Jezus....hoe ging het ook al weer.

01-04-2010 23:52 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst op een verjaardag kwamen de paasdagen weer ter spraken, wie had er nou wel vrij, en wie niet met goede vrijdag, en wat is er nou goed aan (behalve dat een deel van de mensen vrij is)

En zo kwam ook Jezus in het gesprek voor (voor het gemak had hij zijn paard in de gang laten staan )

En wij kwamen met zijn alle tot het verhaal dat hij op goede vrijdag verlinkt werd, met paasen gekruisigd, met hemelvaart steeg hij op, en kwam ie nou wel of niet nog weer terug? Of wachten we daar nogsteeds op. En ja........... Pinksteren? Tja........ dan is het kermis. Maar wat doet Jezus op de kermis?

Hoe ver kom jij met het verhaal?

Weet jij wat Jezus met Pinkster deed?

Zonder op te zoeken: Wat weet jij van het verhaal van Jezus?
Hier kun je er meer over lezen.
quote:Digitalis schreef op 02 april 2010 @ 11:28:

[...]

Die betekenis ken ik eerlijk gezegd ook niet. Wij zaten alleen maar Golgotha te tekenen enzo. Wat is die betekenis?Moesten jullie echt Golgotha tekenen? Gezellige boel daar op school
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 02 april 2010 @ 11:30:

[...]

Moesten jullie echt Golgotha tekenen? Gezellige boel daar op school

Ja, en ik ben er nog mee in de schoolkrant gekomen. Ook met mijn tekening van het graf van Jezus waar de steen voor vandaan was gerold.

Haha, nu ik het zo opschrijf is het inderdaad best stom
Ik vond "Passion of the Christ" ook wel mooi.
Zonder terug te lezen:

Jezus werd met kerst geboren (kerstavond), op Goede vrijdag gekruisigd, met Pasen stond hij op, op Hemelvaart steeg hij op, Pinksteren was de uitstorting van de heilige geest (maar vraag me niet wat dat verder inhield).

Hij werd verraden met het laatste avondmaal, maar ik geloof niet dat dat nu verder nog een speciale dag is...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Jala5 schreef op 02 april 2010 @ 11:19:

Weet je trouwens waarom ze in de bijbel zeggen dat Jezus na 3 dagen weer opstond, terwijl wij nu na 2 dagen al pasen vieren??

Interessant, vertel eens dan!

En bedankt voor de palmpasenuitleg!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Vind het niet echt een onderwerp voor een onschuldige kindertekening. Golgotha is een plek waar mensen vermoord werden. Maar als het uit de Bijbel komt is het ineens allemaal leuk en onschuldig.
Dit plaatje staat in een aanwijsbijbeltje van mijn zoon.

Ik vind dat Jezus er best relaxed bij hangt

quote:Maleficent schreef op 02 april 2010 @ 11:34:

Vind het niet echt een onderwerp voor een onschuldige kindertekening. Golgotha is een plek waar mensen vermoord werden. Maar als het uit de Bijbel komt is het ineens allemaal leuk en onschuldig.

Ach ik heb talloze voorbeelden ervan hoor. Juichen als Haman wordt opgehangen, leuke verhalen over de hel, al die verhalen over moord...

Inderdaad, als het bijbels is is het inene wel ok. Slaat nergens op.
Wie garandeert me trouwens, dat Jezus niet echt Jezus was. Misschien was het wel een schizofreen die beweerde dat hij Jezus was.

Komt veel voor!
In de Bijbel staan echt wel gruwelijke dingen vind ik

Ik moet zeggen dat ik Openbaringen wel gaaf vindt trouwens.

Dat zouden ze eens moeten verfilmen.
quote:Zamirah schreef op 02 april 2010 @ 11:32:

Ik vond "Passion of the Christ" ook wel mooi.Jaaa, mooie film inderdaad! En iedere keer als ze die film willen uitzenden op tv wordt het weer tegengehouden. Al een paar keer gezien in de gids dat die film er op zou komen en dan ging het weer niet door....
quote:Zamirah schreef op 02 april 2010 @ 11:38:

Wie garandeert me trouwens, dat Jezus niet echt Jezus was. Misschien was het wel een schizofreen die beweerde dat hij Jezus was.

Komt veel voor!Volgens mij denken de Joden daar ook zo over toch? Die zitten nog steeds te wachten op de komst van de echte Jezus.
quote:pezuls schreef op 02 april 2010 @ 09:43:

Volgens mijn zoontje werd Jezus aan het kruis gespijkerd, heel hard met heel veel spijkers en hij mocht alleen zijn onderbroek aanhouden. Daarna werd hij in een gat gegooid en toen kon hij toveren en toen stond hij weer op. Dus.Hahah schattig.
quote:Maleficent schreef op 02 april 2010 @ 11:38:

In de Bijbel staan echt wel gruwelijke dingen vind ik

Ik moet zeggen dat ik Openbaringen wel gaaf vindt trouwens.

Dat zouden ze eens moeten verfilmen.

Je moet gewoon paddo's eten, dan zie je het vanzelf allemaal

Passion of the Christ vond ik vrij saai moet ik zeggen.

't Is trouwens niet eens zeker of er ooit een Jezus heeft bestaan. Er zijn geen bronnen behalve de latere christelijke bronnen. Heb er een heel boek over en een vak over gevolgd.
quote:Jala5 schreef op 02 april 2010 @ 11:19:

Weet je trouwens waarom ze in de bijbel zeggen dat Jezus na 3 dagen weer opstond, terwijl wij nu na 2 dagen al pasen vieren??

Dit heeft te maken met geschiedenis en meer weten over iets dan alleen maar klakkeloos de bijbel overnemen.

Ben wel benieuwd naar die geschiedenis eigenlijk, weet jij het?

Trouwens: dat zou wel verklaren waarom wij* 2e paasdag ook vieren, want dan is het 3 dagen na...

*= wij als in Nederlanders dan want de rest van Europa doet daar niet aan..
Joden wachten op de Verlosser. Katholieken zeggen dat Jezus die Verlosser is.
Digi, ik kijk graag naar docu's op national geographic en daar wordt ook vaak getwijfeld aan de vrijgezelle status van Jezus. Het was in die tijd toch wel gebruikelijk dat mannen getrouwd waren.

Ach, de Bijbel is ook maar een soort sprookjes-normen&waarden-boek, tenminste zo zie ik het dan.
quote:rebekka schreef op 02 april 2010 @ 11:43:

Joden wachten op de Verlosser. Katholieken zeggen dat Jezus die Verlosser is.Christenen ook hoor, niet alleen Katholieken.
Ik wacht nog steeds op de verlossing.
Het is een hele simpele hoor dat van 3 & 2 dagen, in vroegere tijden, zeker tot aan de industriële revolutie, werd de dag waarop iets gebeurde gerekend als de eerste dag. Nu tellen wij vanaf de dag erna.

Dus wat wij noemen

goede vrijdag = dag 1

zaterdag = dag 2

Pasen = dag 3
Hoorde vanmorgen (ontbijtnieuws) dat 2e paasdag ingevoerd was (ook door de kerk) om de mensen na alle zwaarheid van kerkelijke rituelen, ook een kans te geven om wat wereldlijke ontspanning te krijgen
quote:rebekka schreef op 02 april 2010 @ 11:43:

Joden wachten op de Verlosser. Katholieken zeggen dat Jezus die Verlosser is.

Christenen herkenden in Jezus de profeet.

Joden erkenden hem niet en wachten nog steeds op hun profeet.

Moslims erkenden hem wel maar erkenden hem niet als de grootste profeet want dat is volgens hun Mohammed.

Mohammed werd op zijn beurt weer niet erkend door Joden en Christenen.

Als je bovenstaande in beschouwing neemt zijn moslims dus eigenlijk een stuk toleranter als het op profeten aan komt....
Niet alle stromingen in de Islam zien Jezus als profeet. Maar het heeft weinig met verdraagzaamheid te maken, het heeft meer te maken met het feit dat de Islam de jongste woestijngodsdienst is.
quote:Digitalis schreef op 02 april 2010 @ 11:54:

Niet alle stromingen in de Islam zien Jezus als profeet. Maar het heeft weinig met verdraagzaamheid te maken, het heeft meer te maken met het feit dat de Islam de jongste woestijngodsdienst is.Misschien is de verklaring eerder te vinden in het feit dat de Arabieren in Mekka van oorsprong henotheïstisch waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven