Gele erwten met soepgroenten in blik

02-04-2010 20:33 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee blikken gele erwten met soepgroenten gekregen. De blikken komen uit Duitsland. Ik heb googled op recepten, maar kom alleen recepten tegen met gele spliterwten. Iemand een idee om van deze blikken iets te maken? Weggooien vind ik eigenlijk zonde en ik ben wel benieuwd hoe het smaakt.
MILF in the making ;-)
Soep?
AgentL, maar hoe dan? Ik kom alleen maar recepten met spliterwten tegen.
MILF in the making ;-)
gele erwten?
Gewone groentesoep maken...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wat Singalala zegt, soep/bouillon maken en op t eind die blikgroenten erin.

Of je maakt er een stoofschotel van, of een ovenschotel.

Of! Je googled op Gelbe erbsensuppe
Is dus typisch duits, gele erwtensoep.

Staat er geen recept op het blik? Misschien is het al een kant-en-klare soep (die duitsers kennende ).

Wat is de precieze benaming op het etiket?
Ik ken het ook niet hoor, maag draait ervan om. Wat staat erbij hoe je het moet bereiden? Is het soepgroente of heb jij het ervan gemaakt. Anders een prutje maken met geruld gehakt of kipfilet stukjes, daarbij rijst of aardappelpuree, ja niet als het soep is he.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Pittige worstjes erbij, beetje munt en komijn erdoor, cous cous erbij. Dat zou ik denk ik doen... ofzo

Of aan mijn moeder geven, die lust alles
quote:Hangmat schreef op 02 april 2010 @ 21:23:

Pittige worstjes erbij, beetje munt en komijn erdoor, cous cous erbij. Dat zou ik denk ik doen... ofzo

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Doneren aan de kinderboerderij?
Is het geen groentesoep met gele erwten? Soepgroente in blik vind ik vreemd, laat ze dan meteen de hele soep in het blik stoppen :-)
quote:Hangmat schreef op 02 april 2010 @ 21:23:

Zijn het niet kikkererwten? Die zijn geel.

Jamie Oliver gebruikt die samen met kidneybonen zelfs voor chili con carne. Maar dit is een blik met soepgroenten erbij.

Ik kan geen plaatjes vinden van gelbe erbsen.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 02-04-2010 23:45
Reden: Plaatje toegevoegd.
% gewijzigd
Nee dus, Dat zijn kichererbsen en plaatjes heb ik gevonden na google op "bild gelbe erbsen"

Bilder gelbe erbsen
Ik zou het aan PODE vragen.
Krijg nu allerlei nieuwe google resultaten en zelfs een forum met de vraag of Kicherbsen hetzelfde is als gelbe Erbsen. Dat is het het dus niet. (TO van dit forum had verkeerd ingekocht, wilde Kichererbsen hebben. Krijgt advies wat dan met de gele Erbsen te doen.)

1) Hallo!

Die gelben Erbsen schmecken am besten (WENN sie Dir denn schmecken ...) als Eintopf ... so dick gekocht und mit Speck oder so ... Was denn nun ?

Jedenfalls schmecken sie völlig anders als Kichererbsen - überhaupt nicht vergleichbar.

Sonnige Grüße vom Bäumchen \"Externes

2) Hallöchen

Bei uns sind sie bei den Asiasachen, die Kichererbsen aus der Dose und die getrockenten bei den Linsen, Bohnenkernen und Co.

Ich benutze Gelberbsen für AlooGobi indisches Kartoffel Blumenkohlgericht.

LG Büli

Dat Deutsche Forum. Misschien kan je hier vragen wat de Duitsers met de blikken doen.

Smakelijk!
zijn ze dit? Je kunt deze hier kopen.

10 "gelbe erbsen" Rezepte

Gewoon soep van maken.
Dat laatste plaatje is het inderdaad. Het is geen kant en klare soep. Hartelijk dank voor de link met recepten. Ik ga het gewoon uitproberen. Misschien is het wel heel lekker.
MILF in the making ;-)
Ze smaken prima, je kunt ze net zo gebruiken als bijvoorbeeld kikkererwten bij de couscous, ik vind die gele erwten met suppengrün zelfs lekkerder dan kikkererwten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven