En ineens is het stil

05-04-2010 16:37 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje zitten nadenken of ik al dan niet een topic zal openen maar merk dat ik toch sterk de behoefte heb om het van mij af te schrijven dus dan toch.

Er gaan al wel meer topics over dit onderwerp maar wil niet iemand zijn of haar topic vervuilen.

Een maand of twee geleden heb ik een leuke man leren kennen. Was toch wel liefde op het eerste gezicht. Afgelopen twee maanden elkaar met regelmaat gezien. Wel is het al die tijd zo geweest dat afspreken soms wat moeizaam gaat. Maar we hebben wel veel contact en we zijn ook alle twee op vakantie geweest (niet samen) en hebben toen ook gebeld (zijn initiatief).

Hij is attent, komt met bloemen, kleine grappige cadeautjes, originele ideeën en doet ook echt moeite voor die dingen zoals dat hij soms dingen voor mij doet die echt veel tijd kosten.

Heb al veel vrienden van hem ontmoet en daaruit blijkt uit veel dingen dat hij het met hun vaak over mij heeft en ze zeggen allemaal dat hij mij heel erg leuk vindt en dat ze hopen dat ik bij hem blijf.

Maar ja dat afspreken met elkaar blijft moeilijk. Vaak moet het vanuit mij komen, maar hij reageert wel altijd heel enthousiast, zegt ook regelmatig dat hij zin heeft mij te zien en als hij mij ziet is hij echt ontzettend lief voor me en laat echt blijken dat hij het zo leuk vindt om mij te zien.

Heb hem nu afgelopen vrijdag voor het laatst gezien, was wederom erg gezellig en we hebben het er zelfs over gehad om volgende maand samen naar Parijs te gaan. Allemaal koek en ei zou je dus zeggen.

Alleen sinds dat moment is het stil. Heb zaterdag hem gebeld en gesmst, hij neemt niet op en krijg slechts 1 sms terug. We hadden half afgesproken om gister samen ergens naar toe te gaan, dagje Maastricht of zo. Dacht in eerste instantie (bellen was zaterdagavond pas laat) ach die zal slapen dus sms hem nog even concreet daarna wat nu precies zijn plannen zijn voor eerste Paasdag.

Maar helemaal nul bericht of telefoontjes meer gehad, complete stilte.

Vraag mij echt af wat er ineens aan de hand is. Dit heeft hij nooit eerder gedaan, hij reageert altijd niet altijd binnen een uur maar wel altijd en ook neemt hij zelf vaak initiatief tot contact. Maar wat kan er nu toch ineens aan de hand zijn? Ik snap er echt helemaal niks meer van. Gister was ik vooral verdrietig, nu begin ik toch wel boos te worden.

Zie ik iets over het hoofd? Ben ik blind geweest? Ik weet het niet. Snap ook wel dat jullie niet in zijn hoofd kunnen kijken maar goed .

Bedankt alvast voor de reacties!
O ja en meer zou ik echt niet doen. Het moet vooral LEUK zijn!! En je wil toch een man geen baby boehoewweieweieee
quote:Barcelona30 schreef op 06 april 2010 @ 10:35:

@ Zamirah, ik snap jouw bericht echt niet.ik wel hoor.. het sleutelwoord is "wippen"
@Nieuwe auto en Zamira Ja en waar hebben we het hier in godsnaam over wippen? Ik vind het een leuk forum maar sommige reacties zijn zo triest met van die mensen die niet eens kunnen lezen. Waar dat mens dat langswippen vandaan haalt en dat aangegeven van geen tijd en dan wel langs willen wippen, knap, staat toch echt helemaal nergens.
Ik dénk zomaar dat Zamirah 2 topics verklutst.

Er loopt nl nog een topic "sms na leuke date" en de meneer in kwestie aldaar wil `s avonds langskomen.

Vandaar!
quote:Rooss4 schreef op 06 april 2010 @ 13:45:

Er loopt nl nog een topic "sms na leuke date" en de meneer in kwestie aldaar wil `s avonds langskomen.

Vandaar!Denk ik ook.
Oh sorry dan, vond het een beetje vreemde reactie. (nogal licht ontvlambaar op dit moment).

@ Katoeneke, wat er precies is daar heb ik ook nog geen idee van. Hij wilde gister eigenlijk alleen even laten weten dat hij zich dus matig voelde en excuses aanbieden voor de stilte. Ergens in mijn hoofd klinkt het ook nog wel van ja het is gewoon een excuus. Eigenlijk vind ik ook dat hij vanavond moet bellen, immers hij heeft toch wel iets te vertellen lijkt mij. Maar ja helaas heb ik gezegd dat ik dat zou doen.

Maar ach, ik mag vandaag niet klagen, het is fantastisch weer, net lekker buiten in de zon geluncht en de situatie is nou eenmaal zoals het is.
Lieve Barca,

Alles is al wel gezegd.

Als er iets concreets was had hij je dat al wel kunnen vertellen. Of hij heeft een bankovervallen. Maar dan wil je hem toch ook niet.

Zoek iemand die je serieus neemt en hetzelfde verwacht als jij en niet dat vrijblijvende.

En luister naar dat stemmetje in je hoofd. Want die werkt gewoon prima
Hoi Barcelona,

Ik vind het allemaal erg vervelend voor je en hoop dat je vanavond een verhelderend gesprek met hem zult hebben.

Sterkte!

Mellog
...
quote:Rooss4 schreef op 06 april 2010 @ 13:45:

Vandaar!

O, dat zou zomaar kunnen. Als dat zo is, excuus.

Maar waarom praten over "dat mens', Barcelona30, dat vind ik geen sympathiek woordgebruik.
quote:katoeneke schreef op 06 april 2010 @ 15:43:

Lieve Barca,

Alles is al wel gezegd.

Als er iets concreets was had hij je dat al wel kunnen vertellen. Of hij heeft een bankovervallen. Maar dan wil je hem toch ook niet.

Zoek iemand die je serieus neemt en hetzelfde verwacht als jij en niet dat vrijblijvende.

En luister naar dat stemmetje in je hoofd. Want die werkt gewoon prima Wil je een slechte afloop ofzo? Ik vind jou zo raar posten op dit topic, het is net alsof je hoopt dat het fout zit...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hoe ging het gesprek vanavond, Barcelona?
Only dead fish go with the flow
Spijker

Als je vindt dat ik er kritischer of minder rooskleurig naar kijk dan jij kan je dat toch op een andere manier zeggen.

Ik reageer hier gewoon zoals ik het nu zie, als er morgen nieuwe positieve info is van TO ben ik de eerste die de vlag uit hangt. Graag niet meer zulke onzin over me schrijven.
Ik begrijp niet zo goed dat een aantal mensen het niet zo'n issue vinden dat meneer niet even heeft afgebeld VOOR de afspraak....! Dat is toch gewoon onbeschoft! Desnoods een sms 'Lieverd, het kan heleaas niet doorgaan. Ik baal er ook van! Bel je snel'.

Wie van jullie zou zo met iemand/ een afspraak omgaan? IK niet iig!

Daarnaast, het lijkt een klein ding, maar het geeft mss wel aan hoe hij in elkaar zit. HIJ is sip, dus alles draait om HEM. Hoe vaak gaat hij van dit soort aanvallen krijgen?!?!?!?!?!

Dus nogmaals, als je hem verder leuk vindt, zou ik hem niet meteen dumpen, maar wel zeggen 'Hey, vriend, volgende x wel graag van te voren even afzeggen. Ik denk dat jij het ook niet leuk vindt om in onzekerheid tee zitten. Ik had nu geen alternatief plan, waardoor ik de hele dag alleen thuis heb gezeten', of zoiets....
Ik reageer gewoon op wat ik lees. Maar misschien is het een andere grondhouding ja, ik ga uit van het goede in mensen.

Ik irriteer me eraan hoe jij to de grond in lijkt te praten.
Nou ik heb hem gezien gisteravond. Hij belde zelf eind van de middag of we konden afspreken. Toch wel redelijk zenuwachtig ging ik naar hem toe. De korte versie van het verhaal is dat alles nu echt helemaal goed is meer dan goed, beter dan het was want nu is het echt echt aan.

De reden waarom het e.a. zo gelopen is lag toch grotendeels bij mij. Door mijn onafhankelijke houding en omdat hij dus toch bang was dat er een ander in het spel was.

Waarom hij dat niet heeft gezegd? Hij schrok zelf van zijn eigen gevoelens want dit hield immers in dat hij mij wel echt heel erg leuk vond.

Dus ja er waren blijkbaar een paar rotdagen voor nodig om op dit punt te komen ( en hem hem wel echt duidelijk gemaakt dat hij dit niet meer mag doen zo).

En nu ben ik weer helemaal in love echt, dat was ik uiteraard al maar het is alleen nog maar meer gewoon.

Pff het bestaat dus toch de happy ends.
quote:Spijker schreef op 07 april 2010 @ 07:46:

Ik reageer gewoon op wat ik lees. Maar misschien is het een andere grondhouding ja, ik ga uit van het goede in mensen.

Ik irriteer me eraan hoe jij to de grond in lijkt te praten.

Waar lees jij dan dat ik hoop op een slechte afloop of dat het fout zit? Ik kan het echt niet vinden.

Qua reacties zijn er hier drie soorten. Vrouwen die denken dat het er niet zo best uit ziet, omdat ze hem niet gretig genoeg vinden en zich afvragen of dat een goede start is.

Vrouwen die hem het voordeel van de twijfel geven, omdat ze die gretigheid (in deze fase?) niet perse een vereiste vinden voor een man die ze daten.

Vrouwen die TO alleen sterkte komen wensen.

Ik hoor bij de eerste, jij bij de tweede, maar waarschijnlijk is het gezien de beperkte informatie die je op een forum krijgt altijd het verstandigst om bij de derde te horen. Maar ja TO vraagt duidelijk hoe "wij het zien". En dan zeg ik dat.

Zoals ik al zei we hoeven het echt niet met elkaar eens te zijn. Jij kan vinden dat ik er wellicht ten onrechte minder rooskleurig of kritischer naar kijk, en dat kan je ook prima tegen me zeggen. Maar dat is nog heel wat anders dan je afvragen of iemand op een slechte afloop zit te hopen of dat ik hoop dat het fout zit. Als je uitgaat van het goede in mensen reageer je niet zo op mij. Dan komen dat soort rare gedachtes niet eens in je hoofd op.
quote:Barcelona30 schreef op 07 april 2010 @ 09:38:

Nou ik heb hem gezien gisteravond. Hij belde zelf eind van de middag of we konden afspreken. Toch wel redelijk zenuwachtig ging ik naar hem toe. De korte versie van het verhaal is dat alles nu echt helemaal goed is meer dan goed, beter dan het was want nu is het echt echt aan.

De reden waarom het e.a. zo gelopen is lag toch grotendeels bij mij. Door mijn onafhankelijke houding en omdat hij dus toch bang was dat er een ander in het spel was.

Waarom hij dat niet heeft gezegd? Hij schrok zelf van zijn eigen gevoelens want dit hield immers in dat hij mij wel echt heel erg leuk vond.

Dus ja er waren blijkbaar een paar rotdagen voor nodig om op dit punt te komen ( en hem hem wel echt duidelijk gemaakt dat hij dit niet meer mag doen zo).

En nu ben ik weer helemaal in love echt, dat was ik uiteraard al maar het is alleen nog maar meer gewoon.

Pff het bestaat dus toch de happy ends.Wat onwijs fijn voor je!!! Had ik eerlijk gezegd echt niet meer verwacht deze wending. Super goed dat hij jou zelf heeft gebeld en jullie elkaar echt face to face hebben gesproken. En als ik het zo lees is het wel een verklaring voor zijn gedrag. Maar eigenlijk was jij dus de coole hier. Het was even k*t die spanning maar je weet zoals je zelf schrijft nu wel wat je aan elkaar hebt en wat je voor hem betekent! Geniet er van en snel Parijs boeken!!!
Hi Barcelona,

Ik ben blij om te lezen dat jullie naar elkaar toe zijn getrokken na dit alles. Zijn onzekerheid is wel voor te stellen, maar zal (voor mij althans) wel iets zijn wat uiteindelijk naar iets positiefs moet groeien. Ik hoop dat jullie vanaf nu kunnen genieten van de verliefdheid en het samen zijn.
Only dead fish go with the flow
Omdat jij rare spelletjes aanraadt Katoeneke. En door dat soort spelletjes waren twee mensen die elkaar kennelijk hartstikke leuk vinden elkaar bijna misgelopen!
quote:Spijker schreef op 07 april 2010 @ 10:39:

Omdat jij rare spelletjes aanraadt Katoeneke. En door dat soort spelletjes waren twee mensen die elkaar kennelijk hartstikke leuk vinden elkaar bijna misgelopen!

En nu is het genoeg. Ik raad helemaal geen spelletjes aan. Zo ver waren ze nog niet hoor Ik gaf mijn mening op haar info in de OP. Een twisted mind heb je. En je begrijpt er maar weinig van. Als hij haar echt leuk vindt laat hij haar niet zomaar lopen en toont hij initiatief. Daar komt het op neer. En dat is nu toch ook alsnog gebeurd. De types waar jij blijkbaar op valt moet je wakker schudden, bij hun nekvel pakken, drie keer boven je hoofd ronddraaien en dan nog laten ze je al het werk doen. Het is maar waar je van houdt. Ik hou van mannen die werk van je maken. Is echt veel leuker, moet je ook eens proberen als je de zon weer ziet schijnen.

En wees gewoon blij met de goede afloop ipv door te gaan met je gebitch. Het lijkt voor jou wel een soort persoonlijke-ik-heb-gelijk-strijd.
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 07-04-2010 16:26
Reden: onnodig kwetsend
% gewijzigd
Het laatste wat er van Spijker kan worden gezegd is dat ze een verbitterde zuurpruim is. Volgens mij is ze een van de positievere deelnemers aan dit forum en dat heeft haar in haar prive leven op verschillende gebieden geholpen (gebasseerd op wat ze in andere topics schrijft). Ik lees haar bijdrages altijd met veel plezier.

Ik ben blij met de goede afloop en had er ook best veel vertrouwen in dat het goed zou komen.

Hier op het forum wordt er mi te weinig rekening mee gehouden dat mannen ook onzeker kunnen zijn in de liefde, bang zijn te hard van stapel te gaan en een blauwtje te lopen.

Barcelona, geniet er van dat het nu echt, echt aan is.
quote:flamenco schreef op 07 april 2010 @ 11:41:

Ik ben blij met de goede afloop en had er ook best veel vertrouwen in dat het goed zou komen.

Hier op het forum wordt er mi te weinig rekening mee gehouden dat mannen ook onzeker kunnen zijn in de liefde, bang zijn te hard van stapel te gaan en een blauwtje te lopen.

Barcelona, geniet er van dat het nu echt, echt aan is.

Kijk als je het zo schrijft, prima. Dan wil ik er ook nog wel over nadenken bij mezelf en steek ik er misschien wat van op.

Maar Spijker schrijft: "Wil je een slechte afloop ofzo? Ik vind jou zo raar posten op dit topic, het is net alsof je hoopt dat het fout zit..." en "Omdat jij rare spelletjes aanraadt Katoeneke. En door dat soort spelletjes waren twee mensen die elkaar kennelijk hartstikke leuk vinden elkaar bijna misgelopen!"

Wat is de bedoeling van deze manier van communiceren... iemand aan het denken zetten of beledigen? Ik dacht bij de eerste reactie nog, nou ja ze heeft even een bad (hair?) day laat maar waaien.

Ik vind het gewoon heel leuk om af en toe mee te denken met bepaalde topics. Soms kan iemand wat met wat je zegt en soms niet. Niks meer niks minder.

Spijker als je bij een volgend topic weer kritiek op me hebt prima even een ander achtergrondmuziekje en dan kijk ik wel of ik er wat mee kan.

Maar goed TO heeft steun gehad is nu helemaal happy in love en daar gaat het uiteindelijk om.
@ Flamenco, ja volgens mij vergeten wij nog wel eens dat ook mannen hun onzekerheden hebben. Daar is nu in het geval van mij zeker sprake van. En bij hem had ik dat nooit gedacht omdat hij op mij overkwam als too good to be treu. Daarom ging ik zelf een wat afstandelijkere, arrogante houding aannemen.

Gelukkig heeft het nu voor mij allemaal heel goed uitgepakt en heb er zeker wat van geleerd o.a. dus dat mannen ook met veel onzekerheden zitten en dat wij vrouwen kennelijk ook hele goed erin zijn om vooral onze gevoelens niet te laten blijken.

Ik vind jullie bijdrage allemaal heel lief en iedereen bekijkt het ook gewoon allemaal op een andere manier. De een is niet goed en de ander is niet fout maar gewoon anders. En dat mag ook.

En ja ga er zeker van genieten van het feit dat deze lieve schat nu ook echt mijn lieve schat is.
Dat laatste klinkt echt heel goed, Barca! Geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven