Hond en werken?

02-04-2010 16:56 115 berichten
Zijn hier mensen die een fulltime baan hebben en toch een hond? Zo ja, hoe doen jullie dit met uitlaten etc.?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantal6547 schreef op 02 april 2010 @ 16:56:

Zijn hier mensen die een fulltime baan hebben en toch een hond? Zo ja, hoe doen jullie dit met uitlaten etc.?Creche of uitlaatservice, maar ik zou geen hond nemen en ft werken. Zeker geen pup, want dat kost onwijs veel tijd, en als ze groter zijn, tja, ik vind het niks voor een hond om de hele dag alleen te zitten.
Wat heeft de hond eraan? Het is voor jou leuk een blije hond te hebben als je thuis komt. Mar de hond wordt door de uitlaatdienst 1x per dag een uur uitgelaten en zit de rest van de dag te wachten tot jij thuis komt.

Mss is een hond met iemand delen een optie? Dat jij hem in de weekenden hebt ofzo?

Hond + fulltimebaan vind ik nogal egoïstisch
Nee, dat vind ik zielig.

Zou zelf ook graag een hond willen maar wij werken allebei fulltime. Dan vind ik het egoistisch om een hond te nemen. Dat beest zelf heeft er dan weinig aan.
Als je graag met een hond op stap wil kun je beter vrijwilliger worden bij het asiel.
Ach, 's ochtends een halfuur uitlaten, in de middag de uitlaatdienst die er een uur mee loopt, dan als je thuis komt even snel, en dan rond 21u even een uurtje.

Kan, maar je hebt door de weeks weinig sociaal leven.

Zou het dus niet doen.

Voor de hond is het niet zielig hoor, die ligt toch overdag te slapen.
Wij hebben een hond en werken fulltime. We hebben er bij de keuze van het ras wel op gelet dat we een hond namen die daar van nature goed tegen kan. Ook zijn beide ouders zijn overdag veel alleen en hebben daar geen problemen mee. En als we eenmaal thuis zijn, dan besteden we wel heel veel aandacht aan hem.
Ik werk inmiddels fulltime (32 uur in de week ) en mijn hond een jackrussel (10maanden )is overdag 8 uur alleen. Toen ik de pup kreeg werkte ik minder , was die tijd ook wel nodig om hem zindelijk te krijgen. En wanneer ik de hele dag werkte waren er buren of familie die hem uitlieten.

Nu hij wat ouder is kan ie prima alleen zijn 8uur lang, hond wordt wanneer ik er wel ben regelmatig uitgelaten , t bos in , lang wandelen op de dijk etc. We gaan 3x in de week naar training (gevorderden inmiddels)

Hond kan prima alleen zijn , wel heeft ie altijd een gevulde kong en speeltjes (balletje met brokjes) waarmee hij zich bezig houdt.

Ehm ff een reactie geloof Amalia .. Over dat egoistische ..

Wanneer je thuis bent de hele dag of grote delen van de dag en de hond ligt/loopt de hele dag in de achtertuin is niet egoistisch ? De hond is dan nog alleen ook al ben je wel thuis.
Je hebt ook nog ochtenden , avonden en weekenden. Dus om nu te stellen dat het zielig is een hond terwijl je een fulltime baan hebt vind ik overdreven. Het kan prima.

Alleen een pup is eigenlijk niet te doen. Althans dan zou je voor de eerste priode wel wat moeten regelen.

Had tijdens mijn studie op een studenten flatje een Hollandse Herder. Ze ging 's ochtends hardlopend naast mijn fiets mee naar de faculteit, daar ging ze overdag in een kennel en 's avonds ging ze naast de fiets weer mee naar huis. Overdag had ik meestal wel even tijd om haar uit te laten.

Na het afstuderen waren de honden ook prima te combineren met een fulltime baan. Ik woonde dicht bij mijn werk dus ging tussendoor even langs huis. Maar een volwassen hond kan overdag ook best een uur of 9 a 10 alleen zijn.

Dan blijven er nog meer dan genoeg uren over om de hond genoeg aandacht te geven.
ik vind dat een hond recht heeft op genoeg tijd liefde en aandacht.

Een keer een dag alleen, oke. Maar jaar in jaar uit alleen? Kan gewoon niet.

Ze hebben recht op een baas en niet iemand die sochtends te druk is met de deur uitgaan dus een half uurtje rondje doet en savonds te druk is met uitrusten...
quote:Pilous schreef op 02 april 2010 @ 17:18:

Ach, 's ochtends een halfuur uitlaten, in de middag de uitlaatdienst die er een uur mee loopt, dan als je thuis komt even snel, en dan rond 21u even een uurtje.

Kan, maar je hebt door de weeks weinig sociaal leven.

Zou het dus niet doen.

Voor de hond is het niet zielig hoor, die ligt toch overdag te slapen.Nou, dan heb je 'mazzel'. Veel honden gaan slopen als er te weinig mee wordt gedaan. Mijn hond gaat echt niet liggen maffen de hele dag hoor. Ik wil haar trouwens ook lekker fit en actief houden.
quote:mariesophie schreef op 02 april 2010 @ 17:24:

[...]

Nou, dan heb je 'mazzel'. Veel honden gaan slopen als er te weinig mee wordt gedaan. Mijn hond gaat echt niet liggen maffen de hele dag hoor. Ik wil haar trouwens ook lekker fit en actief houden.

Oh, de mijne ook hoor, das een echte luiwammes

Ook als ik thuis ben ligt hij het liefst opgekruld op de fatboy.

TOT ik opsta en de legendarische letters U-I-T uitspreek.

Dan wordt hij dol.

Dan rent hij buiten tot zijn pootjes niet meer willen

(om vervolgens weer snurkend op de fatboy plaats te nemen)

En ook ik werk full time, maar heb ik mijn contract laten opnemen dat ik anderhalf uur pauze wil zodat ik tussen de middag naar huis kan om een stuk met hem te gaan lopen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi Chantal,

Je vraagt mijn mening. Dus hier istie :

Een hond is een gezelschapsdier, dus die vindt het het leukst als je thuis bent.

Als je een zoekt die :

* goed alleen thuis kan zijn

* weinig beweging nodig heeft

* niet blaft en niets sloopt als je weg bent

* goedkoop is in onderhoud

dan is dit DE HOND voor jou :

http://kind-baby.marktpla ... oop-speelgoed-hondje.html

Daaaag, groetjes,

Beter Laat
Mijn buren hebben ook een hond en werken allebei fulltime buitenshuis. Ik werk thuis en ik zit overdag met het continue gejank, gepiep en geblaf van hùn hond. Word er totaal geschift van en kan mij moeilijk concentreren op mijn werk. Ze hebben ook nog eens een ras uitgekozen wat te boek staat als zijnde gèèn huishond en heel veel moet worden uitgelaten. (Minimaal 3 uur per dag). Klagen helpt ten dele. Soms is het weer eens een paar dagen stil. En dan begint het weer....

Echt een goed plan, fulltime werken en een hond nemen...
Het ligt ook een beetje aan de hond. Die van mij is heel lui aangelegd, en moet ik bijna van z'n kussen afschoppen om een wandeling te gaan maken.

Als ie eenmaal op dreef is, vindt ie het wandelen/spelen en rennen wel heel leuk.

Maar als je bijvoorbeeld een jachthond hebt, die echt z'n energie kwijt moet, en ook nog eens heel intelligent is, denk ik dat je een probleem hebt (met je interieur) als je 's avonds thuiskomt.

Maar al met al; met een uitlaatservice denk ik dat het wel kan. En mits je voldoende aandacht aan de hond besteedt als je wél thuis bent.
Hoi Chantal6547,

Wij hebben ook een hond en werken allebei vrij veel. Wij hebben een pup van 6 maanden uit het asiel gehaald, die het gewend was veel alleen te zitten (in een bench). Bewust een teefje, die plassen 'in één keer uit, handig met het uitlaten en langer alleen laten. Ook hebben we bewust voor een ras gekozen dat minder beweging nodig heeft (geen Jack Russel!! :-))

We hebben haar in een vakantie in huis gehaald, om goed te kunnen wennen, maar hebben haar vanaf dag één opbouwend(!) alleen gelaten thuis. De bench vond ik heel erg zielig, maar dat schijnen ze fijn te vinden. Het gebruik van de bench hebben we afgebouwd (cold turkey werkte niet, ze sloopte alles in huis!).

Ze zit nu maximaal 8 uur alleen. Wel zorgen we ervoor dat we 's ochtends en 's avonds uitgebreid de tijd voor haar nemen. Ook in vakanties en weekenden. Als we allebei gewerkt hebben en 's avonds weg willen gaat ze of mee, of blijft één van ons thuis.

Als ik een dag vrij ben, merk ik goed hoe haar ritme op ons is afgesteld. Overdag slaapt ze bijna de hele dag en 's ochtends en vanaf een uur of 5 wordt ze actief.

Soms vind ik het zielig, maar ik troost me met het idee dat ze het bij ons velen malen beter heeft dan waar ze vandaan komt. Het is een gezonde en vrolijke hond.
-
Ik ken er een aantal die fulltime werken. En de hond alleen s'ochtend voor het werk erna en s'avonds nog een keer uitlaten. Maar kom op zeg. Hoe vaak ga je zelf naar de wc op een dag?
niet doen....neem 2 katten
Onze hond KAN wel langer alleen zijn, maar wij doen dat echt niet. Ze is zo vreselijk blij als we thuis zijn, en er gaat bergen aandacht naar haar. En we wandelen altijd heel veel. Maar dus ook thuis...veel knuffelen en spelen. Ze loopt ook altijd mee naar de keuken, andere kamer, toilet....gewoon voor de gezelligheid. Dan wacht ze tot ik of vriend weer teruglopen. Ik vind dat zelf ook veel te gezellig. ik zou nooit ft gaan werken en als het voorkomt dat ze langer dan 6 uur alleen zou zijn (wat bijna nooit is) zoeken we er iemand voor.

Maar het is wel hond en karakter afhankelijk. Denk ik.
Ps het gaat niet alleen om het uitlaten he. Een hond is een gezelligheidsdier. Het uitlaten is maar een onderdeel.
ik werk fulltime en heb een hond. maar ik werk onregelmatig. met nachtdiensten is dat prima te doen. en als ik overdag werk dan wordt ie smiddags een uurtje uitgelaten door iemand die wat wil bijverdienen. (marktplaats)

ik zou hem nooit 8 uur of langer helemaal alleen laten. Hou jij maar eens 8 uur lang je plas op. Das gewoon zielig voor zo'n beestje en mega slecht voor zn blaas en darmen om het al die tijd op te moeten houden.
Ik vind het ontzettend zielig wanneer een hond voornamelijk alleen thuis is. Onze hondenwens was ook enorm, maar met twee fulltime banen nooit aan begonnen. Nu ik thuis werk vonden we het eindelijk kunnen een hond te nemen.

Ieder zijn mening, maar vind het nogal zelfzuchtig een hond te nemen als je fulltime aan het werk bent. Zo´n beest heeft aandacht nodig. Veel aandacht!
Carpe diem
goh zjena kon mijn verhaal zijn......
Er is geloof ik op de eukanuba site een soort van hondentest.. daar kan je invullen welke hond t beste bij je past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven