Verkleuringen in de okstels van kleding

03-04-2010 17:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na verloop van tijd zitten er altijd ineens gele vlekken in de oksels van shirts, truitjes en blousjes die licht zijn van kleur. Ik weet dat ik niet de enige ben die er last van heeft (volgens mij is de oorzaak een combi van zweet en deo die in je kleding trekt) maar wie weet hoe je het er weer uit kan krijgen? Of hoe je het kan voorkomen?
Nachtje laten weken in een emmer met Vanish poeder.

Volgende dag in de wasmachine gooien, en het is (hier iig) weer spierwit.
Er zijn al aardig wat topics over dit onderwerp, misschien dat je daar een goede tip vind?

PS: Ik gooi kleding met gele zweet/deovlekken gewoon weg

deo die geen gele vlekken in shirtjes achterlaat...

gele oksel-vlekken in witte truitjes
-
Ik heb dezelfde vraag en dan inderdaad m.b.t. gekleurde kleding! Ik draag het shirtje regelmatig, het is nog netjes voor de rest en ze verkopen het niet meer. Het zijn vlekjes die iets donkerder zijn dan de gewone stof.
Ik heb het probleem vooral bij zwarte shirtjes... dat je juist flinke witte vlekken van de deo ziet :( Echt zonde!!

Ben al overgestapt van deo om te kijken of het werkt, maar nog geen succes helaas
Ah jah die hele Vanish-rage is een beetje aan mij voorbij gegaan omdat gék werd van die reclame.

Maar in witte kleding is het niet zo'n ramp, die gooi ik ook nog weleens in de bleek. Echter met een printje of een kleurtje wordt het een ander verhaal...

Sweetcandy, als ik zwarte shirtjes heb met witte vlekken dan was ik ze een aantal keer met een (willekeurig) vlekkenmiddel in de oksel en dat helpt wel!
Voor gekleurde truitjes met plekken koop ik bij de drogist verf voor kleding dan is het weer als nieuw!
Gelezen (dus vraag me niet of het ook echt werkt);

Tegen zweetplekken in shirts; emmer water, vaatwasmachinetablet erin, doorroeren, kleren erin. Nachtje laten weken, wassen.

Dat zou moeten helpen.
Het komt van deo en misschien van verkeerd eten, dus afvalstoffen die je uitzweet. De oplossing is in plaats van deo gewoon talcpoeder op je oksels doen (is ook fijn direct na het scheren) en 1 x per week zo'n antitranspirant die je een nacht moet laten inwerken en die vervolgens de hele week werkt.

Daarnaast parttime vegetariër worden en meer groente en fruit eten dan fastfood en snacks.
Hahahaha Vino dás nog eens een allesopvattende aanpak! Ik heb echter begrepen dat die heftige anti-transpirant-deo's helemaal niet goed zijn. Vroeger gebruikte ik ze vanwege klotsende oksels, en de meesten hielpen weinig en gaven wél klachten. Dat parttime vegetarier worden en gezond eten doe ik wél al.

Mamalelie zou dát de truc zijn waar ik naar zocht? Binnenkort eens uitproberen!

Nelleke dat is inderdaad ook wel een plan, maar niet al mijn kleding is effen van kleur...
Het geheim is om ze niet te vaak te gebruiken. Dus afwisselen met andere merken.

En niet onnodig deo gebruiken (bv voordat je gaat sporten....dat snap ik totaal niet).

Je hebt tegenwoordig ook van die okselpads die je in je kleding kunt plakken zodat je geen transpiratievlekken krijgt. Die kun je ook bij 'gevoelige' kleding gebruiken.

En dus talcpoeder ipv deo.
Misschien is regelmatig saunabezoek (en sporten waarbij je zweet) wel de oplossing. Sauna wordt ook aangeraden tegen zweetvoeten. Omdat je dan al regelmatig je lichaam schoonzweet, krijg je minder last van klotsende oksels en voeten.
Hahaha ja dat geheim had ik wel al ontdekt, als je niet wisselt van merk dan hou je geen oksels meer over.

Weet je wat het gekke is, ik heb de laatste jaren eigenlijk praktisch nooit natte plekken in mijn oksels (en ik geen gebruik niet eens zo'n anti-transpirant). Maar tóch die vlekken!
quote:nelleke4 schreef op 03 april 2010 @ 19:00:

Voor gekleurde truitjes met plekken koop ik bij de drogist verf voor kleding dan is het weer als nieuw!Dat ik daar zelf niet op ben gekomen... ze verkopen mijn favoriete (effen) truitje namelijk nog wel in het wit... die kan ik natuurlijk ook gewoon verven! Briljant!
ik gebruik DATO voor mijn witte was,werkt perfect,en vlekken verdwijnen..

ook kan je je shirtje bijv in een sopje met chloor zetten even,maar dat is denk ik niet zo goed voor een gekleurd shirtje

tegen klotsende oksels helpt trouwens heel goed een deo met aloé vera
Weet je Daffy ik heb met mijn 'normale' wasmiddel echt nooit last van vlekken die er niet uitgaan. En als ik me zorgen maak om een vlek doe ik er even wat vlekkenmiddel op voor ik em in de wasmachine gooi. Maar die truc werkt niet bij de okselvlekken helaas. :(

En nee, bleekmiddel kun je alleen gebruiken bij witte kleding, en dat is dan eigenlijk ook niet zo goed voor de vezels van de stof.
Uit ervaring: Vanish white poeder kan ook op shirtjes met print.

Bij mij komt het er echt uit alsof het nog niet gedragen is (qua kleur). Vond het de uitvinding van de eeuw, maar doe het alleen met mn 'goede' shirtjes eens in de zoveel tijd.

Aan goedkope witte shirtjes ben je meer geld kwijt aan vanish, dan aan nieuwe shirts helaas.

O, en die glansspoelmiddel-truc werkt hier niet helaas. Uitgeprobeerd op de okselvlekken van mn man, maar zag geen verschil. Jammer.
Als het weer zomer wordt (of lente is) het blousje buiten hangen. Het zonlicht zorgt ervoor dat het niet tot nauwelijks meer zichtbaar is. En daarnaast idd Vanish.
Hier een soortgelijk probleem, maar dan 'omgekeerd'. Mijn man draagt gekleurde t-shirts, en onder zijn oksels zitten lichtere plekken, uitgebeten eigenlijk... Zal ook wel iets met zuurtegraad te maken hebben of zo, maar het ziet er vreselijk uit! Sommige t-shirts kan ik wel verven, maar hij moet er ook dragen met het logo van zijn werk erop, en die moeten dezelfde kleur blijven. Iemand hier een tip voor? (Mijn man is al vegetariër trouwens, en gebruikt geen agressieve deo, van die okselpads krijg ik aan hem niet verkocht, vrees ik).
Andere deo nemen. Ik had het ook altijd bij die vieze spray deo's, maar sinds ik hypoallergene rollers neem heb ik daar geen last meer van. Botox laten spuiten in je oksels is ook een idee, maar is wat duurder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven