Gezondheid alle pijlers

Doorbraakbloeding - wel of niet doorgaan met slikken pil

06-04-2010 17:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op aanraden van de huisarts slik ik drie pilstrips Yasmin door om daarna een stopweek in te lassen. Ik ben daar ruim twee pilstrips geleden mee begonnen.

Gister heb ik (na 6 dagen met de 3e strip bezig te zijn) een kleine bloeding gekregen. Wat is nou raadzaam? De strip afmaken en dan over een week of 2 ongesteld worden, of nu - vervroegd - stoppen met de strip (en dus echt ongesteld worden)? Ik gebruik de pil momenteel niet al voorbehoedsmiddel, dus daar hoef ik overigens geen rekening mee te houden.

En ja, ik weet dat ik het de apotheek kan vragen. Ik heb er vandaag twee gebeld. De ene zei het niet te weten en dat ik het maar op internet op moest zoeken. De ander dacht dat het geen kwaad kon om door te slikken, maar ik mocht ook stoppen als ik dat wilde. Werd er dus niet echt wijzer van.
Bij mijn weten kan het geen kwaad om door te gaan. Een doorbraakbloeding hoeft niet lang te duren. Dat weet ik uit eigen ervaring. Kan dus zijn dat het morgen al over is. Ik zou zelf nog even door slikken en kijken of het hier bij blijft of dat het erger wordt of aan houdt. Dan kan je toch altijd nog stoppen?
Ik heb ook wel eens een doorbraakbloeding bij de Yasmin pil en slik m dan gewoon verder. Het kan zijn dat de ongesteldheid daarna minder is. Vaak is het bij mij niet echt helderrood bloed,eerder bruinig. (Lekker praatje-:) Even off-topic: heb jij ook grotere borsten gekregen door deze pil???
quote:jamaartoch schreef op 06 april 2010 @ 18:19:

Even off-topic: heb jij ook grotere borsten gekregen door deze pil???

Eh nee, volgens mij niet.

Wat ik nu denk ik maar ga doen, is nog even doorslikken. Zet de bloeding door, dan stop ik toch maar.
ik slik ook de yasmin 3 maanden door maar als ik een doorbraak bloeding krijg kan ik beter stoppen want anders loop ik 3 weken met een doorbraakbloeding.

Ongesteld kan je het niet noemen maar zonder tampons kan ik dan echt niet.....
Ik slik zelf niet de Yasmin maar de Diane. Ik kan twee strips wel doorslikken, maar halverwege de 3e strip krijg ik dan wel een doorbraakbloeding. Als ik dan doorslik tot aan het eind blijft de bloeding gewoon en gaat die over in de gewone stopweek-menstruatie. Ik blijf dan zeg maar een beetje doorsijpelen. Als ik stop dan komt de menstruatie gelijk.
@ Siepje en Dreamlogic: dat is dus ook waar ik bang voor ben. En ik er dus naar neig om die menstruatie nu maar te laten komen.
@Christiane, het is gewoon irritant als je maar door blijft druppen. Ik kan 't dan wel af met een mini-tampon of een maandverband, maar het is gewoon een beetje irritant. Bij sommigen gaat de bloeding over (meer spotting dus) en bij anderen blijft het tot en met je volgende menstruatie.

Je bent pas een week begonnen met de 3e strip, je kunt al stoppen, voor de anti-conceptie maakt het niet uit, voor de regelmatig zou je eventueel door kunnen slikken. Ligt er maar net aan hoeveel last je er zelf van hebt.
quote:Christiane04 schreef op 06 april 2010 @ 17:56:

De strip afmaken en dan over een week of 2 ongesteld worden, of nu - vervroegd - stoppen met de strip (en dus echt ongesteld worden)?Hoezo "echt"? Is het over twee weken niet echt? Het is sowieso niet echt ongesteld worden geblazen met de pil, maar dat is je klaarblijkelijk ontgaan Blijft de vraag over; wil je nu de onttrekkingsbloeding, of over twee weken. Maakt geen drol uit natuurlijk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 06 april 2010 @ 20:49:

[...]

Hoezo "echt"? Is het over twee weken niet echt? Ik bedoelde dat het nu maar een paar druppels zijn. Als ik stop met het slikken wordt het meer dan dat. Dat bedoelde ik met echt. Het is sowieso niet echt ongesteld worden geblazen met de pil, maar dat is je klaarblijkelijk ontgaan. Nee hoor, ik weet dat het niet echt ongesteld zijn is, maar bloed is bloed. En een menstruatie met de pil is bij mij hetzelfde als een menstruatie zonder de pil. Alleen wat minder. Blijft de vraag over; wil je nu de onttrekkingsbloeding, of over twee weken. Maakt geen drol uit natuurlijk. Weet ik, maar ik wilde weten wat raadzamer is. Soms is het fijn de mening van een ander te horen.
Verry Cherry, je doet aannames richting Christiane. Ze vroeg gewoon wat slim/handig was om te doen.
Dreamlogic, neemt u mij niet kwalijk. Ik had het woordje "echt" verkeerd geïnterpreteerd.

Als u mijn post nogmaals leest, kunt u zien dat ik zelfs het degelijke advies heb gegeven, dat het geen drol sikkepitje uitmaakt wat ze doet; nu die onttrekkingsbloeding laten komen of over twee weken.

En hoeveel smiley's moet een mens zetten, om aan te tonen het niet zo kwaad te bedoelen? Zomaar wat overpeinzingen op de nuchtere maag. Zo, en nu een bak koffie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven