ontpillen

05-04-2010 10:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
de een zegt dat het niet nodig is, de ander zegt van wel.

Ik heb geen ervaring, maar per mei stop ik met de pil! Nog niet om zwanger te willen worden (dat is vanaf september, kan niet wachten!!!) maar om te ontpillen nisschien?

Dat weet ik nog niet zeker, maar in ieder geval om van die stomme pil af te zijn! wat een heerlijkheid, om sávonds zo je bedje in te duiken, en niet meer aan dat ding hoef te denken!

Vanaf mei ga ik ook goed mijn cyclus bijhouden, ik ben van de ouderwetse stempel;)! Voor de meiden die ook gingen ontpillen... waar hadden jullie last van?
Poeh poeh, wat een enorme onderneming om elke dag aan een ieniemienie pil te moeten denken....
wel als je al lekker warm in je bedje ligt, en toch echt eerst naar de badkamer moet! Hij lag altijd trouw op mijn nachtplankje (helaas geen kastje) maar toen onze trouwe viervoeter mijn pilstrip wel erg interessant vond, miste ik zo nu en dan een pil! oeps
Maar ja, ipv de pil moet je nu natuurlijk al aan de foliumzuur!:)
Zolang er nog mensen zwanger worden omdat ze één keer de pil zijn vergeten, lijkt ontpillen me niet nodig. Dus als je nog niet zwanger wil worden, zou ik maar condooms gebruiken als ik jou was.
Liever elitair dan een pauper!
Ik snap nooit zo wat dat hele ontpillen nou precies inhoudt. Ik ben ook gestopt met de pil een aantal maanden geleden ( niet om direct zwanger te worden) en ik merk niks van ontpillen hoor. Moet ik iets voelen dan? (behalve weer ergere menstruatie, en hogere libido )
Volgens mij wordt het woord ontpillen gebruikt door mensen die meer moeite hebben met zwanger worden. Als het langer duurt dan verwacht, voelen vrouwen zich beter als ze zich indenken dat het ontpillen is.

Dat er in je lichaam van alles gebeurt dat klopt, maar ontpillen als in ' uitwerken van de pil' bestaat niet. Vanaf dag 1 heb je kans op een zwangerschap.
Volgens mij is het wel degelijk zo dat ontpillen de kans dat je sneller zwanger wordt vergroot. Ik zelf slikte al minstens een jaar geen pil meer en ik ben meteen de eerste maand zwanger geworden. ( Op het topic waar ik op zit valt het ook op dat vrouwen die al langer de pil niet slikten sneller zwanger leken te worden). Vaak duurt het namelijk een paar maanden na het stoppen met de pil voordat je weer en regelmatige cyclus hebt. En sowieso is het fijn dat je idd niet meer iedere dag aan je pil hoeft te denken .
Juniper, hihi zal mijn vriend blij mee zijn hogere libido;)

ja ik heb ook werkelijkwaar nooit ook maar ergens last van, dus kan mij niet voorstellen dat ik reageer op ontpillen! Maar je weet maar nooit!

Was benieuwd naar jullie verhalen, je leest het wel eens.... puisten, misselijk, dikker worden... en een hoger libido!!!???
Hele idee achter 'ontpillen' is vooral dat je wacht met zwanger worden tot je weer een regelmatige cyclus hebt, zodat wanneer je zwanger bent meteen duidelijk is hoe lang al. Mocht je dat niet zo belangrijk vinden (echo is een prima methode om er alsnog achter te komen hoelang je zwanger bent), is er volgens mij verder geen reden om te wachten. De meeste hormonen zijn met een paar dagen je lijf al uit, ander kreeg je in je stopweek ook geen doorbraakbloeding.
1983: je bedoeld toen je voor een zwangerschap wilde gaan werd je meteen zwanger? Dat is geweldig!

k ben ook erg benieuwd naar mijn cyclus. nu heb ik nog een paar maanden de tijd om er achter te komen! het is nu al 8 jaar hetzelfde. wordt saai;)
@ groene thee, haha, ja dat bedoel ik. Wij waren er ook erg blij mee, al is het ook niet erg om een paar maanden geduld te hebben natuurlijk. Maar mijn ervaring is dus (niet alleen die van mezelf) dat vrouwen die al een tijdje gestopt zijn met de pil vaak sneller zwanger worden. Wat niet impliceert dat dat niet zou kunnen als je de pil gewoon doorslikt tot het moment dat je het wilt gaan proberen.
.
11 jaar geleden gestopt en nooit meer migraine gehad!!!
Ik kreeg last van PMS, maar was wel korter ongesteld.,

IK weet niet of het nodig is, maar wel handig om je cyclus te weten ivm de zwangerschap.
Ik vind het wel prettig dat ik mijn eigen lichaam weer leer kennen. Ik ben blij dat ik bijna direct weer een regelmatige cyclus heb en dat dat blijkbaar nog gewoon werkt (na 15 jaar pil). Ik heb een iets onrustigere huid, maar dat wordt na een paar maanden ook al weer minder.
raartaartje, wat heerlijk! ALs je dat eerder had geweten was de pil vast eerder de prullebak ingegaan!?
Ik zit er net aan te denken om te ontpillen. Dit omdat ik last heb van mijn L eierstok met allerlei kwaaaltjes als gevolg. Volgens mijn dokter kan het zeker met de pil te maken hebben, omdat je lichaam constant in gevecht is met zijn natuurlijke cyclus en die die de pil veroorzaakt... We zullen zien ik ben benieuwd. En ook een beetje bang, aangezien ik aan de pil ben gegaan omdat ik een hele zware menstruatie had. Maar mijn gezondheid staat voorop!!

Ben benieuwd naar je ervaringen TO!
,
Ik heb nergens "last" van gehad, je hoort weleens verhalen over "zere borsten, krampen" etc. Het De eerste twee maanden werd ik nauwelijks ongesteld maar wel regelmatig. (had er misschien ook mee te maken dat ik de pil al 9 jaar bijna constant doorslikte, dus mijn lichaam was ook niet gewend maandelijks veel baarmoederslijmvlies aan te maken). De derde maand werd ik weer ongesteld zoals ik me dat herrinnerde van toen ik zestien was en de vierde maand raakte ik zwanger.

Ik heb toen op internet zitten zoeken, bij de meeste vrouwen duurt het een maand of 2-3 voordat ze hun cyclus weer echt terug hebben, maar je hebt de uitzonderingen die in een keer zwanger raken. Ik schrijf mee op het zelfde topic als 1983 en het viel bij ons inderdaad op dat de dames die meteen zwanger raakten bijna allemaal al jaren of enkele maanden gestopt waren met de pil. Maar geen garanties want enkelen van hen zijn nog steeds niet zwanger, en sommige dames die nog moesten ontpillen op de "startdatum" wel. Het is toch een beetje een loterij, je weet nooit wanneer jouw lootje valt (en of die valt).

Ik ken het idee dat de pil je echt tegenstaat wel. Zeker als je kinderwens groter wordt, ik nam hem op een gegeven moment ook elke dag echt met tegenzin in. In goed overleg met mijn vriend hebben we toen besloten te stoppen met de pil en het nog even een paar maanden met condooms te doen (tot na onze vakantie), maar dat is er nooit meer van gekomen, haha.

Succes met stoppen, groene thee! En hopelijk zien we je snel in een van de vele zwanger-topics terug hier.
1983, 'mijn' kletstopic is heel vruchtbaar en bijna niemand ontpilt daar, dus volgens mij is er geen lijn in te vinden. Zegt niks dus, wel of niet ontpillen.

Persoonlijk heb ik niks met ontpillen. Ik ben gestopt, na 15 jaar pil en was exact vier weken later ongesteld. En nog vier weken later was ik zwanger...

Wel merkte ik toen ik gestopt was, dat ik wat emotioneler was en tegen de menstruatie wat last van mijn borsten had. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch, de pil zorgt voor een continue stroom aan hormonen en nu reguleerde mijn lichaam dat weer zelf.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ontpillen is echt een onzinwoord. Zodra je stopt met de pil kan je meteen zwanger worden. Het enige wat er kan gebeuren is dat je cyclus de eerste paar maanden wat onregelmatig is. En dat je wat meer menstruatie gerelateerde klachten kan hebben, pijnlijke borsten, hoofdpijn ed.
Wat is ontpillen eigenlijk? In mijn bijsluiter staat dat je na het slikken van de laatste pil, meteen vruchtbaar bent.
Spuit-elf, net wat Kamille zegt dus. En ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die het bewijs daarvan hebben geleverd.
Ik merkte alleen dat ik mijn ovulatie meer voelde, dat had ik met de pil niet, maar veder niets hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven