Rol kind bij trouwceremonie

07-04-2010 18:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer ga ik trouwen met mijn . We houden het klein, dus alleen met naaste familie en beste vrienden. Wij vinden het belangrijk dat mijn zoon (uit eerdere relatie) ook een rol heeft in het geheel, maar weten niet in welke vorm... Hij is te jong om officieel getuige te zijn en we wisselen geen ringen uit (omdat we beiden een aversie tegen ringen in het algemeen hebben ). Hebben jullie ideeën?
bloemblaadjes strooien lijkt me ook niet, dan....

Hij zou iets voor kunnen lezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe oud is ie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
hoi!

hier dezelfde situatie gehad.

mijn zoon (ook uit eerdere relatie) was 9 toen mijn lief en ik trouwden. veel te jong om getuige te zijn, hoewel hij dat wel graag wilde.

ten eerste zat hij naast ons, dus niet in het publiek zeg maar. hij heeft ons wel de ringen aangegeven en mocht ook zijn handtekening zetten als "getuige". we hadden onze situatie uitgelegd aan de ambtenaar van burgelijke stand en zij heeft toen een extra kopie gemaakt van de akte waar mijn zoon (en wij en de andere getuigen) zijn handtekening op heeft gezegd. we hadden het van te voren niet verteld dus hij was erg blij verrast.

misschien ook een idee voor jullie? hoe oud is hij?

widajo
Ik las trouwens eerst "rot kind bij ...."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Toen ik ging trouwen was onze zoon 5 jaar.

Hij mocht tijdens de ceremonie naast ons zitten.Hij heeft ook een kinderakte ondertekend. Misschien is dat een leuk idee gewoon zelf een kinderakte maken bij ons was het iig een grote hit.Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe oud jou zoon is.

En natuurlijk veel plezier met de voorbereidingen.en gefeliciteerd!
Hangt er helemaal vanaf hoe oud het kind is.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:nouschi schreef op 07 april 2010 @ 19:01:

Ik las trouwens eerst "rot kind bij ...."

Aaahhh... Hij is heel lief hoor! (meestal dan toch )

Hij is overigens 7, dus "akte" tekenen lijkt me een goed idee...
Meetekenen lijkt me erg leuk voor hem.

Een idee wat ik ook bijzonder vind en overweeg als ik zelf ooit zou trouwen (heb ook een dochter uit een eerdere relatie), is een kort stukje ceremonie wijden aan de nu ook bezegelde band tussen zoon en stiefvader. Waarin stiefvader naast de trouwbelofte aan jou ook de band met je zoon benadrukt en een symbolische belofte doet aan zoon om goed voor hem te zorgen en zijn welzijn altijd voorop te stellen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 07 april 2010 @ 19:27:

Meetekenen lijkt me erg leuk voor hem.

Een idee wat ik ook bijzonder vind en overweeg als ik zelf ooit zou trouwen (heb ook een dochter uit een eerdere relatie), is een kort stukje ceremonie wijden aan de nu ook bezegelde band tussen zoon en stiefvader. Waarin stiefvader naast de trouwbelofte aan jou ook de band met je zoon benadrukt en een symbolische belofte doet aan zoon om goed voor hem te zorgen en zijn welzijn altijd voorop te stellen. Dat is zeker heel bijzonder en heel mooi!
quote:nouschi schreef op 07 april 2010 @ 19:01:

Ik las trouwens eerst "rot kind bij ...."Ik ook haha.
Wij zijn drie weken geleden getrouwd en mijn vriend heeft ook 2 kinderen uit een eerder huwelijk.

"onze" meiden zaten naast ons tijdens de ceremonie, en kregen toen wij de ringen uitwisselden ook een ketting die speciaal gemaakt is voor hun. Ook mochten ze inderdaad een akte tekenen als "getuigen". Dat was voor ons ook een verrassing en dat vonden wij heel speciaal. Zo hebben hun toch ook hun toestemming gegeven en met de uitwisseling van de sieraden betekende het dat we niet alleen een verbond met zijn tweeën aangingen maar ook met zijn vieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven