Okee ik ben gewoon nieuwsgierig, hoeveel wordt er gepoetst?

01-04-2010 08:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik 6 dagen per week werk kan ik soms moeilijk tijd vinden om te poetsen. Meestal doe ik elke dag wat, maar ik heb al gauw het gevoel dat ik er dan teveel mee bezig ben.

Ik doe bijvoorbeeld elke week 1x de badkamer, 1x stoffen en zuigen, 1x alle tegelvloeren met een sopje, 3x de was en 1x strijken, 1x het bed en 1x het balkon, daar zit ik toch alleen op zondag.

En jullie? Meer of minder? En hoe regelen jullie dat?
Leuk hoor, zoveel reacties, bedankt weer!

Nou ik denk dat ik mooi in de middenmoot van poetserigheid zit

Goeie tip van dat toetsenbord trouwens!
Ik stofzuig ongeveer 2x per week, dweilen doe ik niet (houten vloer) , toilet 1 x per week, badkamer toevallig gisteren nog gedaan, bedden verschonen elke 2 weken.

Maar eigenlijk ga ik vooral poetsen als ik visite verwacht. En als ik wat plukken stof zie dwarrelen op de grond .
quote:Ratteke schreef op 02 april 2010 @ 10:15:

[...]

Nou poets je je echt wezenloos, en die bedden.... en dan lap je de ramen maar een keer per jaar....??!?!

En als je kleutertje op de wc zit met zijn/haar handjes aan de bril, waarom is dat vies? Je maakt m zo vaak schoon die is echt niet vies hoor. En na het plassen/poepen wast je kindje toch de handjes?

Even in het algemeen hoor (ik gebruik alleen deze posting hiervoor)

Als je de wc schoonmaakt gaat er een doekje over de bril en klep. In de pot gaat een spulletje, borstel er door en dan is ie toch schoon? Ja? Ik vind van wel. Na een uurtje moet je plassen. Je gaat op je schone pot zitten, je plast en trekt door. Wat is er dan in godsnaam weer vies aan die wc? Niks toch? Zulke vieze smerige ranzige dijen zal je niet hebben maar waarom moet ie dan weer schoongemaakt worden? Ik zie écht de toegevoegde waarde hier niet van. Klinkt me allemaal erg smetvrezerig in de oren.haha ik kon ook alleen maar aan heel vieze dijen denken. Al het andere vieze valt nl. in de WC pot en die trek je door. Het enige dat de WC raakt zijn die dijen! nee ik hou het lekker bij 1x per week. En echt, de plee ziet er superschoon uit hoor.
quote:isabon schreef op 02 april 2010 @ 10:04:

Elke dag beide toiletten, en nog eens na elk gebruik.

Elke week de badkamer helemaal. Wastafel vaker.

Bedden 1-2 keer per week.

Stofzuigen elke dag.

Keuken en gas en kastjes elke dag.

Wasmachine draait elke dag.

Tafels, Tv en kastjes afnemen elke dag.

Ramen lappen: 1 keer per jaar ofzo

en wat doe je allemaal in dat bed dat je 'm 2x zou moeten verschonen?

Hier 1x per 2 weken, ik vind het wel best zeg, wat een gedoe, ik krijg altijd ruzie met die dekbedovertrekken.

En het milieu wordt er niet schoner op, zeg ik altijd maar, van al die draaiende wasmachines en bacterievrije WC's. Die wegwerpdoekjes zijn superslecht.
Elke dag 1 a 2 keer stofzuigen (hebben een langharige hond met een gigantisch dikke vacht), elke week grootschalig schoonmaken beneden en boven, bedden elke week, dweilen 2x per week, wassen wanneer nodig, strijken doe ik niet aan!!
Carpe diem
Hahaha, volgens mij ben ik toch de kampioen smeerpoets!

- afwassen als bestek en bordjes op zijn

- stofzuigen 1x per maand

- badkamer als ik het echt te erg vind worden

- keukenkastjes als de bordjes eraan vast beginnen te plakken

Ik werk 40 uur en woon alleen, dus zo ranzig wordt het niet.

Ik heb gewoon een bloedhekel aan poetsen, klaar.
Huts!
Het is hier een stuk schoner sinds we een hulp hebben :-). Zij doet iedere week de hele bovenverdieping (badkamer schoonmaken, stoffen, stofzuigen, dweilen), trappen en toilet beneden, bedden verschonen.

Beneden doe ik zelf. Iedere dag stofzuigen (kan wel 10x per dag, want overal liggen haren van de hond), 1x per wk vensterbanken etc. afstoffen, keukenkastjes/fornuis af en toe, ramen lappen paar keer per jaar. Vloer beneden dweilen af en toe. We hebben een houten vloer, en die mag niet te vaak gedweild worden. Ziet er dus af en toe echt niet uit.

Vaatwasser draait 1x in de twee dagen, strijken doe ik als mijn vriend weer overhemden nodig heeft.
quote:isabon schreef op 02 april 2010 @ 10:04:

Elke dag beide toiletten, en nog eens na elk gebruik.

Elke week de badkamer helemaal. Wastafel vaker.

Bedden 1-2 keer per week.

Stofzuigen elke dag.

Keuken en gas en kastjes elke dag.

Wasmachine draait elke dag.

Tafels, Tv en kastjes afnemen elke dag.

Ramen lappen: 1 keer per jaar ofzoWaar haal je de tijd vandaan?
quote:Kalliope schreef op 01 april 2010 @ 09:39:

[...]

- De wc is volgens mij in november voor het laatst schoongemaakt. Ik weiger het te doen, ben in augustus al geweest, dus een andere huisgenoot mag lekker gaan schoonmaken. Overigens ziet die er nog steeds heel schoon uit.

- De badkamer is volgens mij laatst schoongemaakt door een huisgenoot. Hij/zij is er alleen niet zo goed in. Daarvoor was die ook al maanden niet gedaan.

Maar goed, ik ben een student, dus ik mag vies zijn.

Doet me denken aan mijn studententijd. We hadden met zn drieen een badkamer en ik voelde me soms echt de poetsmiep (andere twee gebruikers waren mannen). En toen ik eens een van de anderen vroeg om de badkamer te toen, zei hij doodleuk: 'ik dacht dat jij dit bijhoudt, jij bent hier de vrouw!'. Nou je begrijpt mijn reactie natuurlijk. (En dit was dus niet in 1951, maar in 2002 ofzo.)

Nu maak ik iedere week, toilet, badkamer en keuken schoon. Daarnaast neem ik iedere week een andere ruimte/taak mee. Verder stofzuig ik 1 of 2 x in de week en doe iedere week de was (5 machines voor een persoon).

Vind dit prima voor iemand die 40 uur in de week werkt, een privéleven heeft en alles zelf moet doen (geen vriend/man of schoonmaakhulp). En verder ook geen kinderen of huisdieren hier.
ik werk 3 dagen per week, 2 kleine kinderen en man. Ik poets ook niet zo heel veel geloof ik. De was ontkom ik niet aan omdat er gewoon altijd was is. Ik draai gemiddeld zo'n 10 wassen per week.

De wc doe ik 3x per week en stofzuigen om de dag. Afstoffen 1x per week.

Badkamer probeer ik iedere week te doen maar de laatste tijd haal ik dat gewoon niet meer dus dat wordt zo'n eens per 2 weken. En dan doe ik 'm wel grondig.

Keuken neem ik direct mee als ik aan 't koken ben e.d.
[quote]nessemeisje schreef op 02 april 2010 @ 13:11:

dweilen doe ik niet (houten vloer)

[/quote]

Hoe hou je de vloer dan schoon? Ik heb ook een houten vloer, maar die ziet er echt niet uit. Zit constant onder de voetstappen en hondenpootjes. Ik moet wel af en toe dweilen.
@mariesophie

Wij hebben speciaal poetsspul van de houtenvloerenboer. Dat kun je gebruiken bij plaatselijke vlekken. Verder 1 keer per kwartaal of halfjaar weer opnieuw in de olie zetten.

Ik strijk niet (of alleen vlak voor vertrek als ik per se een bloesje aan wil).

Wc en badkamer 1 keer in de 1 a 2 weken

Stofzuigen 2 keer per week (2 katten)

Keuken 1 keer per week

Wc 1 keer in de twee weken

Was wanneer dat nodig is (meestal 5 in de week)

Bed 1 keer per week

Vaatwasser wanneer die vol is

Fornuis (trots van het huis) na het koken

Kattenbak 1 keer per week

Stoffen 1 keer per week

En verder:

Ramen lappen doet vriend als hij de geest krijgt

Keukenkastjes en koelkast twee keer per jaar

Dat was het wel zo'n beetje
quote:Frutje schreef op 02 april 2010 @ 16:50:

@mariesophie

Wij hebben speciaal poetsspul van de houtenvloerenboer. Dat kun je gebruiken bij plaatselijke vlekken. Verder 1 keer per kwartaal of halfjaar weer opnieuw in de olie zetten.

Heb net nog een oud topic gevonden over houten vloeren :-).

Opnieuw in de olie, dan bedoel je toch gewone onderhoudsolie en niet gekleurde olie? Gekleurde olie gebruik je in principe toch alleen om krassen bij te werken?
Vriend en ik werken allebei fulltime en we zijn erg gelukkig met ons huishouden zo.

- bijna elke dag afwassen

- twee keer per week een was

- een keer per twee, drie weken bed verschonen

- elke dag stofzuigen

- een keer per twee, drie weken badkamer en keuken

- afstoffen doe ik alleen als er visite komt of als de zon vervelend in de kamer schijnt en je alles ziet

- de ramen doe ik nooit

Vergeet ik iets?
Hoe hou je de vloer dan schoon? Ik heb ook een houten vloer, maar die ziet er echt niet uit. Zit constant onder de voetstappen en hondenpootjes. Ik moet wel af en toe dweilen.

Ik snap de problemen niet met dweilen en een houten vloer. Wij hebben een planken vloer in de hardwax-olie en ik dweil m iedere 2 weken met sepciale reiniger van de vloerenman. De delen die veel belopen worden zet ik 1 x per jaar in de olie, de hele vloer 1 x per 2 jaar. Heb de vloer nu 5 jaar, bevalt prima.
quote:janna2 schreef op 02 april 2010 @ 17:04:

Ik snap de problemen niet met dweilen en een houten vloer. Wij hebben een planken vloer in de hardwax-olie en ik dweil m iedere 2 weken met sepciale reiniger van de vloerenman. De delen die veel belopen worden zet ik 1 x per jaar in de olie, de hele vloer 1 x per 2 jaar. Heb de vloer nu 5 jaar, bevalt prima.Eigenlijk mag je hem bijna niet dweilen. Geloof een paar keer per jaar. Ik doe het ook vaker, maar vocht is niet goed voor hout.
Elke dag afwassen

1x per week een was

Strijken bijna nooit

Ramen zemen...euh.....ahum, dusss, alleen als het ECHT niet anders kan, dus 1 a 2x per jaar.

Stoffen, alleen als je het echt ziet, of als er net bezoek komt.

Wc als hij vies is

vegen/stofzuigen wel paar x per dag, want hond.

Bed verschonen wanneer ik het nodig vind (vriend ziet dat niet)

verders nog?
2 kinderen man , kat en ik .(hij volledige baan ik 4 dagen per week)

-Strijken weiger ik... leuke blousjes zijn voor eigen strijk rekening.

- hele huis stofzuigen 1 keer per week.

- 1 keer per week hele huis dweilen (laminaat)

- zondag alle kamer opruimen (ieder eigen kamer) anders kom ik met vuilinszak langs.

- bedden verschonen 1 keer per 2 weken.

- 1 keer per week badkamer

- 2 keer per week de wc's

- elke dag stofzuigen

- elke dag na het koken bak sop en alles wat me opvalt in de keuken, daarna kamer , de deuren en vervolgens de laminaatvloer.

- 1 keer per dag afwasmachine

- 1keer per dag wasmachine (sportkleding pfffffff dat wast aan)

- ramen eens in de twee maanden
Ik werk 5 dagen per week, stofzuig vaak even als ik uit mijn werk kom ivm katteharen.

Wassen en opruimen van was gebeurd savonds, elke dag koken, vaatwasser in en uitruimen, maar de rest gebeurd in het weekend, de wc, boven stofzuigen, stoffen.

Badkamer om de week, en grote klussen zoals de keuken, de ramen zemen op een vrije dag.
Ik doe het zoals het komt en het liefst zo min mogelijk.
Known to cause insanity in laboratory mice
Ik zit liever in de zon dan dat ik poets. Nee, echt... ben de grootste smeerlap hier geloof ik... en ik vind het niet erg!!!
quote:Hoe kun je nu je WC een keer per week schoonmaken?

Ik vind dat echt ontzettend vies.

Ik doe het echt elke dag, vaak meerdere keren. Er moet ook een kleuter op en die houden hun handjes aan de bril.

Jouw wc wordt vaker schoongemaakt op 1 dag dan die van mij in een jaar. Geen kleuters hier, wel dronken studenten.

Nee Ratteke, ik ga toch niet de trapleuning doen. De trappen zijn het domein van de huisbaas vind ik.

Silky, ik hoop dat je hem een klap met de dweil heb verkocht?
Liever elitair dan een pauper!
quote:Ddi schreef op 02 april 2010 @ 20:18:

Ik zit liever in de zon dan dat ik poets. Nee, echt... ben de grootste smeerlap hier geloof ik... en ik vind het niet erg!!!

Nee hoor, ik ben erger Liever lui dan moe en niemand die het ziet. Ruim alleen op en poets alleen als er bezoek komt of als het na weken echt niet meer om aan te zien is.

Gemiddeld:

1x 1 dag kattenbak verschonen

1x 1 week afwasmachine aanzetten en aanrecht schoonmaken

1x 1,5 week was draaien (en oude was van wasrek afhalen voor zover er nog niet afgehaald om te dragen)

1x 3 weken stofzuigen (wel 2 katten)

1x 3 weken wc

1x 3 weken bed verschonen en handdoeken vervangen

1x 2 maanden badkamer

1x 2 maanden vloer met dweil

Stoffen: als ik ga verhuizen (gemiddeld 1x per 2 jaar)

Ramenlappen: buiten werd tot nu toe gedaan want appartement waar je zelf ramen niet kon doen. Nu nieuw appartement waar het wel kan. Zal wel 1x per jaar worden.

Ramen van binnen lappen: alleen als er erg veel kattenneusjes opzitten, bijna nooit dus.
WTF?
Mijn poetsdrang beperkt zich tot vaatwasser uitruimen, kattenbak schoonmaken, stofzuigen en wassen. Strijken doe ik alleen als ik iets aan wil wat gestreken moet worden en ik heb haast geen kleding dat gestreken moet worden. Vriend is verantwoordelijk voor het toilet, het verschonen van het bed, het strijken van zijn eigen kleren en de badkamer die hij al douchend poetst. Ramen van de bovenverdieping worden gedaan en die van de benedenverdieping worden 1x per jaar bewerkt met de hoge drukspuit. Ik heb werkelijk geen idee hoe het kan dat we nog naar buiten kunnen kijken, want de binnenkant van de ramen zijn nog nooit gedaan, niet door mij in elk geval.

Ik heb andere talenten denk ik dan maar.
quote:mariesophie schreef op 02 april 2010 @ 16:57:

[...]

Heb net nog een oud topic gevonden over houten vloeren :-).

Opnieuw in de olie, dan bedoel je toch gewone onderhoudsolie en niet gekleurde olie? Gekleurde olie gebruik je

in principe toch alleen om krassen bij te werken?Ik bedoel idd onderhoudsolie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven