Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:minny schreef op 04 april 2010 @ 23:01:

[...]

Is dit om de of om de boodschap?
quote:rosanna08 schreef op 04 april 2010 @ 22:59:

Je wekt de indruk dat Min en Digi alleen om die reden bevriend zijn FV en dat wilde ik even nuancerenDat weet ik niet. Ik denk dat voor Digi een "partner in crime" wel heel aantrekkelijk is, wat Minny's beweegredenen zijn weet ik niet. Boeit me ook verder niet, ik zei alleen dat het me niet verbaast dat zij bevriend zijn.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 04 april 2010 @ 23:01:

[...]

Ik herken die aantrekkingskracht wel, ja. Ik ben daarin echter nooit zo doorgeslagen als een Digi, en heb denk ik ook een veel stabielere jeugd gehad als een Minny bijvoorbeeld. Dus ik ben daar redelijk zonder (psychische) kleerscheuren uitgekomen.

Ik herken dat in zekere mate ook wel, en yet heb ik helemaal geen stabiele jeugd gehad en ben niet doorgeslagen.

Dus, mijn inziens valt daar gewoon weinig over te zeggen.

En daar laat ik het bij want dit 33 jarige lichaaam wil echt niet meer.
Ik denk zelfs dat ik redelijk veilig kan stellen dat diegenen die zo "hard" zijn in hun meningen naar Minny toe zelf ook met bepaalde bijltjes hebben gehakt, en weten wat de gevolgen zijn, en haar hiervoor willen behoeden.

Mijn beste vriendin van vroeger leeft niet meer. Dankzij haar vreselijk foute vriendje. Iets met heroïne en achter het raam werken. Ik heb het zien gebeuren. En het zou doodzonde zijn als iemand hetzelfde zou overkomen.
Oh nou ben ik ook nog eens een partner in crime, het wordt steeds leukerder hier.
quote:qwertu schreef op 04 april 2010 @ 23:01:

FV, is dat iets waarin je jezelf ook herkent, van toen je zelf -zeg- 8 jaar jonger was?Nee, ik herken het van toen ik nóg veel jonger was. Ik was er nogal jong bij .
Am Yisrael Chai!
Ehm , ik bedoel btw gewoon dat ik moe ben en ga slapen hoor
quote:qwertu schreef op 04 april 2010 @ 23:03:

[...]

Is dit om de of om de boodschap? Om de boodschap, voor dat andere geef ik je binnenkort een schop onder je hol, irl.
quote:fashionvictim schreef op 04 april 2010 @ 23:03:

[...]

Dat weet ik niet. Ik denk dat voor Digi een "partner in crime" wel heel aantrekkelijk is, wat Minny's beweegredenen zijn weet ik niet. Boeit me ook verder niet, ik zei alleen dat het me niet verbaast dat zij bevriend zijn.Misschien een raar idee hoor, maar misschien ligt het niet zo moeilijk, misschien zijn ze bevriend omdat ze elkaar graag mogen, plezier hebben samen, goed met elkaar kunnen praten? Gewoon een normale vriendschap?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Is het niet altijd zo dat een vriendschap gebaseerd is op bepaalde raakvlakken die je hebt? Dat je jezelf herkent in de ander?
quote:minny schreef op 04 april 2010 @ 23:05:

[...]

Om de boodschap, voor dat andere geef ik je binnenkort een schop onder je hol, irl.Ik ben er gloeiend bij, dat blijkt maar weer.
quote:fashionvictim schreef op 04 april 2010 @ 23:05:

[...]

Nee, ik herken het van toen ik nóg veel jonger was. Ik was er nogal jong bij .Ach ja, als pubert zoek je grenzen op. Maar ook op latere leeftijd kun je ook fouten maken natuurlijk.
quote:minny schreef op 04 april 2010 @ 23:06:

[...]

Ach ja, als pubert zoek je grenzen op. Maar ook op latere leeftijd kun je ook fouten maken natuurlijk.Als je er maar wat van leert en diezelfde fouten niet blijft herhalen ten koste van jezelf
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 23:06:

Is het niet altijd zo dat een vriendschap gebaseerd is op bepaalde raakvlakken die je hebt? Dat je jezelf herkent in de ander?Hoeft niet per se. Voor mij is het meestal een kwestie van dezelfde humor en daarnaast ook in staat zijn tot een goed gesprek. Ik heb meerdere vriendinnen wiens leven mijlenver van die van mij afstaat, beide kanten op, en waar ik toch plezier mee kan hebben.
Mijn beste vriend leeft ook niet meer, Suus. Begon met experimenteren, werd heel spannend prostitutie want dat was zo lekker makkelijk geld verdienen, toen ik mijn eerste echte grote mensen baan had en op een terrasje zat met mijn collegas kwam hij op 1 blote voet en 1 kapotte gymp bedelen voor drugs aan mijn tafeltje zonder me te herkennen en had hij al 3 zelfmoordpogingen achter de rug en toen we beiden 27 waren was hij dood.

VWO diploma, met vlag en wimpel aangenomen op de balletacademie, al een plaats in een gezelschap en op zijn 24e zo afgegleden dat hij 3 jaar later dood in de buurt van CS gevonden is.
Am Yisrael Chai!
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 23:06:

Is het niet altijd zo dat een vriendschap gebaseerd is op bepaalde raakvlakken die je hebt? Dat je jezelf herkent in de ander?Dat denk ik wel, maar ik denk dat de conclusies die hier getrokken worden over de basis van een vriendschap van twee forummers wel wat voorbarig zijn. Zoals Minny eerder al schetste gaat het om een heel mens met wie ze bevriend is. Niet om een paar uitvergrote eigenschappen zoals die op het forum tentoongespreid worden.
quote:minny schreef op 04 april 2010 @ 23:09:

[...]

Hoeft niet per se. Voor mij is het meestal een kwestie van dezelfde humor en daarnaast ook in staat zijn tot een goed gesprek. Ik heb meerdere vriendinnen wiens leven mijlenver van die van mij afstaat, beide kanten op, en waar ik toch plezier mee kan hebben.dat is dus je gemeenschappelijke deler/raakvlak.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 23:08:

[...]

Als je er maar wat van leert en diezelfde fouten niet blijft herhalen ten koste van jezelf En niet vergeet dat je ze zelf ook maakt, voordat je een ander zijn/haar fouten onder de neus wrijft.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 23:09:

[...]

dat is dus je gemeenschappelijke deler/raakvlak.Klopt, maar dat is niet hetzelfde als dezelfde persoonlijkheid hebben.
Nog even over die al dan niet onfatsoenlijke posts: ik ken Digi hier als iemand die zelf niet vies is van loeiharde en pikzwarte opmerkingen die tegelijkertijd ook dolkomisch zijn, dus eerlijk gezegd denk ik dat ze deze opmerkingen op zich best op waarde gewaarderd zou kunnen hebben als ze in haar goede doen was geweest.

Nu was het welliswaar een oprechte bezorgdheid over haar toekomst, maar viel het waarschijnlijk helemaal verkeerd, omdat ze deze mate van eerlijkheid eventjes te veel vond.
Fucking triest FV. Echt zonde.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 23:08:

[...]

Als je er maar wat van leert en diezelfde fouten niet blijft herhalen ten koste van jezelf En wat dan nog als je dat wel zou doen? Dat is niet bij wet verboden, toch?
Dat heb ik ook niet gezegd, dat je dezelfde persoonlijkheid moet hebben. Bewaar me alstublieft dat er nog iemand is met dezelfde persoonlijkheid als ik !

Ik denk echter niet dat het een kwestie van onder de neus wrijven is. Sterker nog, ik denk dat het ( en dit kan voor de ontvanger heel cru overkomen) een manier is in de hoop dat een ander niet dezelfde stomme fout begaat als jij.
quote:qwertu schreef op 04 april 2010 @ 23:11:

[...]

En wat dan nog als je dat wel zou doen? Dat is niet bij wet verboden, toch?

Nee maar dat is toch doodzonde?

Laat ik het even verduidelijken, als jij hier op het forum een topic opent dat jij met je hoofd tegen de deurpost aanloopt omdat je te haastig bent. Dan krijg je het advies om minder haastig te doen. Een week later post je hetzelfde topic , je krijgt echt het advies om rustiger aan te doen. Weer een week later ( intussen 50 hechtingen verder) hetzelfde topic. Dan zullen mensen niet zeggen : meid wat rot voor je, wat naar, die rotdeur maar Jezus christus te paard Q kijk nou eens uit je doppen, dit is nu de zoveelste keer dat je jezelf bezeerd, en dat vind ik heel naar om te horen dat je jezelf pijn doet. Snap je? ( wat een belachelijke vergelijking trouwens.)
Daar maak je een rake opmerking Iris, over humor. Een nare posting zonder humor, wordt alleen maar naarder. Dat vond ik in dit geval wel eigenlijk. FV is zeker in staat tot humor, dat weet ik ook wel, echter in dit geval ontbrak het een tikkie. En dat maakte dat ik het geen fatsoenlijke posting vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven