Gezondheid alle pijlers

Help...plots gezwel.

07-04-2010 22:44 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik schrok me net dood tijdens het douchen! Ik was mijn vagina aan het wassen en voelde plots een gezwel in mijn binnenste schaamlip. Lijkt op een steenpuist. Als je erop drukt vrij pijnlijk. het zit er zeker weten sinds vandaag. Ben ongesteld dus gebruik al heel de week tampons..het zit zeg maar bij mn "opening".

graag serieuse reacties, ben heel erg geschrokken een aardig bang.

Heb al 6 jaar een vriend, laatste maand weinig tot geen sex gehad.

Iemand een idee? bel morgen sowieso de huisarts.
quote:meds schreef op 07 april 2010 @ 23:36:

voor een puistje op je kut? ik zou zeggen wacht even tot na de menstruatie.Kan, maar als topicopenster al zo ongerust dit topic opent, dan zou ik als ik haar was toch morgen de dokter bellen. Ook hebben grote pukkels en abcessen down under vaak de neiging om toch heel pijnlijk met lopen en fiettsen te worden. Daar word je niet blij van.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Moet je je helemaal niet druk om maken, is een ontstoken kliertje. Ik heb het vaker en kan enorm pijnlijk zijn!

Gewoon wijde kleding aandoen en niet hevig gaan sporten oid, niet 'stimuleren' dus. Dan verdwijnt ie vanzelf!

Want.. als je dat wel doet, kan het groter worden en uitgroeien tot een 'bartholinische cyste' en DAT wil je niet!

Dat heb ik nl ook gehad en die wordt ongeveer zo groot als een pingpongbal(en nee, dat past daar inderdaad niet..) voordat ze em (operatief, onder narcose) kunnen verwijderen. Want dat kan pas als ie 'rijp' is..

En daarna kun je ongeveer een maand niet zitten..

Sterkte!
Fijn, Mimsel, daar knapt een mens van op, van zo'n schrikbeeld!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Mimsel schreef op 07 april 2010 @ 23:39:

Want.. als je dat wel doet, kan het groter worden en uitgroeien tot een 'bartholinische cyste' en DAT wil je niet!

Dat heb ik nl ook gehad en die wordt ongeveer zo groot als een pingpongbal(en nee, dat past daar inderdaad niet..) voordat ze em (operatief, onder narcose) kunnen verwijderen. Want dat kan pas als ie 'rijp' is..

En daarna kun je ongeveer een maand niet zitten..

Sterkte!En als je pech hebt 'knapt' hij zelf en dan heb je je broek vol met zwart snot
pluk de dag
Hahaha, sorry!

Maar dat kan t wel worden ja... ook dat overleef je prima hoor..

Wilde eigenlijk vooral zeggen dat ik vaak genoeg denk: ohjee, daar komt er weer 1! Want heb toch wel paar keer per jaar zo'n opgezet kliertje daar, maar het is de afgelopen 10jr nooit meer uitgelopen op 'het schrikbeeld'!

Daar kan je trouwens niks tegen doen, heb ik de dokter toen meteen gevraagd, heeft niks met hygiene oid te maken. Maar heb wel gemerkt dat als ik zo'n kliertje heb (afgelopen week nog, en errug pijnlijk) dat nadat ik die avond rust had gehouden en wijde joggingbroek aan (dus geen druk erop), en naar bed met een ontstekingsremmend iboprofennetje, ik er de volgende dag al haast geen last meer van had!

En anders hebben jullie toch allemaal een mooi nieuw woord geleerd.. Ook leuk ;)
quote:Peronne schreef op 07 april 2010 @ 23:50:

En als je pech hebt 'knapt' hij zelf en dan heb je je broek vol met zwart snot

????

Waarom, wààrom moest ik dit lezen voor het slapengaan???
quote:singalala schreef op 07 april 2010 @ 23:36:

[...]

een vetbult doet geen pijn en op die plek heb je geen lymfeklieren die opzetten, die zitten in je liezen in die regionen.

eens dat vetbulten geen pijn doen, tenminste als je er niet aan zit.

lymfeklieren zitten in bosjes in je lies en oksel maar kunnen overal voorkomen.
Foto's?
Haha, ik heb er godzijdank geen genomen, Peronne..?
quote:Mimsel schreef op 08 april 2010 @ 00:00:

Haha, ik heb er godzijdank geen genomen, Peronne..?Eh, ik was even gepreoccupeerd om het zo te zeggen. Ik dacht niet gelijk, o dit is een kodak momentje.
pluk de dag
Ik heb dat soms van ingegroeide haartjes. Goed schoonhouden, wijde kleding aan en het gaat zo over. Maar soms trek ik het ingegroeide haartje er wel even uit met een pincet als het mogelijk is.

Iig niet zo stressen.
Ik heb net een lies-abces (ontsteking endocriene klier) gehad. Klinkt ongeveer als jouw klachten, maar alleen de huisarts kan dit bevestigen.

Een lies-abces is met antibiotica te verhelpen als je tijdig naar de huisarts gaat. Dat deed ik niet, met als gevolg drie zeer vervelende operaties.

Nogmaals, ik weet niet wat je hebt. Maar de huisarts waarschijnlijk wel.
ook geen foto's zeker?
Bulten die snel groeien en pijn doen zijn meestal niet echt gevaarlijk zeg maar.Had ooit in 1 nacht een pingpongbal grote bult in mijn borst,je begrijpt: paniek,was een ontsteking..

maar goed,toch even langs ha als je het niet vertrouwd...
Mosterd....
ik heb ook weleens een pijnlijk bultje gehad op dezelfde plek.

Schrok ik ook van. Het was zo groot als een knikkertje.

Het was na een week weer weg gelukkig.
nieuwe ontwikkeling, ik ben niet meer ongesteld....het zit er nog steeds, er zit nu alleen een (zwart/donkerbruine) kop in....was wel bij de dokter gister...maar (heel stom) durfde er niets over te zeggen, bang dat ik met mn benen wijd moest (niet geschoren en nog ongesteld)

misschien dat iemand nu een beter idee heeft wat het kan zijn....
Ffe googlen misschien en dan op afbeeldingen

misschien herken je de bult

trekzalf helpt ook vaak hoor

kan zowiezo geen kwaad
Hoi kiss,

dit wat jij beschrijft met die zwarte kop herinner ik me.. heb het zelf ook gehad. Bij mij was het een ingegroeide haar.

die bult kreeg ik ook pas na weet ik veel hoe veel weken. (je merkt nl niet dat er een haar ingroeit). op een gegeven moment deed hij zo veel pijn en de bult werd alleen maar groter en toen is hij vanzelf open gegaan. kwam bloed en ander viezigheid bij kijken... ben toen meteen naar mijn arts gegaan en die heeft er een haar uitgetrokken van ongeveer 6 centimeter... bizar...!

Hoop dat je bij je arts toch even met je benen wijd durft! :P

groetjes Nina
ehm, je gaat wel naar de dokter maar laat hem/haar niet naar je ware probleem kijken? Jouw onderkantje is met tampons en wat haar niet ranziger dan een incontinente dame van 82, dus don't worry over hoe het eruit ziet. Zal je huisarts echt worst wezen....

Klinkt als een ingegroeide haar of een gewone flinke pukkel met meeterkopje..... (smakelijk ) M et rust laten in ieder geval en misschien van de week even naar je dokter.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
het probleem is er zit daar geen haar! Het is mn binnenste schaamlip der in zeg maar vlak bij mn in en uitgang hhihihihi
Totdat je een foto plaatst weten wij niet wat het is hoor, dus plaats die foto hier...... Of denk na en ga gewoon maandag naar je dokter als je er zorgen om blijft maken.....
Hahaha.

Heb je al trekzalf gebruikt?
anoniem_87445 wijzigde dit bericht op 10-04-2010 19:51
Reden: foutje
% gewijzigd
nee, waar is dat goed voor trekzalf? Wat doet het? En wat zijn de nadelen?
Trekzalf gebruik je normaal voor steenpuisten en ik heb het ook wel eens gebruikt toen ik zo'n bult had in mijn lies. Aangezien jouw bult echt op je slijmvliezen zit op een kwetsbare plaats zou ik daarvoor geen trekzalf gebruiken. Als je het ooit in je handen hebt snap je wel waarom; het is gitzwart en het ruikt naar benzinestation. Gewoon even met de billen bloot bij je arts meid, je zult het nog vaak genoeg moeten in je leven dus je kunt er maar beter aan wennen.
pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven