1 week Den Haag

02-04-2010 13:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben vanaf volgende Dinsdag een weekje in Den Haag om om op het huis van een vriend te passen. Ik ken deze stad nauwelijks en ken er ook niemand en ben erg benieuwd naar wat er te beleven valt. Heb al wel gezien dat ik gewoon mijn bikram yoga lesjes kan blijven volgen en kijk uit naar wandeling aan de zee...

Wil graag mensen ontmoeten en de stad een beetje leren kennen. Tips over hoe, wat en waar in Den Haag meer dan welkom!

X.LotusRose
Gemeentemuseum heeft nu een hele leuke tentoonstelling over Haute Couture, echt een aanrader!

Verder: Mauritshuis, Eschermuseum, strand (Kijkduin!), picknicken in het Haagse Bos, shoppen op de Denneweg, de antiekmarkt op het Lange Voorhout.....

I Den Haag
Volgens mij is de antiek markt op het lange voorhout (op donderdag en zondag) pas vanaf half mei pas weer. Dus daar heb je nu nog niets aan.

Verder vind ik lunchen op het plein en de grote markt (met mooi weer buiten dan) ook een aanrader, neuzen in de bijenkorf en de bonneterie (weet niet of die alweer open is trouwens) ook altijd erg leuk!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Hey wat leuk LaSopha! Precies dat soort dingen wilde ik weten!

Heb er onwijs veel zin in om lekker door een museum te slenteren.

Ik ga zo even googlen.

Bedankt!!
Thanks BBB! van de bonneterie nog nooit gehoord. Ook even googelen.Hoop dat het weer ene beetje ok is volgende week...
Panorama mesdag is ook een aanrader trouwens!
Kom dalijk tijd te kort!!
Den Haag is leuk

Die Haute Couture tentoonstelling is echt heel erg goed. En je kan dan meteen ook naar de tentoonstelling van Der Blaue Reiter.

Leuke plekken bij mooi weer:

De paleistuin,

Clingendael

Westbroekpark
Wat ook een leuk winkeltje is, is kado om de hoek

(kadoomdehoek.nl)

Grappig om leuke cadeautjes voor allerlei gelegenheden te vinden. Je mag daar ook gewoon overal aanzitten en lekker rondsnuffelen
Naar de hamam in de schilderswijk. HEERLIJK relaxen!
ELoys: Hopen dat de zon schijnt en dan ben ik zeker op een van die plekken te vinden

BBB: Ben net op de site geweest. Erg leuk. Gaat me veel kosten die tips van jou....hahaa!

Nijntje: FaNtAsTiScH!!!! Ga ik zeker heen!!!!!!
Sorry!!!!

Als je wil gaan stappen trouwens, dan is het feest van sinterklaas ook nog een leuke tip.

link
Wandelen over het strand, ijsje eten bij Florencia in de stad, mensen kijken op een terrasje aan zee of in de stad, etalages gluren op het Noordeinde en boetiekjes snuffelen in de achterliggende straatjes. Visje eten bij Simonis, uitwaaien op het havenhoofd, Chinese tuin bekijken in Clingendael, fietsen door de duinen, flaneren over de boulevard, avondje uit je dak gaan in Crazy Piano's of bandjes luisteren in de Paap of de Select. Musical in het Circustheater, high-tea in Des Indes aan het Lange Voorhout. Appeltaart bij Dudok. Misschien kom je nog 1 van onze ministers tegen. Vredespaleis, madurodam, Duinrel, Drievliet. Attracties genoeg in de buurt.

Zo kan ik nog wel even doorgaan... Voor ieder wat wils... Als je van een leuk feestje houd; aankomend weekend hebben veel strandtenten hun openingsfeest. Zijn de feestjes met de minst agressieve sfeer, goede dj's, redelijke prijzen. Kortom; één en al gezelligheid.
quote:Doornroosje80 schreef op 02 april 2010 @ 14:13:

Wandelen over het strand, ijsje eten bij Florencia in de stad...Ohh ijs van Florencia.. "jeugdsentiment". Op de boulevard van Scheveningen zat ook een goeie ijssalon, hoe heet die ook alweer?
quote:tijgervrouw schreef op 02 april 2010 @ 14:16:

[...]

Ohh ijs van Florencia.. "jeugdsentiment". Op de boulevard van Scheveningen zat ook een goeie ijssalon, hoe heet die ook alweer?Op de boulevard heb je Capriccio en op de Palacestraat { Hoekje van de palace promenade } heb je Palazzo zitten. Palazzo vind ik persoonlijk lekkerder ijs hebben dan Capriccio.
Hey DoornRoosje bedankt voor de info! Weer je in welke buurt ik moet zijn om die boetiekjes te vinden of is het een kwestie van rondsnuffelen?

Ben alleen en waarschijnlijk niet zo snel geneigd om alleen te gaan stappen, maar wie weet....

Muziek ben ik altijd wel voor te vinden met name jazz!!
Boetiekjes zijn vooral op het Noordeinde en de Hoogstraat (loopt in elkaar over) te vinden
quote:LotuzRose schreef op 02 april 2010 @ 14:24:

Hey DoornRoosje bedankt voor de info! Weer je in welke buurt ik moet zijn om die boetiekjes te vinden of is het een kwestie van rondsnuffelen?

Ben alleen en waarschijnlijk niet zo snel geneigd om alleen te gaan stappen, maar wie weet....

Muziek ben ik altijd wel voor te vinden met name jazz!!

Bar heeft jouw vraag al beantwoord. :-)

Op de Fredrik Hendriklaan heb je "The Old jazz" zitten..De naam zegt het al. Erg leuk tentje waar je ook voor een paar euro heerlijk een maaltijd kunt verorberen. :-)

http://www.regentenkamer.nl/ hier kun je erg veel leuke, mooie, intressante dingen vinden op het gebied van jazz.

In Luden op het Plein in Den haag kun je ook van een lekker potje live jazz genieten. http://www.luden.nl/7/Den%2BHaag/default.ecms

Hoop dat je wat aan de info hebt.
Prinsestraat in de stad is ook erg leuk; hier zitten veel niet-mainstream boetiekjes!

Geniet van je weekje Den Haag.

Word van dit topic weer even heel blij dat ik er weer woon .
Bellavita, ik zat net het omgekeerde te bedenken. Als ik dit lees dan mis ik mijn stadje weer verschrikkelijk (hoewel het niet ver ervandaan is waar ik nu woon, ik werk er, maar kom nooit meer in de binnenstad)
Ja hé Bellavita? :-)

Ik ben er geboren en getogen.. Nu sinds aantal maanden woon ik een paar kilometer buiten Den Haag. Aan de ene kant vind ik het herlijk, de rust en dergelijke die ik nu heb, maar ik vind het ook erg fijn dat ik binnen 45 minuten fietsen in het centrum van Den Haag kan staan.
Agosj. Herkenbaar hoor. Hier geboren en getogen, te lang elders gewoond en nu gelukkig weer terug.

Misschien moet je TO eens 'n dagje een rondleiding geven ;).
Ja bedankt voor alle tips!

Ben benieuwd hoe ik het zal vinden. Ben in Dordrecht geboren en heb een paar jaar in Amsterdam gewoond en nu bijna acht jaar in Londen. Soms heb ik het gevoel weer terug te willen, maar dan niet wetende waar ik zou willen wonen. Dit zou wel eens fieldtrip number one kunnen worden
Ook geboren en getogen in Den Haag, woon er nog steeds met veel plezier! :-D LotuzRose: je kunt het Vredespaleis ook van binnen bewonderen, zeker de moeite waard! Nog een tip: de Ooievaart (http://www.ooievaart.nl/). Kun je rondvaren over de grachten van Den Haag, zeker niet oubollig! Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven