Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Suup, als jij daar gaat wonen stel ik voor dat we elke kasteelmeet bij jou doen

Familie, he, Suup, da krijg je dat. Nichtje was gister jarig. En zeker als er kinderen bij zijn mag je niet slaan, toch?

Straks op stand paasbrunchen. Ik voorzie een hoop champagne, en daarna een middagslaapje

**verstopt nog wat eitjes**

Zoeken maar!
Daar! Daar! Achter die Paashaas!!

Dot noemt Pasen "Paashazen". "Mam, het is vandaag Paashazen!" En zo is het, schat.

Ik wil een FOTO van die jurk zien!!!!!

Mijn kindjes zijn zo schattig aan het spelen samen, maar ik moet ze ook in de kleren gaan vegen om bijtijds richting Suupstad en Otje te gaan... GG heeft vanmorgen de eitjesverstopronde geregeld, zo schattig. Dot kreeg een paar minuten head start en banjerde in pyama met kaplaarsjes door de regen, Zoon en Dochter met pluutjes er achteraan. Leuk man, kinderen met Paashazen
Vrolijk Pasen allemaal!

Hier ook al eierzoektocht achter de rug. Neef helemaal opgewonden. Maar twee eieren zijn verdwenen, en van 1 lag er alleen ng zilverpapier. leuk yoh natuuur.

Lil veel plezier bij Otje.

Tila jij met paasbrunch op stand.
Lil, veeeeeeeel plezier bij Otje!

En iedereen een vrolijk Pasen, whatever that may mean. Hier zitten we allemaal op ons paasbest te wachten op de visite; Oudste Dochter heeft samen met Vriend een meer dan heerlijke brunch bereid en die staat nu op tafel te wachten, glas champagne erbij: fijn fijn fijn fijn fijn fijn. Mijn ouders komen en nemen de zus van mijn vader mee (o ja, dat is dan dus mijn tante, ik ben erg slecht in familiebanden maar wél erg dol op deze coole tante van 85) en bruur komt ook nu hij zo met zijn ziel onder zijn arm loopt zonder zijn Geliefde in de buurt, dus dat wordt een gezellige dag.

Joh. Ik heb gisteren een Boyfriend jeans gekocht. In de categorie: stomme trend, maar ik wil wél weten hoe-ie me staat. En hij staat mega-cool: torenhoge hakken eronder en een heel strakgesneden gilet met corsage erop - hetgeen Oudste Zoon de kreet ontlokte: "Het is niet vet om je moeder een sexy wijf te vinden, maar dat vind ik wél". Grijns.
.
.

Heerlijk toch Marie.

Er staan wat foto's op vriendjessite.

Fijne dag allemaal, ik ga de buitenlucht in. Zon schijnt zowaar
Hahahahaha!

Weten jullie wie er aan de tafel naast ons zat bij de paasbrunch op stand?

Dries Roelvink!

Ik moest zo ontzettend lachen!

(Heb stiekem een foto van em genomen als bewijs )

Ik ben dol op paashazen. En het moet heel erg vet cool zijn als je zoo je een sexy wijf noemt

Suup, ik ben jaloers op jullie heerlijke weer!
*zet een schaaltje chocolade-eitjes op tafel voor iedereen die nog niet misselijk is*

Kom maar op met die foto Tila, hij heeft toch wel kleren aan he

Ziet er goed uit die Wadden Suup. En wat lijkt Neef op Broer zeg!

Haha moeders is ook een sexy wijf Marie, zoon heeft een prima smaak :-)

Hoe zou het met onze Ierse lassies gaan? En met Lil bij Otje?

Hier hele ' saaie' Paasdag; ouders zijn uitgebreid komen lunchen (heel gezellig), verder alles kalmpjes aan en nu heerlijk op de bank met een kopje koffie.
Staat op blog, D Ik hoor et van Lief dat ie dat helemaal niet had meegekregen maar hij wist dan ook niet wat Dries eigenlijk 'doet' in het dagelijks leven

Saaie paasdagen zijn ook fijn
Sjeumig Suup, wat wordt Neef groot!
Koffie!
*zet nieuwe koffie neer en een lunch van Eerste Paasdag-restjes*
Echt? Zijn er mensen die niet meteen blij opveren bij de aanblik van Dries Roevink, die mogelijk niet eens weten wie de beste man is???? (Ja, leg dat maar eens uit aan een arme onschuldige non-forummer die niks met de Kroeg te maken heeft ).

Helemaal leuk gehad bij Otje en vandaag ook erg lekker met alles & iedereen op de fiets en sjezen door het bos, ouderwets boterhammetjes mee, iedereen blij.

Mnas: doe SUBIET een foto van die jurk en hang er voor good measure even een foto van jezelf in jeans & hakken naast, wil je? Dank!

Dot heeft besloten dat ze erg dol is op het chocoladeovergoten feest van Paashazen, die loopt permanent met een mond-met-chocoladerand rond
Foto van De Jurk op de vriendjessite, al moet gezegd dat hij in het echt mooier is omdat je op de foto de mooie details niet goed kunt zien.

Zijn Bloes en Mims al thuis? Brananas zal wel blij zijn als Mims weer thuis is: nadat ik maandenlang heb moeten aanhoren hoe ge-wel-dig het alleen wonen is en hoe e n o r m hij daarvan geniet, zat-ie gisteren te mekkeren dat het stil in huis was zonder Mims en Mops .

Ik ben zo blij! Zo lang als ik me kan heugen ben ik al gefascineerd door Maria-beelden, en dan een heel specifiek soort beeld. Ik ben natuurlijk katholisch, en al zo lang als ik me kan herinneren, word ik enorm ontroerd door een speciaal soort Mariabeeld (u kunt nu allemaal even in lachen uitbarsten). Dat beeld kon ik ofwel nooit tegen een enigszins schappelijke prijs vinden, ofwel ze stonden in een kerk en waren dus niet te koop.

Lopen we vandaag op een antiekmarkt, en daar staat ze: de Maria die ik al meer dan 30 jaar wil hebben. Ik durfde niet naar haar prijs te vragen, bang voor teleurstelling ("Da's dan 5000 Euro, mevrouw", of "Die is niet te koop mevrouw, privé-collectie"), dus liep ik maar door met de kinderen. Maar ineens was ik Man kwijt, en ik dacht: die zal wel weer ergens blijven plakken en tegelijkertijd eiste Jongste Zoon mijn aandacht op omdat-ie iets zag. Na een poosje zie ik Man aankomen, mét de bijna-een-meter-hoge Maria in zijn armen. Waaattttt ?!?!?!?!?!?!?! Jawel, hij had haar gekocht. De man die haar verkocht had gezien hoe ik naar haar keek en doorliep, en verkocht haar voor een zeer schappelijke prijs aan Man, op voorwaarde dat ik goed voor haar zou zorgen. Nou jaaaaaa.

Ze is oud en origineel, geen rip-off. En ze is écht Maria en niet Bernadette; de meeste Heiligenbeelden die voor Maria worden versleten zijn eigenlijk Bernadette, maar mijn Maria is origineel. Haar gewaad is roomwit en heeft een sjerp van het mooiste blauw, ze heeft een originele rozenkrans aan haar arm hangen en ze heeft een prachtig fijn gezichtje. Ze is ook nog mooi gaaf, ze heeft maar een paar beschadigingen maar die maken haar eigenlijk alleen maar mooier. En nu staat ze pontificaal op de kast beeldschoon te wezen en ik ben dolblij. Met Maria én met Man, want waar vind je nou een man die haarfijn weet welk Mariabeeld precies het beeld is dat ik wilde?
.
Soms vraag ik me werkelijk af in wat voor achterlijk land wij wonen.

In het winkelcentrum waar wij naast wonen, gaat al bijna anderhalf uur een alarm af. Dus bel ik de politie, word 345 keer doorverbonden, doe mijn verhaal en krijg een mevrouw aan de telefoon die denkt dat ik achterlijk ben ofzo. Want, zo meldt ze, winkelcentra zijn aangesloten op een meldcentrale ( o ja joh?) en DUS moet het bedrijf waarop men aangesloten is, uitrukken en DUS is het geen politiezaak. Ik leg uit dat ik het principe van een meldcentrale begrijp, maar dat ik het vreemd vind dat dat alarm al zo lang af gaat en dat het mij dus geen overbodige luxe lijkt als een wijkagent even gaat kijken. Het briljante antwoord: dat kan niet, want agenten kunnen dat alarm niet afzetten. Nee doos, maar gesteld nou dat zo'n medewerker van zo'n beveiligingsbedrijf wel degelijk op het alarm is afgegaan en aangevallen is voordat-ie het alarm af kon zetten? Let wel: het alarm gaat al anderhalf uur af, midden in een woonwijk, misschien niet echt een heel grote moeite om even te gaan kijken of er geen hulp nodig is?

Nee, daar was de politie niet voor, vertelt de briljante mevrouw, want bedrijven betalen een hoop geld voor zo'n meldcentralebeveiligingstoestand en DUS moeten die uitrukken.

Ik heb mijn vraag 23 keer geprobeerd uit te leggen, en toen zei die mevrouw dat als ik me dan zoveel zorgen maakte, ik zelf maar even moest gaan kijken.

Tja.

De politie uw vriend, my ass.
.
Heilige maria, wat klink je blij, m'anas! Je hebt een fijne man maar dat wist je al

En de politie is raar. Ze zeggen toch altijd datje niet zelf de held moet gaan uithangen? Dan ga je toch ook niet bij een winkel kijken?

Wij waren naar de autoraces op Zandvoort. Grati kaartjes va het kruidvat en ik dacht dat dat leuk male-bonding zou zijn voor Jom en Lief. Wilde Mk per se ook mee. Nog kaartjes over, dus nichtje en haar vent ook mee. Dat doe ik dus nooit meer. Bizar lange wachttijden, nauwelijks wc's (handig met kleine kinderen, not), een uur wachten tot je aan de beurt was om een frietje te bestellen en nauwelijks zicht op races.

Ik ben wel leuk opgemaakt door de dames-make-over-stand (daar was het warm) , en toen we allemaal diepgevroren en hongerig waren door de ijselijke zeewind zijn we vertrokken naar een strandpaviljoen, heerlijk gegeten en daarna nog lekker over het strand gelopen. Dat was veel leuker dan die malle races

Nog ruzie getrapt bij een p+r-plek, omdat de machtswellustige meneer vond dat mijn treinkaartje niet genoeg treinkaartje was voo het o+r-tarief. Nooit gedacht dat k het nog zou zeggen, maar ik heb em met schooljufferige toon op z'n plaats gezet "Meneer, wilt u u gemak houden, ik ben een betalende klant en u zult mij met fatsoen behandelen"

Wat ie daarna dus ook deed, haha.

Lekker gesteengrilled met Nichtje en vent, en nu hele moeie kindertjes heel rustig in bed en morgen hebben ze nog vrij dus kunnen we even bijkomen

Ik wil ook naar Otje! (en ik wou dat we ook boterhammetjes hadden meegenomen vandaag, dat was een stuk handiger geweest!)

Wie wil er een bakkie leut? Hoe laat zijn Bloes en Mims weer terug?
Doe ook es een Maria-foto op de vriendjessite dan :-)

Nou ja wat is dit nou weer voor raar verhaal van die politiemiep! Godsamme, rij gewoon ff langs. Of is de hele politiemacht nog bezig met Paaseieren zoeken? Soms snap ik inderdaad helemaal niks van dit land :-S

Ik snap ook niks van Buienradar.nl trouwens. Vandaag met vriendinnetje tot de conclusie gekomen (na op Buienradar.nl te hebben gekeken) dat we niks echt buiten konden doen (we wilde gaan fietsen of wandelen) omdat het tussen 13 en 17u enorm zou gaan regenen boven Suupstad en omgeving....nou, geen druppel gezien dus!
Ik snap nie zoveel van autoracen. Ben 1x naar de Formule 1 in Zandvoort geweest. Op backstage-pasjes, dus ik (samen met 2 hele blije en kwijlende mannen die met mij mee mochten) er heen. Inderdaad gruwelijk lang in de file gestaan en vervolgens had ik het na 2 langschietende schimmen die 'eeeeerrrruuuuuuuummmmm' deden wel weer gezien. Ze hadden wel lekkere hapjes, dat dan weer wel.
C/P:

Hello, how are you? Wij zijn weer thuis! Man-o-man wat was het leuk in Ierland! Alles zat mee; het weer was super, de mensen geweldig, de Guinness smaakte goed (daar ga je van paaldansen en in je decolleté morsen), de Wicklow Mountains bleek koud maar mooi mooi mooi. En samen met Mims in een 140m bedje gaat ook prima. Toen we vanmiddag opstegen was het weer bewolkt daar. Toch vlogen wij door een groot gat in de bewolking voor een laatste blik op het prachtige landschap met de honderdduizend kleuren groen in een lapjesdeken en met zelfs een rond regenboogje op een paar witte wollkjes. Heel erg gaaf, een weekend om nooit te vergeten dus.

Het alcoholverbod was inderdaad geen grap. We hadden bedacht een fles wijn te kopen in de avondwinkel en die op de kamer te drinken maar er mag helemaal geen alcohol verkocht worden op die dag. In de supermarkt was de alcohol zelfs afgedekt met plastic! In het restaurant konden we wel wijn krijgen maar dan vermomd in grote witplastic bekers. Dat hebben we geweten. Hips, giechelgiechel, bulderlach, haha zijn wij, Kaaskop en Marokaan, weer naar de B&B gehobbeld (na 2 bekers tot de rand toe volgeschonken).

Leukste qoute van het weekend is wel die van een kakkineus uitziende Engelse jongeman, die met zijn vrienden op straat liep toen het begon te regenen. Zijn vrienden gingen hard lopen, hij protesteerde; "Sorry, can't run cause I have a stiffy!" Ik dacht werkelijk dat ik het verkeerd verstaan had maar ook Mims had dat gehoord.
een kaaskop en een marokkaan met grote witplastic bekers

Goed man niet rennen met een stiffy en regenboogrondjes zijn mooi

D, na twee keer eeeeuurrrhhh wilden MK en Jom naar de springkussens. Alwaar ook een race-simulator stond, en dat was wel weer leuk. Lief en Nichtjevent hebben welgeteld 1 race gezien, daarna begon de zoektocht naar eten, beschutting en toiletten. Races zijn niks voor mij. Doen we dus niet meer.
Klinkt als een Waanzinnig Goeie Tijd, Bloes en Mims :-)
Koffie! Iedereen weer in het gareel?
Ech nie in het gareel. Maar koffie wil ik wel.

Marie stoere jurk, kan me voorstllen dat oudste zoon jou daar een sexy mama in vindt.

Bloes en MIms, wat klinkt het allemaal fijn. Thuiskomst ook goed, weer in de armen van jullie liefdes?

Tila, racen op zandvoort, jak. Maar verder klinkt het wel fijn.

Darly, nog steeds gestopt met roken?

Lil, sterkte met GG missen de komende dagen, jullie familieweekend klinkt goed.

Hier nog steeds erg lekker, deel van de familie verdwijnt. Mijn vader en stiefmam blijven ook tot donderdag.

Stiefmam veroorzaakt wel wat spaningen, maar k heb besloten me er maar niet meer druk om te maken en mijn eigen plan te trekken. Nu eerst even de rest helpen met inpakken en vanmiddag een afspraak met een eilander voor een interviewtje over het eiland. Helemaal leuk.

Laters!
Ja nog steeds gestopt met roken Suup, maar het is een zwaar gevecht hoor :-S Niks aantrekken van eventuele spanningen, dit is ook jouw vakantie! Ben benieuwd of je wederzijdse kennis op vriendjessite met haar schoolklas tegen gaat komen :-)

Marie, ik moest net heel erg denken aan hoe jij gisteren met de politie aan de telefoon hebt gehangen :-)

Voor mijn huis staat een hele hoge boom. Al jarenlang nestelen er eksters in die boom maar een paar weken geleden zaten er ineens twee nijlganzen in. Vanuit mijn raam kan ik precies op het nest kijken dus ik leef, sinds ze er in zitten, al ontzettend mee met het vogelechtpaar.

Vannochtend viel het mij op dat pa en ma nijlgans de hele tijd onder de boom zaten te kwaken. En verdomd: een voor een kwamen er hele kleine kuikentjes uit de boom vallen. Ze vielen op hun ruggetjes op de stenen maar gelukkig konden ze zich, na hard getrappel van kleine zwemvliesvoetjes, weer omdraaien. Ik kon het van achter het raam niet nalaten om te gillen en te applaudiseren :-)

Vervolgens wandelde de hele nijlganzenfamilie blij kwakend de grote doorgaande verkeersweg op. En toen werd ik ongerust dus ik dacht: ik bel de dierenambulance.

Dierenambulance: met de dierenambulance

Ik: met D, ik woon daar en daar, baby-nijlgansjes, drukke verkeersweg, kunt u even komen helpen?

Dierenambulance: sja...ze zijn op zoek naar water.

Ik: ja dat kan ik me voorstellen maar voorlopig lopen ze op een drukke weg

Dierenambulance: ze weten precies waar het water is

Ik: goh...waarom lopen ze dan volledig de verkeerde kant op ?

Dierenambulance: ze moeten naar de Aldi lopen, daar is een sloot

Ik: ehm..moet ik ze dat gaan vertellen of hebben ze een TomTom denkt u?

Dierenambulance: sja...daar is de sloot

Ik: jahaa maar daar lopen ze niet heeeheeen en er staan nu ook allemaal auto's bovenop hun rem dus als u nu even komt helpen dat gebeurt er niks engs

Dierenambulance: nee mevrouw daar komen wij niet voor, er is water bij de Aldi dus daar moeten ze maar naar toe lopen.

Gelukkig stopte er voordat ik echt lelijke dingen ging zeggen een politiewagen die het verkeer tegenhield en samen met toegesnelde buren in de weer ging met dozen enzo. Maar wat een eikels....
Rare dierenambulance. Ik wist trouwens niet hoe een nijlgans eruit zag. Ik heb er geloof ik ook nog nooit eentje in het echt gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven