Onbreekbaar?

08-04-2010 14:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben leeg, ik ben zo leeg van binnen, het doet gewoon pijn. Een relatie verbreken met iemand waar je zo veel van houd, dat doet heel veel pijn. Waarom die pijn, waarom kan het niet gewoon goed zijn? Opgaan in elkaar, leuke dingen doen samen en de rest van de wereld vergeten. Net zoals vroeger...

Maar zo werkt het helaas niet, je komt altijd uit op de harde dagelijkse realiteit. De realiteit waarin je je ergert aan de uitspraken van de ander, of de misvattingen die er zijn van beide kanten. Waarom kunnen een man en vrouw het elkaar zo moeilijk maken terwijl zij zoveel van elkaar houden en al zo lang samen zijn. Je weet dat je de ander kwetst met een opmerking, maar toch maak je hem. Wegen deze opmerkingen dan zo zwaar in de relatie dat het allemaal niet meer leuk is? Het is toch juist leuk om andere meningen te hebben?

Dat levert weer praatvoer zou je zeggen. Maar wanneer worden de verschillen van mening te veel, als je elke dag een meningsverschil hebt? Of als je opmerkingen van de ander niet leuk vind? Ik weet het niet, ik wilde dat ik het weet. Want de pijn die ik nu voel is niet te houden, ik kan mij niet voorstellen dat dit gevoel ooit weg gaat. Vriendinnen zeggen mij dat wel, je went eraan en de pijn wordt minder. Maar op dit moment kan ik alleen maar op bed hangen, nutteloze programma’s kijken en verdrietig voor me uit staren. En de relatie is nog niet eens voorbij, we denken allebei na, maar zelfs dat doet pijn. Dat je moet nadenken of je door wilt met je relatie, ja, je houd van elkaar en ja, er is vaak ruzie of onenigheid. Kan iemand mij alsjeblieft een boek voorschrijven met de regels en wetten voor een relatie? Vertel mij hoe het moet! Ik zou er al mijn geld voor neer willen tellen als ik een oplossing kon vinden voor dit probleem.

Ik wacht, ik wacht nog tot vanavond, dan is het denken klaar, dan willen we allebei een antwoord. Ik wil het niet weten, ik wil dat dit allemaal voorbij is dat het een boze nare droom bleek, Ik wou….. en ik hou nog zoveel van je!
Even een knuffel!
Klinkt alsof jij je antwoord al weet. Spreek dit uit tegen hem vanavond en hoop dat hij hetzelfde denkt.

In ieder geval sterkte en een !!
Kan je me een seintje geven als je het boek gevonden heb?

He Bah! Succes vanavond met het vinden van de juiste woorden.

Heel veel sterkte!!!

Knuffel
liefde is een werkwoord

In dit boek richt de auteur zich tot partners die samen-leven. Hij tracht hen te helpen hun relatie te verbeteren. Daartoe biedt hij een aantal bruikbare opvattingen omtrent relaties en hij illustreert zijn visie met veel herkenbare voorbeelden uit de praktijk van elke dag. Liefde is een werkwoord is tot stand gekomen na vijfentwintig jaar lang intensief werken met meer dan duizend paren. De volgende thema's komen aan bod: - Hoe kan men omgaan met positieve en negatieve gevoelens in een relatie? - Wat is het belang van seksualiteit in een samenlevingsrelatie? - Welke zijn de fasen in een huwelijk? - Is het mogelijk langdurige relaties toch nog te veranderen? Zo ja, op welke manier? - Bestaan er spelregels en onderhandelingsmethodes voor het constructief aanpakken van conflicten en meningsverschillen? - Wanneer is scheiden een goede oplossing? - Hoe kan men als partners in deze tijd kinderen brengen tot volwassenheid? - Welke zijn de voorwaarden om de intieme relatie boeiend en gelijkwaardig te houden?
Verder alles al geprobeerd om jullie relatie te redden?

Houdt hij van jou?
quote:Lotus7 schreef op 08 april 2010 @ 19:28:

Verder alles al geprobeerd om jullie relatie te redden?

Houdt hij van jou?nou ik denk wel dat hij van haar houd.. anders was het nu al wel over geweest
meid heel veel huggs en sterkte
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Hij houd zeker nog van mij, maar het gaat helaas allemaal niet makkelijk. Ik vraag mij nog steeds af of "houden van" genoeg is in een relatie. We zijn zo verschillend.

Vanavond hebben we er een punt achter gezet , uit wanhoop, maar ik hoop stiekem dat we daar na 3 jaar relatie nog op terug kunnen komen.

Ik ga zeker het boek lezen peanour! (en laat het hem ook lezen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven