Gezondheid alle pijlers

Drukpijn buik (rechts)

07-04-2010 11:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik een drukpijn rechts in mn buik (op de hoogte van mijn navel, wat uitstraalt naar beneden toe) Ook doet het pijn als ik diep inadem, beweeg of er op ga liggen (ben een buikslaper) Vanochtend had ik een temp van 37.8. Voor de zekerheid de dokter gebeld om te vragen of ik hier iets mee moest. Die zei me dat het een blindedarmontsteking kán zijn maar dat ik dan binnen de kortste keren onhoudbare pijn moet krijgen in mn buik en ik dan nogmaals aan de bel moet trekken.

Herkent iemand deze klachten?Wat heb je eraan gedaan?Ben gewoon benieuwd..(ik weet ook wel dat jullie me niet kunnen diagnosticeren en ja, ik luister heus naar de dokter en trek ook heus aan de bel als het erger wordt, als ik ga overgeven of als de koorts oploopt)
Ik zou het toch echt vandaag in de gaten houden en niet te lang wachten...ik heb 2 maanden deze soort pijn rond gelopen...wel, niet, wel, niet blindedarmontsteking...bleek het dus achteraf wel te zijn. Onhoudbare pijn is dus niet altijd een goede graadmeter, ben nota bene 2 dagen voordat ik uiteindelijk toch onder het mes moest nog lekker gaan zwemmen enzo...laat je niet afschepen!
heb je nog wat geks gedaan waarmee je b.v. een spier verrekt zou kunnen hebben?
Niet te vaak op drukken en afwachten of het erger wordt of dat je er andere symptomen bij krijgt.
Oh en ik heb ook niet overgegeven of hoge koorts gekregen, ik had precies de pijn die jij omschrijft en uiteindelijk is het bij mij aan het licht gekomen omdat in mijn bloed verhoogde ontstekingswaarden gevonden waren...
Als het vandaag overgaat dan zou het heel goed kunnen zijn dat het je eisprong was en anders idd even in de gaten houden.
Eisprong..die zit toch niet ten hoogte van mn navel?(zit toch veel lager?)

Ik heb, voor zover ik weet, niks raars gedaan waardoor ik een spier verrekt zou hebben

Ik wacht het ook idd wel af..heb ook puur voor de zekerheid de dokter gebeld (meer op aanraden van mijn vriend)Ik ben nogal ontstekingsgevoelig (heb vaak abcessen)
In theorie zou je je eisprong idd lager moeten voelen, maar ik weet niet wat jij ter hoogte van de navel al vindt (of je dit staande of zittende hebt gemeten). Er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze buikpijn hebben en daarmee de middenrif bedoelen. Maar blijkbaar weet jij jouw pijnplekken wel juist te benoemen en kan dus eisprong uitgesloten worden :-).
Ik denk dat je een girafje hebt.
Een girafje...wat leuk!
herkenbaar! Vorige week maandag middag om 17 uur op kantoor heftige buikpijn. En in de avond toch via huisarts-huisartsenpost-spoed eisende hulp het ziekenhuis in. Acute blinde darm onsteking. Dinsdag middag geopereerd en nu thuis aan het herstellen...

Pijn symptomen waar steeds om werd gevraagd toen: Start van de pijn rond navel, daarna langzaam zakkend rechts. Bij het er opdrukken erg pijnlijk, maar loslaten zeker zo pijnlijk. Transportpijn (drempels in de weg waren geen pretje..). Misselijk en braken.

Ze zullen eerst willen vaststellen dat het geen buikvliesontsteking is. Bij verhoogd aantal witte bloedlichaampjes en een echo kunnen ze met zekerheid vaststellen.

Eisprong is inderdaad wat ze willen uitsluiten, dus het helpt als je kunt aangeven dat dat het niet kan zijn.

Sterkte in elk geval...

Ketsara
quote:kjong schreef op 07 april 2010 @ 12:17:

Ik denk dat je een girafje hebt.
Het begon gisterenochtend met heftige buikkrampen...krom moeten staan om de krampen op te vangen..paar keer ontlastig (diarree) gehad. In de loop van de dag minder, gewoon gegeten, voelde me verder niet rot ofzo..gisteravond die pijn als ik bewoog, alsof alles daar op dat plekje verkrampt/gespannen is...naast mn navel dus..en uitstralend naar beneden..alleen drukken doet pijn,loslaten niet..ook kan ik springen..dus ik maak me eigenlijk niet zo druk over een blindedarmontsteking..maar in de gaten houden doe ik het wel..(sinds gisteravond overigens geen ontlasting meer gehad)

Ik heb mn eisprong nog nooit gevoeld, dus kan het niet echt uitsluiten..als ik menstruatiepijn heb zit dat veel lager in mn buik, haast in mn liezen, en nu zit het echt een stuk hoger..af en toe schiet er nog een kramp door mn buik en ben ik eventjes misselijk maar trekt ook weer weg..

Kortom..we wachten maar weer af
Als je je ongerust maakt, moe tje gewoon een afspraak met je huisarts maken. Door de telefoon kan zo iemand ook niet alles zien.

Het hoeft natuulijk geen blindedarmontsteking te zijn, maar niet alle blindedarmonstekingen zijn acuut. Er is ook een chronische variant, zoals AriMa omschrijft.
En wat gebeurd er als je links op je buik drukt?
Erger u niet, verwonder u slechts!
Niks, dat heb ik natuurlijk al geprobeerd

Ik maak me niet zozeer ongerust..ik heb alleen graag dat ik weet wat ik heb en voel..ik kan een beetje slecht met 'wacht maar af' omgaan..mijn probleem..I know
Huisarts. Ik heb een paar jaar geleden ook onhoudbare pijnen gehad en bij mij was de oorzaak galstenen. Ik ben toen geopereerd.
Kan ook duiden op darmproblemen/verstopping.
Ik dacht ik vraag het maar even haha. maar Idd misschien een darmprobleem dan.
Erger u niet, verwonder u slechts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven