Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Hee Moon,

Thanks for asking. Het gaat echt weer met vlagen. Soms voel ik me prima, en het volgende moment voel ik me echt heel erg kut.

Maar nu met paasweekend ben ik alleen, dat valt soms wel zwaar.

Hoe is het met jou? Al wat beter ?

XX
Ja voel me vandaag wel goed. Raar want ik heb slechte nacht gehad, veel wakker gelegen. Misschien komt er morgen weer een dip hoor, zou zomaar kunnen

Ik begrijp dat het geestelijk niet zo lekker gaat bij je. En je lichamelijk herstel, hoe gaat dat?

Alleen zijn kan heel kut zijn. Als je niet de keuze hebt tussen alleen zijn of met anderen, bijvoorbeeld in een lang weekend. Dan is zo'n weekend heeeeeeeeeel lang.

Hoop dat je morgen een goede dag hebt. Voor zover 'goed' nu lukt.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Okee, een egopost. Ik doe de pabo, zoals ik misschien al eerder heb aangegeven. Ik zit nu in mijn derde jaar, wat erop neerkomt dat ik erg veel les moet geven (nogal wiedes, als pabo-student). Echter, ik loop tegen het probleem dat ik het moeilijk vind om enthousiasme uit te stralen. Dit heeft niks te maken met mijn motivatie voor het vak, want ik vind het echt heel leuk. Maar ik kan het niet uitstralen. Ik vermoed dat dat er gewoon mee te maken heeft dat ik totaal niet lekker in mijn vel zit. Sterker nog, ik weet het wel zeker.

Maar goed. Studies zijn er om moeilijk te zijn toch? Ik moet nog veel leren voor een toets... en dinsdag moet ik de hele dag lesgeven dus dat houdt in dat ik al die lessen ook mag voorbereiden... Ik ben erg benieuwd of het leren voor mijn tentamen me gaat lukken, ik ben sinds het ongeluk echt een warhoofd 1e klas.

Hoe is het nu verder afgelopen met je scharrel moon? En SHV, deze nacht wel rustig kunnen slapen of niet?

En ikbenik, al besloten wat je nu gaat doen met die brief?
@Meiske:

waarom moet je enthousiasme uitstralen dan? Als je wel plezier hebt in de studie en je vindt het vak leuk dan is het toch goed.

Ik hoop dat het leren lukt, volgens mij werkt het het beste als je elke dag een klein stukje leert, dan blijft het beter hangen zeg maar. Beter dan de dag van te voren een hele dag blokken.

Leuk dat je les gaat geven, is dat je eerste keer dat je de hele dag les geeft?
Hee Moon,

enthousiasme uitstralen werkt veel gunstiger voor basisschoolleerlingen om ze gemotiveerd te houden:) En ik wil ook niet overkomen als iemand die geen reet geeft om wat ze te melden hebben. Het is niet de eerste keer dat ik de hele dag lesgeef. Heb het wel vaker gedaan. En het bevalt goed En wat je zegt; elke dag een stukje leren is wel het beste inderdaad. Maar helaas voor mij heb ik mijn hele leven al een andere manier van leren :P Oftewel; laatste moment werk:d Maar dat moet ik nu maar even niet doen ... :(

Wat gaan jullie nog doen op deze 2e paasdag?
Ik denk ook dat je uitstraalt hoe je je voelt. Er zijn mensen die een soort act kunnen opvoeren voor de klas alsof ze zich goed voelen, ook als het minder gaat. Maar er zijn er ook die dat niet kunnen, of nog moeten leren.

Snap dat het moeilijk is als je niet goed in je vel zit. Vind je het ook zwaar met die kinderen? Het lijkt mij best leuk om voor de klas te staan, maar dan een uurtje per dag ofzo... daarna ben ik volgens mij gevloerd

Is '90 je geboortejaar?

Met mijn scharrel heb ik gisteren geMSNd. Het is wel weer goed, misschien spreken we wat af binnenkort. Hij is echt van het afspreken voor de sex... ik zou zelf eigenlijk liever meer een date er van maken. Wat leuks doen enzo. Het is leuke gast hoor, we kunnen goed met elkaar opschieten maar zouden als partners een waardeloos stel zijn. We zien wel. Zitten soms wat slap te ouwehoeren dus ik heb m maar eerlijk verteld dat mijn schaamhaar inmiddels zo lang is dat ik t kan vlechten. Of hij dat leuk vindt. Nou nee, vond hij niet zo. Heb nu gezegd dat ik wel contact opneem als ik t een keer bijgewerkt heb (hoezo vrijblijvend? )

Weet nog niet pcies wat ik vandaag ga doen. Misschien wat schoonmaken en even naar buiten.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
LA, ga je nog naar je oma vandaag, of is dat plan van de baan?
Hahahahaha. Tering. Nu zie ik het voor me, schaamhaar gevlochten... :D:D En ja, 90 is mijn geboortejaar.

Het is best zwaar om les te geven hoor. Ik heb het behoorlijk onderschat toen ik er aan begon... Het is vooral de kunst van het de hele dag lekker rustig houden, zonder al teveel negatief te reageren op kinderen als ze druk zijn... Die perfecte balans moet ik af en toe nog zien te vinden.. En dat moet je als derdejaars student eigenlijk al onder de knie hebben... ik moet zeggen dat ik in mijn 1e jaar er ook minder moeite mee had.

Maar goed... Scharrel dus he :D Oh boy, waar mannen al niet goed (of juist slecht) voor kunnen zijn ;)
Heb jij een vriend? Of gehad? Of iemand op het oog?

Denk dat het belangrijk is dat je probeert zelf goed in je vel te komen te zitten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... zoiets kan jaren duren soms.

Dat het lesgeven veel makkelijker gaat als je je wat sterker voelt. Kinderen voelen haarfijn aan als juf niet lekker in haar vel zit, en als je pech hebt maken ze daar misbruik van (vervelend worden enzo)

Kun je er bij je opleiding over praten, waar je onzekerheden liggen?

(wilde ook nog kraaltjes in mijn schaamhaar doen maar dat vond scharrel ook niks. Saaie piet is t hoor)
Sjonge jonge. Wiens droom is dat nou niet, een vriendin met kraaltjes in haar schaamhaar :D Hahahaha. Krijg nu zo'n beeld van dreadlocks.. reggae enzo..

Ik heb in het verleden 2x een relatie gehad, de een duurde 2 jaar en de ander 1 jaar. Na die tijd heb ik nog wel geprobeerd met jongens iets te beginnen, maar het werd steeds niets. En dan denk je zelf "ligt het nou aan mij?" maar uiteindelijk besef je je gewoon dat sommige mannen kansloos zijn :D Haha. Althans, als ik een goede bui heb, dan wel.

Maar nu heb ik zoiets van: "Als liefde op mn pad komt is het leuk, maar ik ga er niet meer zelf achteraan.."

Wanneer zie je je scharrel dan ??
Weet nog niet wanneer we elkaar zien. En of we elkaar snel gaan zien. Ik heb er dus niet zoveel zin in om alleen langs te gaan voor t sexen, hij mag wel wat meer moeite doen. Laatst had hij het over koken... dat vond ik wel een goed idee

Okee je hebt langere relaties gehad dan ik. Bij mij mislukt het al meteen in het begin op één of andere manier.

Goede instelling denk ik: als het komt dan komt het (de liefde) en als het er even niet is dan moet je er niet teveel mee bezig zijn.
Hehe, vanwaar die curiositeit naar mijn geboortejaar tussen 2 haakjes ?
Heb het idee dat mensen uit '90 nog zou jong zijn

Maar dat valt eigenlijk ook wel weer mee, haha, word zelf gewoon oud.
Hahaha. Ja. Nou, ik moet zeggen dat mijn leeftijdsgenoten me soms wel teleurstellen in hun gedrag hoor. Ben ook redelijk volwassen voor mijn leeftijd als ik het zelf mag zeggen.

Arghieballs. Ik moet leren, en lessen voorbereiden, en het is zulk mooi weer :( En ik heb totaal geen motivatie!

Zucht! Eerst maar weer een broodje eten.
Hier is het niet echt mooi weer, dat scheelt.

Ik heb nog niet veel gedaan vandaag... wat vliegt de tijd. Net weer een tijd met een vriendin gebeld, nuttig maar t schiet allemaal niet op.

Zo maar even wat was ophangen dan.
Argh, zo'n dagje had ik gister ook. De tijd vliegt echt voorbij he.

Dan maar de huishoudelijke taken uitvoeren...

Hier is het wel echt mooi weer... Ben inmiddels begonnen aan de lessen voorbereiden maar.

Lang leve het mooie weer jippie-ja-jee!!
Schaamhaar in vlechtjes.... En met kraaltjes erin ook nog.... Inderdaad net dreads, hahahaha!!

Ik lees wel mee meiden, maar reageer even niet op het moment. Vind het gewoon wel even zo netjes om te melden dat ik wel jullie verhalen lees
Hm... wie weet hoeveel mensen meelezen over mijn schaamhaar

Misschien had het iets tussen scharrel en mij moeten blijven.
Ik zat ooit eens in een eetclubje. Daarin zat één man, voor de rest allemaal vrouwen. Eén van de meest besproken onderwerpen was ontharen. Waar onthaar je je wel en waar niet en onthaar je alles of niet. En dat allemaal waar die man bij zat

Uiteindelijk is hij uit het eetclubje gestapt. Wij denken om al die vrouwenonderwerpen die hij de hele tijd rond z'n oren kreeg geslingerd. Maar ja, ondertussen weet hij wel van ons allemaal hoe we eruit zien op bepaalde plekken....
Ja, alles dat je op internet zet is openbaar voor Jan en alleman... Dus bereid je maar voor op een aantal nieuwsgierige mensen voor je deur binnen nu en 24 uur ;) Met fototoestellen, zo'n groepje toeristen weet je wel :D
haha en een heggeschaar
lukt het met leren meiske?
Hahahaha... :-)

Kan jullie vertellen dat ik vandaag de boel gekortwiekt heb dus geen mogelijkheid meer heb tot vlechten. Of ik moet extensions nemen nu.
Hee Lieverano,

Nee, leren lukt niet echt. Woon in het centrum, en wordt afgeleid door de muziek die staat de bonzen op het plein hier dichtbij...

Mijn motivatie is echt 0,0 :( Het voorbereiden van de lessen wil ook nog niet echt lukken :(
tuurlijk moon

Ik moet eerlijk bekennen dat het bij mij ook niet altijd op orde is hoor, heb nu geen vaste vriend dus even niemand die het ziet. Daarnaast is het nog geen bikiniweer.

@ meiske: hmm balen, maar die lessen heb je morgen toch? Dan moet je toch echt even aan de slag. Helpt het als je de tijd zet, dus een half uurtje leren/lessen voorbereiden en dan weer een half uurtje aanklooien (forummen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven