Wie gaan er ook voor een tweede?

14-09-2007 13:52 273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht om 00.30 werd mijn zoontje huilend wakker met oorpijn. Hij was zo verrietig. Ik heb hem toen maar bij mij in mijn bed gelegd en vanmorgen de huisarts gebeld. Hij heeft daar 3 keer overgegeven. Waarvan twee keer in de wachtkamer. Ik had een emmer meegenomen omdat hij zo misselijk was. Zit je daar met je emmer ha ha. Vreselijk zeg.

Nu blijkt hij een keel- en oorontsteking te hebben en zijn linkerbronchie zit vol slijm. Morgen moeten we weer terug om naar zijn longen te laten luisteren. Een jaar geleden heeft hij met een longontsteking in het ziekenhuis gelegen dus ze zijn extra oplettend. Hij was al een paar weken aan het hoesten maar niet ernstig eigenlijk. Maakte me niet zoveel zorgen omdat hij fris en fruitig rondliep. Maar goed... nu maar hopen dat hij snel beter wordt. Hij heeft Ventolin en als het morgen niet wat beter gaat krijgt hij antibiotica. We zullen zien...

Manlief komt vanavond laat thuis dus ik sta er vannacht in ieder geval niet alleen voor. Ben heel erg moe nu dus ik kruip even mijn bedje in. Mijn zoontje slaapt nu.
Wat zielig! Beterschap voor je kleine man.

Fijn dat manlief vanavond thuis komt, kun je de zorgen weer delen. Ik vind niet alleen het niet slapen in zulke nachten vermoeiend, maar ook de zorgen die je soms om je kleintje kunt hebben.

Hoe voel jij je verder, al last van de bekende kwaaltjes? Hopelijk voel je je goed en blijven de misselijkheid en vermoeidheid je een beetje bespaard!

Laura, fijn dat je je weer beter voelt. Zo'n gesprek met je mannetje kan erg opluchten, he? Verstandig dat jullie een soort deadline hebben gesteld, dan weet je waar je aan toe bent en hoef je niet steeds te twijfelen of je wel of niet gaat. Je weet nu gewoon wanneer jullie gaan. Ik ga hard hopen voor jullie dat een bezoek aan de huisarts niet nodig blijkt te zijn!

Dochterlief is inderdaad vrij lang (net als manlief). Ze zit net boven het gemiddelde. Ze heeft nog wel broekjes maat 80 aan, gaat nog wel, maar de shirtjes zijn nu echt te klein. Komt zo'n lekker bol buikje onderuit We zijn goed geslaagd afgelopen zaterdag bij de Hema en de Hennes. Ze heeft ook laarsjes gekregen, vindt ze prachtig.

Dochter is ook zo enthousiast als ze de bokjes ziet, "Die, die, die!!" roept ze dan, al wijzend naar de beestjes. Bezoekjes aan de kinderboerderij zijn altijd een succes.

Nu ligt ze lekker te slapen. Het lijkt erop dat ze sinds een kleine week eindelijk het middagslaapje heeft ontdekt. We leggen haar rond 12 uur in bed en ze slaapt zo ongeveer 2 à 3 uur, geweldig! Hopelijk zet deze trend zich door. Hebben we het eindelijk(!!!) bereikt. (Zul je zien dat ze vandaag al na een half uurtje wakker wordt )

Fijne middag allemaal!
Update: ze slaapt nog
Ach Senne, wat zielig voor je zoon. Hoop dat hij zich snel beter voelt, is wel erg veel om last van te hebben!

Zoonlief is ook ziek. Koorts van niks naar 40 in 2 uurtjes gisteren en zwaar ademen. We schrokken ons rot, naar de HA post geweest maar het was gelukkig niks ernstigs. Nu is de koorts gezakt, maar nog veel snot en hele dikke randen onder zijn ogen. Hij is af en toe een uur op en dan slaapt hij weer. Hij drinkt en eet gelukkig wel goed voor een ziek vogeltje dan...

Hij slaapt veel en kan vandaag lekker veel in huis doe. Tja, elk nadeel heb ze voordeel;)

Trouwens: zoonlief is net 1 en heeft shirts maat 86 (passen nu precies/net nog) en broekjes maat 80 of 86 opgerold. Dus vind Laismeisje nog wel meevallen qua lengte of is die van mij extreem groot?
Goed zeg Lais! Die van ons slaapt regelmatig 2 a 3 uur 's middags, behalve als je er op rekent;)
Haha Move, dat geeft de burger moed! ;)

Laura,goed dat er nu zekerheid is!

Altijd fijn als er op een gegeven moment een knoop wordt doorgehakt en je weet waar je aan toe bent/waar je naartoe kunt leven!Nog 3 maanden dus...

Wat een hoop zieke kinderen...'t is er ook wel echt 't weer voor ook!

Lais,hoelaat is je dochter uiteindelijk wakker geworden? ;)

Mijn zoon ligt nu ook heerlijk te slapen,ssstttt....
Hoi hoi,

Over zieke kinderen gesproken, ook hier hebben we er eentje. Afgelopen nacht heeft vriendlief tot half 3 opgezeten, omdat mevrouw er niet van kon slapen. Ze is erg verkouden en moet steeds hoesten. Tis zonde! Verder ging het wel aardig vandaag bij mijn schoonmoeder, geloof ik.

Ik heb eigenlijk weinig nieuws te melden. Ben erg druk met school bezig. De kinderboekenweek komt er weer aan. Vind ik altijd erg leuk!

Fijne avond!
Ze werd uiteindelijk om 14.30 wakker. Lekker, weer 2,5 uur. Zo fijn, merk dat ik ineens weer aan veel meer dingen toekom dan voorheen, haha.

Wat zielig al die zieke kindjes! Zou het weer ermee te maken hebben? Ik vind het ineens echt vies herfstweer. Wij hebben dit weekend zelfs voor het eerst de verwarming aangedaan. Hopelijk wordt ons meisje niet ziek, hebben we net twee weken geleden al gehad.

Eendtje, volgens mij zijn jongetjes over het algemeen wat groter dan meisjes. Ik vind laismeisje () zelf eigenlijk ook niet bijzonder groot, maar goed, ze is dus een ietsiepietsie bovengemiddeld.

Beterschap voor alle zieke kindjes!
anoniem_55864 wijzigde dit bericht op 01-10-2007 19:34
Reden: tikfout
% gewijzigd
Jeetje, wat een zieke kindertjes.

Hier gelukkig nog geen verkoudheid of iets dergelijks, maar wel veel last van doorkomende tandjes/kiezen. Heb hem nu in bed gelegd en hoop dat hij gaat slapen,maar mocht hij er straks wakker van worden geef ik hem toch maar een zetpil.Maar eens kijken of hij daar dan beter van slaapt.

De nachten zijn hier nog steeds een drama. 3 of 4 keer wakker is niets en dan soms wel ruim een uur lang.

Lijkt wel of hij dan heel anstig is, hoop dat het een fase is. Hij wil ineens ook niet meer onder een regenhoes in de wagen en in bad gaan is ook gillen geblazen. Herkenbaar???? En misschien tips.....

Lais, hier ben ik met mijn zoontje (nu bijna 15 maanden) ook over gegaan op 1x slapen en dat gaat ook goed. Hij gaat dan rond 12.30 uur naar bed en slaapt dan ongeveer 2 tot 2,5 uur.

Hoelang heeft jouw dochter nu geslapen?

Bigdipper, kinderboekenweek is inderdaad erg leuk. Ben zelf ook gek op lezen en kijk er erg naar uit om mijn zoontje echt te kunnen gaan voorlezen.

Aan welke groep geef jij les?

Eendtje, ik weet niet of jouw zoontje echt extreem groot is, maar klein volgens mij zeker niet.

Gaat het nu al weer wat beter met hem?

Senne, hoe is het met jouw zoontje? Hoop voor je dat je vamiddag wat hebt kunnen bijslapen. Fijn dat je man vanavond weer thuiskomt, volgens mij waren de afgelopen dagen best pittig.

Ik laat het hierbij, ga een bakje koffie drinken.

Kom morgen wel weer langs, ben dan ook nog lekker vrij. Mijn werkweek begint altijd op pas op woensdag.
Senne, onze berichtjes hebben elkaar gekruist. Zie net dat ze 2,5 uur geslapen heeft. Lekker is dat he.

Hebben de je al weten te vinden. Hoop voor je dat ze weg blijven, ik blijf voor je duimen.
quote:laura70 schreef op 01 oktober 2007 @ 20:11:

Senne, onze berichtjes hebben elkaar gekruist. Zie net dat ze 2,5 uur geslapen heeft. Lekker is dat he.

Hebben de je al weten te vinden. Hoop voor je dat ze weg blijven, ik blijf voor je duimen.

Neem aan dat je mij bedoelde?

Ik heb nog geen gezien, maar voel ze volgens mij wel naderen. Beetje zeurderig gevoel in m'n onderbuik, vaak het voorteken.. Helaas. Maar ja, was ook de eerste ronde pas voor ons. Op naar de volgende.

Ga lekker naar bed, morgen weer vroeg op.

Trusten!
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes meiden.

Helaas is de toestand met mijn zoontje er niet beter op geworden. We komen net bij de huisarts vandaan en hij heeft nu ook antibiotica gekregen omdat hij koorts heeft. Vannacht was een drama. Manlief was pas heel laat thuis en sliep vannacht als een blok..... zucht. Kwam er dus op neer dat ik ongeveer elk half uur naast het bed van mijn zoontje stond. Hij wil als hij ziek is ook alleen maar mama bij zich dus daar is ook voor mijn man geen eer aan te behalen;-) Ik voel me eigenlijk nog best goed op het moment. Kan gelukkig goed tegen weinig slaap. Ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat!!

Lais, ik dacht vorige week ook dat ik ongesteld zou gaan worden want ik voelde me precies zoals ik me voel vlak voor een menstruatie. Ik hoop voor je dat het raak is!!

Ik ga met mijn klas een doosje vol geheimen maken van houten luciferdoosjes. Ik vind de kinderboekenweek ook erg leuk. Mijn zoontje mag elk jaar een mooi boek uitzoeken tijdens deze week. Die traditie wil ik erin houden. Ik geef les aan de onderbouw, groep 1 en 2 op een montessorischool. Ik werk op donderdag en vrijdag en heb een leuke duo.

Gr Senne
quote:lais26 schreef op 01 oktober 2007 @ 22:07:

[...]

Neem aan dat je mij bedoelde?

Ik heb nog geen gezien, maar voel ze volgens mij wel naderen. Beetje zeurderig gevoel in m'n onderbuik, vaak het voorteken.. Helaas. Maar ja, was ook de eerste ronde pas voor ons. Op naar de volgende.

Ga lekker naar bed, morgen weer vroeg op.

Trusten!Lais, ik bedoelde inderdaad jouw. Haal de namen soms een beetje door elkaar, sorry.
Senne, wat vervelend dat je zoontje het zo te pakken heeft. En wat kan een nacht dan lang duren. Mijn zoontje hangt ook erg aan mij en wil vaak nu al alleen maar mama. Hij is nog nooit echt ziek geweest, maar ben bang dat dan ook niemand anders dan ik goed zal zijn.

Op zich wel erg vertederend dat ze zo aan je hangen, maar wel erg vermoeiend soms. Hoop voor jullie dat de antibiotica snel aanslaat.

Beterschap!
Senne: gefeliciteerd!!! Nu jij het goede voorbeeld hebt gegeven volgen de anderen ook vast snel!

Eendtje, Bigdipper en Senne, beterschap voor jullie kindjes. Sneu als ze zich zo ellendig voelen. Het is wel echt weer om ziek te worden.

Laura, hoe gaat het met de tandjes? Wat vervelend dat hij zo angstig is. Misschien omdat hij pijn heeft van zijn tandjes en daardoor graag dicht bij jou wil zijn? Ik kan je helaas geen tips geven...

Lais, grrrrrr, heeft het doorgezet? Ik duim voor je dat het toch niet zo is!

De afgelopen week was behoorlijk druk, vandaar de stilte. Ik werk thuis, zodat de kleine nog niet naar het KDV hoeft. Over een maandje gaat hij wel, voor twee dagen. Tot die tijd is het een beetje passen en meten qua werk, maar aangezien hij nog veel slaapt overdag komt het altijd wel goed.

Groetjes!
quote:laura70 schreef op 02 oktober 2007 @ 11:07:

[...]

Lais, ik bedoelde inderdaad jouw. Haal de namen soms een beetje door elkaar, sorry.

Maakt niet uit hoor!

Nou, hier zijn de zeurderige pijntjes sinds vanochtend weer verdwenen en ook ben ik nog niet ongesteld. Maar ja, vorige keer werd ik di-avond ongesteld en zette het woensdag pas echt door, dus ik ga er maar van uit dat het morgen wel komt.

Verder een drukke dag gehad op school, de leerlingen waren onrustig, pff.

Eentje heeft me vorige week proberen te neppen met een 'briefje van zijn moeder' (not, lekker zelf geschreven). Daar kan ik zo pissig van worden. Morgen dubbel strafwerk voor meneer, ben benieuwd.

Sorry, moest even klagen...

Hoe is het nu met alle zieke kleintjes, gaat het alweer wat beter? Ik hoop echt dat ze snel beter zijn!

Superukkie, lekker dat je kleintje nog thuis is, ik vond het best moeilijk toen dochterlief voor het eerst naar het kdv ging. Ze vindt het er wel helemaal leuk, dus nu heb ik er wel een goed gevoel bij.

Werk je altijd thuis, of heb je nu nog verlof?

Moet gaan, we gaan eten bij vrienden.

Doeg!
Met ons zieke ventje ging het vanmorgen beter, dus hij heeft lekker op de opvang gespeeld ipv thuis bij mama. Hij ziet er nog wel ziek uit, helemaal getekend rond zijn oogjes.

Spannend Lais, toch wel een beetje.

Beterschap Senne, voor je zoon en alle zieke kindjes. En Senne slaapse voor jou vannacht:)
Jeetje wat veel zieke kindjes hier zeg! Volgens mij heerst er weer wat.

Mijn zoontje voelt zich al wat beter. Vannacht nog niet goed geslapen omdat hij steeds koortsdromen had maar nu heeft hij weer babbels.

De antibiotica lijkt aan te slaan. Zelf ben ik bekaf na al die nachten weinig slaap. Morgen moet ik werken en ik hoop dat ik het vol ga houden. Als je net zwanger bent is het zo lastig om het aan niemand te vertellen. Ik moet dus maar even stoer zijn de komende twee dagen voor de klas.

Mijn zoontje gaat vanavond naar opa en oma zodat wij even een nacht goed kunnen slapen. Hij blijft daar morgen en vrijdag komen mijn schoonouders. Het kdv leek me nog even geen goed plan met zo weinig weerstand. Van het weekend hebben geen druk programma dus dan kunnen we lekker rustig aan doen.

Lais, hoe is het met je? Hoop zo dat je niet ongesteld zal worden.

gr Senne
Hoi!

Met dochterlief gaat het inmiddels iets beter. De verkoudheid is bijna weg. Mijn vriend is nog maar niet met haar gaan zwemmen (dat doet hij altijd op woensdag, dan heeft hij papadag). Hopelijk gaat het met de andere zieke kindjes ook beter!

Ik geef les aan groep 6,7,8. We hebben maar een kleine school, vandaar dat ik in een combinatieklas lesgeef. Het is een gezellig clubje. Wij gaan geheime verhalen schrijven en die in de 'geheimenboom' hangen. Ook maken we van papier een huis met geheime deuren en raampjes, waarachter natuurlijk veel geheimen schuilen. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden!

Lais, ben je al ongesteld? Ik hoop natuurlijk van niet. Het wordt tijd voor een zwangere in ons midden, toch?

Verder heb ik weinig nieuws te melden. Mijn ongesteldheid is voorbij, dus we kunnen weer aan de klus!

Fijne avond!
Fijn dat het met de zieke kindjes weer wat beter gaat!

Hier vandaag gewerkt en een drukke dag gehad. Verder zit hier de vruchtbare periode er òp, de komende weken wordt het weer afwachten.

Lais, bij jouw al nieuws? Hoop echt voor je dat je niet ongesteld bent geworden.

Senne, wat lekker dat je vannacht gegarandeert bent van een nachtje doorslapen. Geniet ervan en werk ze morgen.

Bigdipper, wat gaan jullie leuke werkzaamheden doen rond de boekenweek. Is het niet lastig om een combinatieklas van 3 groepen les te geven?Lijkt me dat het niveau en de interesses wel erg uiteen lopen of valt dat wel mee?

Merk dat er een aantal meiden zijn die in het begin meeschreven, maar waar we nu al een tijdje niets meer van gehoord hebben.

Rinkje, Palisander, Blondje waar zijn jullie?????????????????
Nou wij doen ook mee aan de ziekenboeg. Na wederom een waardeloze nacht ben ik vanochtend met Lars bij de huisarts geweest, heeft die aan beide kanten oorontsteking. Hebben antibiotica gekregen, hoop dat het snel beter gaat.

Heb hem net in bed gelegd, maar hoor hem nu weer huilen.

Tot later.
Ik ben er nog! Heb alleen tijd om een beetje te lezen en als ik wil gaan schrijven is er altijd wel weer iets wat ik moet doen......

Heb tegen beter weten in al twee zwangerschapstesten "beplast" maar ja, niks natuurlijk.... kan eigenlijk ook niet want ik ben net ongesteld geweest.

Blondjeklein wil niet meer zo vaak slapen overdag, dus ik heb nergens tijd voor....

Senne: gefeli!
Haha Blondje. Komt me bekend voor: 'ja maar, misschien toch' Gelukkig bestel ik ze via internet en dan is het niet zo'n dure grap (premomshop).

Laura, beterschap daar. Oorontsteking is zo zielig! Mijn zoon heeft het 3 a 4 weken gehad toen hij 8 maanden was. Ze vonden het niet nodig antibiotica te geven!!! Volgende keer kunenn ze me wat! Hij is toen uiteindelijk ook met borstvoeding stopt omdat drinken zo'n pijn deed, wel jammer.

Hier alles weer ok. Zoonlief is beter. Wel pieperig, denk tandjes. Hij kwijt en eet zijn handjes bijna op! Verder is hij is wel enorm gezellig nu: gaat ineens kiekeboe spelen door zelf te bukken en gaat staan dansen voor de computer op Juliette Lewis:) Hij slaap nu sinds 11.45 dus kan even administratie doen en bijlezen/schrijven:)
Ik heb net ook 's gekeken bij de Premomshop voor zwangerschapstesten maar vond ze toch bij Babybrabbel goedkoper.

Zullen er nog veel mensen zijn die voor veel meer geld dure testen bij de drogist kopen ipv. te bestellen via internet?
Hoi medemoeders,

Ik ben 37 jaar en moeder van dochter van 2 jaar. Ik had altijd gezegd en gedacht dat ik maar 1 kindje wenste. Maar na lang piekeren en malen is het dan zover. Ik droom er dus toch van en ben er nu toch echt aan toe. Het was heel vreemd om toch toe te geven dat je nog een kindewens hebt. En daarbij denk ik dat heel mijn familie en kennisen van deze beslissing zal opkijken, omdat ik daar zo stellig in was.

We hebben deze week voor het eerst geklust, heel spannend vind ik het weer. Helemaal omdat onze dochter van 1 klusaktie is gekomen. Dus het klustijdperk is bij ons voorbij gegaan. Maar nu ga ik er wel van uit dat het nu toch wel wat langer gaat duren.

Ik zou graag met jullie mee willen kletsen, ik las dat er nog een oudere moeder tussen ons zit van 41 jaar. En natuurlijk wil ik dan graag praten over wel of dan niet laten testen of alles goed is ivm ziektes en afwijkingen door onze leeftijd. Vorige zwangerschap was ik nog net 35 jaar.

Tot horens Veertje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven