LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
O ja, en neefje kwam binnen en het allereerste wat hij zei was: Morrie, wil jij mij vertellen uit dat boek van de Gruffalo .
Gezellig zo onverwacht mensen die mee eten!

Morrie, ik ben vergeten een tijd in de uitnodiging te zetten maar vier het vanaf een uur of 1 's middags. Ik vind het zo leuk dat jullie komen

Zo, de kinderen slapen. Schone pyama's aan, fris gewassen onder een schoon knisperend dekbed. Heerlijk! En weer de Gruffalo voorgelezen Oh, en ZCHT zat ook op schoot. Wat voelde ik me rijk zeg op dat bed met die heerlijke knullen naast me en op mijn schoot.

Hier was het trouwens vandaag echt slecht weer met veel regen. Iedere keer als we naar buiten wilden ging het weer regenen. Na het eten scheen de zon en toen nog even snel een uurtje naar buiten gegaan dus. Voor morgen (en de rest van de week) zijn de verwachtingen beter. Zon en droog. Lekker!

Leuk, twee helikopters. Kan Schorrie ze zelf besturen of doet Harrie dat?
Leuk hoor, zelf sushi maken, wil ik ook wel eens gaan proberen, maar moet je daar veel bijzondere spullen voor hebben? Als in rol-matjes e.d.?

Stroom bijna op van computer, dus houd het kort. Ga ook zo naar bed, want ondanks dat het vandaag prima ging nu toch wel moe. Zo nog snel even die buikspier-oefeningen en dan lekker snurkelen.
Oh ja, buikspieroefeningen. Ik doe mee!

Want ik heb momenteel een beetje te veel eh... buik

Trusten, Lien!

Ik ga ook even thee zetten en met man op de bank.

Bye!
Zo Moshje op bed. Beetje rare dag qua slapen dus wat later.

Tijd maakt niet zo veel uit. Moshje drinkt meestal zo ongeveer om 7-10-13-16-19 en 4 uur. Maar kan ook nog wel eens een uurtje anders lopen dus geen rekening mee te houden. Als jij zegt hoe laat je mij komt halen, Mille, dan zorg ik dat kind niet hongerig in de auto zit.

Hebben vanavond nasi rames op, lekker op de bank, en nu film kijken. Into the wild.

Als Moshje mee doet morgen lekker uitslapen!
Into the Wild. Heb ik gezien. Maar geen idee meer waar het over ging. Misschien over een jongen die de wijde wereld in trekt?

Ik ga mijn buikspieroefeningen zo doen. Goed hoor Lien, dat je ze al gedaan hebt . En Wind doet dus mee, goedzo!

Ik ga ook nog beginnen met hardlopen binnenkort. Moeten we elkaar misschien ook nog een beetje in coachen, dat kost wat meer moeite namelijk dan buikspieroefeningen .

Sushi maken is echt heel makkelijk Lien. Ik koop altijd zo'n sushikit bij de supermarkt. Daar zit rijst, rijstazijn, wasabi, soyasaus en matje in. Dan koop ik er krabsticks, avocado, zalm en/of tonijn (100 gram van ieder) en komkommer bij.

Heb net gemaild naar touroperator van vakantie vorig jaar om te vragen of ons plekje nog vrij is in het hoogseizoen. Wie weet wordt dat hem toch.....

Nu even oefeningen doen
Into the wild! Nou, wat toevallig. Ik las er over in de Linda en zei vanmorgen tegen GW dat me dat een goede film leek. Ben benieuwd hoe je hem vond, Peb!

Wij zitten Miljoenjacht te kijken en het is rete-spannend
Ik vond het wel een goede film. Maar niet mega goed. Gewoon, leuk om te zien.

Wij kijken Peter R. de Vries.

Camping heeft 'onze' tent nog vrij, precies 2 weken in de zomervakantie.

En we realiseren ons nu dat we ook met zwarte zaterdagen rekening moeten gaan houden enzo. En drukke vrijdagen ervoor. En drukke zondagen erna. Vakantie is nog niet zo simpel .
We hebben de film nog niet gekeken. Waren te moe. Film ligt hier al een paar maanden. Alle muziek is van eddie Vedder, dat is eigenlijk de voornaamste eden om hem te kijken, maar daarnaast lijkt het me een goede film.

Als Mohje zo slaapt (jammert nog) duiken wij ons bed ook weer even in.
Oeoeo, dat klinkt best fijn, weer terug in bed. Zou ik ook wel willen eigenlijk. Ben zo nu en dan nog steeds misselijk, hopeloos, want in bed liggen helpt niet, het is gelukkig na een kwartiertje ook wel weer over. Had jij dat ook Morrie? Dat je nog beetje bleef na-kwakkelen?

We zijn weer eens puin aan het mesten uit de kinderkamers, heb het idee dat we dat tegenwoordig elke week doen, wat een troep is het toch altijd. Ik kan me dat echt van vroeger niet herinneren, maar we hadden dan ook aanzienlijk minder speelgoed.

Verder zijn dochter en Linoleum CD'tjes aan het branden voor de uitnodigingen voor haar verjaardag. Wel lief hoor, ze is er helemaal vol van. We hebben bedacht het liedje vooraf ook maar in karaoke versie op CD te zetten zodat kindjes wellicht thuis ook kunnen oefenen. Dan is het eindresultaat vast mooier .
Dat wordt echt een superfeestje!

Echt heel leuk voor die meiden.

Fijn dat tent nog vrij is, Morrie. Welke periode willen jullie dan gaan? En willen jullie dan dezelfde plek als vorig jaar of is dat precies wat je nu al hebt gevraagd?

Wij hebben een hele leuke paasmorgen achter de rug. OM 10 uur verzamelen bij de buren met de rest van de buren en daarna in twee groepen een paasspeurtocht gelopen door de polder. Daarna eieren geverfd bij de buurvrouw met z'n allen (en wij kletsen en koffie/thee drinken) om vervolgens eieren te zoeken in de speeltuin. Was echt heel gezellig en geloof wel ondertussen traditie aan het worden. Nu is iedereen weer naar zijn eigen huis en spelen de kinderen (stuk of 15) verder in de speeltuin.

Om 16.30 uur naar mijn broertje voor het avondeten en dan is het leuke weekend alweer voorbij! We hebben het echt leuk gehad!
Vrolijk paashaas! (zei Sum gisteren )

Eigenlijk helemaal niet zo vrolijk, want heb ook de kotseritus. Werd vannacht om half twee wakker van de misselijkheid en heb alles eruit gegooid, heb er gewoon spierpijn van nu. Blegh, ik haat spugen. En dus niet mee naar hockeytoernooi, voelde me echt veel te beroerd (en heb tot half drie geslapen, dus maar goed ook). Ben nu met Poppetje bij mijn moeder, wel lekker rustig zo.

Wind ik was van plan om met alle kinderen te komen, ondanks niet-relaxte fase van Poppetje. Sjaak moet hockeyen en kan er dus geen nemen.
Dat si toch prima! Leuk om Dim, Sum en Poppetje in het echt te zien, maar dan mag ik ze zeker daarna nóóit meer door elkaar gooien qua namen

Kotseritus klinkt niet best :(

Wij hebben het een paar weken geleden gehad en is niet fijn.

Kinderen spelen nog steeds lekker buiten en ik ben de kaarten alvast aan het doen. Scheelt morgen een boel werk.

Over een uurtje naar mijn broertje. Ben benieuwd wat we gaan eten.
Wij hebben nog tot 12 uur geslapen en zijn daarna even naar schoonouders gefietst. Nu ligt Moshje weer in bed, gaat Pebblo ook zo en ruim ik een beetje op. Ik vind overdag slapen zonde van mijn tijd en gun het mezelf niet maar het was wel zo heerlijk.

Lien mijn kinderen hebben zoveel speelgoed en andere zooi die bewaard moet (5 lege pakken hagelslag/vruchtenhagel/ vlokken?!) dat ik het niet meer opgeruimd krijg. Als straks nieuwe kamers en doorgeschoven enzo krijgen ze meer opbergruimte dus nu laat ik het maar even zo (tafels op kamers liggen echt vol met rommel, het nieuwe opruimen = als alles maar van de vloer is). Maar met mijn ordeningsdwang breekt het zweet me soms uit.

En het doorschuiven zie ik ook nog niet zo een twee drie gebeuren. Als ik er maar eens toe kwam op zijn minst de zolder op te ruimen. Misschien mijn zusje eens vragen een zaterdag te komen helpen.

Oh grappig. Wij kennen iemand, die noemen we altijd 'het paasei'. Ze heeft een eivormig hoofd en dan ook nog haren strak in een staartje. Nog net geen strik erop zeg maar. En het paasei heeft vanmorgen een paaskindje gekregen! Kan het mooier?
Als ik dan zonder Knorrie kom, let ik ook wel op jouw Pop zo af en toe LLL .

Lien, ja, het duurde hier best lang, dat misselijke gevoel. Kwam paar dagen later dan zo ineens weer opzetten.

En LLL dus ook kotserig, heel irritant.

Wij zijn vanochtend naar de duinen geweest, lekker weer even gelucht. Daarna gegeten en met Schorrie gelego-ed. O ja, en de was die niet gestreken hoeft opgeruimd. Nu wordt er hier weer gehelicopterd en ga ik boven maar eens opruimen.

Ik heb ook zo het gevoel dat we steeds aan het opruimen zijn, maar inderdaad, ze hebben zoveel speelgoed en Knorrie speelt ook steeds meer en maakt dus meer troep. Als je 3 spelende kinderen hebt zal het helemaal wel feest zijn ;). Al lukt het me nu wel al een week om de beneden verdieping bij te houden, maar dan ben je dus wel elke dag bezig met stofzuigen e.d. Als ik rijk was, nam ik een werkster voor élke dag!!

Uit mijn hoofd Wind willen we dan van 24 juli tot 7 augustus gaan. Dan is 'onze' tent namelijk nog vrij. En dat is midden in de vakantie, ook wel lekker als break. Maar vooralsnog is het vooral fantasie hoor. We hebben het geld helemaal niet én nog steeds geen nieuwe droger, én willen zo graag ook dit jaar weer een ruimte in ons huis opknappen.

Wij eten straks lasagna, heb er wel zin in.
Hahaha, dat is grappig Pebb, van dat paasei. Wij kwamen vanochtend iemand tegen die vandaag oma was geworden. Waarop Harrie zei: 'ben je al zo oud dan?' Bleek ze 47 te zijn.

Dat van die pakken die bewaard moeten worden herken ik en vind ik ook erg irritant. Wil daar een grote bak voor aanschaffen voor op Schorries kamer. Hij wil elke wcrol, elk leeg pak, en elke reclamefolder met mooie plaatjes bewaren om mee te knutselen.
Ha fijn, iemand die mee op Poppetje let. Ik heb trouwens wel het idee dat ze iets minder klimmerig aan het worden is, op het kinderdagverblijf zeiden ze het ook al. En ze begint eindelijk af en toe op een meisje te lijken, want loopt de hele dag met tasjes te sjouwen ineens. Mijn moeder heeft gelijk een roze voor haar gekocht .

Onze poets is 48 en heeft al twee kleinkinderen.

En melkpakken enzo bewaren gebeurt hier helemaal nog niet. Maar ik heb ook niet van die knutselaars.
Ja, die bewaardrift, elk touwtje, knoopje, veertje of wat dan ook wordt bewaard, alsof ze er een nest mee gaan bouwen . Gelukkig vandaag ondanks af en toe een druppel al de hele tijd buiten, scheelt zooi en scheelt ook narrige kinderen. Net met BNJMN lekker een stuk gefietst, dat ruimt ook op in mijn hoofd. Hoop wel dat die vlagen van misselijk zijn snel over zijn, want ik vind het niets. Maar als ik er dunner van wordt is dat dan wel weer een positief bij-effect .
O ja Wind, ik moet nog even kijken hoe agenda's hier op elkaar passen. Linoleum houdt niet van feestjes van mijn vriendinnen (ik zeg het maar zoals het is ) en moet even kijken in welke samenstelling het zou kunnen. Zie het eerlijk gezegd ook niet zo zitten met BNJMN op pad te gaan, maar dan moet Linoleum er dus wel de hele middag zijn en hij heeft juist weer afgesproken de zondagen te gaan mountainbiken. Sja, het is geen hockey (dat is ook op zondag, maar maar een uurtje, om 11.00 uur van dochter), maar dit kost ook tijd (en ik ben ook wel een tikje bezorgd dat hij ergens in de bush klettert, maar goed, ik ben een mietje met snelheid).
Enne, als ik 48 ben dan is eeeh... BNJMN 12, nog geen kleinkinderen dan, of dochter moet iets heel ongewensts doen, zij is dan wel al 18, o help .
Jaja Lien, de zoon van onze poets was 18 toen hij voor het eerst vader werd. Dim is trouwens 19 als ik 48 ben, dus het zou ook hier zomaar kunnen....

Ik zit weer te werken, dat artikel heeft echt wel mijn vakantie verpest zeg. Maar goed, had het ook gelijk moeten doen en niet steeds moeten uitstellen.
Apie is 21 jaar als ik 48 ben dus en Japie 18 jaar zou dus zomaar kunnen... Dat is best wel vroeg hè?

Mijn ouders zijn ook een redelijk jonge opa en oma en dan heb ik, het jongste kind, hun grootouders gemaakt en niet eens mijn oudere broers.

Gets, dat kotsen hoop ik echt even over te slaan. Ik vind het echt vreselijk! Is het nu weer over LLL?

Wij hebben heerlijk uitgeslapen en daarna even met zijn tweeën het huis opgeruimd zodat we deze week lekker opgeruimd beginnen. Dat is wel lekker zeg.

De klanten van morgen hebben hun afspraak verzet dus morgen onverwacht een kantoordag. Ook wel lekker om zo te beginnen.

Net kaasfondue gemaakt maar die is mislukt...

Zo raar ik heb het recept gevolgd maar het werd een rare substantie. Het bleef niet plakken aan brood of groenten en is dus zo de vuilisbak in gegaan. Volgende keer doe ik het gewoon weer met gruyere kaas ofzo.
Ik ga nu met een warme chocolademelk lekker vroeg naar bed. Lekker tv kijken... Ik wil dit ontspannen gevoel nog even vasthouden.
Ik heb echt een superlekker kaasfondue recept. En lukt altijd. Lien, Wind en Morrie hebben eens bij mij gekaasfondued (?), dat was de eerste keer dat ik het maakte.

Als ik 48 ben zijn mijn kinderen, 18, 16 en 10. Nee, dan ben ik vast nog geen oma. En dat is al over 10 jaar!

Een buurman van mijn vader is schrijver. En voor zijn laatste boek heeft hij gevraag of hij voor het omslag een schilderij van mijn moeder mocht gebruiken. Dat boek heb ik nu van mijn vader gekregen, gek hoor. Mama weet het zelf niet eens. Ze staat ook vermeld in het boek en de schrijver heeft het gesigneerd en daarbij gezet "ter nagedachtenis van [naam moeder]".

Ik heb helemaal geen ontspannen gevioel. Ben hartstikke opgefokt. Man, wat een onrust in mijn lijf...
quote:lilalore schreef op 05 april 2010 @ 16:13:Onze poets is 48 en heeft al twee kleinkinderen.

Ik las eerst 'onze poes'. Da's een oude kat, dacht ik, en toen pas dat dat niet kan en ik dus iets verkeerd gelezen moest hebben

Als ik 48 ben is Maxi 25! Je weet maar nooit..

En leuk Lila, dat je kinderen meekomen naar Wind!

Vervelend zeg, al die mensen met kotseritus hier. Yugh. Hopelijk is het snel over!

Ik ga zo lekker lang douchen en dan met boek mijn bed in. Hele dag door drukke dierentuin gesjouwd en net nog hardgelopen.

We gaan de 23e meedoen met Singelloop hier, dat was ons streven ooit toen we afgelopen herfst begonnen. Vanavond vast een keer de hele route gelopen; 6.6km in 38 minuten. Viel me alles mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven