LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Haha, je hoeft het niet door te strepen hoor Lien, ik heb me dat ook al heel ernstig voorgenomen. Stom gedoe ook altijd.

Ik ben ook zeker niet altijd heel relaxt, maar vind tot nu toe de meeste kinderen wel leuk. En zoveel heb ik er niet te spelen, Dim is niet zo'n afspreker.

En fijn dat het niet aan jou lach Morrie .
Hahahaha.

Ik denk dat het ook verandert nu ze groter worden. Ze worden mondiger ofzo. De eerste keren dat Schorrie met dit jochie afsprak was er niets aan de hand, maar de afgelopen keren was het me al opgevallen dat hij zo brutaal was en slecht luisterde.

Het volgende hoeven jullie niet te lezen, is alleen maar voor mezelf .

Heb geen rust in mijn kont. Wil het volgende doen:

paar rekeningen betalen

rekeningen naar zorgverzekeraar sturen

boekhouding naar boekhouder sturen

boodschappen

wehkamp pakket terugbrengen

was binnenhalen

nieuwe was ophangen

Moet lukken in een paar uurtjes, maar ben een beetje opgefokt en weet niet waar te beginnen. Gewoon bovenaan het rijtje dan maar!
Oh balen LLL. Maar wel lekker dat het nu af is dan maar.

Soms heb je er echt wel erge kinderen bij. Ik hielp eens op school en had ook een heel verveleend kereltje. Telkens weglopen, helemaal niet luisteren. Toen ik later zei dat het me best tegenviel, begonnen alle moeders over dat jochie, dat het zo'n vervelend ventje was. En dat vond ik dan ook weer zielig.

Nath, ik weet waar het aan ligt en ik moet er iets aan doen. Ik doe mijn best. Als ik het hier ga opschrijven wordt het een hele lap en daar heb ik a) geen tijd voor en b) wil ik jullie niet al te veel lastig vallen met mijn sores. Ik kom er wel uit.
Ik had ook een lijstje vandaag en heb dat waar ik het aller meeste tegenop zie al gedaan: een afspraak maken met de oppasmoeder. Morgenochtend om 11 uur.

Herkennen jullie het dan niet dat ik mijn kind niet wil wegbrengen? Ik lig er werkelijk wakker van en krijg er buikpijn van. Ik wil nu nog bij mijn kind zijn en weten wat het doet en waar het is. Ik wil mijn Moshje nog niet loslaten.

Als ze eenmaal groter zijn heb ik er geen enkele moeite meer mee. Ben met GP en KP nu echt superrelaxed, ik heb ze het hele weekend amper gezien. Maar kinderen die nog afhankelijk van mij zijn moeten bij mij zijn. Maar helaas heb ik geen keus meer. :(

Pebblo is er slecht aan toe. Hij is nu naar huis om te slapen. Vorige week heeft hij 2 dagen gewerkt, ik denk dat dat al te veel is. Na een dag werken is hij een hele dag helemaal kapot.

Het gaat er op uit draaien dat ik straks op maandagochtend, dinsdag, donderdag en vrijdag werk en Pebblo slechts nog op zaterdag en missschien wat rustige administratieve dingen op andere dagen. Vanmorgen heeft hij de boekhouding gedaan, nu is hij naar huis om te slapen.

Ooit hadden we dit anders bedacht.

Soms denk ik dat ik moet stoppen met borstvoeding. Moshje drinkt 's avonds, 's nachts en in de vroege ochtend heel goed. Overdag drinkt hij heel slordig en onrustig en is heel snel klaar. Vaak is het bijna een worsteling en zeker in gezelschap werkt het niet. Misschien gaat hij dan ook wel van de nachtvoeding af. Hij drinkt nu om 19.30 uur, wordt onrustig als wij naar bed gaan maar slaapt wel verder als ik hem zijn speentje geef. Vervolgens wordt hij dan om 1 uur en om 2 uur wakker en slaapt verder met speentje, drinkt ergens rond 3-4 uur en is klaarwakker om 6 uur. Ik slaap dus nooit langer dan 2-3 uur onafgebroken.

Daarbij mijn zorgen om Pebblo en hoe er mee om te gaan. Moet daar echt een weg in vinden, beetje aanpassen en beetje doorleven. Voor Pebbeltjes moet het zo veel mogelijk gewoon doorgaan in ieder geval.

En dus wil ik dat mijn huis netjes is, dat mijn was op orde is en dat het opgeuimd en klaar is. Pas als het klaar is mag ik van mezelf gaan ontspannen en het resultaat is dat ik dus helemaal niets voor mezelf doe omdat ik nooit klaar bén. Mijn naaimachine staat al weken onaangeroerd op tafel te wachten tot ik aan die tas begin die ik in mijn hoofd al bedacht heb. Maar nee, éérst moeten er stukken op broeken genaaid en dan is mijn tijd alweer om.

En zo dus toch wat van mijn sores neergekwakt. En ik weet waar het fout gaat maar moet er nu alleen nog iets mee doen. :-)
En ik kon altijd leunen op Pebblo en nu niet. En ik kon altijd leunen op mijn moeder, of in ieder geval even uithuilen en weer door gaan. En nu niet.

En mijn grote Pebbeltjes meenemen om op te passen, dat biedt iedereen aan, maar daar zit ik helemaal niet op te wachten, heb van die jongens helemaal geen last, die gaan hun gang wel.
Jeetje Pebbles, het klinkt ook wel als heel veel allemaal. Is er niets wat je uit kunt besteden? Vragen of je schoonmoeder wat mee kan helpen in huis bijvoorbeeld? Of extra huishoudelijke hulp inhuren? Jullie zitten natuurlijk ook wel echt in een bijzondere situatie nu. Zou je niet in aanmerking komen voor iets van thuiszorg ofzo, nu blijkt dat het chronisch is bij Pebblo. Of zeg ik nu iets heel raars...

En is het een idee om de borstvoeding te combineren met flesvoeding? Dat je de goede voedingen aan de borst blijft geven en de onrustige vervangt door een flesje? Ik heb altijd vanaf dat ze naar het kdv gingen aangevuld met flesvoeding en dat gaf mij veel rust, dat het 'moeten' eraf was.
En waar ik ook van baal (en vorige week dinsdag van flipte) is dat alleen bij mij Moshje tussen elke voeding ook een uurtje of langer slaapt. Dus schoonmoeder past vandaag op, en Moshje is vannavond helemaal over zijn toeren. Zij zegt dat hij echt geen slaap heeft, ik denk dat ze de signalen niet ziet. Zolang hij aandacht krijgt blijft hij wel lachen. Ik belde net, hij heeft vanaf vanmorgen half 8 nog maar een half uurtje geslapen in de wagen.

Pebblo krijgt hem ook niet in bed, heeft de rust niet.

Dus vorige week dinsdagavond had ik een kind dat al 2 uur ontroostbaar overstuur was, moest ik ook nog oppas gaan regelen voor donderdag en vrijdag en dat trok ik niet. Ik kon niet relativeren en stampvoette overstuur met kind de trap af: "Niemand ziet waar mijn kind behoefte aan heeft en dan moet ik hem ook nog gaan wegbrengen!"

Overbodig te zeggen dat dat mijn kind ook niet ten goede kwam en Pebblo heeft hem uiteindelijk in slaap gelopen.
En ik herken het niet, van de gastouder. Wel van vriendinnen, die ook vreselijk veel moeite hadden om hun kleine baby weg te brengen, maar ik ben bij alledrie fluitend weggefietst van het kinderdagverblijf. Heb ik me wel schuldig om gevoeld hoor, omdat andere moeders dat dus niet hadden, maar ik had altijd zo'n goed gevoel bij het kinderdagverblijf. Maar ik heb ook nooit het idee gehad dat ik nou perse degene was die het beste voor mijn baby kon zorgen. Als ze groter worden heb ik dat meer, maar die kleine babietjes, als je die maar genoeg knuffelt en er regelmatig een flesje en slaapje tegenaan gooit komt het wel goed dacht ik altijd.
Oh, ongeveer tegelijk gepost, maar dat had ik dus niet met mijn kinderen. Die sliepen bij mij ook niet .
Nee, dat herken ik niet in die mate als jij het hebt Pebbles. Maar ik had ook een andere insteek, namelijk dat het leuk is voor de jongens om onder andere kindjes te zijn, ook als klein kind. Voor mij werd het nuttige met het aangename verenigd. Ik heb het nooit gezien als 'niet bij de moeder zijn'.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat jij nu meer leidt onder het idee dat je hem weg moet gaan brengen, dan dat je straks daadwerkelijk doet als hij een paar dagen bij de oppasmoeder is. Dus ik zou zorgen dat je snel doorpakt (goed dat je voor morgen al een afspraak gemaakt hebt!), dan ben je door de zure appel heen.

Stoppen met de borstvoeding, dat is iets waar je zelf klaar voor moet zijn. Af en toe er over nadenken nu maakt misschien dat je er langzaam naar toe groeit.

Misschien helpt het je als je denkt dat het tijdelijk is Pebbles. Dat jij zoveel meer moet werken. Pebblo gaat toch vast op termijn weer enigszins opknappen en kan dan ook weer wat meer betekenen.

En ontspannen is belangrijk. Maar als het jou ontspant om het huis schoon te maken is dat ook goed toch? Al denk ik wel dat je misschien ook op dat vlak moet kijken of je iets meer hulp kunt krijgen. Hulpen iets vaker laten komen, of hen de was mee laten nemen, of de strijk? Even investeren in wat tijd voor je zelf.

Als laatste: vergeet niet van Moshje te genieten. Doe je wel denk ik, maar het is je laatste baby en deze tijd gaat zo snel voorbij. Je hebt het zo druk met alles. Wat dat betreft is bv juist nog wel fijn denk ik. Q-time met Mosh.
O, alweer heel veel posts tussendoor.

Ja, dat is lastig als je schoonmoeder de signalen niet oppikt. Maar dat wil niet zeggen dat de oppasmoeder dat niet ook doet. Daarnaast, die heeft geen tijd om de hele dag met Mosh te keuvelen, dus die zal hem eerder op bed leggen, en eerder even laten liggen totdat hij in slaap valt.

Ik zou dat ook tegen haar zeggen, dat je het belangrijk vindt dat hij aan zijn rust komt, omdat je zelf anders de hele avond met een overstuur kind rondloopt.
Normaal ga ik als een gek was wegvouwen op maandagavond omdat anders mijn schoonmoeder het doet. Ik heb het nu laten liggen. Maar vragen of ze het doet durf ik niet.

Ik heb wel huishoudelijke hulp. Maar met een hond moet er sowieso dagelijks gestofzuigd (al slaan we wel eens een dag over) en de Pebbeltjes maken natuurlijk ook gewoon rommel. En Pebblo ruimt ook niets meer op. Hij pakte vrijdag de frituurpan uit de schuur, normaal ruimt hij hem dan weer op en nu heb ik dat vanochtend maar gedaan. De dingen die hij normaal wel deed (vuilniszakken, opruimen, stofzuigen) kan hij nu niet meer opbrengen, maar ondertussen heeft hij doordat hij zich zo rot voelt wel behoefte aan rust (in de vorm van opgeruimd en geen chaos) om hem heen.

Overigens vraagt hij mij niets hoor. Hij wil mij niet extra belasten. Maar ik leg me wel zelf van alles op.
quote:[message=5661688,noline]Pebbles schreef op 06 april

Overigens vraagt hij mij niets hoor. Hij wil mij niet extra belasten. Maar ik leg me wel zelf van alles op.

Volgens mij ben jij er heel goed in om jezelf van alles op te leggen.

Leg jezelf dan ook op dat je een x tijd per dag of week iets voor jezelf doet.
quote:Morrie schreef op 06 april 2010 @ 13:21:

Als laatste: vergeet niet van Moshje te genieten. Doe je wel denk ik, maar het is je laatste baby en deze tijd gaat zo snel voorbij. Je hebt het zo druk met alles. Wat dat betreft is bv juist nog wel fijn denk ik. Q-time met Mosh.Ja, vind ik ook. Als hij zo lekker tegen me aan ligt te drinken dan geniet ik er ook zo ontzettend van. Mijn kleine schatje. Morgen is hij 5 maanden, laat ik dan in ieder geval die 6 maanden volmaken. Ben eigenlijk niet aan stoppen toe.
quote:lilalore schreef op 06 april 2010 @ 13:20:

Als ze groter worden heb ik dat meer, maar die kleine babietjes, als je die maar genoeg knuffelt en er regelmatig een flesje en slaapje tegenaan gooit komt het wel goed dacht ik altijd.

Ik heb er moeite mee dat iemand die niet eigen is, dan 'intiem' is met mijn baby. Doe dat wel gelijk af met 'beter dat ze met hem knuffelen en veel aandacht geven!' maar toch.

En dat Moshje met andere kinderen is? Boeien. Daar heeft hij nu nog helemaal geen boodschap aan. Bovendien heeft hij 2 brors en gaat hij als hij 2 jaar is sowieso 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal.
Ik denk dat als het eenmaal zover is het je vast mee zal vallen. Ik vond het altijd zo leuk om te zien dat de leidsters van het kdv zo oprecht dol waren op mijn kinderen. En ik geloof nog steeds dat dat oprecht was/is, ze zijn altijd blij ze te zien en zelfs de leidsters van Dim komen af en toe via hyves nog informeren hoe het nu met hem gaat op school. Als je een goede gastouder vindt wordt die vast ook al snel een beetje 'eigen'. En wat Morrie al zegt, die zijn ook handig met babies, zij krijgt hem vast wel in slaap.
quote:Pebbles schreef op 06 april 2010 @ 13:31:

[...]

En dat Moshje met andere kinderen is? Boeien. Daar heeft hij nu nog helemaal geen boodschap aan. Bovendien heeft hij 2 brors en gaat hij als hij 2 jaar is sowieso 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal.Naast dat ik het absoluut niet met je eens ben (die broers zijn niet van zijn eigen leeftijd, en ook een kind van 6 maanden vindt het leuk om naar andere kleine kindjes te kijken, daar hoef je geen 2 jaar voor te zijn) vind ik dat als je ergens ook niet de leuke dingen van wílt zien, je het voor jezelf ook wel erg moeilijk maakt. Dan heeft het ook weinig zin om te proberen jou op te beuren en de leuke kanten ergens van in te laten zien.
Ja joh, ze is al 27 jaar gastouder dus dat komt vast wel goed. En ze zegt dat ze dol is op die kleintjes (ze doet ook voor- en naschoolse opvang) en de persoonlijke aandacht zo belangrijk vindt. Ik houd me dus ook voor dat het straks reuze mee zal vallen.
quote:Morrie schreef op 06 april 2010 @ 13:44:

[...]

Naast dat ik het absoluut niet met je eens ben (die broers zijn niet van zijn eigen leeftijd, en ook een kind van 6 maanden vindt het leuk om naar andere kleine kindjes te kijken, daar hoef je geen 2 jaar voor te zijn) vind ik dat als je ergens ook niet de leuke dingen van wílt zien, je het voor jezelf ook wel erg moeilijk maakt. Dan heeft het ook weinig zin om te proberen jou op te beuren en de leuke kanten ergens van in te laten zien.

Is waar. Mijn reactie stond er onaardiger dan bedoeld.

Maar, ik denk niet dat een kdv of gastouder slecht is voor een kind. Ik ben het er alleen niet mee eens dat het leuker zou zijn of beter voor een kind dan thuis (maar dat zeg je ook niet). Ik zie wel het belang van een peuterspeelzaal als ze 2 jaar zijn.

Die discussie heb ik wel vaker gevoerd namelijk.
En ik moet mezelf inderdaad minder opleggen, beter leren de boel de boel te laten en niet altijd toe te geven aan mijn 'dwang tot opruimen en op orde zijn'.
quote:Pebbles schreef op 06 april 2010 @ 13:49:

[...]

Is waar. Mijn reactie stond er onaardiger dan bedoeld.

Maar, ik denk niet dat een kdv of gastouder slecht is voor een kind. Ik ben het er alleen niet mee eens dat het leuker zou zijn of beter voor een kind dan thuis (maar dat zeg je ook niet). Ik zie wel het belang van een peuterspeelzaal als ze 2 jaar zijn.

Die discussie heb ik wel vaker gevoerd namelijk.Nou, het irriteerde me wel eerlijk gezegd. Niet dat ik het onaardig vond, maar wel dat je overduidelijk niet de leuke kanten wilt inzien. Je maakt het jezelf zo moeilijk daarmee, en daar zit je toch helemaal niet op te wachten op dit moment? Genoeg zorgen. Probeer het van de positieve kant te bekijken, dat scheelt je zoveel buikpijn en slapeloze nachten .
En nu ga ik aan mijn laatste taak van de lijst: Wehkamp retourneren.
Dat is dan lekker Morrie, je lijstje bijna afgewerkt. Ik laat wehkamp gewoon afhalen trouwens.

Ik weet niet of ik de leuke kanten niet wil zien. Ik meen het wel, dat andere kindjes in mijn ogen nu nog niet zoveel zullen toevoegen of dat hij daardoor beter af is dan bij mij thuis. Het is wel zo dat het meer mijn idee en gevoel is dan van Moshje zelf, dat hij het beste af is bij mij. Als de gastouder lief is (en zo komt ze echt wel over) dan is het voor Moshje ook goed en zal hij het net zo naar zijn zijn hebben als thuis..

Maar goed, morgen heb ik vrij en ga ik vooral doen wat ik zelf wil. Dus geen was of huishouden maar lekker buiten zijn en die tas maken die ik heb bedacht.

Toch wel lekker even van me af te schrijven.
Heel goed Pebbles, morgen lekker dagje dingen voor jezelf doen. En hier van je afschrijven moet je ook gewoon doen, mij belast je er in ieder geval niet mee .

En of je de leuke kanten nou wel of niet wil zien, ik denk echt dat je ze vanzelf zult merken als het eenmaal zover is. Want met alle drukte die jullie nu hebben zal het vast veel rust geven om twee dagen in de week de zorg voor Moshje ergens anders te hebben. En zo'n ervaren gastouder klinkt wel heel leuk, wij hadden vroeger ook zo'n vrouw in de straat wonen, en die deed het ook echt omdat ze het zó leuk vond die kleine kinderen. Dat weet ik heel zeker omdat ze op een gegeven moment de staatsloterij wonnen en zij toch gewoon gastouder bleef .
En ik laat Wehkamp trouwens ook altijd ophalen Morrie, kost maar een euro extra toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven