Rozen gaan hangen

02-04-2010 14:28 15 berichten
Mijn rozen gaan na 3 dagen hangen, wat kan ik daar aan doen??
Alle reacties Link kopieren
in de prullenbak mikken.
quote:gizz schreef op 02 april 2010 @ 14:42:

in de prullenbak mikken.

pprrrrrrrroeeeeeeeeeest!

weer koffie tegen het beeldscherm
"ik ben het, Barbabelladingdong"
De steel inkorten, zeg tot zo'n 3 tot 5 cm onder de roos. Ze vervolgens in een glazen schaal leggen met water. Nu blijven ze nog een poosje mooi. De rozen gaan rechtop staan, de knoppen komen dus mooi boven water uit.
het is een bos van 26 lange rozen die ik van mijn vriend voor mijn verjaardag heb gehad vd week. Dus als het nog enigzins te redden is wil ik dat doen ipv in de prullebak gooien
http://www.omaweetraad.co ... ?rubriek=tuin&label=Rozen
In een krant pakken en terug naar de bloemenzaak (mits je ze goes en volgens de omschrijving in de vaas gezet had)
Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat hij maar geen rozen meer voor me moet kopen. Het is net een loterij, de ene keer blijven ze een week of langer goed de volgende keer is het binnen een paar dagen al een trieste boel.

Probeer er nog wat van de steel te halen en dan hopen dat ze een aantal dagen langer meegaan.
ik lees iets over suiker in de vaas doen of een asperientje, iemand ervaring?
Terug naar de winkel met de bloemen, echt zonde hoor.

Wat nog wel eens helpt is de steel opnieuw schuin afsnijden en dan in warm water zetten, maar dan moet je er echt op tijd bij zijn.
let op:

-leg ze in een laagje warm water in je douche of bad.

-haal de meeste bladeren eraf. die verbruiken veel water

-(opnieuw) schuin afsnijden

-vaas vullen met lauw water en een druppeltje chloor.

kan niet garanderen dat ze zich bekomen, kan ook met vervoer ofzo te maken hebben. maar de laatste 3 tips kun je altijd bij rozen toepassen.

succes!
quote:marcaro schreef op 02 april 2010 @ 14:53:

het is een bos van 26 lange rozen die ik van mijn vriend voor mijn verjaardag heb gehad vd week. Dus als het nog enigzins te redden is wil ik dat doen ipv in de prullebak gooienIn jouw geval, ging ik mooi terug nd winkel, mits... je ze goed hebt behandeld.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Oh beetje mosterd, .........................
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Eens met Binkie (en dus ook mosterd ) Lange rozen zijn duur, dus daar mag je (gekocht bij een bloemist) van verwachten dat ze langer staan dan 3 dagen. Hell, zelfs de rozen uit mijn tuin staan langer!
De bos in een krant gewikkeld een nachtje in de vaas laten staan kan soms ook succes hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven