weer blaasgruis.......

05-04-2010 16:03 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kater heeft, volgens mij, voor de 2e achtereenvolgende keer blaasgruis.

Morgen wil ik weer een afspraak maken met de dierenarts.

Hoij plast weer overal binnen.

het klinkt misschien truttig, maar ik kan daar niet meer tegen, overal druppels vinden...

Ik heb vroeger een poes gehad die geen blaasproblemen had, maar gedragsproblemen, en die dus ook overal plaste, vanalles mee geprobeerd maar ze bleef het doen. Alles stonk altijd, beestje is nog 19 geworden ook.

Ik wil dat niet meer, ik wil niet meer altijd pis opruimen, altijd checken of er niks stinkt, altijd me schamen voor visite.

Het begint nu weer met deze kater dus, voor de 2e keer.

Hij mag al nooit meer op de slaapkamers, maar net schoot hij per ongeluk mee, en ik zag hem gelijk sproeien tegen mijn kledingkast.

Ik zit er echt wel een beetje doorheen, ik zie weer jaren vol stank voor me, weer alle vloerbedekking naar de knoppen.

Ik doe hem nu veel buiten en als hij binnen is hou ik hem steeds in de gaten, maar ik raak er zelf gestress van.

Bij zijn vorige blaasgruis probleem, dat wel overging met medicijnen, plast hij op de aanrecht, op het fornuis, tegen de laptop van mijn zoon, werkelijk overal.

Ik wil dit niet meer, ik ben ongerust dat het steeds terug zal komen, en dan weet ik het ook niet meer.

Het begon dit weekend al, ben al het hele weekend gestrest als hij binnen is, kan niet ontspannen omdat ik hem steeds in de gaten moet houden, ben steeds boos op hem, terwijl hij er ook niks aan kan doen.

Moest even mijn verhaal kwijt... , ik weet het gewoon niet meer.
Het is natuurlijk geen geruis, maar gruis..
Geruis klinkt wel veel idyllischer.

Maar vervelend voo je kat.

Wanneer die van mij last heeft koop ik een zak "Struvite" kattenvoer van Prins. Daar gaat het netjes van over. Vervolgens uitsluitend regulier kattenvoer geven van bijvoorbeeld Prins of Cara Cat.

whiskas is funest voor katten die aanleg hebben voor blaasgruis. Niet geven dus!

Beterschap voor je tijger.
Pearle, ik herken je probleem.

Een van mijn (inmiddels overleden) katers had dit ook.

Medicijnen mochten niet meer baten.

Ik heb de kat toen laten opereren, waarbij zijn plaskanaal is verwijdt.

Geen makkelijke oplossing maar wel effectief.

Is dit misschien ook iets voor jouw kater?

Sterkte meid.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
En dat je van een plassende kat, stapel wordt, nou dat begrijp ik helemaal!!.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Het is ook door de ervaring met de andere, overleden poes, dat ik er nu wat panisch over doe....

Ik wil niet meer altijd alles controleren, schoonmaken, weg moeten gooien.

Komt misschien niet echt doerenliefhebberachtig over, maar het is me even allemaal teveel.
Deze kat eet bijna nooit blikvoeding, houd hij niet van.

Ik ga eens googlen op het voer van Prins.

En Binkie, hoe plast je kat dan nu? net als een poes zeg maar?
Probeer echt dat Struvite-voer te geven, Pearle.

(Ik heb geen aandelen, maar wel een heel goede ervaring hiermee.)
Mijn kat heeft het ook nu.

Hij heeft al geen piemel meer en staat op het zwaarste voer.

Inmiddels zit hij in zijn 9e week antibiotica en herken het moe worden van overal pis te moeten ruimen.

Maar, je kat heeft al pijn genoeg. Hij sproeit, jij boos, kat stress, waardoor meer gruis (dat kan dus echt!).

Probeer het te negeren en naar de DA met hem.

Vang 12u van te voren een plasje op
erg zielig voor de kat, zeker als je ook nog boos op hem bent, terwijl hij gewoon ziek is. Het geeft bij een kat erg veel pijnlijk ongemak hoor. Het kan zelfs gebeuren dat de blaas overvol raakt en er een acute niervergiftiging optreedt. Overleg eens met de dierenarts of het niet beter is hem aldoor op blaasgruisvoer te zetten.
Plasje opvangen hoeft niet bij mijn dierenarts, vorige keer haalde ze er met een spuitje gewoon wat urine uit.

Bedankt voor je tip van het voer, Zoete.

Kat is nu buiten, maar ik zit met de deur op slot, want het is ook nog zo'n handigerd die zelf deuren kan opendoen.

Vandaar dat de klinken van de slaapkamerdeuren omhoog staan...

Het is eigenlijk een heel lief beest hoor, stoere grijswitte kat, de baas van de buurt.

En het doet me goed om even mijn hart te luchten, zonder gelijk veroordeeld te worden

Ik heb na de vorige behalndeling van dat dure voer bij de dierenarts gekocht, diverse keren.

Maar dat is zo waanzinnig duur, ben alleenstaand met 2 studerende kinderen, dus dat ging gewoon niet meer.
Je zegt dat dit de tweede keer is.

Heeft hij wel op blaasgruisdieet gezeten vanaf de eerste keer?????
Maar als je dat niet geeft Pearl, heeft hij heel snel weer blaasgruis met alle gevolgen van dien. Hij kan daar dood aan gaan.
Mijn kat had ook last van blaasgruis. Ik heb hem toen Hills urinary gegeven en sindsdien heeft hij nergens last van.

Het belangrijkste is dat hij gewoon veel en vaak drinkt. Ik doe ook overal extra water bij. Bij zijn natvoer gooi ik een plens heet water (dan meurt het nog meer waardoor de katten er als een gek op afgaan) en staat er in de keuken, badkamer en op de eettafel een kom met vers water.

En als je naar de dierenarts gaat vraag dan wat voor blaasgruis hij heeft. Struviet of Calciumoxolaat (bij het laatste kan het alleen nog met een operatie verwijderd worden).

het is wel heel belangrijk om zsm naar de dierenarts te gaan..ik weet dat je al gaat, maar wilde het toch nog even benadrukken.
Poelepoelepoelepoes!
quote:pearle schreef op 05 april 2010 @ 16:22:

Plasje opvangen hoeft niet bij mijn dierenarts, vorige keer haalde ze er met een spuitje gewoon wat urine uit.

Kat is nu buiten, maar ik zit met de deur op slot, want het is ook nog zo'n handigerd die zelf deuren kan opendoen.

Het is eigenlijk een heel lief beest hoor, stoere grijswitte kat, de baas van de buurt.

En het doet me goed om even mijn hart te luchten, zonder gelijk veroordeeld te worden

Ik heb na de vorige behalndeling van dat dure voer bij de dierenarts gekocht, diverse keren.

Maar dat is zo waanzinnig duur, ben alleenstaand met 2 studerende kinderen, dus dat ging gewoon niet meer.

Aaah,ik heb mijn antwoord al.

Ja sorry hoor..maar dan vind ik het niet raar dat het terugkomt en eerlijk gezegd word ik daar een beetje boos van want niet nodig!!

Er is ook wel een wat goedkopere variant voor blaasgruisvoer.

Ik ga de link even zoeken..
Niets zo vies als overal kattenpies in huis. Ik herken je gevoel daarover. Alleen je kat kan er écht niets aan doen. Dus hup, naar de dierenarts, speciaal (goed!) voer voor hem kopen eventueel ook eens langs een alternatieve dierenarts voor druppels e.d. en als het dan nog zo is mag je hier weer komen klagen.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /sanabelle

daar dus...
quote:pearle schreef op 05 april 2010 @ 16:22:

5 kg voor 40 euro geloof ik.

Je moet gewoon slim shoppen. En onderzoek doen waar het het goedkoopste is. Soms scheelt het 5 euro per dierenarts en is het online nog vele malen voordeliger als je het groot inkoopt. Verder proefzakken aanvragen bij verschillende bedrijven (Prins, Hill's, Royal Canin), op marktplaats (er zijn veel mensen die hun 'oude' brokjes wegdoen na het overlijden van hun kat), etc..

Maar k moet nu wel zeggen dat het wel een beetje je eigen schuld is. Als hij het al een keer heeft gehad en je weet dat hij andere voeding nodig heeft, maar het niet geeft... dan vraag je om brokken natuurlijk.
Poelepoelepoelepoes!
Als je kat gevoelig is voor blaasgruis dan gaat dat doorgaans niet 'over'. Dat hij er de vorige keer ziek van was is, daar is hij wel van genezen, maar zijn blaasgruisprobleem is niet genezen. Je zult je kat dus op dieet moeten zetten. Struvite voer kun je bij de dierenarts kopen. Mijn dierenarts heeft twee varianten. Eén voor als mijn kat ziek is, dit voer is zuurder en lost aanwezig blaasgruis op. Dit voer is echter zo zuur dat het niet goed geschikt is als dagelijkse kost. Daarom is er ook een maintenance variant. Dit voer is zuurder dan gewoon voer waardoor blaasgruis geen kans krijgt te ontstaan. Met dit voer kun je bestaand blaasgruis echter niet te lijf gaan. Dus als je kat nu weer ziek is zou ik hem toch echt even laten bekijken door de dierenarts.
Thnx Bieb
quote:biebelie schreef op 05 april 2010 @ 16:26:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /sanabelle

daar dus...

Ik weet dat ik niet had moeten stoppen, maar het was gewoon niet te betalen, omdat de andere poes (zonder problemen) het ook mee at.

Maar dit is in ieder geval al de helft goedkoper dan bij de dierenarts!!!!!

Bedankt.
Die link van mij is nog geen 5 euro per kilo.

Als je dat niet kunt betalen???
Ik weet het het is hastikke duur.

Bij mij eten 3 katten het dure voer terwijl er eentje een gevoelige blaas heeft.

Maarja,ik vind het wel mijn verantwoordelijkheid dat ze pijnvrij door het leven gaat.

Ik hoop echt dat je de brokken gaat kopen.
Van het hoogwaardige voer heeft een kat ook beduidend minder nodig. In 'gewoon' voer zitten namelijk veel meer hulpstoffen (=meuk ipv voedinsstoffen). Je kat eet een overschot aan brokjes waarschijnlijk wel op, dus je moet zelf goed opletten dat je matig bent met geven.
Hier 4 katten, 3 op verschillend dieetvoer. Ze krijgen dus allemaal apart eten. Dus dat moet helemaal makkelijk te doen zijn voor 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven