Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 23:01:

Ik heb trouwens net even gegoogled naar de eventuele bijwerkingen van Concerta en zag dit staan op de volgende site:

http://www.apotheke.nl/pa ... p?ID=533&Method=infotekst

[...]

Is dat zo?? gaat het meestal in de puberteit over? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Van MCDD weet ik dat er vier mogelijkheden zijn (1) overgaan - helaas ministe kans, (2) PDD-NOS, (3) schizofrenie, (4) borderline.

Ik werk met technisch jongvolwassen studenten en kan je uit ervaring vertellen dat er een hoop ADHD-ers bij zitten.
quote:hans66 schreef op 10 april 2010 @ 22:59:

[...]

Gelukkig. Bij mij op school is autisme bij leerlingen bekend, en de leraren gaan er dan ook respectvol mee om.

Ja, dat is heel erg fijn, maar mijn zoon gaat naar regulier onderwijs. En heeft ook nog een iq die zo hoog is dat je hoofd gaat spinnen, dus de draadjes in zijn hoofd zijn gewoon anders.

En hoe vaak ik wel niet heb gehoord: Hij is zo slim, dan weet hij toch wel hoe alles werkt.
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 22:53:

De persoonlijkheid verandert niet hoor. De chaos in het hoofd wel. Het maakt het voor de jongens net makkelijker om zichzelf te handelen en dat geeft ze rust.Ik weet ook niet of dat al te merken is na de eerste inname. Er is een topic over antidepressiva in Psyche. Of ik deze twee zaken met elkaar kan vergelijken?
World of Warcraft: Legion
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 23:01:

Ik heb trouwens net even gegoogled naar de eventuele bijwerkingen van Concerta en zag dit staan op de volgende site:

http://www.apotheke.nl/pa ... p?ID=533&Method=infotekst

[...]

Is dat zo?? gaat het meestal in de puberteit over? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.Er zijn mensen die eroverheen groeien zeg maar. Ik denk persoonlijk dat het meer een soort van beter leren omgaan met de drukte is. Veel kinderen die medicatie slikken bouwen rond het eind van de tienerjaren af volgens onze psych en dat gaat dan meestal goed. Ook zonder medicatie.
MILF in the making ;-)
Ik heb ook wel eens gehoord dat Asperger overgaat na de pubertijd.
quote:Jala5 schreef op 10 april 2010 @ 23:09:

Ik heb ook wel eens gehoord dat Asperger overgaat na de pubertijd. Mijn collega heeft een man met Asperger. Die diagnose is pas op zijn 45ste gesteld......
Hans de ADHD medicatie werkt vaak wel heel erg snel. het verschil is vrijwel de eerste week al duidelijk. Het zoeken naar de dosering kan wat langer duren. Maar het heeft een direct effect. Antidepressiva heeft een langere tijd nodig. Eerst een soort van balans opbouwen voor er echt effect merkbaar is. Ook bij sommige soorten antipsychotica wordt de werking pas na een tijdje zichtbaar.
MILF in the making ;-)
Lijkt me heel sterk Jala. Ons is verteld dat Asperger een defecte koppeling in de hersenen is. Is ook aan te tonen op scans, het schijnt dat bij bepaalde prikkeling de verkeerde hersendelen reageren.
quote:Jala5 schreef op 10 april 2010 @ 23:05:

Ja, dat is heel erg fijn, maar mijn zoon gaat naar regulier onderwijs.O, vergat bij te vertellen, dat de school waar ik werk regulier onderwijs is. Autisme en andere gedragsstoornissen worden heel serieus genomen.
Asperger gaat niet over. Er zit wat dat betreft een groot verschil tussen ADHD en ASS. Allebei informatieverwerkingsproblemen en heel veel raakvlakken en dubbel diagnoses, maar ADHD kan minder worden. ASS is anders, dat wordt niet minder. Er is veel aan te leren en te automatiseren, maar er komt geen punt dat de gemiddelde autist wakker wordt en zich realiseert dat zijn blik op de wereld ineens veranderd is.
MILF in the making ;-)
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 23:11:

Lijkt me heel sterk Jala. Ons is verteld dat Asperger een defecte koppeling in de hersenen is. Is ook aan te tonen op scans, het schijnt dat bij bepaalde prikkeling de verkeerde hersendelen reageren.

Nee, dat weet ik ook, maar vanuit de reguliere wereld is er zo veel onbegrip.

Omdat ze het gewoon niet begrijpen, ben zelf ook nog maar een klein jaartje me aan het inlezen.
Ow, excuus Jala, ik had het sarcasme gemist

Mijn ex man had trouwens wel de briljante vraag wanneer zoonlief eroverheen gegroeid zou zijn. Nadat ik hem bergen informatie had toegespeeld waar hij zelf niet achteraan wilde zitten want zijn zoon mankeerde niks.
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 23:13:

Asperger gaat niet over. [...] Er is veel aan te leren en te automatiseren...Hoe intelligenter de persoon is, hoe beter hij daartoe in staat is.
Ze kunnen trouwens tegenwoordig ook via scan ofzoiets ADHD aantonen in de hersenen. Een of andere studie heeft vastgesteld dat ADHD dus echt fysiek bestaat en niet gewoon een modeverschijnsel is.
MILF in the making ;-)
Dat is waar Hans. Maar over gaat het nooit.
MILF in the making ;-)
Tja, mijn schoonmoeder is ook zo, (terwijl het bij haar vandaan komt , nee grapje, want aan de buitenkant zie je toch niets, en bij haar gedraagt hij zich heel normaal (hoor)
Ik had vorig jaar een MRI-scan gehad in verband met klachten over oorsuizen. Op de MRI-scan is niets te zien. Geen bewijs van autisme, geen bewijs van beschadigingen aan de gehoorzenuw. Ik verwachtte wel afwijkingen te zien. De KNO-arts wist wel dat ik PDD/NOS had, maar zag dat niet op de scan terug.
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 23:16:

Ze kunnen trouwens tegenwoordig ook via scan ofzoiets ADHD aantonen in de hersenen. Een of andere studie heeft vastgesteld dat ADHD dus echt fysiek bestaat en niet gewoon een modeverschijnsel is.Er zijn zelfs op dit moment onderzoeken die ASS in zekere zin ook relateren aan problemen bij de zwangerschap en de geboorte. Vraag me niet de details, maar ik weet toevallig van een MCDD groep dat die bijna allemaal problemen hadden bij de zwangerschap en de bevalling.
Iemand vroeg me eens of als er een pil zou bestaan die het autisme weghaalt, ik die dan aan de knullen zou geven. Nee dat zou ik niet doen. Medicatie tegen de ADHD vind ik anders, omdat het wel de drukte weghaalt, maar niet het kind. Voor mij zouden mijn kinderen zonder autisme ineens hele andere mensen zijn. Wel wens ik een pil die maakt dat ze hun eigen plaats in de wereld mogen innemen zonder al die meningen en ideeën en veroordelingen van de maatschappij om hen heen. Dat ze gewoon mogen zijn wie ze zijn.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 23:20:

Iemand vroeg me eens of als er een pil zou bestaan die het autisme weghaalt, ik die dan aan de knullen zou geven. Nee dat zou ik niet doen. Medicatie tegen de ADHD vind ik anders, omdat het wel de drukte weghaalt, maar niet het kind. Voor mij zouden mijn kinderen zonder autisme ineens hele andere mensen zijn. Wel wens ik een pil die maakt dat ze hun eigen plaats in de wereld mogen innemen zonder al die meningen en ideeën en veroordelingen van de maatschappij om hen heen. Dat ze gewoon mogen zijn wie ze zijn.Dat is dus exact waar ik bang voor ben door mijn kind concerta te geven.
Muis, het zou kunnen, maar lijkt me lastig aan te tonen. Ik heb bij allevier een gruwelijke zwangerschap gehad (extreem ziek en dat negen maanden lang, kotsen etc.) en de bevallingen waren bij allevier met infuus omdat ik het bevalhormoon (en het borstvoedingshormoon) niet aanmaak. Toch hebben we wel drie autisten, maar alledrie een ander labeltje en is de vierde geen autist.
MILF in the making ;-)
aaargh, kom niet weg hier

DGS: mijn man vond ook dat ik veeeel te veel met mijn neus in de boeken zat, ik wilde het kind veel te veel bestempelen...alsof hij door zijn gedrag niet al een stempel opgedrukt kreeg...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 23:20:

Iemand vroeg me eens of als er een pil zou bestaan die het autisme weghaalt, ik die dan aan de knullen zou geven. Nee dat zou ik niet doen. Medicatie tegen de ADHD vind ik anders, omdat het wel de drukte weghaalt, maar niet het kind. Voor mij zouden mijn kinderen zonder autisme ineens hele andere mensen zijn. Wel wens ik een pil die maakt dat ze hun eigen plaats in de wereld mogen innemen zonder al die meningen en ideeën en veroordelingen van de maatschappij om hen heen. Dat ze gewoon mogen zijn wie ze zijn.

Juist. Als er al een pil moet zijn, moet die er voor gewone mensen zijn.

De 'gewone mens' vind autisme misschien raar, onbegrijpelijk (ziehier de angst, de onzekerheid van de gewone mens), maar een autist vind onze wereld al net zo volslagen onbegrijpelijk.......
DGS, daar hoef je niet bang voor te zijn. De drukte gaat weg (wordt minder) en dan zie je ineens weer je kind. Dat kan soms wennen zijn, maar het is geen verandering van persoonlijkheid. Het is meer een doorkomen van de persoon die achter die drukte zat.
MILF in the making ;-)
quote:Muis66 schreef op 10 april 2010 @ 23:20:

[...]

Er zijn zelfs op dit moment onderzoeken die ASS in zekere zin ook relateren aan problemen bij de zwangerschap en de geboorte. Vraag me niet de details, maar ik weet toevallig van een MCDD groep dat die bijna allemaal problemen hadden bij de zwangerschap en de bevalling.

dat wist ik nog niet.

A is 5 weken te vroeg geboren, heeft in een couveuse gelegen, en zijn moeder heeft zware medicatie ( antipsychotica en anti depressieva geslikt tijdens de zwangerschap, en ook fiks gedronken. ) ( en oh ja, ze is schizofreen en borderline, daar hadden wij de link wel al gelegd met de mcdd )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven