Bekeerde moslima's?

03-04-2010 19:00 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen over de Islam en zit er over te denken om me binnenkort te bekeren. Ben een gewone nederlandse meid van 20 jaar.

Vroeg was ik helemaal tegen geloven en vond ik het maar onzin, maar sinds een tijdje ben ik er steeds meer in geintresseerd.

Ook doordat ik nogal een moeilijke jeugd heb gehad voelt dit als een warme deken waar ik rust krijg.

Graag zou ik willen praten met meiden die ook geintresseerd zijn in de Islam.

Ik heb het nog niemand uit mijn omgeving vertelt omdat ik bang ben voor de reacties.
Iris1969: ik kan me voorstellen dat het Christelijke geloof, hoewel praktischer, haar niet zo aanspreekt als de Islam.

Waarom is het christelijke geloof praktischer?
..popcorn?
quote:Brown_Eyes schreef op 03 april 2010 @ 19:34:

[...]

Een sport vergelijken met een religie?

Hoe oppervlakkig kun je zijn?Shrink is inderdaad geen slecht idee..
Je kunt zeggen wat je wilt, maar overstappen op een religie heeft echt een onderliggend probleem. In dit geval een meisje van 20 die notaben zelf aangeeft dat niet alles lekker loopt en hiermee verwacht gelukkig te worden.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar overstappen op een religie heeft echt een onderliggend probleem. In dit geval een meisje van 20 die notaben zelf aangeeft dat niet alles lekker loopt en hiermee verwacht gelukkig te worden.
@Nola, mooi verwoord.

Heb overigens nergens gelezen dat TO denkt dat alles opgelost is met bekeren.
Ik vind bekeren tot een geloof op latere leeftijd persoonlijk veel oprechter dan geloven omdat je ouders het geloofden en je het van huis uit hebt meegekregen. Je kiest er dan bewust voor op een leeftijd waarop je een afweging kan maken gebaseerd op jouw levensvisie. Ik hoop dat Zwiepje hier later ook of na gaat denken en waar hij uit komt, of dat nou atheisme, Islam of Christendom is, whatever, maakt me niet uit.
quote:nola schreef op 03 april 2010 @ 19:48:

Iris1969: ik kan me voorstellen dat het Christelijke geloof, hoewel praktischer, haar niet zo aanspreekt als de Islam.

Waarom is het christelijke geloof praktischer?Ik bedoel hier alleen mee, net als mijn voorgangers, dat het in Nederland praktischer is om Christen te zijn dan Moslim, want in ons land is dat een wat meer voor de handliggend geloof.
Ik woon op kamers nu en merk wel dat ik nu meer geintresseerd raak. Ik probeer bijvoorbeeld geen varkensvlees meer te eten en oefen met bidden.

Ik heb gereisd door Libanon/Syrie en Egypte en veel te weten gekomen over de Islam. Vroeger had ik een beeld van terroristen bij de Islam en nu kom ik erachter dat het helemaal niet waar is,

Ik was gewoon benieuwd of hier meisjes waren die hetzelfde als mij voelen.
@zwieber, je hebt wel een beetje gelijk. Ik heb zo veel respect voor bekeerlingen, als ik zie hoe oprecht ze zijn en zich vol inzetten voor hun religie, zonder zich maar iets aan te trekken van wat anderen denken.
Varkensvlees niet eten is niet moeilijk toch? Ik eet dat ook niet.
@Yasmin, denk niet dat hier veel mensen zijn die op een zelfde manier interesse hebben als jij. Mijn aanbod blijft open staan overigens. Gil maar.
quote:Brown_Eyes schreef op 03 april 2010 @ 19:49:

Je kunt zeggen wat je wilt, maar overstappen op een religie heeft echt een onderliggend probleem. In dit geval een meisje van 20 die notaben zelf aangeeft dat niet alles lekker loopt en hiermee verwacht gelukkig te worden.Het kan inderdaad een groeistuip zijn (net als opeens een blauwe maandag Gotic worden ), maar het kan ook dieper zitten. Dat zal de tijd moeten uitwijzen.
In Nunspeet woont een bekeerde moslima, ze was eerst gereformeerd.

Ze heeft het erg moeilijk gehad, was een tijd geleden in het nieuws. Niemand meegekregen? Als ze met hoofddoek door het dorp fietst wordt ze uitgejouwd.
quote:Yasmin21 schreef op 03 april 2010 @ 19:52:

Ik woon op kamers nu en merk wel dat ik nu meer geintresseerd raak. Ik probeer bijvoorbeeld geen varkensvlees meer te eten en oefen met bidden.

Ik heb gereisd door Libanon/Syrie en Egypte en veel te weten gekomen over de Islam. Vroeger had ik een beeld van terroristen bij de Islam en nu kom ik erachter dat het helemaal niet waar is,

Ik was gewoon benieuwd of hier meisjes waren die hetzelfde als mij voelen.
quote:nazife schreef op 03 april 2010 @ 19:23:

Eens met Zamirah, een ander zou de leegte invullen door naar parenclubs te gaan. Maar dan hoor ik niemand gillen.???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:iris1969 schreef op 03 april 2010 @ 19:55:

[...]

Het kan inderdaad een groeistuip zijn (net als opeens een blauwe maandag Gotic worden ), maar het kan ook dieper zitten. Dat zal de tijd moeten uitwijzen.Daarom lijkt het me verstandig afleiding te zoeken.
quote:Zamirah schreef op 03 april 2010 @ 19:54:

Varkensvlees niet eten is niet moeilijk toch? Ik eet dat ook niet.

Wel als je je hele leven al varkensvlees eet en opeens stopt, dan gaan mensen waarmee je woont toch vragen stellen? Bij mij in iedergeval wel.

En Nazife, het lijkt me leuk om te emailen

Kun je hier ook persoonlijke berichtjes sturen?
@zamirah, nee. Heb je daar nog een link over?

@Yasmin, heb je al gehoord over het LPNM?
quote:Zwieber schreef op 03 april 2010 @ 19:52:

Ik vind bekeren tot een geloof op latere leeftijd persoonlijk veel oprechter dan geloven omdat je ouders het geloofden en je het van huis uit hebt meegekregen. Je kiest er dan bewust voor op een leeftijd waarop je een afweging kan maken gebaseerd op jouw levensvisie. Ik hoop dat Zwiepje hier later ook of na gaat denken en waar hij uit komt, of dat nou atheisme, Islam of Christendom is, whatever, maakt me niet uit.

Helemaal mee eens.

Wel heb ik zo mijn twijfels bij het automatisch van geloof veranderen/een nieuw geloof aannemen omdat je man dit nieuwe geloof aanhangt. Dan vraag ik me wel eens af: doe je dit voor hem of voor jezelf?
nee Yasmin, maar ik heb een viva-adres: azife.n@gmail.com
quote:iris1969 schreef op 03 april 2010 @ 19:42:

Ik begrijp wel een beetje wat BE hier bedoelt. Het komt namelijk heel vaak voor dat "zoekende" of ongelukkige mensen hun heil gaan zoeken buiten zichzelf bijvoorbeeld in het geloof of in New Age, om zichzelf niet tegen te hoeven te komen.

Als dat het geval is is een psycholoog inderdaad een goed idee, omdat je dan aan jezelf kunt werken in plaats van het geluk buiten jezelf te zoeken.Eens met Iris. Mijn ervaring is dat veel van diegenen die zich op latere leeftijd bekeren ook gelijk heel streng in de leer zijn; strenger dan de gemiddelde moslim/christen/'vul religie in'. Dat vind ik wel fascinerend; van het ene uiterste in het andere.
TO, je vroegere beeld van de Islam en het beeld nu komt me wel wat naïef over, weet je zeker dat je je voldoende in de materie hebt verdiept? Want dit is best een ingrijpende beslissing (ook voor je omgeving).
Yasmin, je bent er van overtuigd dat de Islam HET is (voor jou), maar je " verantwoorden " voor het niet meer eten van varkensvlees dat is iets wat je niet wilt of durft?

Je wilt je wel bekeren..... maar pas als je ergens anders woont?

Nou, erg diep gaat je geloof niet, vind ik. Dan is het meer ergens bij willen horen en/ of denken dat je leven dán helemaal ten goede gaat veranderen. ( als ik eenmaal bekeerd ben dán krijg ik vrienden , bijv. )

Heb je veel vrienden die de Islam aanhangen? Val je op Turkse/ Marokkaanse mannen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat moet TO ook vooral doen, verdiepen!! Maareh, dat beeld van extremisten/vrouwenonderdrukking etc had ik vroeger ook over "strenge" moslims.
Heb iets gevonden: het was trouwens geen Nunspeet maar Elspeet, sorry voor deze vergissing.

Klik hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven