Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
quote:frizzy schreef op 11 april 2010 @ 00:46:

[...]

Flink druk leggen bij de Leerplichtambtenaar en bij het stadsdeel of de gemeente als je echt niets passends kan vinden. Dáár ligt een verantwoordelijkheid voor het aanbieden van passend onderwijs binnen de regio.De LPA hou ik er nog maar even buiten, want daar heb ik binnenkort een rechtszaak mee omdat ik mijn oudste vorig jaar van de cluster4-school afgehaald heb hier in de gemeente. Als mijn jongste niet in O terecht kan is ie veroordeeld tot diezelfde school als waar ik mijn oudste vanaf heb gehaald en dat is zó'n slechte school dat ik zelfs vind dat het geen school zou mogen heten. No way dat mijn jongste daarheen gaat.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Godver. Das wel een goeie namelijk, ken ik ivm mijn werk.

Ik zou als ik jou was die Leerplichtambtenaar en de gemeente helemaal gék bellen en schrijven. Zij zijn verantwoordelijk.
Trusten
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Oh jee Solo... ik kan me er iets bij voorstellen ja. Ik heb een aantal jaren samengewerkt met een afdeling van het speciaal onderwijs in de stad waar ik werk, en dat was een drama.

Echt een DRAMA, nu ik er weer over nadenk. Je schrikt je rot alleen al van het feit dat het overgrote deel van de docenten enkel een diploma heeft als onderwijs assistent. Ik heb daar de vreselijkste dingen gezien. Super dat je het aanvecht!
quote:frizzy schreef op 11 april 2010 @ 00:55:

Godver. Das wel een goeie namelijk, ken ik ivm mijn werk.

Ik zou als ik jou was die Leerplichtambtenaar en de gemeente helemaal gék bellen en schrijven. Zij zijn verantwoordelijk.

De LPA kwam vorig jaar niet verder dan: goh, ja, vervelend. En ieder gesprek eindigde ongeveer hetzelfde: dus zolang er geen andere school gevonden is kan uw kind gewoon terug naar de cluster4-school waar ie zat. Speciale autistenklas, wat wilt u nog meer.

Sjonge, we zijn wel erg ver van de topictitel afgedwaald hè.
quote:Janna80 schreef op 11 april 2010 @ 00:44:

Ken wel een x aantal autisten die op de TU (delft) zitten hoor! Ja natuulijk zitten er daar ook autisten. Op elke universiteit ter wereld waarschijnlijk. Maar je MOET een gedegen vooropleiding hebben om aangenomen te worden en zoals het er nu eventjes op lijkt is er voor zoon van Sol geen plek op die gedegen vooropleiding en dat maakt het toch wel heel lastig allemaal.
quote:dangeensuus schreef op 11 april 2010 @ 07:41:

[...]

Ja natuulijk zitten er daar ook autisten. Op elke universiteit ter wereld waarschijnlijk. Maar je MOET een gedegen vooropleiding hebben om aangenomen te worden en zoals het er nu eventjes op lijkt is er voor zoon van Sol geen plek op die gedegen vooropleiding en dat maakt het toch wel heel lastig allemaal.

quote:Solomio schreef op 11 april 2010 @ 07:41:

[...]

De LPA kwam vorig jaar niet verder dan: goh, ja, vervelend. En ieder gesprek eindigde ongeveer hetzelfde: dus zolang er geen andere school gevonden is kan uw kind gewoon terug naar de cluster4-school waar ie zat. Speciale autistenklas, wat wilt u nog meer.

Sjonge, we zijn wel erg ver van de topictitel afgedwaald hè.

Snotver, hoelang moet het kind dan nog daar blijven "wachten" ?

ik kan me daar zo pissig om maken he , dat soort dooddoeners. Misschien wil het kind ondertussen ook verder? Als je hier in Nederland niet in het poldermodel van het gemiddelde kind past dan heb je toch een groot probleem ( zie ook de kinderen die wegens psychische problemen niet meer thuis kunnen wonen, stop ze lekker in jeugd-detentie wegens plaatsgebrek in de reguliere instellingen)
goedemorgen Sol! Jij bent ook van de korte nachten
Nou Suus, ik ben eigenlijk helemaal niet van de korte nachten, ik zit hier echt wanhopig te proberen wakker te worden. Ik moest naar de wc, om half 8, das toch geen tijd in het weekend.

Voel jij je al helemaal uitgeslapen?
Nee, maar ik heb een automatische wekker in mijn hoofd zitten die al 14 en een half jaar om klokslag 7 uur afgaat. Het maakt niet uit of ik nu 2 of 6 uur geslapen heb. Waardeloos. Maar ja, wat doe je er aan
Ik heb een aantal jaar geleden mijn interne wekker om zeep geholpen, alleen geen idee hoe ik dat gedaan heb, sorry.
Eigenlijk zijn autisten vaak ook best saai. Hier zitten ze samen aan de computer, nog geen humor gespot.
Ik ben er ook weer.

Maar vandaag zal ik er niet zo lang zijn. Ik ga naar mijn ouders. Met mijn ouders ga ik naar mijn zus, dus ik zal voor een groot deel van de dag niet op het forum zijn.
World of Warcraft: Legion
quote:Solomio schreef op 11 april 2010 @ 08:37:

Eigenlijk zijn autisten vaak ook best saai. Hier zitten ze samen aan de computer, nog geen humor gespot. Ik kan serieus zijn, maar ook flink ouwehoeren.
quote:hans66 schreef op 11 april 2010 @ 08:45:

[...]

Ik kan serieus zijn, maar ook flink ouwehoeren.Goh, net een normaal mens dus. (Even voor de zekerheid: dit is niet lullig bedoeld.)
Als doorsnee ouder met een kind met een autistisch spectrum stoornis (hoog functionerend) vind ik het erg lastig om de juiste hulp te vinden / krijgen. Je kind ziet er niet ernstig gehandicapt uit, lijkt voor veel mensen in eerste instantie een gewoon kind.

Zelf weet je idd dat er "iets is", school komt er op een bepaald moment ook mee. Je neemt al een behoorlijke drempel alvorens "het circuit" in te gaan, waar te beginnen....en dan, als de problemen op school groter worden, volgt het drama om een indicatie voor cluster4 onderwijs te krijgen..ik denk trouwens ook dat veel reguliere scholen denken dat ze dat wel kunnen, met autistische kinderen. Ze hebben toch een interne begeleider? (die dan 1/2 dag in de week aanwezig is ofzo)

Misschien is je kind inderdaad niet ernstig gehandicapt, maar het heeft wel degelijk een handicap. Iedereen gunt het zijn kind toch de mogelijkheid om zich te kunnen ontplooien en zoveel mogelijk eruit te halen wat erin zit?

Zo, en nu koffie!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Hans: fijne dag bij je ouders, en sterkte voor je zus!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:Solomio schreef op 11 april 2010 @ 08:46:

Goh, net een normaal mens dus. (Even voor de zekerheid: dit is niet lullig bedoeld.)Nee, dat snapte ik direct.
quote:marnie schreef op 11 april 2010 @ 08:50:

Hans: fijne dag bij je ouders, en sterkte voor je zus!Dank je wel! Ik heb ook een kop koffie naast mijn computer. Forummen en even tussendoor een slok koffie.
quote:hans66 schreef op 11 april 2010 @ 08:53:

[...]

Dank je wel! Ik heb ook een kop koffie naast mijn computer. Forummen en even tussendoor een slok koffie.

Hans, ik krijg uit jouw bijdragen hier op het forum de indruk dat jij heel goed weet wat je wel kunt, maar vooral ook wat je niet kunt. Mijn eigen kinderen hebben totaal geen inzicht in hun eigen beperkingen. Dat heeft uiteraard deels met hun leeftijd te maken, maar volgens de deskundigen hoort dat toch ook erg bij autisme.

Als ik jou dan lees, kan ik alleen maar hopen dat mijn kinderen ook zover komen, dat ze weten wat ze kunnen en weten waar ze hulp bij nodig hebben. Zonder dat ze zich daar minder door voelen. Hoewel ik geen idee heb of jij je er minder door voelt.
Ik heb zelf ook niet altijd goed door hoe ik in sociale situaties overkom. Ik let daarbij op de reacties van anderen. Als iemand vreemd reageert, kan het zijn dat ik een fout heb gemaakt. Aan de andere kant ben ik 43 dus heb ik al enige levenservaring. Ik krijg wel steeds meer door hoe intermenselijke relaties in elkaar zitten.
quote:hans66 schreef op 09 april 2010 @ 22:36:

Een autodief is iemand die auto's steelt.

Is een winkeldief dan iemand die, eh... complete winkelpanden steelt met de complete inventaris erin?Ik dacht vroeger dat kinderpannekoeken van kinderen werden gemaakt.
Marnie sterker nog, de school waar mijn kind op zit weet helemaal niets. In groep 3 was er voor het eerst een juffrouw die zei: "misschien moet je hem eens laten testen, ik zie dat er iets anders is met hem "

Aangemeld bij Altrecht. Tot drie keer toe per abuis uitgeschreven waardoor ik tot drie keer toe de hele santenkraam moest invullen ( al die shitformulieren met scores van 1 tot 5). Vervolgens werd hij nog voor dat zijn naam bekend was ingedeeld in het ADHD spreekuur, men had hem of mij nog nooit gesproken. Geen vertrouwen meer over dus.

Vervolgens word zijn juf ziek, kan dus geen beoordelingsrapport schrijven. Hij gaat naar een nieuwe klas, en hij word via Eduniek doorverwezen naar een particuliere instelling omdat ik niet verder wilde met Altrecht.

Door naar de particuliere instelling waar hij getest is. Onderzoeksrapport moet door leerkracht worden gemaakt ( nog steeds geen rt-er in zicht, we zijn inmiddels een jaar verder) .Leraar gaat met pensioen en er word een tijdelijke kracht aangenomen die niet in staat is om een onderzoeksrapport te schrijven dus weer 12 weken wachten.

Kind gaat weer naar volgende klas ( groep vijf inmiddels) en het onderzoeksrapport van school is er nog steeds niet. Wel inmiddels een diagnose/indicatie Rec4. Onderzoeksrapport van psychologe blijft uit.

Rugzakaanvraag word gestart, en zij vragen om een onderzoeksrapport van psychologisch instituut. Na een half jaar bellen van zowel school, ik, stichting MEE en een aantal brieven van de juridisch medewerker van MEE blijkt dat er geen onderzoeksrapport is gemaakt bij de psych. Alleen een a4tje met een droge diagnose. De psych is inmiddels niet meer werkzaam bij het instituut en is ook uitgeschreven bij het BIG register.

Officiele klacht ingediend aangezien er in alle gevallen een onderzoeksrapport aanwezig dient te zijn. Enigste optie: opnieuw testen. Opnieuw die shitformulieren, opnieuw de wachttijd etc. Ik heb het rugzakje ondertussen opgegeven en besluit het REC dit te laten weten.

Zij melden mij plots dat ze helemaal geen onderzoeksrapport van de psych willen hebben ( iets waar school op bleef hameren) maar een TRF formulier van school, ingevuld door een leerkracht of RT-er. De RT-er die net 8 weken werkzaam was heeft een andere baan gevonden en werkt niet meer op school. De nieuwe RT-er is niet bekend genoeg met zoon om een rapport op te maken.

Zoon gaat over naar groep zeven inmiddels, en de RT-er die eindelijk bekend genoeg is met zoon vult het formulier voor het REC 4 in. Stuurt de hele handel op, en het rugzakje word toegekend.

De RT-er die inmiddels een vertrouwensband met zoonlief heeft heeft een andere baan gevonden. En zoon word weer niet begeleid.

Op school weten ze eigenlijk niet hoe of wat, maar het is nog maar een jaar en dan is hij weg dus een nieuwe RT-er heeft geen haast.

Moeders ontploft en een van de leerkrachten werpt zich op als RT-er en legt op papier vast dat zij de komende anderhalf jaar die nog resten voor zoonlief de RT-er en contactpersoon tussen mij en school zal zijn.

Zes maanden na toekenning van de rugzak is er eindelijk een handelingsplan opgezet. Rijkelijk laat aangezien de procedure al in 2004 op is gestart. Tegen de tijd dat hij gebruik kan gaan maken van de rugzak gaat hij van school.

De leraar bij wie hij nu in de klas zit zegt botweg, ik heb geen klik met zoonlief, ik weet niet hoe ik er mee moet omgaan. Doet zijn tics en onvermogen af als vervelend gedrag. Stimuleert het kind totaal niet, en geeft hem al helemaal geen taken op niveau met als gevolg dat kind VER onder de maat presteert ( ondanks een torenhoog IQ) en hij haat school.

Maar verder gaat het goed hoor ;)
Dangeensuus: mijn tenen krullen alleen al van het lezen van je verhaal....vreselijk, en je staat erbij en kijkt ernaar...alsof ze niet in de gaten hebben dat de tijd voor jouw kind doortikt, en dat je straks als ouder, als dingen uit de hand lopen, weer doodleuk wordt gevraagd of "dit niet voorkomen had kunnen worden"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven