Verkleuringen in de okstels van kleding
zaterdag 3 april 2010 om 17:54
Na verloop van tijd zitten er altijd ineens gele vlekken in de oksels van shirts, truitjes en blousjes die licht zijn van kleur. Ik weet dat ik niet de enige ben die er last van heeft (volgens mij is de oorzaak een combi van zweet en deo die in je kleding trekt) maar wie weet hoe je het er weer uit kan krijgen? Of hoe je het kan voorkomen?
zaterdag 3 april 2010 om 18:25
Ah jah die hele Vanish-rage is een beetje aan mij voorbij gegaan omdat gék werd van die reclame.
Maar in witte kleding is het niet zo'n ramp, die gooi ik ook nog weleens in de bleek. Echter met een printje of een kleurtje wordt het een ander verhaal...
Sweetcandy, als ik zwarte shirtjes heb met witte vlekken dan was ik ze een aantal keer met een (willekeurig) vlekkenmiddel in de oksel en dat helpt wel!
Maar in witte kleding is het niet zo'n ramp, die gooi ik ook nog weleens in de bleek. Echter met een printje of een kleurtje wordt het een ander verhaal...
Sweetcandy, als ik zwarte shirtjes heb met witte vlekken dan was ik ze een aantal keer met een (willekeurig) vlekkenmiddel in de oksel en dat helpt wel!
zaterdag 3 april 2010 om 19:10
Het komt van deo en misschien van verkeerd eten, dus afvalstoffen die je uitzweet. De oplossing is in plaats van deo gewoon talcpoeder op je oksels doen (is ook fijn direct na het scheren) en 1 x per week zo'n antitranspirant die je een nacht moet laten inwerken en die vervolgens de hele week werkt.
Daarnaast parttime vegetariër worden en meer groente en fruit eten dan fastfood en snacks.
Daarnaast parttime vegetariër worden en meer groente en fruit eten dan fastfood en snacks.
zaterdag 3 april 2010 om 19:20
Hahahaha Vino dás nog eens een allesopvattende aanpak! Ik heb echter begrepen dat die heftige anti-transpirant-deo's helemaal niet goed zijn. Vroeger gebruikte ik ze vanwege klotsende oksels, en de meesten hielpen weinig en gaven wél klachten. Dat parttime vegetarier worden en gezond eten doe ik wél al.
Mamalelie zou dát de truc zijn waar ik naar zocht? Binnenkort eens uitproberen!
Nelleke dat is inderdaad ook wel een plan, maar niet al mijn kleding is effen van kleur...
Mamalelie zou dát de truc zijn waar ik naar zocht? Binnenkort eens uitproberen!
Nelleke dat is inderdaad ook wel een plan, maar niet al mijn kleding is effen van kleur...
zaterdag 3 april 2010 om 19:26
Het geheim is om ze niet te vaak te gebruiken. Dus afwisselen met andere merken.
En niet onnodig deo gebruiken (bv voordat je gaat sporten....dat snap ik totaal niet).
Je hebt tegenwoordig ook van die okselpads die je in je kleding kunt plakken zodat je geen transpiratievlekken krijgt. Die kun je ook bij 'gevoelige' kleding gebruiken.
En dus talcpoeder ipv deo.
En niet onnodig deo gebruiken (bv voordat je gaat sporten....dat snap ik totaal niet).
Je hebt tegenwoordig ook van die okselpads die je in je kleding kunt plakken zodat je geen transpiratievlekken krijgt. Die kun je ook bij 'gevoelige' kleding gebruiken.
En dus talcpoeder ipv deo.
zaterdag 3 april 2010 om 19:45
zaterdag 3 april 2010 om 20:19
quote:nelleke4 schreef op 03 april 2010 @ 19:00:
Voor gekleurde truitjes met plekken koop ik bij de drogist verf voor kleding dan is het weer als nieuw!Dat ik daar zelf niet op ben gekomen... ze verkopen mijn favoriete (effen) truitje namelijk nog wel in het wit... die kan ik natuurlijk ook gewoon verven! Briljant!
Voor gekleurde truitjes met plekken koop ik bij de drogist verf voor kleding dan is het weer als nieuw!Dat ik daar zelf niet op ben gekomen... ze verkopen mijn favoriete (effen) truitje namelijk nog wel in het wit... die kan ik natuurlijk ook gewoon verven! Briljant!
zaterdag 3 april 2010 om 21:52
zaterdag 3 april 2010 om 23:05
Weet je Daffy ik heb met mijn 'normale' wasmiddel echt nooit last van vlekken die er niet uitgaan. En als ik me zorgen maak om een vlek doe ik er even wat vlekkenmiddel op voor ik em in de wasmachine gooi. Maar die truc werkt niet bij de okselvlekken helaas. 
En nee, bleekmiddel kun je alleen gebruiken bij witte kleding, en dat is dan eigenlijk ook niet zo goed voor de vezels van de stof.

En nee, bleekmiddel kun je alleen gebruiken bij witte kleding, en dat is dan eigenlijk ook niet zo goed voor de vezels van de stof.
dinsdag 6 april 2010 om 19:58
Uit ervaring: Vanish white poeder kan ook op shirtjes met print.
Bij mij komt het er echt uit alsof het nog niet gedragen is (qua kleur). Vond het de uitvinding van de eeuw, maar doe het alleen met mn 'goede' shirtjes eens in de zoveel tijd.
Aan goedkope witte shirtjes ben je meer geld kwijt aan vanish, dan aan nieuwe shirts helaas.
O, en die glansspoelmiddel-truc werkt hier niet helaas. Uitgeprobeerd op de okselvlekken van mn man, maar zag geen verschil. Jammer.
Bij mij komt het er echt uit alsof het nog niet gedragen is (qua kleur). Vond het de uitvinding van de eeuw, maar doe het alleen met mn 'goede' shirtjes eens in de zoveel tijd.
Aan goedkope witte shirtjes ben je meer geld kwijt aan vanish, dan aan nieuwe shirts helaas.
O, en die glansspoelmiddel-truc werkt hier niet helaas. Uitgeprobeerd op de okselvlekken van mn man, maar zag geen verschil. Jammer.
donderdag 8 april 2010 om 12:30
Hier een soortgelijk probleem, maar dan 'omgekeerd'. Mijn man draagt gekleurde t-shirts, en onder zijn oksels zitten lichtere plekken, uitgebeten eigenlijk... Zal ook wel iets met zuurtegraad te maken hebben of zo, maar het ziet er vreselijk uit! Sommige t-shirts kan ik wel verven, maar hij moet er ook dragen met het logo van zijn werk erop, en die moeten dezelfde kleur blijven. Iemand hier een tip voor? (Mijn man is al vegetariër trouwens, en gebruikt geen agressieve deo, van die okselpads krijg ik aan hem niet verkocht, vrees ik).