gechat met een minderjarige

02-04-2010 13:40 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, dit is mijn eerste post en onderwerp, het gaat over een vriend van me, die heeft een probleem, zelf weet ik niet wat ik ermee aan moet, kan iemand me helpen?

Hij (37 jaar) heeft op de msn gechat en gecammed met een meisje van 15.

Hij was hierbij wel naakt, maar heeft alleen zijn bovenlichaam laten zien op de cam.

Gisteren kwam hij met dit verhaal (met schaamte) omdat haar broer erachter is gekomen en wil dreigen met stappen.

Gesprekssgeschiedenis is gelukkig bewaard gebleven dit is wat er beknopt instond:

-Hij kwam er als eerste mee dat hij zo ging slapen en al zijn kleren al uithad, dus naakt was en bevestigde dit.

-Hij heeft de cam aangezet met eerst alleen zijn hoofd en daarna zijn bovenlichaam en liet zijn boxershort zien die hij had uitgetrokken.

-Dat hij intiem geschoren was.

-Toegegeven dat hij ook geil was.

-Zij heeft aangegeven als hij er morgen weer is dat ze dan gaat spelen voor de cam en hij stemde ermee in.

In hoeverre is iemand strafbaar gezien het leeftijdsverschil en met een minderjarige?

Alvast bedankt voor eventuele raad, dan kan ik hem misschien helpen.
Ik zou het echt niet weten. Dit soort dingen gebeuren zo vaak. Was hij er zich bewust van dat zij 15 was?
Het gaat over 'een vriend van je'?? Jaja...
Volgens zijn gespreksgeschiedenis had ze het inderdaad over haar leeftijd en hij had haar via tmf chat ofzo leren kennen.

@siesa: ja.
Hem helpen? Wat wil je voor hem doen dan?
Wat een treurige vent..
ophangen die handel...sorry geen woorden voor zulke mensen bah
Nooit meer doen, dit is heeeel fout. Geef dat advies
Ik zou hem zelf zijn eigen rotzooi laten oplossen. Hij wist blijkbaar heel goed waar hij mee bezig was. Jij en hij weten allebei dat dit niet door de beugel kan. Waarom je zo iemand zou willen 'helpen' is voor mij een grote vraag.
Geen idee, maar hij kwam er gisteravond opeens mee of ik hem kon helpen of hij inderdaad niks had gedaan wat strafbaar was, hij is zelf niet zo goed met recht enzo.

Die broer van dat meisje is aan het dreigen met stappen, meer weet ik daar niet van, ook niet of het bluf is.
Misschien kan hij bij de politie informeren wb straf etc ? Die hebben vast antwoord. Of bij een advocaat, ook handig in deze kwestie wellicht.
Laat je vriend lekker z'n excuses aan het meisje aanbieden en vertel hem dat íe moet denken met z'n hersens en niet met z'n l*l.

Tjongejonge zeg, ik mag toch hopen dat het niet bij dreigen blijft en dat ze inderdaad aangifte gaan doen. Walgelijke vent, die vriend van jou.
Hij is niet zo goed met recht, en hij is niet zo goed met weten wat je als 37jarige wel of niet mag doen met minderjarigen ? En jij weet dat ook niet goed ?
Als ik zo'n viezerik zou betrappen met mijn zusje/dochter/whatever, neem ik niet eens juridische stappen. Hij gaat gewoon het worldwideweb in. Leg dat maar eens uit aan je baas. Ophangen hoeft voor mij niet, maar wel aan de virtuele schandpaal.

En die meid van 15 is ook niet wijs trouwens.
Uit wat voor ei komen jullie ?
Ingevolge artikel 248a Sr is strafbaar degene die een minderjarige door giften of beloften, misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend overwicht of

misleiding opzettelijk beweegt ontuchtige handelingen met hem te plegen. Chatten met minderjarigen waarbij seksuele uitnodigingen worden gedaan, kan onder boven omschreven omstandigheden als een strafbare poging tot het in artikel 248a Sr strafbaar gestelde gedrag worden aangemerkt. Wanneer uit de aangifte blijkt dat er een vermoeden is van een strafbaar feit, zal de politie nader

onderzoek instellen.

Dus ja; het is strafbaar. Ik hoop dan ook dat de broer van het meisje doorzet en echt stappen onderneemt.
Dat heb ik hem ook al gezegd, van dat hij zichzelf een soort van "moet aangeven" of een verklaring afleggen.

Maar ik begrijp wel dat het een behoorlijke drempel is voor hem.

En ja: ik vind het zelf ook behoorlijk ziek maar hem laten stikken is ook hard, heb hem wel in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt dat het niet goed was.
Wat doet een 37 jarige op de TMF chat? Ziek in zijn hoofd!

Als meisje of broer er werk van maakt krijgt hij grote problemen strafrechtelijk gezien.
Echt heel erg fout van die vriend van je. Eigen schuld dikke bult als ze stappen tegen hem gaan ondernemen. Hij wist toch dat ze 15 was? Dan had hij direct moeten stoppen.

Wat vind jij er eigenlijk van dat je zulke vrienden hebt?
Als hij ook nog wist dat ze 15 is dan is hij wel heel fout bezig.

Ik geef haar grote broer nog gelijk ook.

En je hoeft niks over recht te weten om te weten dat dit echt not done is!
quote:schwipschwap schreef op 02 april 2010 @ 13:50:

Echt heel erg fout van die vriend van je. Eigen schuld dikke bult als ze stappen tegen hem gaan ondernemen. Hij wist toch dat ze 15 was? Dan had hij direct moeten stoppen.

Wat vind jij er eigenlijk van dat je zulke vrienden hebt?Triest eigenlijk....
quote:siesa schreef op 02 april 2010 @ 13:42:

Het gaat over 'een vriend van je'?? Jaja...Dat dacht ik nou ook.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:sasker schreef op 02 april 2010 @ 13:52:

[...]

Triest eigenlijk....Waarom zou je m dan willen helpen he?
quote:sasker schreef op 02 april 2010 @ 13:50:

Dat heb ik hem ook al gezegd, van dat hij zichzelf een soort van "moet aangeven" of een verklaring afleggen.

Maar ik begrijp wel dat het een behoorlijke drempel is voor hem.

En ja: ik vind het zelf ook behoorlijk ziek maar hem laten stikken is ook hard, heb hem wel in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt dat het niet goed was.

En toch wil je hem 'helpen' ?

Goede vriend of niet maar voor mij zou het einde vriendschap betekenen.
En dan hoop ik ook dat de broer zijn zus op haar flikker geeft en haar duidelijk weet te maken dat ze gevaarlijk bezig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven