Gebroken elleboog
woensdag 24 maart 2010 om 05:04
Ik was onderweg naar het koor toen de tas met mijn muziekmap tussen mijn linkerbeen en het stuur kwam. Ik kwam ten val en mijn linkerarm deed ontzettend zeer. Ik liep terug naar huis en ik schakelde de begeleiding in. Die bracht me naar de Eerste Hulp. Röntgenfoto's wezen uit, dat een botje afgebroken was, en die moet met een operatie worden teruggezet. Eerst gaat mijn linkerarm in het gips.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
World of Warcraft: Legion
donderdag 1 april 2010 om 20:24
hans66 ik lees het nu pas. Heel vervelend. Hier is zo ongeveer hetzelfde gebeurd een paar jaar geleden, ook op dezelfde manier gebroken. Alvast veel succes met revalideren, dat is zeker geen pretje wel nodig. Het duurde 1,5 jaar voor beide armen weer evenver konden strekken. Dat kwam door de laatste paar centimeter. Eerst leek het revalideren heel snel te gaan en toen leek het erop dat er niet 100% herstel zou zijn maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Hopelijk gaat het bij jou wat sneller.
donderdag 1 april 2010 om 21:45
Ik zal kijken hoe het gaat na 16 april. Ik ben hoopvol wat dat betreft.
Gelukkig ben ik rechts, en doe ik dus de meeste dingen met de rechterhand. 1,5 jaar lijkt lang. Ik dacht zelf dat ik ettelijke weken nodig had. Ik zal in het begin weinig kunnen en geleidelijk aan steeds meer.
Iets soortgelijks heb ik ook gehad met de pols toen ik 13 was (nu ben ik 43). Ik kwam met de pols op het ijs en het deed ontzettend zeer. Pols ging in gips voor een paar weken. Daarna kon ik de pols niet naar boven knikken, omdat het gips bij de knokkels ophield. Ik deed voorzichtig, maar na 1 of 2 weken was de pols volledig bruikbaar. Misschien gaat het met de elleboog langzamer, en heeft mijn leeftijd een iets vertragende invloed op de revalidatie.
Gelukkig ben ik rechts, en doe ik dus de meeste dingen met de rechterhand. 1,5 jaar lijkt lang. Ik dacht zelf dat ik ettelijke weken nodig had. Ik zal in het begin weinig kunnen en geleidelijk aan steeds meer.
Iets soortgelijks heb ik ook gehad met de pols toen ik 13 was (nu ben ik 43). Ik kwam met de pols op het ijs en het deed ontzettend zeer. Pols ging in gips voor een paar weken. Daarna kon ik de pols niet naar boven knikken, omdat het gips bij de knokkels ophield. Ik deed voorzichtig, maar na 1 of 2 weken was de pols volledig bruikbaar. Misschien gaat het met de elleboog langzamer, en heeft mijn leeftijd een iets vertragende invloed op de revalidatie.
vrijdag 2 april 2010 om 12:44
Vandaag op het ziekenhuis geweest. Ik wist niet dat mijn elleboog twee wonden had. Een behoorlijke schaafwond die nogal de neiging heeft om te bloeden, en die verband nog noodzakelijk maakt, en een operatiewond waar alleen nog een pleister op had gehoeven.
Ik heb - terwijl ik dit tik - het vermoeden dat het verband de genezing tegenwerkt, want ik heb op diverse plekken schaafwonden, maar daar zitten ofwel korstjes op, ofwel het is al volledig genezen.
De nachtelijke dubbelgeslagen steunkous is vervangen door een enkele steunkous die ik aan een stuk moet doordragen tot en met donderdag. Als ik de arm tijdens het voorzichtig douchen wil wassen, schuif ik de steunkous terug tot aan het verband. Na het wassen wordt het weer geschoven naar de oorspronkelijke positie. Ik heb de nachtdienst van de begeleiding niet meer nodig. Er is nog enig sprake van zwelling; dat is nog niet helemaal weg.
Ik heb - terwijl ik dit tik - het vermoeden dat het verband de genezing tegenwerkt, want ik heb op diverse plekken schaafwonden, maar daar zitten ofwel korstjes op, ofwel het is al volledig genezen.
De nachtelijke dubbelgeslagen steunkous is vervangen door een enkele steunkous die ik aan een stuk moet doordragen tot en met donderdag. Als ik de arm tijdens het voorzichtig douchen wil wassen, schuif ik de steunkous terug tot aan het verband. Na het wassen wordt het weer geschoven naar de oorspronkelijke positie. Ik heb de nachtdienst van de begeleiding niet meer nodig. Er is nog enig sprake van zwelling; dat is nog niet helemaal weg.
dinsdag 6 april 2010 om 22:35
Er is niet zo veel gebeurd, maar er is ook niet veel bijzonders te melden.
Maar ik zit te overwegen om weer maandag 12 april weer te gaan werken. Bepaalde werkzaamheden kan ik voorlopig niet doen, zoals zware dingen versjouwen en papiersnijder gebruiken. Maar computerwerk moet wel kunnen, want ik zit hier ook te forummen (typen doe ik nu met één hand). Dan moet ik ook administratief werk kunnen verrichten. Donderdag heb ik een afspraak met de chirurg die de operatie uitgevoerd heeft, en wil ik weten wat hij ervan vindt. Ik zal voorlopig nog wel de sling blijven dragen (die draag ik alleen 's nachts niet).
Ik heb het idee dat alles goed gaat. Ik heb al zeker 1.5 week geen operatiepijn meer gehad. En ik voel me prima; ik heb in principe overal zin in.
Maar ik zit te overwegen om weer maandag 12 april weer te gaan werken. Bepaalde werkzaamheden kan ik voorlopig niet doen, zoals zware dingen versjouwen en papiersnijder gebruiken. Maar computerwerk moet wel kunnen, want ik zit hier ook te forummen (typen doe ik nu met één hand). Dan moet ik ook administratief werk kunnen verrichten. Donderdag heb ik een afspraak met de chirurg die de operatie uitgevoerd heeft, en wil ik weten wat hij ervan vindt. Ik zal voorlopig nog wel de sling blijven dragen (die draag ik alleen 's nachts niet).
Ik heb het idee dat alles goed gaat. Ik heb al zeker 1.5 week geen operatiepijn meer gehad. En ik voel me prima; ik heb in principe overal zin in.
donderdag 8 april 2010 om 12:19
Dank je wel, Wereldmeid. Maar ik had vorige keer en vanochtend een andere arts gesproken. Je hebt niets één arts, maar van de beschikbare artsen wordt er een aan jou "gekoppeld".
Vanochtend is het volgende gebeurd:
- Hechtingen zijn eruitgehaald. Was niet pijnlijk, wel dat ze met de pincet aan een hechting moest trekken, om het beter door te kunnen snijden;
- Steunkous hoef ik niet meer te dragen;
- Ik moet contact opnemen met de fysiotherapeut. Dat wil ik in elk geval deze week nog regelen;
- in juni heb ik een controleafspraak (dat is 8 weken later gerekend vanaf nu);
- in oktober dit jaar wil de chirurg de twee pinnen uit mijn onderarm verwijderen (ik heb de röntgenfoto's gezien).
Vanochtend is het volgende gebeurd:
- Hechtingen zijn eruitgehaald. Was niet pijnlijk, wel dat ze met de pincet aan een hechting moest trekken, om het beter door te kunnen snijden;
- Steunkous hoef ik niet meer te dragen;
- Ik moet contact opnemen met de fysiotherapeut. Dat wil ik in elk geval deze week nog regelen;
- in juni heb ik een controleafspraak (dat is 8 weken later gerekend vanaf nu);
- in oktober dit jaar wil de chirurg de twee pinnen uit mijn onderarm verwijderen (ik heb de röntgenfoto's gezien).
donderdag 8 april 2010 om 22:51
donderdag 8 april 2010 om 23:33
quote:mamzelle schreef op 08 april 2010 @ 22:51:
Begrijp ik dat je elleboog niet gegipst is (en al een heel tijdje niet?)
De elleboog was in gips tuusen 23 en 26 maart.
quote:Duurt nog lang tot de volgende controle, ik kan me voorstellen dat je dan toch maar vast begint met wat werk dat je aan kan.
Inderdaad. Ik wil maandag weer gaan werken. Morgen bel ik de administratie van mijn werk op, en zeg ik, dat ik dat inderdaad van plan ben.
quote:Pfoeh, en dan in oktober weer een operatie. Niet leuk.
Het is niet anders. Ik sla me er wel door heen. Ik voelde me na 27 maart ook al prima, dus zal dat ook in oktober het geval zijn.
Ik ga morgen naar de fysiotherapeut. Vandaag heb ik een afspraak geregeld.
Begrijp ik dat je elleboog niet gegipst is (en al een heel tijdje niet?)
De elleboog was in gips tuusen 23 en 26 maart.
quote:Duurt nog lang tot de volgende controle, ik kan me voorstellen dat je dan toch maar vast begint met wat werk dat je aan kan.
Inderdaad. Ik wil maandag weer gaan werken. Morgen bel ik de administratie van mijn werk op, en zeg ik, dat ik dat inderdaad van plan ben.
quote:Pfoeh, en dan in oktober weer een operatie. Niet leuk.
Het is niet anders. Ik sla me er wel door heen. Ik voelde me na 27 maart ook al prima, dus zal dat ook in oktober het geval zijn.
Ik ga morgen naar de fysiotherapeut. Vandaag heb ik een afspraak geregeld.
vrijdag 9 april 2010 om 19:08
maandag 12 april 2010 om 17:32
Nee. De fysiotherapeut met wie ik sinds vrijdag contact heb, raadde mij af te gaan werken tot 19 april.
Een aantal kleine handelingen mag ik wel doen:
- veters strikken;
- brood smeren (met linkerhand het brood vasthouden);
- typen, maar niet langer dan 15 minuten (10 vinger blind typen);
- gamen, maar niet langer dan 15 minuten (WoW spelen met twee handen en typen).
Ik heb oefeningen meegekregen. Na die oefeningen moet ik 10 min. ijs op mijn elleboog leggen.
Een aantal kleine handelingen mag ik wel doen:
- veters strikken;
- brood smeren (met linkerhand het brood vasthouden);
- typen, maar niet langer dan 15 minuten (10 vinger blind typen);
- gamen, maar niet langer dan 15 minuten (WoW spelen met twee handen en typen).
Ik heb oefeningen meegekregen. Na die oefeningen moet ik 10 min. ijs op mijn elleboog leggen.
dinsdag 13 april 2010 om 16:01
Wellicht ter geruststelling, ik ben een hele tijd geleden aan een gebroken elleboog geopeerd, dat was een complexe breuk en ik kan er nu alles weer mee. Heel incidenteel voel ik 'm als iets zwaars til, maar verder niet. Sterkte ermee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 23 april 2010 om 22:31
Ik wou zeggen dat mijn elleboog langzaam vooruitgaat.
Volgende week dinsdag ga ik proberen te koken. Dan wordt mijn medebewoner ontlast. Mijn kookdagen zijn kant-en-klaar-dagen geworden.
En maandag 7 mei ga ik 4 uur proberen te werken. Als dat goed gaat ga ik de dagen daarna ook 4 uur werken. En als dat ook een tijdje goed gaat ga ik 6 uur per dag werken. Op den duur zal ik 8 uur werken, maar ik denk dat we dan tegen de zomervakantie aanzitten.
Ik doe trouw de oefeningen die de fysiotherapeut mij voorgeschreven heeft.
Volgende week dinsdag ga ik proberen te koken. Dan wordt mijn medebewoner ontlast. Mijn kookdagen zijn kant-en-klaar-dagen geworden.
En maandag 7 mei ga ik 4 uur proberen te werken. Als dat goed gaat ga ik de dagen daarna ook 4 uur werken. En als dat ook een tijdje goed gaat ga ik 6 uur per dag werken. Op den duur zal ik 8 uur werken, maar ik denk dat we dan tegen de zomervakantie aanzitten.
Ik doe trouw de oefeningen die de fysiotherapeut mij voorgeschreven heeft.
zaterdag 24 april 2010 om 19:07
- Met forummen: op dit forum rondhangen maar ook op andere fora;
- World of Warcraft spelen, maar niet aan één stuk door;
- TV kijken, zowel op de "echte" TV als films via het Internet op de computer;
- beetje slenteren in de stad;
- mij verdiepen in mijn synthesizer. Ik heb dus alle tijd om allerlei dingen uit te proberen. In het begin speelde ik met één hand. Later speel ik met twee handen. 13 dagen na de operatie was het nog niet mogelijk om met twee handen te spelen. Nu intussen wel, maar niet te lang.
De tijdelijke lichamelijke handicap neemt af, naarmate de elleboog geneest en minder stijf wordt.
- World of Warcraft spelen, maar niet aan één stuk door;
- TV kijken, zowel op de "echte" TV als films via het Internet op de computer;
- beetje slenteren in de stad;
- mij verdiepen in mijn synthesizer. Ik heb dus alle tijd om allerlei dingen uit te proberen. In het begin speelde ik met één hand. Later speel ik met twee handen. 13 dagen na de operatie was het nog niet mogelijk om met twee handen te spelen. Nu intussen wel, maar niet te lang.
De tijdelijke lichamelijke handicap neemt af, naarmate de elleboog geneest en minder stijf wordt.
dinsdag 27 april 2010 om 15:24