Gezondheid alle pijlers

Help...plots gezwel.

07-04-2010 22:44 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik schrok me net dood tijdens het douchen! Ik was mijn vagina aan het wassen en voelde plots een gezwel in mijn binnenste schaamlip. Lijkt op een steenpuist. Als je erop drukt vrij pijnlijk. het zit er zeker weten sinds vandaag. Ben ongesteld dus gebruik al heel de week tampons..het zit zeg maar bij mn "opening".

graag serieuse reacties, ben heel erg geschrokken een aardig bang.

Heb al 6 jaar een vriend, laatste maand weinig tot geen sex gehad.

Iemand een idee? bel morgen sowieso de huisarts.
Misschien een ontsteking / ingegroeide haar oid van het scheren? Verder geen idee, goed dat je naar de huisarts belt.
het zit helemaal binnen zeg maar...net voor mn vagina opening het is een bultje, hard als ik erop druk en dan word het wat witter. Maar je kan het niet uitknijpen. Ik maak me nu zo ontzettend druk!
Klinkt als een ontsteking, mogelijk een cyste, klinkt niet als een SOA, maar we kunnen hier natuurlijk geen diagnose stellen. Niet al te ongerust over maken en gewoon een afspraak bij je huisarts maken.
quote:kiss86 schreef op 07 april 2010 @ 22:49:

Ik maak me nu zo ontzettend druk!Waarover? Waar ben je bang voor dan?
Wat vervelend voor je, Kiss86.

Je zegt: ik maak me zo ontzettend druk. Waar maak je precies druk over? Waar ben je bang voor?

Als het zo plots is opgetreden en pijn doet bij aanraken, is de kans het grootst dat het een soort van ontsteking is; lastig, maar geen ramp.

Een 'eng' gezwel komt zelden in een dag opzetten.

Maar voor een echte diagnose moet je natuurlijk even met je huisarts bellen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zou me niet al te druk maken, maar je kan wel tegen je huisarts zeggen dat je er erg mee zit, misschien kan je afspraak dan wat eerder ingepland worden?

Ik ken het verder niet, kan ook een onschuldig pukkeltje ofzo zijn. En als het in één dag zit lijkt het me juist een wondje van iets, anders is het toch niet zo snel? (maar diagnose vanuit hier is lastig, dus gewoon even aan de huisarts uitleggen / laten zien).
ja het zit toch op een intieme plek, vind het vooral eng....heb nog nooit een soa gehad. vriend en ik zijn beide getest. vind het gewoon eng.....
Misschien is het wel een ontstoken klier van Bartholin, google daar eens op. Als dat het is is het vervelend en moet er misschien ook iets aan gedaan worden, maar verder wel onschuldig.
Tö: Ik zou ook denken aan een onsteking, maar neem contact op met je huisarts,

(OT@broedkippetje in het andere topic bedoelde ik met nee geen zorgen, ja naar de huisarts gaan, dat het nu geen zin heeft om je druk te maken, maar dat TO gewoon even langs de huisarts moet)
Je weet toch nog niet of het een soa is? Niet te druk maken, het is maar een bultje. Gezwel is nogal overtrokken, tenzij het half naar buiten hangt, maar anders gewoon even morgen naar de huisarts.
MILF in the making ;-)
Borderwalk:

En datzelfde advies zou ik nu ook aan deze TO willen geven.
Dat soort ontstekingen heb ik om de paar weken

Dat wil niet zeggen dat het bij jou niks kan zijn, maar het hoeft heus niet direct iets ergs te zijn.
quote:kiss86 schreef op 07 april 2010 @ 22:44:

Heb al 6 jaar een vriend, laatste maand weinig tot geen sex gehad.Nooit, ik herhaal, nóóit te weinig sex hebben. Je ziet wel wat er van komt. En al is dit daar niet van, dan nog.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ai, Very Cherry, had je dat niet wat eerder kunnen zeggen?
Strakke slip aan gehad? Of heeft er iets klem gezeten in je broek?

Het is gewoon een pukkel/puist. Doet effe een paar dagen zeer en dan is het weer over.....

Blijven ademen he?
nee het is geen pukkel of puist....dat zou ik wel weten. Het is zo groot als mn vingertop (ring)
Ja die krengen kunnen groot worden....

Maar je mag natuurlijk ook met je gezwel naar de dokter hoor....
Trek hem wel een jas aan he?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vetbult of een lymfeklier, ik zou zeggen wacht even tot je niet meer menstrueert en kijk of ie weggaat, anders naar de dokter.

Kanker komt niet plotseling
of gewoon een pukkel, is ook heel goed mogelijk
Dit klinkt echt als een ontsteking en niet als een kankergezwel of een soa.

Abcessen rond je vagina komen best vaak voor, oa door scheren en soms ook "zomaar".

Gewoon even mee naar je dokter gaan, misschen moet het even opengemaakt worden en dan ben je van de pijn af. Ze kunnen namelijk flink pijnlijk worden, maar hoeft gelukkig niet.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja dat heb ik ook wel eens tijdens mijn menstruatie, bij mij is het zo weg met wat trekzalf. Maar toch even naar de dokter als je bezorgd bent.
pluk de dag
voor een puistje op je kut? ik zou zeggen wacht even tot na de menstruatie.
quote:meds schreef op 07 april 2010 @ 23:16:

vetbult of een lymfeklier, ik zou zeggen wacht even tot je niet meer menstrueert en kijk of ie weggaat, anders naar de dokter.

Kanker komt niet plotselingeen vetbult doet geen pijn en op die plek heb je geen lymfeklieren die opzetten, die zitten in je liezen in die regionen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven