die volgorde
)
boven stofzuigen eens in de week en dan ook alle trappen soppen.
Kinderkamer van je jongste eens in de week, de oudsten doen (...) het zelf, Ze halen ook zelf hun bed af op mijn verzoek en maken het zelf op. Het kan voorkomen dat ze het een en ander vergeten dan houd ik de deur maar dicht.
deuren, ramen, kozijnen en alle andere vergeten klussen eens in de 2 maanden...... De kastje van de keuken als ik er zin in heb....... net als de afzuigkap, die doe ik ook soms
de tuin in het voorjaar..
er word elke avond gestofzuigd. Overdag trek ik de wisser er nog door, vooral nu met het verharen van die hond... Bedden eens in de 2 weken, afstoffen elke dag even snel met de swiffer. wc elke dag een doekje over de pot en 1 x in de week grondig, de wc boven net zo. Badkamer elke week goed en elke dag een doekje over pot en wasbak (niet in die volgorde

boven stofzuigen eens in de week en dan ook alle trappen soppen.
Kinderkamer van je jongste eens in de week, de oudsten doen (...) het zelf, Ze halen ook zelf hun bed af op mijn verzoek en maken het zelf op. Het kan voorkomen dat ze het een en ander vergeten dan houd ik de deur maar dicht.
deuren, ramen, kozijnen en alle andere vergeten klussen eens in de 2 maanden...... De kastje van de keuken als ik er zin in heb....... net als de afzuigkap, die doe ik ook soms
de tuin in het voorjaar..

donderdag 1 april 2010 om 10:28
quote:Ratteke schreef op 01 april 2010 @ 10:23:
Grappig om te zien dat hier eindelijk de mensen er eens voor uit durfen te komen dat ze niet de godganse dag aan het poetsen zijn. Kan me topics herinneren waarin de een nog meer en beter schoonmaakte dan de ander. Hoe politiek correct... of sociaal wenselijk.
Ik ben een sloddervos. Een viespeuk. Ik durf daar best voor uit te komen. Same here. Ik poets als er bezoek komt, maar dan doe ik alles ook echt uitgebreid. Verder zal het me worst wezen hoe het er allemaal uitziet, ik lig daar niet wakker van. Wij werken beiden fulltime en ik heb wel wat beters te doen dan poetsen in mijn vrije tijd.
Ik ben een sloddervos. Een viespeuk. Ik durf daar best voor uit te komen. Same here. Ik poets als er bezoek komt, maar dan doe ik alles ook echt uitgebreid. Verder zal het me worst wezen hoe het er allemaal uitziet, ik lig daar niet wakker van. Wij werken beiden fulltime en ik heb wel wat beters te doen dan poetsen in mijn vrije tijd.

donderdag 1 april 2010 om 10:33
quote:Ratteke schreef op 01 april 2010 @ 10:25:
[...]
Ha schat!
Ja, zand, kattegrit, men sleept nog wel eens een prooi mee naar huis, heeft bladeren 'n stuff in de vacht hangen, veegt de voeten niet en ga zo maar door, om nog maar te zwijgen van de keuken kasten die bepoteld worden en aanrechten waar men stiekem op klimt en zandvoeten achterlaat.
Dus elke dag de huiskamer en de keuken stofzuigen, 2 x per week dweilen. En dan 2 x per week het sanitair grondig, elke dag wel de WC en de glazen (hoe dom!!!) waskommen in de badkamer, 1 x per week alle deuren, de trap etc. dan nog de was de bedden verschonen en ga zo maar door.
Het is echt veel werk vind ik.
[...]
Ha schat!
Ja, zand, kattegrit, men sleept nog wel eens een prooi mee naar huis, heeft bladeren 'n stuff in de vacht hangen, veegt de voeten niet en ga zo maar door, om nog maar te zwijgen van de keuken kasten die bepoteld worden en aanrechten waar men stiekem op klimt en zandvoeten achterlaat.
Dus elke dag de huiskamer en de keuken stofzuigen, 2 x per week dweilen. En dan 2 x per week het sanitair grondig, elke dag wel de WC en de glazen (hoe dom!!!) waskommen in de badkamer, 1 x per week alle deuren, de trap etc. dan nog de was de bedden verschonen en ga zo maar door.
Het is echt veel werk vind ik.

donderdag 1 april 2010 om 10:39
quote:Kalliope schreef op 01 april 2010 @ 10:28:
Ik vind je anders gruwelijk netjes Ratteke. De trapleuning schoonmaken? Die wordt toch vanzelf schoongehouden doordat je erlangs glijdt met je handen?
Maak maar eens een sopje, schoon doekje en dan goed over de trapleuning vegen. Je wilt niet weten hoe smerig dat ding wordt na verloop van tijd. Ooit een keer achtergekomen toen ik in een vorig huis de trapleuning jadegroen had geverfd.... Moet je niet doen.
Ik doe dat niet vaak hoor. 1 keer per jaar of zo. Als ik er aan denk.
Ik vind je anders gruwelijk netjes Ratteke. De trapleuning schoonmaken? Die wordt toch vanzelf schoongehouden doordat je erlangs glijdt met je handen?
Maak maar eens een sopje, schoon doekje en dan goed over de trapleuning vegen. Je wilt niet weten hoe smerig dat ding wordt na verloop van tijd. Ooit een keer achtergekomen toen ik in een vorig huis de trapleuning jadegroen had geverfd.... Moet je niet doen.
Ik doe dat niet vaak hoor. 1 keer per jaar of zo. Als ik er aan denk.
donderdag 1 april 2010 om 10:46
1x per week komt de werkster een ochtend. Verder de was zovaak als ik er aan toe kom. Man en ik strijken alleen wat we die dag nodig hebben.
Vaatwasser draait iedere dag, ik ruim een paar keer per week de woonkamer even op (boeken/post/haarelastiekjes/1losse sok/ en oh was mijn ipod in de fruitschaal)
Verder alleen als er iets omvalt ofzo. En zelfs dat laat ik liggen als t op dinsdagavond gebeurt, want morgen komt de werkster...
Ik werk 80 uur per week en mijn man ook...
Vaatwasser draait iedere dag, ik ruim een paar keer per week de woonkamer even op (boeken/post/haarelastiekjes/1losse sok/ en oh was mijn ipod in de fruitschaal)
Verder alleen als er iets omvalt ofzo. En zelfs dat laat ik liggen als t op dinsdagavond gebeurt, want morgen komt de werkster...

Ik werk 80 uur per week en mijn man ook...
donderdag 1 april 2010 om 10:53
ben vandaag vrij en na het lezen van dit topic vond ik dat het ook wel weer tijd werd 
Hier ook allebei fullt time werken en nog geen hulp gevonden, dus elke zaterdag of zondag stoffen, stofzuigen, dwijlen, beddengoed, keuken, badkamer etc.
Vandaag een dagje vrij genomen omdat ik dit weekend naar München ga, en haat het in ene vies huis terug te komen.

Hier ook allebei fullt time werken en nog geen hulp gevonden, dus elke zaterdag of zondag stoffen, stofzuigen, dwijlen, beddengoed, keuken, badkamer etc.
Vandaag een dagje vrij genomen omdat ik dit weekend naar München ga, en haat het in ene vies huis terug te komen.

donderdag 1 april 2010 om 10:56