Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 04 mei 2010 @ 16:46:

Zoon ziet de reclame voor blik op de weg. Hardop tegen zichzelf: als je een blik op de weg zet, rijd je daar dan niet je banden op stuk? Dat is toch gewoon raar. Je zet toch geen blik op de weg. Of kon iemand zijn blikopener niet vinden. Dan koop je toch gewoon een blik met zo'n ringetje. Of zou er een vrachtwagen met blikken zijn omgevallen? Maar dan heet het blikken op de weg. Het maakt ook nog uit of het een groot of klein blik is natuurlijk. Etc etc..

Weet je dat ik na het lezen van dit berichtje pas door heb dat blik, voor je visus staat....en dat na 10 jaar.....
Dat is misschien de derde manier... Ik zie het als een woordspeling (eerste en tweede manier):

- je ziet een hoop blik (auto's) op de weg;

- je werpt een blik (kijk) op de weg.
World of Warcraft: Legion
ik kom dit topic nu pas tegen. Wat leuk!

Hier eentje met klassiek autisme, en met de nodige woordspelingen.

Ik kan me zo snel geen voorbeelden voor de geest halen (hey, dit is een woordspeling!) maar hier wordt ook alles letterlijk genomen, wat soms erg grappig is.

Alleen mogen we er niet om lachen, dat levert meestal weer een woede aanval op.
Bij mij mag er vaak wel om gelachen worden. En soms lach ik er zelf om.
quote:hans66 schreef op 04 mei 2010 @ 17:16:

Ik moet ook vaak lachen om de strips van Elsje, S1NGLE en Dirk-Jan. Maar sommigen vinden er niets aan. Maar volgens mij moet je die humor gewoon leuk vinden, om die strips te waarderen.Echter, ik word moe van Elsje's hangbuikzwijn of dat van haar vriendje.
quote:misschicken schreef op 03 mei 2010 @ 07:48:

Mijn zoon houdt zonder moeite spreekbeurten. Mijn idee is dat autisten over de mensen voor zich heen kijken, en dus niet bang zijn om een spreekbeurt te houden. Hoe het zit om in een andere taal te presenteren weet ik niet. Alleen dat het engels hem wel heel makkelijk komt aanwaaien.Over spreekbeurten gesproken, een tijd geleden vertelde een collega dat een leerling een spreekbeurt hield over pythons, een wurgslang. Het bleef niet bij vertellen, foto's en wat videobeelden, nee, de leerling heeft zijn vader laten komen met een python in de kofferbak. Toen de python het klaslokaal binnenkwam begonnen heel veel leerlingen te gillen en renden ze allemaal naar achteren, zover mogelijk van de python vandaan. En toen zei de leerling: "Nu ga ik laten zien, hoe een python een rat opeet." En jawel, een rat werd tevoorschijn gehaald, en die verdween dus in de bek van de python. Nog meer hilariteit! De leerling kreeg een 7 voor deze onvergetelijke spreekbeurt!
Leuk topic!!

Mijn gehandicapte zusje heeft ook altijd leuke opmerkingen.

Moet nog even bedenken wat, maar het is altijd lachen met haar.

****offtopic, kon geen topic vinden over gehandicapte kinderen, heeft iemand verstand van geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen (zo rond 13 jaar). Wil iets vragen over school, maar geen topic openen omdat het nogal herkenbaar is. Ik dacht hier weten vast een paar mensen iets. Kan iemand mij een berichtje sturen of zoiets (weet nog niet zo goed hoe dat werkt)?*************************

*Ben weer weg*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven