Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 16:36:

[...]

Je hebt jezelf excellent gevalideerd hoor, voor deze discussie. Als ik dat vertaal geloof ik dat ik het goed gedaan heb. Indien niet, laat me in die waan.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mag ik iets geheel anders aankaarten?

Ik heb vroeger veel contact gehad met een groep Italianen. En zoals dat gaat in een groep, zitten daar leukere en minder leuke mensen tussen. Is helemaal niet erg en ik wil best vriendelijk doen tegen de minder leuke mensen. Maar nu zit er in die groep één consequente plakker. Het laatste contact dateert van zeker 5 jaar geleden. Met één leukerd dateert dat van recenter datum, maar dat was het wel. Behalve dan dus die plakker. Al zeker 4,5 jaar negeer ik consequent zijn mails. Cónsequent.

En raad nu eens van wie ik vanuit het niets een berichtje krijg op mijn hyves?

Ik voel zeer ernstig de behoefte om daar éven over na te praten hoor mensen. Dit is toch om te janken?
quote:Evidenza schreef op 09 april 2010 @ 16:39:

[...]

Als ik dat vertaal geloof ik dat ik het goed gedaan heb. Indien niet, laat me in die waan.Ieder recht op d'r eigen waan. Ik leef met de waan van de dag.
quote:geve schreef op 09 april 2010 @ 16:27:

[...]

Klopt en die feedback heeft de ander op het moment zelf niet gekregen.

Wijs jij iedereen de hele dag door op al zijn " fouten " of onhandigheden? Ik niet. Niet als het me niet mateloos stoort.

Maar als een ander vraagt hoe hij over komt, of ik misschien een idee heb waarom ...., waarom nou toch élke keer weer .... , dan zou ik wel zeggen dat ik denk dat het aan dit of aan dat zou kunnen liggen en daar haal ik dan ook voorbeelden bij aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zo, nu de gemoederen iets bedaard zijn kan ik eindelijk eens gaan slapen.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 16:42:

Ik voel zeer ernstig de behoefte om daar éven over na te praten hoor mensen. Dit is toch om te janken? Ja. Enorm.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O, te vroeg dus
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 16:42:

[...]

Ieder recht op d'r eigen waan. Ik leef met de waan van de dag.
Volgens mij kun je liever een hyves-bericht van hem krijgen dan dat hij met koffers "gezellig" bij je langs komt met een vrolijke:"Bonjournoooooooooooooooooooo!" (Of hoe je het ook schrijft)

Bekijk het van de zonnige kant .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 april 2010 @ 16:43:

[...]

Wijs jij iedereen de hele dag door op al zijn " fouten " of onhandigheden? Ik niet. Niet als het me niet mateloos stoort.

Maar als een ander vraagt hoe hij over komt, of ik misschien een idee heb waarom ...., waarom nou toch élke keer weer .... , dan zou ik wel zeggen dat ik denk dat het aan dit of aan dat zou kunnen liggen en daar haal ik dan ook voorbeelden bij aan.

En dat getuigt in mijn optiek van betrokkenheid. En openheid en interesse. Dat je de moeite wil nemen een ander uit te leggen hoe je iets van hem/haar ziet.

Ongevraagd je mening geven op het moment zelf ( wat ik vaak doe) wordt vaak geinterpreteerd als bot en hard. Terwijl ik het bedoel als bovenstaande.
volhoudend tiepje Qwert
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Almost, je denkt toch niet dat ik hem een adreswijziging gestuurd heb hè?

Hij zou "ciao" zeggen trouwens. En met een beetje pech nog met 'bella" erachteraan ook.
quote:almosthappy schreef op 09 april 2010 @ 16:47:

Volgens mij kun je liever een hyves-bericht van hem krijgen dan dat hij met koffers "gezellig" bij je langs komt met een vrolijke:"Bonjournoooooooooooooooooooo!" (Of hoe je het ook schrijft)

Bekijk het van de zonnige kant .Het is een franstalige italiaan begrijp ik?
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 16:49:

Almost, je denkt toch niet dat ik hem een adreswijziging gestuurd heb hè?

Hij zou "ciao" zeggen trouwens. En met een beetje pech nog met 'bella" erachteraan ook.

Daar komt hij vast wel achter (via die andere Italianen) als hij wil

Met nog meer pech doet hij niet alleen ciao bella, maar ook een dikke klapzoen (inclusief zweetbovenlip)

Dan valt dat berichtje nog wel mee he?
quote:Evidenza schreef op 09 april 2010 @ 16:50:

[...]

Het is een franstalige italiaan begrijp ik?

Laat me met rust! Ik ben kwetsbaar!

(Ik merk dat je nu geen last meer hebt van taalprobleempjes? )
quote:Evidenza schreef op 09 april 2010 @ 16:48:

[...]

En dat getuigt in mijn optiek van betrokkenheid. En openheid en interesse. Dat je de moeite wil nemen een ander uit te leggen hoe je iets van hem/haar ziet.

In mijn optiek ook. En ik heb in de loop der jaren afgeleerd om dat op het moment zelf meteen de wereld in te slingeren inderdaad, onder het mom van "fatsoen" ofzo. Blijkbaar wordt dat als bot ervaren inderdaad. Maar ik snap er intussen alleen maar minder van. Blijkbaar maakt het uiteindelijk niet uit wannéér (en op wiens voorspraak) je eerlijk bent, want er zijn altijd wel mensen die je bot of onfatsoenlijk vinden.
Wat kwam ik hier ook eigenlijk doen? Oh ja, dat topic van Hookedup was verdwenen. Jammer hoor.
quote:rosanna08 schreef op 09 april 2010 @ 16:49:

volhoudend tiepje Qwert Ik vroeg me ook al af vanaf welk moment je daadwerkelijk over kunt gaan tot aangifte van stalking.
2x aangifte is overbodig.

Er zit maar één ongewenste Italiaan achter me aan. En dat lijkt me vooralsnog meer dan voldoende. Véél meer dan voldoende zelfs.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 16:53:

[...]

In mijn optiek ook. En ik heb in de loop der jaren afgeleerd om dat op het moment zelf meteen de wereld in te slingeren inderdaad, onder het mom van "fatsoen" ofzo. Blijkbaar wordt dat als bot ervaren inderdaad. Maar ik snap er intussen alleen maar minder van. Blijkbaar maakt het uiteindelijk niet uit wannéér (en op wiens voorspraak) je eerlijk bent, want er zijn altijd wel mensen die je bot of onfatsoenlijk vinden. Zo zijn er ook altijd mensen die hun excuses in mitsen en maren verpakken. Zeg dan liever helemaal geen sorry, denk ik dan...
quote:almosthappy schreef op 09 april 2010 @ 16:52:

[...]

Laat me met rust! Ik ben kwetsbaar!

(Ik merk dat je nu geen last meer hebt van taalprobleempjes? )

Hahahahaha. Ja, ik wilde er nog bij zeggen dat het bij jou ook nog geen zomer was zo te zien. Mán, wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Omdat je zo kwetsbaar bent enzo. Dan had ik mijn eigen advies moeten opvolgen en mijn excuses moeten maken. Maar ja, omdat jij mij begrijpt en zo is dat nu vast niet nodig.

Ook omdat ik het niet gezegd heb, begrijp je?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 april 2010 @ 16:43:

Wijs jij iedereen de hele dag door op al zijn " fouten " of onhandigheden?Nee natuurlijk niet. Maar blijkbaar wordt wel verwacht dat je rekening houdt met iemands aandoeningen (voor zover je je die herinnert op het moment dat je iets schrijft) als je ergens een opmerking over maakt. Kijk: als ik iemand als een volwaardig persoon ervaar, dan hou ik geen rekening met persoonlijke issues, ik denk er zelfs niet aan. Pas wanneer je iemand niet als volwaardig ervaart hou je rekening met iemands handicap. Dàt is de essentie van mijn betoog, daar én hier.
quote:Evidenza schreef op 09 april 2010 @ 16:56:

[...]

Hahahahaha. Ja, ik wilde er nog bij zeggen dat het bij jou ook nog geen zomer was zo te zien. Mán, wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Omdat je zo kwetsbaar bent enzo. Dan had ik mijn eigen advies moeten opvolgen en mijn excuses moeten maken. Maar ja, omdat jij mij begrijpt en zo is dat nu vast niet nodig.

Ook omdat ik het niet gezegd heb, begrijp je?Ja en gelukkig heb ik het niet gelezen, ondanks dat jij het niet gezegd hebt.
quote:qwertu schreef op 09 april 2010 @ 16:53:

[...]

In mijn optiek ook. En ik heb in de loop der jaren afgeleerd om dat op het moment zelf meteen de wereld in te slingeren inderdaad, onder het mom van "fatsoen" ofzo. Blijkbaar wordt dat als bot ervaren inderdaad. Maar ik snap er intussen alleen maar minder van. Blijkbaar maakt het uiteindelijk niet uit wannéér (en op wiens voorspraak) je eerlijk bent, want er zijn altijd wel mensen die je bot of onfatsoenlijk vinden.

Serieus hoor, je kunt het niet goed doen. Daarom doe ik maar gewoon zoals ik het zie. En dat betekent nu eenmaal dat ik vaak zeg wat ik denk.

Maar echt Qwertu, er zijn maar weinig mensen op dit forum zo genuanceerd dan jij, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken. Eerder minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven