(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
donderdag 8 april 2010 om 22:34
He lekker gekletst is er weer, hoi Ladyphoxy, alles goed verder?
kiekie haha AromaX boos want te weinig proefjes, he toch nog even gelachen vandaag.
Heb n off day, alles blergh. Gaat ook wel weer over.
In no time een tester Vert Pivoive v Histoire de Parfum erdoorheen gejaagd vandaag, lekker hoor, dat groen, denk dat ik nog eens een serieuze 'groene periode' ga krijgen ooit...!
Maarre, of ik moet mn neus laten nakijken, of die geur is zo vluchtig als de pest, nou dan weet ik dat ook weer.
kiekie haha AromaX boos want te weinig proefjes, he toch nog even gelachen vandaag.
Heb n off day, alles blergh. Gaat ook wel weer over.
In no time een tester Vert Pivoive v Histoire de Parfum erdoorheen gejaagd vandaag, lekker hoor, dat groen, denk dat ik nog eens een serieuze 'groene periode' ga krijgen ooit...!
Maarre, of ik moet mn neus laten nakijken, of die geur is zo vluchtig als de pest, nou dan weet ik dat ook weer.
donderdag 8 april 2010 om 22:47
*spritzt wat Angelique Lilas naar binnen*
hmmm, nu vind ik Ava Luxe's Madame X wel weer heel lekker, terwijl die me 1/2 jaar geleden nog too much was...ik zit de hele tijd aan m'n arm te snuffelen
hmmm, nu vind ik Ava Luxe's Madame X wel weer heel lekker, terwijl die me 1/2 jaar geleden nog too much was...ik zit de hele tijd aan m'n arm te snuffelen
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
donderdag 8 april 2010 om 23:07
Hodiho hiero!
Heb even snel gelezen.
Kom morgen hier op terug want even avond met hubby die ik al zelden zie en heb beloofd niet op pc te gaan etc . Heb ook iets raars gegeten denk ik want ben nu misselijk en koppijn dus maar bed in . Tot morgen lieve schatten!
Natas Daphne rules hè? Heerlijke geur!
Heb even snel gelezen.
Kom morgen hier op terug want even avond met hubby die ik al zelden zie en heb beloofd niet op pc te gaan etc . Heb ook iets raars gegeten denk ik want ben nu misselijk en koppijn dus maar bed in . Tot morgen lieve schatten!
Natas Daphne rules hè? Heerlijke geur!
vrijdag 9 april 2010 om 11:10
Tijdje geleden was er een grappige thread op Basenotes over een parfummeet tussen 2 leden daar, in de trant van Mission Impossible..dus voor morgen:
Tijger: your mission, should you accept it:
infiltratie diverse parfumzaken A'dam
Missie: vind de Holy Grail.
Methode: zorg dat je neus in topconditie is. Draag kleding zonder mouwen / gemakkelijk oprolbare mouwen. Hoe meer huid, hoe beter.
Obstructies: foute / proefjeszuinige verkopers/verkoopsters
Gebruik hiervoor omzeiltactieken. Ga voor maximale proefjes extractie
Tijger: your mission, should you accept it:
infiltratie diverse parfumzaken A'dam
Missie: vind de Holy Grail.
Methode: zorg dat je neus in topconditie is. Draag kleding zonder mouwen / gemakkelijk oprolbare mouwen. Hoe meer huid, hoe beter.
Obstructies: foute / proefjeszuinige verkopers/verkoopsters
Gebruik hiervoor omzeiltactieken. Ga voor maximale proefjes extractie
vrijdag 9 april 2010 om 13:01
Lieve dames,
Ik heb een gesprek gehad met leverancier van Montale in Nederland en verteld over de geurtocht van morgen en de plannen om de Spiegelgracht te bezoeken. En natuurlijk vroeg ik over de mogelijkheid voor een welkomskorting. Het is wel gegeven, maar éénmalig alleen voor de participanten van de geurtocht en alleen voor morgen. Op Montale - 10% en MDCI - 15%. Ja, ik weet het - éénmalige korting op één dag kan dingen alleen maar moeilijker maken, maar toch hoop ik dat jullie hier blij mee zijn.
Ik heb een gesprek gehad met leverancier van Montale in Nederland en verteld over de geurtocht van morgen en de plannen om de Spiegelgracht te bezoeken. En natuurlijk vroeg ik over de mogelijkheid voor een welkomskorting. Het is wel gegeven, maar éénmalig alleen voor de participanten van de geurtocht en alleen voor morgen. Op Montale - 10% en MDCI - 15%. Ja, ik weet het - éénmalige korting op één dag kan dingen alleen maar moeilijker maken, maar toch hoop ik dat jullie hier blij mee zijn.
vrijdag 9 april 2010 om 14:28
vrijdag 9 april 2010 om 14:31
Aromax wat leuk van je zeg, ontzettend dank nu al!!!!
Ben wel wat opgeknapt maar nog niet echt helemaal maar gewoon doorgaan.
Ik moet nog even teruglezen, even geen tijd.....tot later.
O,ja, ben in Donna Karan Signature, mooi met dat leer erin maar ik wil een leergeur die naar leer blijft ruiken en niet alleen een half uur. Cuir D Iris v Generale is bijna de enige die dat waarmaakt tot op het laatst.
Ben wel wat opgeknapt maar nog niet echt helemaal maar gewoon doorgaan.
Ik moet nog even teruglezen, even geen tijd.....tot later.
O,ja, ben in Donna Karan Signature, mooi met dat leer erin maar ik wil een leergeur die naar leer blijft ruiken en niet alleen een half uur. Cuir D Iris v Generale is bijna de enige die dat waarmaakt tot op het laatst.
vrijdag 9 april 2010 om 15:36
He AromaX, goed geregeld!
Geen Daphne hier, vandaag nog eens Rumi van Neil Morris, zat ook nog op mijn trui (Rumi dan he, geen Neil...hij lijkt me wel aardig, maar het is geen Pierre tenslotte, begrijpt iemand dit nog?)
3 meter is mooi Tijger, dan ruikt tenminste iemand wat!
Geen Daphne hier, vandaag nog eens Rumi van Neil Morris, zat ook nog op mijn trui (Rumi dan he, geen Neil...hij lijkt me wel aardig, maar het is geen Pierre tenslotte, begrijpt iemand dit nog?)
3 meter is mooi Tijger, dan ruikt tenminste iemand wat!
vrijdag 9 april 2010 om 16:06
vrijdag 9 april 2010 om 21:23