Maak ik me druk om niets?

06-04-2010 13:43 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit de laatste dagen na te denken over de relatie die ik met mijn man heb. Op zich ben ik erg gelukkig, vorig jaar getrouwd, bijna 8 jaar samen, leuke man, fijn huis, leuke baan. Toch twijfel ik de laatste dagen over hoe leuk onze relatie is.

We zijn echte maatjes in de zin van dat we enorm kunnen lachen met zijn tweeen. We denken over veel dingen hetzelfde en als we dat niet doen, dan respecteren we dat. Seks is goed, na jaren strugglen.

Nu zul je denken: what's the problem???

Nou, we hebben gewoon helemaal geen gezamelijke hobbies of interesses. Hij sport graag en is fanatiek tennisser. Ik ga twee avonden per week naar school. De andere avonden zijn we met ons werk bezig, met onze hobbies, achter de computer, achter de tv, bij onze families etc. Maar nooit doen we echt iets samen wat we allebei leuk vinden en helemaal in opgaan. Hij stort zijn ziel en zaligheid in sport en klussen, ik doe dat ik mijn werk en andere bezigheden.

Ik zou gewoon zo graag samen een passie of hobby willen hebben omdat ik bang ben dat we op een gegeven moment klaar met elkaar zijn als onze kinderen (die er nu nog niet zijn...) ook weer volwassen zijn!

Manlief en ik hebben er gister over gesproken maar we komen er niet echt uit wat we dan samen willen doen. Ik zou dansles wel leuk vinden samen, man niet. Verder kan ik niet echt iets leuks bedenken (owja, ik ben niet bepaald erg sportief enzo, ik doe alles per fiets, dat is mijn beweging...)...

Wat nu te doen?
quote:elninjoo schreef op 06 april 2010 @ 14:21:

samen reizen, weekendjes weg, uit eten, misschien 'n gezamenlijke sport? in 't weekend 'n lange wandeling en daarna lekker terrassen?Daar hebben ze geen geld voor elninjoo...
quote:dolfje schreef op 06 april 2010 @ 14:26:

[...]

Daar hebben ze geen geld voor elninjoo...Wandelen kost niets, terras wel
Ik vind jullie reacties allemaal super, ga direct een lijstje maken met jullie activiteiten en onder mijn manlief zijn neus drukken, hahaha!
Klinkt misschien lullig maar zo bedoel ik het niet....samen een boekhoudcursus of workshop financieel management?

Verder; zelf sushi maken, elkaar masseren (met behulp van tips via internet), elkaar voorlezen....
Waarom moet je persé een gezamenlijke hobbie hebben?

Wij hebben die niet namelijk en toch is het al 11 jaar rozegeur en maneschijn .

Hij doet zijn ding, ik doe mijn ding en vaak doen we dingen samen. Dit kan zijn shoppen, avondje naar een verjaardag van iemand, uit eten, afspreken met vrienden.

Wat ik trouwens wel heel erg leuk vind, wij hebben sinds kort het bos "ontdekt" en gaan nu bijna elke zondag, wanneer het droog is, wandelen. Kind in de buggy en hopsakee naar het bos. Het is gezond en écht gezellig. We hebben dan gewoon ook de tijd voor elkaar, geen tv, internet of telefoon. Ik zie dit echt als qualitytime met diepgaande gesprekken en lekker ontspannen.

Maar hij houdt van voetbal, ik vind het ook erg leuk, maar zie nu niet de noodzaak om het samen te gaan doen. Of om elke wedstrijd te gaan kijken. En ik kan weer moeilijk van hem verwachten om ook een studie te gaan doen. Ik vind het geen probleem zolang we samen maar ook leuke dingen blijven doen.
Bedankt voor jullie tips en adviezen! Afgelopen woensdag samen lekker gewandeld, was lekker even. Vanavond als het goed is weer even tijd voor elkaar!

Toch blijf ik me miserable voelen en denk dus niet dat de hoofdreden was dat we niet veel samen deden, er spelen ook veel andere dingen merk ik.

Ik ben de laatste tijd erg kattig als man net thuis is uit zijn werk, terwijl ik dit absoluut niet wil, maar een sneer is er sneller uit dan ik door heb. Ik voel me gewoon enorm leeg en verdrietig en ik kan maar niet bedenken waarom dit is, erg frusti! Ik heb gewoon het gevoel dat ik elk moment in janken uit kan barsten en niks kan hebben!
quote:Achybreaky schreef op 06 april 2010 @ 13:56:

Het gaat er vooral om dat soms niet eens aan elkaar gevraagd wordt "Wat is jou vandaag overkomen?". Soms is de week omgevlogen en hebben we elkaar enkel gezien bij het eten en naar bed gaan....

Dat is toch een heel ander soort probleem dan het niet hebben van een gezamenlijke hobby? Dat van die gezamenlijke hobby vind ik namelijk niet zo belangrijk, het punt dat ik nu van je gequote heb wél. Dat draait om interesse in elkaar, om luisteren, om tijd samen doorbrengen en willen weten wat er in de ander omgaat.

Volgens mij hoef je het dus niet per se te zoeken in een hobby, maar meer in het doorbrengen van tijd: samen op de bank met een glas wijn, uitgebreid tafelen samen, eens uit eten (als het financieel kan), het hebben over elkaars werkdag.

Ik deel met mijn vriend geen specifieke hobby, maar we houden er beiden van om gezellig samen te eten en 's avonds zijn we meestal allebei thuis en brengen we samen de tijd door. Dat geeft me ook een gevoel van verbondenheid
Peas on earth!
Oh, ik zie nu dat je man moeizaam praat. Ga dus dingen doen waar de nadruk niet per se op 'praten' ligt, maar waar de kans groot is dat het wel ontstaat: fietsen, wandelen, uitbreider samen eten.
Peas on earth!
Ik wou ook zeggen: ga samen een stuk fietsen. Maar dat had je al bedacht.

Je hoeft ook niet een gezamenlijke hobby te hebben, maar het kan al heel fijn zijn om bewust even samen te gaan wandelen (nu het weer langer licht is 's avonds) in een mooi gebied (bos, hei, strand). laat elkaar dingen zien, die e onderweg opvalt. Daarna een heerlijk bakje thee of een wijntje. En ook niet verplicht, gewoon een avond in de week oid.

Een uurtje per week is ook genoeg. En bekijk het ook eens van de andere kant: het toch heerlijk als je het samen leuk hebt in allerlei opzichten en toch ruimte hebt om je eigen dingen te doen? Het klinkt in ieder geval heel gezond!
Only dead fish go with the flow
PEDE, het is niet alleen mijn man die moeizaam praat, ik ben ook niet zo'n type wat haar gevoelens even tijdens een glas wijn eruit laat rollen... Het gekke is, dat we echt super kunnen praten aan de telefoon of als we in bed liggen (tegen elkaar aan, in het donker, elkaar niet aan hoeven kijken, dat soort werk)....

Ik vind het gewoon vreemd dat ik me ongelukkig lijk te voelen terwijl ik alles heb! Ik heb een leuke baan, ik doe daarnaast een leuke opleiding met een leuke stageplek, ik heb een fantastische vent waar ik op kan bouwen en die ook nog eens kinderen met me wil, familie en schoonfamilie wat allemaal goed is, lieve vriendinnetjes... Ik vind het gewoon vreemd dat ik me zo verloren voel, terwijl ik geen aanwijsbare reden kan vinden en mijzelf ook geen trap onder de kont kan geven, wat normaal wel werkt omdat ik echt een positief persoon ben...
Achybreaky, wát mis je nu precies? Weet je dat? Mis je interesse van zijn kant in wat jou bezighoudt (omdat je bijvoorbeeld schrijft dat hij geen idee heeft wat jouw werk inhoudt)? Weet je wát je precies mist?
Peas on earth!
Achybreaky, wat vond je als kind leuk om te doen?
PEDE, ik denk dat het niet persé de interesse in mij is wat ik mis, maar meer de verbondenheid. Maar de laatste dagen laat hij echt ontzettend zien dat hij er echt alles aan wil doen om mij happy te krijgen maar dat hij niet meer zo goed weet wat hij moet doen. Ik weet het ook niet, dus dat maakt het allemaal lekker complex, hahaha....

Het geeft me wel een echt goed gevoel dat hij zo zijn best doet om samen leuke dingen te ondernemen. Zo wilde hij een High Tea gaan doen op een leuke locatie (terwijl ik zeker weet dat hij daar echt een hekel aan heeft, maar voor mij zou hij dat dus willen doen!!!), maar financieel gaat dat nu even niet.

Bleeeeeeeeeeeh, wie wil mij een trap onder mn kont geven???
quote:Dreamglasses schreef op 09 april 2010 @ 11:01:

Achybreaky, wat vond je als kind leuk om te doen?Ik ben als kind altijd erg op mezelf geweest, lekker alleen spelen, een boek lezen, of wat dan ook. Vriendinnetjes was ik na een uur ook altijd wel weer zat en wilde ik gewoon weer mijn eigen gang gaan. Het gekke is, mijn man is de enige die ik 24 uur per dag om mij heen kan verdragen!
Organiseer thuis een hig tea voor 2!

Ga samen koken!

Maak daarna een wandelingetje en bekijk dingen in de buurt of pak de auto naar een mooi gebied.
Ik denk niet dat het ahndig is om met elkaar rondjes te bgaan draaien om jou gelukkig te maken. Iedereen heeft wel eens een dipje in het leven, dat is niet direct uit te leggen en hoort bij het leven.

Ga gewoon leuke dingen samen doen! Je geeft zelf al aan dat je ook niet kan uitleggen waar het aan ligt. maak het dan ook niet moeilijker dan het is.

Je lijkt nu door te schieten in het analyseren van wat je mist, waarom je nu in een dip zit.
Gaan we zeker doen, komt helemaal goed :-)
quote:Dreamglasses schreef op 09 april 2010 @ 11:08:

Ik denk niet dat het ahndig is om met elkaar rondjes te bgaan draaien om jou gelukkig te maken. Iedereen heeft wel eens een dipje in het leven, dat is niet direct uit te leggen en hoort bij het leven.

Ga gewoon leuke dingen samen doen! Je geeft zelf al aan dat je ook niet kan uitleggen waar het aan ligt. maak het dan ook niet moeilijker dan het is.

Je lijkt nu door te schieten in het analyseren van wat je mist, waarom je nu in een dip zit.

Dat is het probleem ook, dat ik graag wil weten waarom ik me zo voel. Ik ga me er gewoon maar bij neerleggen met de wetenschap dat iedereen dit wel eens overkomt en lekker genieten van de tijd die we wel samen hebben!

Bedankt voor de schop
quote:Achybreaky schreef op 09 april 2010 @ 11:11:

[...]

Bedankt voor de schop Graag gedaan
.
jaja007 wijzigde dit bericht op 09-04-2010 12:32
Reden: HUH?
% gewijzigd
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 09 april 2010 @ 12:25:

Samen picknicken is een idee.

Eten moet je toch.

Leuker kunnen jullie het wel maken.

Omgeving waar -> kunnen jullie zelf invullen.

Neem een moppenboek mee om elkaar moppen voor te lezen als een activiteit, bv.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven