Kliekjesvorming

08-04-2010 16:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de maximumleeftijd om nog een kliekje te mogen vormen? Kleuterschoolleeftijd of middelbare leeftijd?
quote:hannaviva schreef op 08 april 2010 @ 16:39:

Een sterk karakter?

Iemand die zich zo onverdraagzaam opstelt tegenover iemand anders en daarvoor ook nog eens de bescherming van een groep nodig heeft, heeft imho geen sterk karakter.

Nogal kansloos zelfs...

Waarom heeft die persoon geen sterk karakter? Iemand trekt zijn eigen plan en verzekert zichzelf van medestanders. Wat is daar zwak aan?

Verdraagzaam zijn is leuk maar iemand die van iedere mening vindt "dat daar wel wat in zit" is ook dodelijk vermoeiend.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Savannah schreef op 08 april 2010 @ 16:49:

Hm... ik kijk nu heel anders tegen die persoon aan die ik voorheen een sterk karakter vond hebben... das in ieder geval iets...Glad I could help!
Kliekjes raken nogal geirriteert als je niet bij het kliekje wil horen..

Maar sommige kliekjes..daar lust je nog geen kliekjes van!

Laat mij danmaar mijn eigen kliekje zijn.

Of zelf een kliekje vormen natuurlijk haha.
..popcorn?
Eens met hannaviva trouwens deze quote:

hannaviva schreef op 08 april 2010 @ 16:39:

Een sterk karakter?

Iemand die zich zo onverdraagzaam opstelt tegenover iemand anders en daarvoor ook nog eens de bescherming van een groep nodig heeft, heeft imho geen sterk karakter.

Nogal kansloos zelfs...

Drenkelingen noem ik dat.

Die zie je ook veel bij het voetbal.
..popcorn?
quote:lolapaloeza schreef op 08 april 2010 @ 17:13:

[...]

Waarom heeft die persoon geen sterk karakter? Iemand trekt zijn eigen plan en verzekert zichzelf van medestanders. Wat is daar zwak aan?

Verdraagzaam zijn is leuk maar iemand die van iedere mening vindt "dat daar wel wat in zit" is ook dodelijk vermoeiend.Als de leider van het kliekje dan degenen die het niet met hem eens zijn buitensluit, of niet wil dat die ook omgang hebben met het kliekje, is het zo sterk niet meer, toch?
Lolapaloeza, ik weeg gewoon dingen tegen elkaar af. Dus als ik zeg: daar zit ook wel wat in, zeg ik niet meteen dat ik die mening als een mak schaap volg. Juist het tegenovergestelde.
quote:lolapaloeza schreef op 08 april 2010 @ 17:13:

[...]

Verdraagzaam zijn is leuk maar iemand die van iedere mening vindt "dat daar wel wat in zit" is ook dodelijk vermoeiend.Het wordt zwak als je mensen gaat buitensluiten die het niet met je eens omdat ze het niet met je eens zijn. Het type: "Ik duld geen tegenspraak" maar dan vooral uit angst om gezichtsverlies te leiden omdat iemand anders wel eens een heel sterk punt zou kunnen hebben.
Ik zeg altijd; daar zit ook wat in, of uh..uh.. als ik eigenlijk geen zin heb om er verder over na te denken..

Maar in bepaalde kliekjes is hetzelfde denken een groot gedachtegoed.

Best eng eigenlijk haha.

Maar daar zijn kliekjes dan ook juist vaak op gebaseerd.

Binnen de kliekjes heb je groepscohesie en daarin ligt de taakverdeling.

En de ( onbewuste ) pikorde dus ook.

Ben even limonade halen ( is geen relevante bijdrage trouwens..)
..popcorn?
Wat is eigenlijk precies een kliekje?
Kliekjes zijn best lekker...opgebakken...hmmm
Ik vorm altijd heel moedig kliekjes en neem me ook serieus voor om deze binnen een acceptabele termijn op te eten. Helaas lukt het me nooit waardoor ik dus een ware kliek aan kliekjes krijg en ik de hele boel dus maar wegmieter.
Ik ben trouwens 29, het is dus niet iets van de kleuter of schooltijd.

Ik denk dat, zolang ik een koelkast heb, ik kliekjes blijf vormen.
quote:Katherina schreef op 08 april 2010 @ 17:22:

[...]

Als de leider van het kliekje dan degenen die het niet met hem eens zijn buitensluit, of niet wil dat die ook omgang hebben met het kliekje, is het zo sterk niet meer, toch?

Hangt er vanaf hoe succesvol die persoon daarin is.

Sterk / zwak is niet gelijk aan goed / slecht.

Als de persoon in kwestie met zijn gedrag wel zijn doelen bereikt, en in sociaal opzicht behoorlijk wat invloed uit kan oefenen, is het geen zwak persoon.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 08 april 2010 @ 18:31:

[...]

Als de persoon in kwestie met zijn gedrag wel zijn doelen bereikt, en in sociaal opzicht behoorlijk wat invloed uit kan oefenen, is het geen zwak persoon.Maar ook geen sterk karakter.
Een vriendengroepje mag je altijd hebben. Kliekjes is meer van "wij zijn zo en zo, en jullie horen er NIET bij" beetje bitchy dus. Mag nog op de middelbare school maar daarna niet.
Goh kliekjes? Hmmm nooit last van als pijlerhopper. Ik ben mijn eigenste kliekje.. Vind mijzelf een verrukkelijk persoon namelijk
Is trouwens het woord "groepje" zoooo 2009 dat het nu anno 2010 kliekje genoemd wordt?
quote:Dushi74 schreef op 08 april 2010 @ 23:03:

Is trouwens het woord "groepje" zoooo 2009 dat het nu anno 2010 kliekje genoemd wordt?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hannaviva,

Als je het vanuit die hoek bekijkt, dat ikzelf misschien wel een heel sterk punt zou kunnen hebben, dan is de kliekjesvorming wel te verklaren. Dat zou betekenen dat 1 van de personen heel snel bezig is anderen om zich heen te verzamelen om haar standpunt kracht bij te zetten. Hier ga ik over nadenken.

Nola, het is wel eng, dat zelfde denken. Maar ik vind dat je, als je dat doet, geen sterk karakter en geen eigen mening hebt.

Pannetje, niet alle kliekjes zijn lekker als ze opgebakken zijn, alleen hutspot enzo.

Nazife, het is meer zoals jij schrijft: jij hoort er NIET bij. Dus heb ik mijn antwoord… haha…

Dushi, meen je serieus dat ik een nieuw forumwoord heb geïntroduceerd? Geweldig, mijn jaar kan niet meer stuk!! Met klieken bedoel ik op een kinderachtige manier aan elkaar hangen…
quote:lolapaloeza schreef op 08 april 2010 @ 18:31:

[...]

Als de persoon in kwestie met zijn gedrag wel zijn doelen bereikt, en in sociaal opzicht behoorlijk wat invloed uit kan oefenen, is het geen zwak persoon.

Maar als die persoon zijn doelen alleen kan bereiken door mensen die het niet met hem eens zijn buiten te sluiten, is er toch niks sterks aan?

Ik ben het met je eens dat een organisatie goed werkt als alle neuzen de zelfde kant opstaan. Maar daardoor heb je mensen die anders tegen de zaak aankijken nog stees heel hard nodig.
Katherina, daar heb je helemaal gelijk in. Ik kijk nu wel anders tegen die persoon aan. Door al jullie antwoorden en tips. Ik heb binnenkort een gesprek met deze mensen, kijken wat daar uit komt.
Ben benieuwd Savannah, laat je nog weten hoe het gegaan is?
Hannaviva,

Het ging slecht. Het komt er op neer dat de dame in het gezelschap keihard aan het liegen is over bepaalde uitspraken die ze heeft gedaan. Ineens Alzheimer Light ofzo

Ze zat continue naar de ander te kijken om bijval te krijgen, onzeker dus. Vervolgens heeft zij bepaalde beslissingen van tafel geveegd en besloten dat zij bepaalde regels in het groepje wel gaat doorvoeren. Nogal respectloos als je het mij vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven