OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Ik heb geen zin meer. Het oude huis ligt te verstoffen, het is zo'n armoe, hoe dat erbij staat...maar het ontbreekt me aan kracht en zin om daar ook maar een poot uit te steken momenteel.

Ons nieuwe huis is verre van af, de onuitgepakte dozen blijven onaangeraakt tot het plafond rijken ( met name in ons penthouse en in de schuur ) En ik ben moe. Zo ontzettend moe. Ik wil dat alles hangt en staat voor het weer een zooi wordt en ik weer van voren af aan kan beginnen. Een frisse start zeg maar, die schromelijk is mislukt omdat mijn kledingkast alweer is getransformeerd tot minivuilnisbelt. Welkom thuis!

De schutting staat iig. De postbus hangt. De regenpijp is vervangen. Nu de aankleding nog. En de badkamer. En de kledingkast van Rosa, en en en............zucht..............

Ik heb keelpijn, heerst er zoiets?

En ik heb ook kiespijn trouwens....
Alle reacties Link kopieren
Zoyla..kan je niet de boel de boel laten voor een weekend? Even lekker niks doen, behalve je met de kinderen bezig houden?

En heb je een huurwoning of koop? Bij huur even naar de woningbouw om een verklaring te halen dat jij de enige bent die er ingeschreven staat. Mocht er een deurwaarder aan je deur komen kan je die laten zien. Overigens maakte ik de deurwaarderspost van de vorige bewoner open en belde ze op. Zo heb ik net op tijd kunnen voorkomen dat ze mn water gingen afsluiten...
Perfectionisme is niet perfect...
Oh en keelpijn en builgriep heerst hier!
Perfectionisme is niet perfect...
Zoy, jouw frisse start komt wel. Nu eerst de aankomende dagen het oude huis helemaal witten en in orde maken, dan kan je dat afsluiten. Nog even doorzetten en dan die deur daar dichttrekken.

Dan ga je een paar dagen flink slapen en dán pas ga je geordend ruimte en orde scheppen.

En van mij mag je vuilbekken hoor, gooi het er maar uit.
Oh en hier heerst de keelpijn en buikgriep ook....westen van het land.
.
Ga eerst maar eens even je kindertjes verwennen. Dat hebben ze echt wel verdiend.

Van genieten krijg je energie.

Ga dus iets leuks doen.

Succes
quote:milo schreef op 01 april 2010 @ 20:53:

[...]

En daarom is het allemaal akkoord wat je uitkraamt?

Ik vind het simpel en sneu.

Ben het wel met je eens hoor, en trouwens, dat geklaag de hele tijd.

En het is steeds iemands anders schuld, van de woningbouw, de nieuwe huurders die gewoon komen kijken, mannen van de kabel, en wie al niet meer.

Pfff
Moppekind is de laatste drie dagen verkouden geweest, maar het is nu duidelijk aan het zakken. Volgens de NSO zaten alle kinderen te proesten, dus er gaat inderdaad wat rond.

Je huurt het huis toch, de eerste tijd ? Dan zou je de verhuurder toch gewoon kunnen laten opdraaien voor de stopcontacten, kabels e.d. ?
Zoyla, ik heb even een vraag he

Ik zag een keer in jouw topic over huis inrichting dat je zo'n grote witte kast van de Ikea hebt, waar je de tv op had staan, dacht ik! Hoe heb je die eigenlijk verhuisd? Uit elkaar gehaald of gewoon zo?
Pearle en milo: Raar dat jullie daar niet zo goed tegen kunnen, dat "geklaag" enzo....

Laat haar lekker haar hart uitstorten als ze dat wil! Is haar uitlaatklep. Ik vind het humor en kan er altijd wel om lachen om hoe ze sommige mensen beschrijft!

Vooral doorgaan Zoy!!

En dan bedoel ik, gewoon schrijven wat je voelt, zoals je altijd al doet......

Mijn idee: Niet meelezen als je er niet tegen kunt!
Vind ik ook. Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. En trouwens, als er een alles relativeert hier is het Zoyla wel.
Goh Zoyla, zelf lopen miemelen als men op internetsites onaardig over jou en je familie doent en hier zelf te gênante taal uitkramen. Je hebt niet veel geleerd van die actie van onlangs.
Schrijven wat je voelt, je hart uitstorten...prima. Maar iemand een homo noemen omdat zijn kop je niet aanstaat? Sneu.
Ik ben ook sneu, en niet zo'n beetje ook, het is erfelijk, ik kan er niets aan doen, echt niet

En genieten kan ik echt wel hoor. Ik geniet me helemaal verrot gewoon. We doen al 2 dagen helemaal geen ruk, we lopen heel vakkundig om alle dozen heen, en piesen gewoon met de deuren open bij gebrek aan licht. Geen probleem.

Onze huisdieren zijn weer aan het gezin toegevoegd en onze flappie staat weer gezellig in zijn hok in de tuin. De schutting staat, de (meeste) gordijnen hangen, en het internet doet het nog steeds niet

Met de kinderen gaat het langzaam aan wat beter. We hadden nog even een flinke schrik wbt de gezondheid van Iris. En via een mailinglist van de beatrix kinderkliniek hebben we vernomen dat een vriendinnetje van Iris vanuit het ziekenhuis is overleden, en dat hakt er dan toch wel weer flink in. Het zet je weer met een ruk terug op de grond met beide benen, en ineens kan je weer relativeren en loslaten. Feit is dat we een geweldig huis hebben, en Rome ook niet in 1 dag is gebouwd. En omdat je oogst wat je zaait zijn we even pas op de plaats gaan nemen en gaan investeren in ons gezin, en elkaar. En dat is dus precies wat we nu doen; he-le-maal NIKS. Met z'n allen in bed liggen tv kijken, en af en toe wat te eten pakken. Dat was het wel zo'n beetje; heer-lijk!! Ik kan het iedereen aanraden!!

Vrolijk pasen allemaal, en Flashy, als je nog eens een kijkje bij je overbuurtje wilt komen nemen, bel gerust maar aan he!!

Liefs van Zoyla
Geniet van je dagje "niks".
Geniet van je huis en van je gezin Zoyla.

En natuurlijk van je dagje niks-moet-en-lekker-in-bed-tv-kijken.
lijkt me een wijs besluit.

Genietze!
Zal je altijd zien; ben je eenmaal verhuisd is het bezoek niet weg te slaan. Heel gezellig hoor, maar hee waar waren jullie toen we jullie nodig hadden.....

We hebben een verhuis dip, we hebben totaal geen energie meer om ook maar iets te doen. Het staat al een paar dagen stil, en door het chillen is de zin en motivatie om ook nog maar 1 doos uit te pakken nogal in het niets opgelost. En dat terwijl er nog zoveel te doen is.

Het oude huis ligt er ook zo treurig bij, het is zo´n zooi, er is nog zoveel op te ruimen en schoon te maken, en de sleutels moeten bijna worden ingeleverd.... HELP!!

Morgen moet iedereen weer aan het werk en naar school, ik moet mezelf echt even een schop onder mijn hol verkopen, want anders krijgen we een vette boete ben ik bang.

Mijn keelpijn is over, en de zon die schijnt.

En een witte vloer kan ik iedereen afraden!!

Fijne dag nog allen tezaam!
Je kunt eten, je kunt slapen, je hebt vermoedelijk nog wel vier schone onderbroeken voor elk kind, dus uitpakken van dozen hoeft even niet.

Gewoon lekker rausen in je oude huis. Het zonnetje verdwijnt net uit Kuttekrabbeveen, dus dat zal bij jullie zometeen ook wel gebeuren. Goede reden om aan het werk te gaan.

Nog eventjes, meid, zet hem op !!!!
Zoy, even voor je eigen bestwil;

Je moet even doorzetten. Oude huisje schoon en op orde en van je nieuwe huis een heerlijk plekje maken voor jullie en de kids. Het kost veel energie maar ik denk dat wekenlang tegen die dozen en het oude huis dat niet klaar is, meer energie kost.

Je bent al zover gekomen, nu de laatste loodjes! Kunnen jullie ook eerder beginnen met echt genieten en rust voor jullie allemaal!

En ik zeg dit alleen omdat ik het je gun..
I know, I know, wellicht leg ik de lat ook gewoon te hoog. Ik wil alles tegelijk, en dat kan niet. Het ziet er hier echt al prachtig uit, maar de spirit mis ik. Er zit nog geen body in het huis. Het is kaal, en stil en leeg; precies zoals ik het wilde dus

Nee alle gekheid op een stokje, het is al zo'n aardverschuiving als je opteld wat wij allemaal gedaan hebben, dat het niet gek is dat wij even inkakken met z'n beidjes. Net toch nog een lamp op Iris haar kamer opgehangen, de klamboe en de laatste kast in mekaar gezet. Weer 4 dozen leeg. Hahahaha. Nu de kapstok nog ophangen, en dan is het wel weer klaar voor vandaag. We hebben serieus nog geen frisse lucht ingeademd, en de kinderen zitten veel te veel voor de tv naar mijn zin....
Verhuizen is nou eenmaal heftig. Voor iedereen. Dat is een periode en daar kom je ook wel weer doorheen.
Vast. Maar het is nu eenmaal een feit dat bij ons in de familie niets, maar dan ook niets normaal en rustig en ontspannen kan

Ik lach er dan wel om, maar het is niet altijd even grappig.

En tegen een beetje drukte en stress kan ik best wel. Het is alleen die combi van meerdere prikkels tegelijk die mij met mijn adhd een beetje van het padje af helpen.

Morgen mag ik werken, joehoe, zin in, even chillen

Het huis is weer spik en span, de kindjes liggen lekker te slapen, en ik heb de kleren klaargelegd, de afwas in de machine en de tasjes ingepakt. Het is nu tijd voor de finale van ANTM!!

Baaibaai

XXX
Ach Zoy, ook zonder adhd is verhuizen en alles wat er bij komt kijken echt een ramp.......

Toevallig zit ik op dit moment in hetzelfde schuitje als jou. Nieuw (koop)huis en een huurhuis wat schoon en netjes opgeleverd moet worden. En natuurlijk hebben we daar geen zin meer in, wij willen alleen nog ons nieuwe huisje leuk en plezierig maken......

Ik heb godzijdank nog 3 weken voordat ik de sleutels moet inleveren, maar er moet nog zoveeeel gebeuren :(

Overal rommel en dozen en dingen wat geregeld moet worden. Nieuwe spullen wat gekocht moet worden, nadenken over kleuren en materialen. Hopen dat je de vloeren in de huurwoning kan over doen aan de nieuwe bewoners. Anders moet dat er ook nog uitgetrokken worden. Heen en weer rijden, kids en die verdomde boodschappen. Over werken maar te zwijgen.......... Het houdt niet op...........

En zo kan ik nog wel ff doorgaan met mijn lijstje, doe ik niet. ga lekker mijn bedje in.

Wat ik wil zeggen: weet wat je voelt en bedoeld. Sterkte Zoy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven