Kolf in Middenbeemster Help!

10-04-2010 14:53 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op een bruiloft in de Beemster en ben de vacuüm stop van mijn kolf vergeten... Iemand in de buurt waar ik even een kolf mag lenen? Mail me dan ajb even op suzesyvova@hotmail.com

Heb ik ook gehad op mn werk. Niemand in de buurt. Ben toen snel op MP gaan kijken en heb er eentje uit de buurt gekocht. Moet je wel geluk hebben dat het snel geregeld kan worden.(misschien een tip?)

Daarna snel de fabrikant gebeld en een reserve ding gekregen (is zo'n klein pieleding)
Goed idee! Met goedkope handkolf kom ik al een heel eind hoop ik....
Ik weet niet precies waar midden beemster is, maar in Hoorn, Zaandam en Purmerend is een Prenatal. Zou je ook eventueel een kolf kunnen kopen. Die je dan later weer verkoopt.
Oooooh ik ben in de buurt, maar heb de kolf niet mee... Zit even driftig te denken welke mensen ik ken in de buurt met een kolf..... Kom ik nog even op terug!
Met je handen kolven kan toch ook?
Geen flauw idee waar Middenbeemster ligt - maar is even heen en weer naar een winkel sjezen geen optie?
Hoe doe ik dat? Ik ga het met de hand proberen.
Even de tepel een beetje masseren tot tsr. En dan gewoon masseren met beide handen naar buiten. Zo krijg je de druk er in ieder geval af.

Owja en warme doek of iets in de buurt? Dat wil ook helpen.
Hahaha, ja of je man vragen of hij het eruit wil zuigen en in het flesje wil kwatten. Haha! Nee even serieus, volgens mij moet het met de hand kunnen.

Ben wel ernstig nieuwsgierig hoe jij e rnu bij zit op die bruiloft, want ik heb een nogal levendig voorstellingsvermogen haha!
quote:Aruba schreef op 10 april 2010 @ 15:19:

Even de tepel een beetje masseren tot tsr. En dan gewoon masseren met beide handen naar buiten. Zo krijg je de druk er in ieder geval af.

Owja en warme doek of iets in de buurt? Dat wil ook helpen.

niet idereen kan met de hand kolven,

als je te ruw / verkeerd kolft kun je borstweefsel beschadigen
Zal toch wel loslopen van één keer Yam?

En ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat het borstweefsel kan beschadigen?
weet ik niet precies aruba, ik heb t gelezen.

ik zal eens zoeken of ik t nog kan vinden

TO in je andere topic had ik ook gezet in heerhugowaard zit ik met een medela freestyle en een avent handkolf.
oh en in alkmaar zit de evean thuiszorgwinkel waar je diverse kolven kunt kopen en ook losse kolfonderdelen.
Draining the Milk Reservoirs

Position the thumb (above the nipple) and first two fingers (below the nipple) about 1" to 1-1/2" from the nipple, though not necessarily at the outer edges of the areola. Use this measurement as a guide, since breasts and areolas vary in size from one woman to another. Be sure the hand forms the letter "C" and the finger pads are at 6 and 12 o'clock in line with the nipple. Note the fingers are positioned so that the milk reservoirs lie beneath them.

Push straight into the chest wall.

Avoid spreading the fingers apart.

For large breasts, first lift and then push into the chest wall.

Roll thumb and fingers forward at the same time. This rolling motion compresses and empties milk reservoirs without injuring sensitive breast tissue. Note the position of thumb and fingernails during the finish roll as shown in the illustration below.

Repeat rhythmically to completely drain reservoirs.

Position, push, roll...

Position, push, roll...

Rotate the thumb and fingers to milk other reservoirs, using both hands on each breast.

Avoid These Motions

Do not squeeze the breast, as this can cause bruising.

Sliding hands over the breast may cause painful skin burns.

Avoid pulling the nipple which may result in tissue damage.

Assisting the Milk Ejection Reflex

Massage the milk producing cells and ducts by pressing the breast firmly with the flat of the fingers into the chest wall, beginning at the top. Move fingers in a circular motion, concentrating on one spot at a time for a few seconds before moving on to another spot. Spiral around the breast toward the areola as you massage. The motion is similar to that used in a breast examination.

Read More http://parenting.ivillage ... 2sn,00.html#ixzz0khkvcdDo

Sign up for iVillage Special Offers

http://parenting.ivillage ... reastfeed/0,,42sn,00.html
Ok met beleid dus. Hoe is het nu Suze?
Halloooo, hier nog even de afloop:

Dat handmatige gebeuren werd hem niet. Ik was natuurlijk ook gestresst en dan schiet het al helemaal niet op als je dat voor de eerste keer gaat zitten proberen.

Ik dus bijna onderweg naar Yam (super lief van je!!) tot iemand daar riep dat ze op 3 km een kolf gezien had bij de drogist. Die gekocht en op de wc 200cc getapt. Leuke dag gehad verder, nog lekker uit eten geweest met man en vriendensetje! Dank voor het meedenken dames.
Was jij nou niet laatst ook een drager vergeten, op weg naar brussel of zoiets?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Hou op schei uit.....

Ik ben echt volkomen achterlijk uit deze laatste zwangerschap gekomen
Hahaha, ja, dat van die drager herinnerde ik me ook nog. Ik dacht ook al: He, is dat nou dezelfde Suze? .

Hoe was dat eigenlijk afgelopen, van die drager?
Lamme arm Mor, lamme arm...

Godeszijdank is Brussel een klein vliegveld en zat de terminal dus niet al te ver weg.
Wel goed dat je toch elke keer de hulp van het forum inschakelt. Zo leren we je steeds beter kennen .
Ach ja, ik zie hier zeer regelmatig hulp uit onverwachte hoeken komen dus ik dacht probeer het maar weer. Voor hetzelfde geld, enzo. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven