OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Zoyla, ik denk dat je over mijn berichtje heen gelezen hebt! Maar ik heb even een vraagje!

Jullie hebben toch zo'n grote witte kast van de Ikea, waar je de tv op had staan. Hoe heb je die precies verhuisd??

Gewoon zo, of uit elkaar gehaald? Want ik moet die kast dus ook binnenkort verhuizen
quote:torremolinos schreef op 03 april 2010 @ 12:35:

Pearle en milo: Raar dat jullie daar niet zo goed tegen kunnen, dat "geklaag" enzo....

Laat haar lekker haar hart uitstorten als ze dat wil! Is haar uitlaatklep. Ik vind het humor en kan er altijd wel om lachen om hoe ze sommige mensen beschrijft!

Vooral doorgaan Zoy!!

En dan bedoel ik, gewoon schrijven wat je voelt, zoals je altijd al doet......

Mijn idee: Niet meelezen als je er niet tegen kunt!

Kom op zeg. Dit is een openbaar forum, dus je mag je mening geven. Het lijkt wel of je hier geen kritiek mag geven aan het adres van Zoyla, want dan staan haar "fans" meteen op hun achterste benen.

Maar Zoyla lijkt zich helemaal niet zo druk te maken om kritiek en zelf is ze ook niet altijd even mild over anderen.
Hai Lichtpuntje; die kast hebben we niet uit mekaar gehaald, maar alleen de lades eruit, en hop zo de verhuiswagen in. Nadien, toen de kast weer op zijn plek stond, de keuken dit maal, de ( volle) lades er zo weer ingeschoven. Ja, waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan, toch??

Torremolinos; arme jij, hang in there girl!! Er is heus licht daar aan het einde van die tunnel.

Helaas geen huurders die ons laminaat en ons zijl over wilde nemen, dus ALLES eruit geropt. Ook ons schuurtje in de tuin, onze vlonder, ons hek, ons zelf bedachte paadje door het gras; alles is weg. Wat de nieuwe huurders rest is één grote tyfes zooi, kaal, vol gaten, en halfdood gras. Prima, als ze het zo hebben willen, kunnen ze het zo krijgen ook.

De woningbouw wilde geen zelfaangebrachte dingen, al dan niet verbeteringen, want daar viel over te twisten, in of om het huis, omdat het dan onder hun verantwoording zou vallen en zij ook de plicht zouden hebben om het te onderhouden. Fair enough!

Verlaagde plafonds, inbouwkasten, stellages voor in de schuur, de badkamer, en het stookhok, de trapkast, de planken in het voorraadhok, het hout op de vloeren in de gangkasten, de bestrating aan de voorzijde, je kan het zo gek niet verzinnen, of het moest wel gesloopt worden. So far, so good. Slopen is nog altijd gemakkelijker dan máken, toch? Alleen die zooi he, die er bij vrij komt. Wáár laat je dat? Bij de stort kennen ze ons onderhand al bij de voornaam, en das nie goe nie hé?

Manlief is nu even naar het oude hok, laatste pluggen uit het plafond halen en gaten dichten. Daarna ben ik er schijt klaar mee. Er zit daar welhaast meer werk in, dan hier. Ik wil zo graag het hier cosy en comfy maken, maar in plaats daarvan loop ik de ruimen in de armoedige zooi, welke ik 12 jaar mijn thuis heb genoemd. Ik wil een streep eronder. Move on. Doorgaan, opnieuw beginnen. Die klere sleutel voor eens en voor altijd wieberen...

Enfin, de afzuigkap hangt tenminste weer, alleen doettie het niet hahahaha....

Ik ga koffie-en, en mijn oudste dochter overhoren; grieks; tzatziki, souflakie en Alpha, Beta, Gamma, Delta...

Aufwiedersehen!!
Cool, ik heb fans

En weet je wel hoe hartverscheurend ik die kritieken vind? Nachtenlang huil ik mezelf al in slaap, ik heb nog even overwogen me voor een trein te gooien, maar ach, dat geeft toch ook weer meteen zo een rommel hé?
Okapi73: Ahaaaaa, nou snap ik het! Jaloezie is het woord. Het druipt van je stukje af...........
Knap als je dat eruit kan halen...helderziend?
Okapi73 jaloers? Lijkt me niet dat iemand ooit jaloers zal zijn op Zoyla en haar leven.

Totaal geen jaloezie te bespeuren in het bericht van Okapi73. Heeft ze niet gewoon een beetje gelijk?
quote:emmenn schreef op 07 april 2010 @ 09:27:

Okapi73 jaloers? Lijkt me niet dat iemand ooit jaloers zal zijn op Zoyla en haar leven.

Totaal geen jaloezie te bespeuren in het bericht van Okapi73. Heeft ze niet gewoon een beetje gelijk?

Beetje overdreven om te stellen dat Zoyla een leven heeft waar niemand mee wil ruilen.
quote:torremolinos schreef op 06 april 2010 @ 21:36:

Okapi73: Ahaaaaa, nou snap ik het! Jaloezie is het woord. Het druipt van je stukje af...........

Ja, inderdaad Zoyla, vertel me nou niet dat je dat nog niet wist van je fans?

Het ging mij erom duidelijk te maken dat er hier een aantal mensen zijn met een blinde vlek betreffende Zoyla. Zodra zij een topic opent is kritiek ineens verboden. Dat blijkt hier ook maar weer. Terwijl die kritiek Zoyla zelf weinig kan schelen volgens mij. Dus waar maken jullie je zo druk om?

En als dat jaloezie is, dan zal dat wel.

Totaal geen jaloezie te bespeuren in het bericht van Okapi73. Heeft ze niet gewoon een beetje gelijk? Oh, ik had dit nog niet gezien. Tuurlijk heb ik gelijk, dank je.

Raar om meteen zo'n emotie als jaloezie erbij te halen. Volgens mij gaat het bij jaloezie om iets heel anders.

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt, terug naar de verhuizing.
quote:Zoyla schreef op 06 april 2010 @ 20:04:

Cool, ik heb fans

En weet je wel hoe hartverscheurend ik die kritieken vind? Nachtenlang huil ik mezelf al in slaap, ik heb nog even overwogen me voor een trein te gooien, maar ach, dat geeft toch ook weer meteen zo een rommel hé?Eerst huis klaar. Dan pas plannen maken voor je eigen leven

Okapi73 jaloers? Lijkt me niet dat iemand ooit jaloers zal zijn op Zoyla en haar leven. Totaal geen jaloezie te bespeuren in het bericht van Okapi73. Heeft ze niet gewoon een beetje gelijk?

Wow! Overdrijven is ook een vak.

Trouwens, niemand vindt kritiek leuk, lijkt me...Of het nou op een forum is of niet. Het is alleen zo lekker makkelijk hé voor sommige mensen, lekker anoniem...

En nee, ik wijs naar niemand, gewoon in het algemeen...(anders krijgen we dat weer...)
Ikke is jaloers op Zoy haar kledingmaat.
Oke oke! Was flauw van me over dat jaloers zijn. Maar ik vind echt dat Zoy waanzinnig leuk schrijft en moet er vaak om lachen. Ik vind het humor hoe ze soms andere mensen kan beschrijven. Ik zie er gaan kwaad in. Ze noemt de mensen niet bij naam en gebruikt ietwat grappige scheldwoorden, toch? Het valt heus wel mee hoor

Kortom, ik mag gewoon erg graag haar stukjes lezen. (en ben blij dat het nu over zoiets gaat als verhuizen ipv over een vreselijk ziek kind).

Nou, laten we niet katten op elkaar hier

Fijne avond meiden!
Ik wil ook een afzuigkap die werkt... jammer genoeg is er niemand die een gat in de muur kan boren, zels Brugman niet.

Heb je dat gat al Zoy?
En wát een gat it is ( kom je nou nog us langs??)

Nope, geen hole in the wall, wel een afzuigkap die hangt, mét licht, maar verder volkomen zonder functie, lol....

Mopje, jij hoeft helemaal niet jaloers te zijn op mijn kledingmaat muts! Jij bent jij en ik ben ik en samen zijn wij heel gemiddeld

Vandaag een baaldag. Meneertje van de electra kwam na 2 keer bellen niet opdagen. Hele dag zowat bij huis geweest. Gelukkig kwam mijn moeder me nog verblijden met een bezoekje. Ze heeft meteen de vitrages maar even omgezoomd, ja als ze er toch was. En mij zover gekregen dat ik met terugwerkende kracht alle gordijnen in de was heb gesodemieterd om ze vervolgens allemaal te gaan zitten strijken. JAJA jullie lezen het goed; s-t-r-i-j-k-e-n!!!

Mén nu weet ik meteen weer waarom ik daar zo'n pleuris hekel aan heb. Ik heb genoeg strijkuren gemaakt vandaag voor een heel mensenleven. Christus zeg!!

Enfin, nadat ik net had gezogen (!) en gedwijld, kwam een ander meneertje voor de aansluiting van de afwasmachine, en vernaggelde mijn hele witte blinkende laminaatje. Waarna ik gewoon nóg een keer opnieuw kon beginnen. Kijk Mopje, zo kom je aan een maatje zoals ik

In de middag kwam een lieve vriendin langs, en hebben we in de tuin zitten theeleuten met heul veul overgebleven paaseitjes en paasgebakjes. Jummie!!

Ik wil al mijn fans hartelijk bedanken voor hun blindevlekken. En ik raad je af met mijn leven te willen ruilen, want mijn man kan heel hard slaan ( and ik like it hahahaha)

Zonder dollen; financieel aan de afgrond staan, een leven met een kind met kanker; allemaal geen redenen om jaloers op mij te willen zijn. Maar ajb; spáár mij niet, ik ben niet van suiker hé!!

Ohja ik was het BLOK aan het kijken
Licht laminaat is echt erg hè. Maar ik zou toch proberen niet zo vaak te dweilen want daar gaat je vloer niet op vooruit hoor.

Af en toe de vlekken een dagje laten zitten kan helemaal geen kwaad toch? Maar ik ben daar misschien te gemakkelijk in
Zoyla, dweilen alleen als je het ook gelijk droog maakt met een doek. Want van laminaat dweilen, gaan de randen binnen een aantal maanden omhoog staan. Nat is nie goei he. Houd het laminaat niet van!
Hoe gaat het nu in het oude huis?

Een vriendin moest hun oude huis ook nog netjes opleveren. Had wel een maand de tijd. En wat doet ze? Laat alles liggen tot de laatste week omdat ze er geen zin meer in hadden. Dus wat dat betreft is die tijdsdruk zo gek nog niet, je moet, en wat klaar is, is klaar. Het is gewoon een k** klus. Maar het moet toch gebeuren, dus dan maar zo snel mogelijk, dan ben je er van af.

Vinden de kinderen hun kamers wel leuk? En de buurt? Want dat is uiteindelijk denk ik toch het belangrijkste.

Veel geluk gewenst in ieder geval.
Dit topic is inmiddels ook al bijna een maand oud. Moet toch makkelijk te doen zijn?
Wat?
Hm, ik ben inderdaad wat cryptisch. Verhuizen moet toch goed te doen zijn in een maand? Ook als reactie op Mamalelie die het heeft over een vriendin die wel een maand de tijd had. En toen zag ik dat dit topic inmiddels ook al bijna een maand oud is. Dus. Enzo
Joh, het is net vakantie vieren, maar dan anders!

Mén wat denk je zelf? 3 kids, waarvan 2 eventjes zo ziek waren dat ze aan het begin van onze verhuizing in het ziekenhuis terecht kwamen, met bijbehorende stress. Een huurhuis opleveren, die werkelijk tot op de bodem was uitgeleefd; want te klein en te veel mensen op een kluitje 12 jaren lang. Daarbij huis meerdere keren helemaal aangepast, dmv allerhande woningverbeterende inbouwkasten etc. Om maar ruimte te genereren. Hebben we destijds trouwens ook netjes toestemming voor gevraagd, én gekregen.

Tel daarbij 2 werkende mensen, 3 kinderen, een nieuw huis die werkelijk van de bodem tot aan de nok toe moet worden geverfd en geschrobt en gestoffeerd, dan weet je het wel. Manlief werkt 50-60 uur in de week, ik 2 tot 3 dagen, en dan al die zieken, en weinig tot geen hulp, dat was nogal wat. Je verdeeld je tijd tussen 2 woningen en 3 kinderen en je man en je werk en dat is slopend. Maar ons oude huis is bijna klaar, of eigenlijk; moet alleen de puinzooi uit de tuin dit weekend ( karretje huren en naar de stort) en alle muurstickers en raamstickers, folie en behang er nog af. Dat moet dus morgen.

En morgen hebben we ook weer een kijker.Na het weekend moeten we het huis opleveren. Eindelijk. Dit weekend ook nog veel punten die we op de agenda hebben staan voor ons nieuwe stulpje. Omdat ik niet met een betonboor overweg kan, en mijn man deze week 2 keer naar Amersfoort heeft gemoeten en dus bij tienen pas thuis was, zijn er helaas, weer een boel klussen blijven liggen. Maar niet getreurd, dat geeft mij en de kinderen, in die zin weer de rust om in alle ontspannenheid te genieten van ons nieuwe huisje en de buurt een beetje te verkennen. Er zijn zelfs al wat vriendinnen gewoon gezellig op de koffie geweest. Kijk, dát bedoel ik!!

En nu ga ik lekker douchen en dan in ons geweldige penthouse nog wat doelloos liggen zappen.

Truste!!
Weet je wat, kom ik dweilen, ga jij mijn ramen lappen.

Alle 55 stuks (geloof ik, ik kan er één of twee naast zitten).
Heb je foto's Zoy? Je oude inrichting versus je nieuwe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven