Mode & Beauty alle pijlers

Haarpunten

08-04-2010 13:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zeer kort na een kappersbezoek, waarbij er een stukje af is i.v.m. gespleten punten zitten ze er binnen de kortste keren weer aan. Zeg een week of 2.

Ik gebruik wel goede producten en doe verder niks met het haar.

Ze heeft er niet te weinig afgehaald naar mijn idee, want direct erna zag het er wel ok uit.

Misschien moet er de volgende keer wat meer af, maar ik heb dit al vaker opgemerkt (ook bij andere kappers)
Overleg dit met je kapper bij de volgende afspraak.
Dat heb ik ook...dinsdag naar de kapper geweest, gister weer wat gespleten puntjes gespot. Kapper raadde me een haarmasker aan.
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb wel gevraagd naar de tussenpunten.

Zeg maar van kortere haren die je er bij de onderkant niet afhaald. Maar die zouden er zelf afslijten en zij doet na het knippen ook even bovenop kijken en er iets afhalen (buitenste laag) Vaak deed ik dat ook zelf, maar dat probeer ik nu te verminderen.

Denk dat er weinig aan te doen is en dat het haar zijn max.lengte heeft bereikt. Het is een stukje over mijn schouders. Wel fijn en niet sterk, zalhet ook wel mee te maken hebben.

Misschien een multivitamine, meer niet.

Maar vind het altijd zo zonde, heb nu het gevoel dat ik niet geweest ben en weer moet gaan.

Haarmasker gebruik ik wel eens per maand, maar denk niet dat het daarmee te maken heeft.
Vitamine B slikken en biergisttabletten, echt waar.

( en wellicht een andere kapper proberen, kan volgens mij ook aan botte scharen liggen)
ik las gisteren over satijnen kussenslopen en dat dat helpt om haarbeschadiging te voorkomen als je slaapt..

Google eens op; satin sleepers. Zou het werken..? Ik weet het niet maar ben geneigd er een paar te bestellen.
Vitaminen B complex (de verzameling van alle vitaminen B) heeft, net zoals andere vitaminen, veel functies. Dit komt natuurlijk omdat het complex zoveel verschillende stoffen omvat.

Toch zijn deze vitaminen vooral belangrijk voor het haar, de huid, de ogen, het hart, de spijsvertering en het zenuwstelsel. Vitaminen B zijn in water oplosbaar, wat wil zeggen dat een teveel aan deze vitaminen het lichaam via de urine verlaat.

De beste voedingsbronnen die vitamine B bevatten zijn yoghurt, biergist, lever, noten, volkoren granen en groene groenten. Sommige voedingsstoffen, zoals suiker, vergroten bovendien de behoefte aan vitaminen B. Het is dus aangewezen om deze stoffen zo veel mogelijk te mijden.
Ik heb ook wel eens van die slopen gehoord, maar weet niet waar je dat zo kunt kopen. Al denk ik niet dat het door een gewone sloop komt.

Heb ooit vitamine B geslikt, maar moest ervan braken.

Een multivitamine lijkt me ook beter, zit alles in.

Van die scharen heb ik ook gedacht, maar ik heb het nu bij meerdere kappers dus lijkt me sterk.

Het is ook lichtjes ingeknipt nu, voorheen had ik kaarsrecht.

Al had ik het toen ook wel.

Sowieso is bij mij het onderste gedeelte een stuk lichter.

Denk dat ik het toch vaker moet knippen.
Hm...

Dat van die suiker wist ik niet, ik ben wel echt een zoetekauw.
Je mag best wat meer dan eens in de maand een haarmaskertje doen hoor, gaat je haar van glanzen. Toen ik erg lang haar had deed ik het in ieder geval 1x per week.

Verder slik ik nu vitamine B en mijn haar heeft er nog nooit zo mooi uitgezien.
O ja misschien leuk om te vermelden - ik ga maar 1x in de 3 maanden naar de kapper. Soms zit er wel een half jaar tussen.

Ook belangrijk een goede shampoo en creme spoeling alleen als je stug haar hebt.
Ik vind het altijd een gedoe en daarnaast heb ik fijn/slap haar dus vaker is niet echt nodig. Op zich mis ik geen glans (in ieder geval niet in het bovenste gedeelte) Ik ga eens per 3 of 4 maanden, dat was volgens de kapper voldoende. Creme doe ik er ongeveer eens per week in (2 x zonder en 1 x met)
quote:Kapara schreef op 08 april 2010 @ 13:53:

O ja misschien leuk om te vermelden - ik ga maar 1x in de 3 maanden naar de kapper. Soms zit er wel een half jaar tussen.

Ook belangrijk een goede shampoo en creme spoeling alleen als je stug haar hebt.

Ik heb geen stug haar, juist fijn en zacht maar zonder cremespoeling wordt het zo statisch..

Als je een pluk haar neemt en deze draait, dan steken de puntjes eruit. Die kun je er zelf afknippen.
quote:Marielle29 schreef op 08 april 2010 @ 14:35:

[...]

Ik heb geen stug haar, juist fijn en zacht maar zonder cremespoeling wordt het zo statisch..

Als je een pluk haar neemt en deze draait, dan steken de puntjes eruit. Die kun je er zelf afknippen.Die hoef je er niet af te knippen, dat zijn kortere haren.
Moet je eens kijken op de site van satin sleepers, waarin de voordelen genoemd worden.

Ik heb me werkelijk nog nooit zo rot gelachen.
Op mijn haarmasker staat het 2 tot 3x per week te gebruiken.
Ze hadden er beter op kunnen zetten dagelijks gebruiken, tikt nog sneller binnen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven