(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 10 april 2010 om 19:31
He Tijger, wat een mooie dag! Black Tourmaline ken ik nog niet, 'k word meteen alweer nieuwsgierig...proefjes extractie ook geslaagd?
Skiffy: waar heb je je geduld gelaten.. ..'t is dat je me voor was, ik had ook al zo'n berichtje in de planning...
Skiffy: waar heb je je geduld gelaten.. ..'t is dat je me voor was, ik had ook al zo'n berichtje in de planning...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 10 april 2010 om 19:35
nee ik heb nix gekocht dus ook geen proefjes, en van de Patchouli Leaves weet ik niet, heb ik niet gevraagd.
Ik zou zo graag hele lappen text met filmisch verslag willen maken maar kep er de puf niet meer voor!
Ben zooooo moe, en Smelly en ik hebben allebei pijn aan de voeten, klaag klaag wat is het parfumistaschap een zwaar bestaan... :/
Ik zou zo graag hele lappen text met filmisch verslag willen maken maar kep er de puf niet meer voor!
Ben zooooo moe, en Smelly en ik hebben allebei pijn aan de voeten, klaag klaag wat is het parfumistaschap een zwaar bestaan... :/
zaterdag 10 april 2010 om 19:39
ja veel bond bij de negende wolk, ik heb er een paar geroken en weet niet eens meer welke, wel dat ik Silver Factory het lekkerst vond, maar niet rokerig genoeg, vandaag Black Tourmaline!
Aw Creed das rot, hopelijk komt er geen 3e dag bij...!
Met het weer hebben we echt geboft, in de zon en uit de wind was heel aangenaam.
Aw Creed das rot, hopelijk komt er geen 3e dag bij...!
Met het weer hebben we echt geboft, in de zon en uit de wind was heel aangenaam.
zaterdag 10 april 2010 om 19:46
Ja Tijger, je bent niet zomaar een parfumista!
Daar is doorzettingsvermogen voor nodig, lef (je moet altijd om proefjes durven bedelen), improvisatietalent (je moet altijd snel weten uit te vinden waar de betere parfumerieën zijn op vakantie / in een vreemde stad) en natuurlijk goede loopschoenen...en last but not least: een neus in topconditie!
Daar is doorzettingsvermogen voor nodig, lef (je moet altijd om proefjes durven bedelen), improvisatietalent (je moet altijd snel weten uit te vinden waar de betere parfumerieën zijn op vakantie / in een vreemde stad) en natuurlijk goede loopschoenen...en last but not least: een neus in topconditie!
zaterdag 10 april 2010 om 19:55
Ja, tsk tsk...zomaar zo'n lekker dagje ertussenuit, dat doet maar...(helemaal niet jaloers ofzo)
Twee foto's is beter dan geen foto's, toch.
AromaX, we kunnen toch wel een uitgebreid blogverslag tegemoet zien he *probeert de dreigende toon nog eens*
Smelly: waar ben je?
Twee foto's is beter dan geen foto's, toch.
AromaX, we kunnen toch wel een uitgebreid blogverslag tegemoet zien he *probeert de dreigende toon nog eens*
Smelly: waar ben je?
zaterdag 10 april 2010 om 20:03
zaterdag 10 april 2010 om 21:55
Ja, hier ben ik dan, uitgeput op de bank! Wat een dag zeg, ik heb zoveel geroken, mijn neus is er overspannen van! De wenslijst is uitgebreid met Lalique le parfum, 24 Faubourg, Midnight Oud, Bal a Versailles, Histoires Charnelles, toch naar Vanillia van Artisan (ik twijfelde, maar wil hem toch hebben), Black Aoud, Ginger Musk, Roses Musk (lekker over me heen gespoten voor de thuisreis, werd met veel enthousiasme ontvangen), Chypre Fruite en nog veel meer!
Bij Cloud 9 voor het eerst Carthusia geroken, wat lekker zeg, zo klassiek die geuren. Uomo ga ik voor mijn man kopen, zeker weten, ruikt ie naar George Clooney (toen die mevrouw dat vertelde, grepen Smelly en ik meteen naar die fles haha)
Ik heb een Bond geroken, zo, die WIL ik hebben: Andy Warhol Lexington Ave. De geuren van The different company ook bijzonder, naast de oriental lounge vond ik `bois d' iris' ook lekker.
Gekocht: Vanille et Coco van Coudray en Sweet Oriental Dream.
Was supergezellig deze dag, AromaX, Smelly en Tijgermeisje hartstikke bedankt!
Bij Cloud 9 voor het eerst Carthusia geroken, wat lekker zeg, zo klassiek die geuren. Uomo ga ik voor mijn man kopen, zeker weten, ruikt ie naar George Clooney (toen die mevrouw dat vertelde, grepen Smelly en ik meteen naar die fles haha)
Ik heb een Bond geroken, zo, die WIL ik hebben: Andy Warhol Lexington Ave. De geuren van The different company ook bijzonder, naast de oriental lounge vond ik `bois d' iris' ook lekker.
Gekocht: Vanille et Coco van Coudray en Sweet Oriental Dream.
Was supergezellig deze dag, AromaX, Smelly en Tijgermeisje hartstikke bedankt!
zaterdag 10 april 2010 om 21:58
Jaaaaa Dutchsuus, bedankt voor het verslag! Je hebt heel wat aan je lijst toegevoegd!
*noteert: Uomo = George Clooney*
SOD is ook zo lekker, vind ik 's winters ook fijn om een beetje op mijn beddegoed te spritzen...
*noteert: Uomo = George Clooney*
SOD is ook zo lekker, vind ik 's winters ook fijn om een beetje op mijn beddegoed te spritzen...
zaterdag 10 april 2010 om 22:19
Lekker DS die sweet oriental dream en roses musk ook super lekker.
Leuk jullie verslag.
Bal a versailles heb ik ooit bij skins geroken en die vond ik werkelijk niet te pruimen, zou die overstuur geweest zijn? was een beetje beduimelde fles beetje plakkerig. Volgens mij kreeg je daar een dood paard nog mee aan het lopen. ( zo vis vond ik hem dan he)
Histoires Charnelle heb ik een proefje van, elegante geur. Voel me dan zo damesachtig en dat ben ik niet echt.
Jullie zijn lekker beziggeweest in A'dam.
Leuk jullie verslag.
Bal a versailles heb ik ooit bij skins geroken en die vond ik werkelijk niet te pruimen, zou die overstuur geweest zijn? was een beetje beduimelde fles beetje plakkerig. Volgens mij kreeg je daar een dood paard nog mee aan het lopen. ( zo vis vond ik hem dan he)
Histoires Charnelle heb ik een proefje van, elegante geur. Voel me dan zo damesachtig en dat ben ik niet echt.
Jullie zijn lekker beziggeweest in A'dam.
zaterdag 10 april 2010 om 22:45
Goedenavond dames,
Nou - ik geloof, dat alleen het bad is niet meer voldoende om er bij te komen van zo'n dag - al die geuren en geklets en gegil.
Maar het was heel leuk en gezellig. Altijd leuk om niet in je eentje de geuren te ruiken en het is nog leuker als andere mensen ook veel van geuren weten - zo kom je andere geuren snel leren kennen, die je anders zou laten staan. Zoals die Aziyadé van Parfum d'Empire of Fougère Bengale. Heerlijk! Ook Coudray en Carthusia - dat zijn merken waarvoor ik nooit tijd had om even te ruiken, omdat ik andere merken beter kende. Maar nu even stoppen en ruiken en even stil staan.
Maar het is ook leuk om te zien he de geuren op andere huid openen en het is heerlijk om te zien hoe blij iemand met een geur kan zijn.
Smelly, Dutchsuzanne, Tijger - het was geweldig - dank jullie wel!
Bijzonderheden:
Van Ineke wil ik graag een setje met samples - ik hoop, dat ik het via Cornelis Krusemanstraat kan bestellen. Interesante sering heeft ze - wat bloemiger (richting Diorissimo, maar toch geen Muguet), dan En passant van Malle. Ook Chemical Bonding lijkt een interessante citrus akkoord te zijn en dan nog een geur, waarvan ik de naam niet meer weet... nou - ik heb gewoon setje samples nodig.
Costume Nationale Homme vond ik wel bijzonder, maar ook te veel van het goede op mijn huid - te veel van kruiden, room en exotische hout op mijn huid, maar toch aantrekkelijk.
Central Park van Bond heeft volgens mij een paar akkoorden van Secretions Magnefique, tja... wat zou je anders in Central Park kunnen vinden?
Uiteindelijk ben ik verkocht en daarom gekocht:
Aziyadé - een heerlijke krentenbol met boter en komijnenkaas, maar dan met chique en smaak - vol orientaalse exotica en welde.
Fougère Bengale - echt een najaars melancholisch geur met wat droge blaadjes, houtige patchouli en tabak.
P.S. Niets roddelen over samen de kroeg in!!!
Nou - ik geloof, dat alleen het bad is niet meer voldoende om er bij te komen van zo'n dag - al die geuren en geklets en gegil.
Maar het was heel leuk en gezellig. Altijd leuk om niet in je eentje de geuren te ruiken en het is nog leuker als andere mensen ook veel van geuren weten - zo kom je andere geuren snel leren kennen, die je anders zou laten staan. Zoals die Aziyadé van Parfum d'Empire of Fougère Bengale. Heerlijk! Ook Coudray en Carthusia - dat zijn merken waarvoor ik nooit tijd had om even te ruiken, omdat ik andere merken beter kende. Maar nu even stoppen en ruiken en even stil staan.
Maar het is ook leuk om te zien he de geuren op andere huid openen en het is heerlijk om te zien hoe blij iemand met een geur kan zijn.
Smelly, Dutchsuzanne, Tijger - het was geweldig - dank jullie wel!
Bijzonderheden:
Van Ineke wil ik graag een setje met samples - ik hoop, dat ik het via Cornelis Krusemanstraat kan bestellen. Interesante sering heeft ze - wat bloemiger (richting Diorissimo, maar toch geen Muguet), dan En passant van Malle. Ook Chemical Bonding lijkt een interessante citrus akkoord te zijn en dan nog een geur, waarvan ik de naam niet meer weet... nou - ik heb gewoon setje samples nodig.
Costume Nationale Homme vond ik wel bijzonder, maar ook te veel van het goede op mijn huid - te veel van kruiden, room en exotische hout op mijn huid, maar toch aantrekkelijk.
Central Park van Bond heeft volgens mij een paar akkoorden van Secretions Magnefique, tja... wat zou je anders in Central Park kunnen vinden?
Uiteindelijk ben ik verkocht en daarom gekocht:
Aziyadé - een heerlijke krentenbol met boter en komijnenkaas, maar dan met chique en smaak - vol orientaalse exotica en welde.
Fougère Bengale - echt een najaars melancholisch geur met wat droge blaadjes, houtige patchouli en tabak.
P.S. Niets roddelen over samen de kroeg in!!!