Maak ik me druk om niets?

06-04-2010 13:43 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit de laatste dagen na te denken over de relatie die ik met mijn man heb. Op zich ben ik erg gelukkig, vorig jaar getrouwd, bijna 8 jaar samen, leuke man, fijn huis, leuke baan. Toch twijfel ik de laatste dagen over hoe leuk onze relatie is.

We zijn echte maatjes in de zin van dat we enorm kunnen lachen met zijn tweeen. We denken over veel dingen hetzelfde en als we dat niet doen, dan respecteren we dat. Seks is goed, na jaren strugglen.

Nu zul je denken: what's the problem???

Nou, we hebben gewoon helemaal geen gezamelijke hobbies of interesses. Hij sport graag en is fanatiek tennisser. Ik ga twee avonden per week naar school. De andere avonden zijn we met ons werk bezig, met onze hobbies, achter de computer, achter de tv, bij onze families etc. Maar nooit doen we echt iets samen wat we allebei leuk vinden en helemaal in opgaan. Hij stort zijn ziel en zaligheid in sport en klussen, ik doe dat ik mijn werk en andere bezigheden.

Ik zou gewoon zo graag samen een passie of hobby willen hebben omdat ik bang ben dat we op een gegeven moment klaar met elkaar zijn als onze kinderen (die er nu nog niet zijn...) ook weer volwassen zijn!

Manlief en ik hebben er gister over gesproken maar we komen er niet echt uit wat we dan samen willen doen. Ik zou dansles wel leuk vinden samen, man niet. Verder kan ik niet echt iets leuks bedenken (owja, ik ben niet bepaald erg sportief enzo, ik doe alles per fiets, dat is mijn beweging...)...

Wat nu te doen?
Dit vind ik heel erg moeilijk, zat in ongeveer dezelfde situatie. Is het zo noodzakelijk om een gezamelijke hobby te hebben? Gaan jullie nooit samen uit eten, naar de film, wandelen of wat dan ook?
Ik ken dat wel hoor, het is geen probleem, maar soms denk je dat wat meer samen zijn wel gezellig is.

Wij zijn op sportklimmen gegaan, ik ben geen type voor teamsporten, maar dit kun je heel erg goed samen doen. En niet teveel geren ed

Andere buiten/outdoorsporten zoals kanoen, roeien ed kun je ook prima samen doen. (Kite)surfen ed ook. Maar kan me voorstellen dat dit jou niet trekt.

We kunnen allebei niet echt schilderen, maar soms is het enorm lollig om met zijn tweeen een enorm canvas vol te kalken. En om eerlijk te zijn, hebben we best leuke dingen gemaakt soms, die ik ook durf op te hangen.

Of afspreken om elke week een datenight te hebben: een avond uit eten, om uitgebreid bij te kletsen in een setting die niet thuis in je joggingsbroek is.

Wij gaan trouwens vaak ook naar een cafe waar we met gazemelijke vrienden bordspellen doen (ok het gaat eigenlijk om het drinken, maar catan als excuus is leuk)
quote:Erine schreef op 06 april 2010 @ 13:48:

Dit vind ik heel erg moeilijk, zat in ongeveer dezelfde situatie. Is het zo noodzakelijk om een gezamelijke hobby te hebben? Gaan jullie nooit samen uit eten, naar de film, wandelen of wat dan ook?

Ik vraag me dus af of het noodzakelijk is... We hebben het 8 jaar zonder gezamelijke hobbies gedaan...

Omdat we financieel niet zo lekker zitten en dat de komende tijd ook niet gaat gebeuren hebben we niet veel geld om dingen te doen die geld kosten...

'S avonds heb ik vaak de puf niet meer om te wandelen of fietsen vanwege lichamelijke problemen en ga ik liever in bad met een boek of tv kijken/achter de computer en achteraf denk ik altijd van... Daar begint het weer, ik houd het zelf in de hand!
Wat wil je liever?Dat je samen met elkaar een hobby hebt of zoals je schrijft samen met elkaar kunt lachen en over veel dingen hetzelfde denkt?

Ik vind het een beetje een probleem zoeken en als je hard genoeg zoekt zul je er wel een vinden...
Wat Wintermuts ook zegt, het is geen pre (denk ik) om een gezamelijke passie te hebben, maar het gaat er meer om, om gewoon iets gezelligs gemeenschappelijks te hebben.

Zodat je op die manier wat dichter bij elkaar blijft.
quote:dolfje schreef op 06 april 2010 @ 13:53:

Wat wil je liever?Dat je samen met elkaar een hobby hebt of zoals je schrijft samen met elkaar kunt lachen en over veel dingen hetzelfde denkt?

Ik vind het een beetje een probleem zoeken en als je hard genoeg zoekt zul je er wel een vinden...

Dat vraag ik me inderdaad dus ook af... Maar toch als ik andere stellen zie, dan denk ik: Dat wil ik ook!!

Het gaat er vooral om dat soms niet eens aan elkaar gevraagd wordt "Wat is jou vandaag overkomen?". Soms is de week omgevlogen en hebben we elkaar enkel gezien bij het eten en naar bed gaan....
quote:Achybreaky schreef op 06 april 2010 @ 13:53:

[...]

Ik vraag me dus af of het noodzakelijk is... We hebben het 8 jaar zonder gezamelijke hobbies gedaan...

Omdat we financieel niet zo lekker zitten en dat de komende tijd ook niet gaat gebeuren hebben we niet veel geld om dingen te doen die geld kosten...

'S avonds heb ik vaak de puf niet meer om te wandelen of fietsen vanwege lichamelijke problemen en ga ik liever in bad met een boek of tv kijken/achter de computer en achteraf denk ik altijd van... Daar begint het weer, ik houd het zelf in de hand!

Wij hebben het ook heel lang niet gedaan hoor en dat ging ook prima.

Maar ik vind het wel heel leuk om zoiets samen te doen. We speelden bv wel samen spellen op de x-box en dat is ook al iets samen toch? (Komt nu over als enorme nerd )

Maar iets actievere activiteiten samen doen, zowel voor lichaam als creatieve geest, vind ik wel een toevoeging.

Misschien is een schilder/beeldhoudcursus of workshops iets voor jullie? Bij volksuniversiteiten is dat ook niet duur.

Of allebei op yoga gaan of tai chi, een niet al te actieve sport?

En als je van wandelen houdt, is misschien geotracking iets voor jullie? Ik kan namelijk niet wandelen zonder doel....
quote:Achybreaky schreef op 06 april 2010 @ 13:53:

[...]

Ik denk dat het zo noodzakelijk is als dat je het zelf maakt. En leuke dingen hoeven ook niet altijd veel geld te kosten, je kunt ook samen koken, of samen in bad gaan. Als je op een gegeven moment helemaal niks gemeenschappelijks hebt, dan lijkt het inderdaad wel een probleem te worden.

En ik begrijp je probleem heel goed, ook het financieën verhaal kan heel frustrerend en moeilijk zijn.
quote:Erine schreef op 06 april 2010 @ 13:55:

Wat Wintermuts ook zegt, het is geen pre (denk ik) om een gezamelijke passie te hebben, maar het gaat er meer om, om gewoon iets gezelligs gemeenschappelijks te hebben.

Zodat je op die manier wat dichter bij elkaar blijft.

Ik denk dat ik dat idd ook een beetje mis, wat dichter bij elkaar zijn. Ik denk dat we die vaste avond voor elkaar maar moeten invoeren.

Ik denk dat ik gewoon een beetje bang ben om elkaar kwijt te raken. Vooral ook omdat mijn man bezig is om van zijn hobbie (sport) zijn beroep te maken. Ik heb helemaal niks met sport en heb ook geen maat 38 (ik vind mezelf ook niet dik, maar slank ook niet).

Mijn angst is dat hij een leuke meid in zijn nieuwe beroep zal treffen die wel dezelfde interesses heeft als hem.

Hij weet dat ik deze angst heb en heeft mij gegarandeerd dat het niet zal gebeuren.
Ik zie het probleem ook niet zo. Nou ja, behalve dan dat jullie avonden vooral opgeslokt worden door jullie individuele dingen. Jullie hebben niet veel financiële ruimte om iets dols te gaan doen en jullie kunnen ook niet echt iets bedenken. Waarom niet gewoon thuis wat meer aandacht voor elkaar? Waarom niet zo'n tv avond reserveren voor jullie tweetjes en dan lekker samen uitgebreid eten. Kaarsjes aan, voorgerechtje, hoofdgerechtje, toetje, lekker wijntje erbij, muziekje op de achtergrond en gewoon een beetje met elkaar praten. Of allebei een vrije dag opnemen en de hele dag in bed doorbrengen. Het hoeft niets te kosten.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Erine schreef op 06 april 2010 @ 13:59:

[...]

Ik denk dat het zo noodzakelijk is als dat je het zelf maakt. En leuke dingen hoeven ook niet altijd veel geld te kosten, je kunt ook samen koken, of samen in bad gaan. Als je op een gegeven moment helemaal niks gemeenschappelijks hebt, dan lijkt het inderdaad wel een probleem te worden.

En ik begrijp je probleem heel goed, ook het financieën verhaal kan heel frustrerend en moeilijk zijn.Samen koken of een soort kookclubje met vrienden opzetten is ook leuk inderdaad!
- Naar de film

-Uit eten

-spelletjesavond

-wijncursus.

-massageavond

-stappen/bandjes kijken

-gewoon een keer in de twee weken een avondje afspreken met de tv/computer en telefoon uit. Wie weet waar jullie zin in krijgen?En dan bedoel ik niet perse seks. Ik bedoel dat internet/tv/telefoon soms zo van die aandachtszuigers zijn dat je soms eerst even stilte moet creeeren en dan komen de ideeën heus wel.
quote:Achybreaky schreef op 06 april 2010 @ 13:56:

[...]

Dat vraag ik me inderdaad dus ook af... Maar toch als ik andere stellen zie, dan denk ik: Dat wil ik ook!!

Het gaat er vooral om dat soms niet eens aan elkaar gevraagd wordt "Wat is jou vandaag overkomen?". Soms is de week omgevlogen en hebben we elkaar enkel gezien bij het eten en naar bed gaan....

Niet naar andere stellen kijken,het lijkt bij een ander altijd rooskleuriger dan dat het is.

In mijn ervaring is dat de mensen die het hardst roepen dat ze zo gelukkig zijn de meeste problemen hebben.

Jullie zouden kunnen proberen om direct na het eten,al is het maar een paar keer per week even te blijven zitten en met elkaar praten of desnoods met een wandelingetje door de buurt(hoeft niet meteen heel actief of lang te zijn maar even de tijd voor elkaar ipv meteen naar sport/tv/computer te gaan).
quote:Achybreaky schreef op 06 april 2010 @ 13:59:

[...]

Ik denk dat ik dat idd ook een beetje mis, wat dichter bij elkaar zijn. Ik denk dat we die vaste avond voor elkaar maar moeten invoeren.

Ik denk dat ik gewoon een beetje bang ben om elkaar kwijt te raken. Vooral ook omdat mijn man bezig is om van zijn hobbie (sport) zijn beroep te maken. Ik heb helemaal niks met sport en heb ook geen maat 38 (ik vind mezelf ook niet dik, maar slank ook niet).

Mijn angst is dat hij een leuke meid in zijn nieuwe beroep zal treffen die wel dezelfde interesses heeft als hem.

Hij weet dat ik deze angst heb en heeft mij gegarandeerd dat het niet zal gebeuren.

Lang niet alle mannen vallen op vrouwen met maatje 36 hoor. Hij heeft toch voor jou gekozen zoals je bent? Hij weet hoe je eruit ziet, dat je geen fanatieke sporter bent... so what? Dat zelfvertrouwen mag wel wat minder omlaag getrokken door jezelf hoor!

(Met zijn tweeen een assertiviteitscursus gaan doen? )
Het is toch juist onwijs fijn als je het samen leuk hebt en daarnaast ook leuke eigen bezigheden hebt? Ik zou me er niet druk om maken. Als je maar van elkaar houd en wel interesse toont in elkaars leven. Eventueel kun je nog afspreken dat jullie bijvoorbeeld dit jaar op dansles gaan en volgend jaar iets doen dat hij heeft gekozen.

Trouwens als ik stellen zie die alles samen doen, benauwt me dat juist een beetje.Als je alles samen doet heb je toch ook elkaar niks meer te zeggen?
quote:Achybreaky schreef op 06 april 2010 @ 13:59:

[...]

Hij weet dat ik deze angst heb en heeft mij gegarandeerd dat het niet zal gebeuren.Je man zal toch ook niet voor niks al bijna 8 jaar bij je zijn! Misschien is zo'n vaste dag een keer in de zoveel tijd wel iets voor jullie. Praat met elkaar over wat jullie bezig houdt zodat je ook weet wat er bij de ander speelt, zodat je elkaar ook weer optimaal kunt steunen!
Ik merk trouwens hoe meer je post achybreaky dat er meer aan de hand is dan samen geen hobby hebben,jouw onzekerheid en de financiele problemen......
ja.
Computer says nooooo
Nou, lees met tranen in mn ogen jullie lieve reacties!

Het ligt waarschijnlijk voor een groot deel aan mijzelf. Mijn eigenwaarde heeft pieken en dalen en deze week dus even een dalletje geloof ik....

Het zijn inderdaad alle dingen bijelkaar. We zijn beiden grote financiele klunzen (Yes, we hebben wat gemeen, hahaha) en het doet me pijn dat manlief niet ook net als vrienden of familie een weekend naar Duitsland kan om te mountainbiken of nieuwe sportgadgets kan kopen. Maar dat hebben we zelf gecreeerd....

Bleeeeeeeeeggggghhhhhhh....

Ik denk dat we idd moeten beginnen met een of twee avonden voor ons zelf te reserveren, idd wandelen of fietsen en dan ook kletsen.

Wel vind ik het storend dat ik zeker weet dat manlief geen idee heeft van wat ik zoal op een dag doe op mijn werk, en als ik aan hem vraag wat hij heeft gedaan en waar, moet ik het uit hem trekken...
(je maakt je druk om niets)

Zou wel iets pogen te doen met je onzekerheid.
Computer says nooooo
Hebben jullie wel al samen gekeken of er mogelijkheden zijn om financieël wat meer ruimte te krijgen?

Spreek jullie gevoelens naar elkaar uit, laat hem weten dat jij het niet leuk vindt om niet te weten wat hem bezighoudt op een werkdag, en dat hij geen interesse heeft voor jou bezigheden.

Over werk praten is eigenlijk een heel banaal iets, als je thuis even kunt "ventileren" over je werk kun je dat ook los laten.
quote:Achybreaky schreef op 06 april 2010 @ 13:56:

[...]

Het gaat er vooral om dat soms niet eens aan elkaar gevraagd wordt "Wat is jou vandaag overkomen?". Soms is de week omgevlogen en hebben we elkaar enkel gezien bij het eten en naar bed gaan....Maar dat is een heel ander probleem. Dan is het gewoon tijd voor elkaar maken. Bijvoorbeeld een avond in de week samen thuis blijven. Of bewust tijdens het eten naar elkaars dag vragen. Binnen no time ben je weer meer bij elkaar betrokken.
Het is zoals het is
quote:summer73 schreef op 06 april 2010 @ 14:13:

(je maakt je druk om niets)

Zou wel iets pogen te doen met je onzekerheid.Eerlijk gezegd vind ik helemaal niet dat ze zich om niets druk maakt! Ze lijken elkaar in hun relatie door drukte e.d. uit het oog te verliezen en het is toch zeker belangrijk dat het niet gebeurt...
samen reizen, weekendjes weg, uit eten, misschien 'n gezamenlijke sport? in 't weekend 'n lange wandeling en daarna lekker terrassen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven